Gönderen Konu: Ekşi sözlükte açılan 'japon arabalarının sağlam olmasının sebebi' başlığı  (Okunma sayısı 1821 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Ocak 2021 - Devam : 1999 Land Cruiser Prado 3.4 V6
Kasım 2019 - Devam : 2019 Corolla 1.6 Vision Multidrive S
Şubat 2019 - Şubat 2020 : 2017 Fortuner 4.0 V6 (şirket aracı)

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Bugün 2004 golf 5 fsi aracımı sattım 208000km de motor performansı beni şaşırttı. %98 ölçüldü ekspertizde. Ne yağ yakma var ne üflemesi.Egsozdan damla damla su atıyor.(verimli yanmadan dolayı olabilir)

Artık sadece japonlar sağlamdır diye sabit bakış açısına sahip değilim..İyi ki almışım diyebileceğim bir araç.

Japonların üretim felsefesi olabildiğince basitleştirerek maksimum dayanım gücünü yakalamak. Poke yoke, kaizen gibi terimler açıklayıcı olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Sorunsuz bir deneyim yaşamış olmanız gayet güzel ama 200.000 km inanın birşey değil.

Bir çok taksici geçmişte tofaş arabaları ile, günümüzde hyundai, renault, fiat araçları ile 1 milyon km yapmıştır. Bilinçli bir kullanıcının elinde zaten herhangi bir araba 1 milyon km yi görebilmeli.

Tabii normal bir kullanıcının bu km leri görmesi pek olası olmadığı için hor kullanılan araçlara bakarak hangi markanın daha dayanaklı araçlar ürettiğini anlayabiliriz. Bunun için de dediğim gibi taksi olarak kullanılan araçlar, şantiye araçları, ticari amaçlarla sürekli kullanılan şirket araçları ya da motor sporlarında/off road da vs zor koşullarda kullanılan araçları incelemek lazım.

Ocak 2021 - Devam : 1999 Land Cruiser Prado 3.4 V6
Kasım 2019 - Devam : 2019 Corolla 1.6 Vision Multidrive S
Şubat 2019 - Şubat 2020 : 2017 Fortuner 4.0 V6 (şirket aracı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Bugün 2004 golf 5 fsi aracımı sattım 208000km de motor performansı beni şaşırttı. %98 ölçüldü ekspertizde. Ne yağ yakma var ne üflemesi.Egsozdan damla damla su atıyor.(verimli yanmadan dolayı olabilir)

Artık sadece japonlar sağlamdır diye sabit bakış açısına sahip değilim..İyi ki almışım diyebileceğim bir araç.

Japonların üretim felsefesi olabildiğince basitleştirerek maksimum dayanım gücünü yakalamak. Poke yoke, kaizen gibi terimler açıklayıcı olacaktır.
2017 de sattığım megane 2 dizel aracım 170.000 km ye gelmişti. Ve motorunda hiçbir sorun yoktu. Sattığım kişiyi tanıyorum ve şuan 200.000 km yi geçmiştir. Onda da motor sorunu olmadı. AMA araç neredeyse her hafta bir yerinden ki çoğunlukla elektrik ve kaporta aksamından arızalanıyordu. İlla ki motor arıza yapmaz. Zaten yağı suyu zamanında değişen fazla agresif kullanılmayan motor arıza yapmaz. Meganın birkeresinde kapı kiliti ve cam krikosu arızalandı. İzmirde sadece bu işi yapan bir ustaya gittim. Muhabbet açıldı. Bize ençok reno ve vw grubu araç geliyor dedi. Ve şunu ekledi. Herkes Toyota sahibi olsa biz aç kalırdık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '07
  • 425 kere teşekkür etti
  • 307 kere teşekkür edildi
Benim de 96 dogan slx im vardi. 230000 km iken gecen sene sattim. Butun bakimlari zamaninda yapiliyordu hala saat gibi calisiyordu. Emsallerin den az yakiyordu..
E 12 corolla2007
Xp9 yaris2 2007

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
2017 de sattığım megane 2 dizel aracım 170.000 km ye gelmişti. Ve motorunda hiçbir sorun yoktu. Sattığım kişiyi tanıyorum ve şuan 200.000 km yi geçmiştir. Onda da motor sorunu olmadı. AMA araç neredeyse her hafta bir yerinden ki çoğunlukla elektrik ve kaporta aksamından arızalanıyordu. İlla ki motor arıza yapmaz. Zaten yağı suyu zamanında değişen fazla agresif kullanılmayan motor arıza yapmaz. Meganın birkeresinde kapı kiliti ve cam krikosu arızalandı. İzmirde sadece bu işi yapan bir ustaya gittim. Muhabbet açıldı. Bize ençok reno ve vw grubu araç geliyor dedi. Ve şunu ekledi. Herkes Toyota sahibi olsa biz aç kalırdık.

