Gönderen Konu: Kaynayan ateşleme bujisi hakkında ne yapılabilir  (Okunma sayısı 2300 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 9 kere teşekkür etti
Kaynayan ateşleme bujisi hakkında ne yapılabilir
« : Aralık 16, 2019, 16:19:43 »
Merhabalar

Aracımız st171 92 model  corona. Geçen ay karbüratör temizliğinden sonra usta  bujileri değiştirelim dedi. Bir  buji çıkmadı kaynamış olabileceğini söyledi. Her zaman gittiğim ustaya götürdük orda da çıkmadı. Motor üst kapak değişimi yapılması gerektiğini söyledi. Belki ben yanlış anlamış olabilirim saplama yapılıbilir ama randıman tutmaz dedi.
Bu model corona kullanan arkadaşın motor ustası tavsiyesine göre buji çıkarılamaz ise en kötüsü buji kırılır dibine yay atılır demiş.
Böyle bir uygulama sağlıklımıdır yapılabilir mi ömrü nedir. Konu hakkında yorumlarınızı bekliyorum.

Toyota Club Türkiye

Kaynayan ateşleme bujisi hakkında ne yapılabilir
« : Aralık 16, 2019, 16:19:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaynayan ateşleme bujisi hakkında ne yapılabilir
« Yanıtla #1 : Aralık 16, 2019, 18:34:06 »
Aracınızın buji sıkma torku maksimum 30-35Nm (3-4Kgf-m), üzerinde güç denemesi yaparak sıkılması sonucu bu sorunu yaşıyorsunuz,

Öncelikle motorun normal şartlarda soğumasını bekleyin, silindir kapağı soğuk hale geldiğinde buji kovanı içerisini soğutma yöntemlerini deneyin,

1. yöntem buz dolu bir kaptan, fan ve hortum vasıtası ile buji kovanı içerisine soğuk hava üfletebilirsiniz,
2. yöntem solunmayacak bir şekilde kovan içerisine (mümkünse R134) klima gazı basılabilir,
3. yöntem 50cc'yi geçemeyecek miktarda freezer spray ile bujıi kovanı içerisine sıkılır