Benim devirli kullandığım kadar kimse kullanmamıştır. Ama ben ısındıktan sonra devir çeviriyorum. Bilinçli kullanmak lazım. Sözüm meclisten dışarı Toyota arıza yapmaz diye bir kural yok her araba arızalanır. Sadece sanayideki ustalar spesifik ya da nokta atışı sorun çözümü konusunda biraz genel davranıyorlar. Sağlamlıktan kasıt ne şimdi onu öğrenmek lazım. Her araç kendi amacına göre üretilmiştir. Kasa sağlamlığı mı motor sağlamlığı mı... Volvo da sağlam araçtır..arızalandı mı üzer. Ama çoğu markadan üstün kalitede olduğu gerçeğini değiştirmez... Taksi niyetine kullanılan araçlar da sağlamdır ama hepsi kalitelidir diyemeyiz. Doğan ya da hyundai accent era, clio vs kalite amaçlı üretilmemiştir. Temel düzeyde araç bilgisine sahip kişiler aşırı teknolojik araca binmemeli. Bu rekabet ortamında kendini geliştirmeyenler yok olmaya mahkumdur bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 35000
  • Model Yılı: '15
  • 5 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Bu başlığa yazılanları ben de 2 gündür takip ediyorum.Eleştirel yazanların ve ülkemizdeki Japon araçlarına karşı ön yargılı olanların en yaygın hatalarından birisi de Toyota ve Japon grubu araçları sadece ülkemizdeki modelleri ile değerlendirmeleri.Alman ve Avrupa grubu araçlar gerek vergi sistemi, gerek emisyon kaygılarından dolayı mecburen downsizing olayına yöneldiler ve ortak pazar anlaşmasından dolayı da ülkemize neredeyse hemen her modelini sokabiliyor.Ancak japon grubu araçların asıl hedef pazarı bizim gibi sadece silindir hacmine göre vergilendirme yapan ülkeler değil.Nitekim Avrupa'da ticari taksi ve uber tarzı taşımacılık yapan araçların önemli bir kısmı Toyota Hybrit'lerden oluşmakta.ABD ve Amerika kıtasının tamamı, Avustralya, Rusya ve Arap coğrafyası gibi sıcaktan soğuğa neredeyse tüm zorlu iklim koşullarının yaşandığı ülkelerdeki tercihler Japon ağırlıklı ve özellikle Toyota ağırlıklı tercihler olmaktadır.Bir de bazı yeni ehliyet almış arkadaşlar sanırım arabanın donanımı yok bozulmaz tabi diyor.Sormak lazım güncel Corolla ve Avrupa araçlarını karşılaştırdığımızda hangi donanım eksik kalmaktadır.He donanım denildiğinde aklına sadece sunroof gelenler bu tanımdan müstesnadır onlarla zaten otomobil konusunu tartışmak vakit kaybı olur.Kaporta dayanımı konusundaki eleştirilere kısmen katılıyorum ancak Euroncap testlerinde rakiplerinin hiç birisinden geri kalan yanı yoktur Japon araçlarının.Avrupa araçlarında ilk el sahibi olduğunuzdaki ambiyansı vermiyorlar Japonlar kesinlikle kabul ediyorum ancak 10 yaşında aynı şartlarda kullanılmış Japon araçlarının, Avrupa araçlarına göre daha diri durduğunu da sanırım kimse inkar edemez.Kanıt isteyen 10 yıllık hiç bir Avrupa ticari taksi neredeyse yollarda yokken E120 kasa Corolla'laların İstanbul'da dahi halen ekmek peşinde koştuğunu görebilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Bu tarz yazılarda, genel olarak bir kavram karmaşası olabiliyor.
Sağlamlık, güvenlik, dayanıklılık birbirinden farklı olgulardır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 44 kere teşekkür edildi
Mesela neden driftçiler hep Japon arabalarını seçer?

Mercedes ve BMW'de arkadan itişli, BMW sınırlı miktarda görülebiliyor ama çok keskin bir şekilde profesyonelce bu işi yapanlar Japon araçlarını tercih ediyor.

Bütçe denmesin, aracı piste çıkacak şekilde modifiye etmek en az 200.000 TL, şampiyonluğa oynayacak bir araç modifiye etmek 600.000 TL civarıymış. Bütçe sorunu olan zaten profesyonel driftle uğraşmaz.

Ocak 2021 - Devam : 1999 Land Cruiser Prado 3.4 V6
Kasım 2019 - Devam : 2019 Corolla 1.6 Vision Multidrive S
Şubat 2019 - Şubat 2020 : 2017 Fortuner 4.0 V6 (şirket aracı)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Hayatı sorgular oldum :rofl:   Keşke imkanımız olsa skyline gtr34 lere binebilsek Türkiye'de. Ama öyle bir aracım olsa drift için kullanmam koyarım garaja garajda durur hafta sonu binerim tadını alırım. Çok da abartmaya gerek yok.Efsane olmuş modellere binemeyeceğime göre. Neden benim drift arabam yok  :islik: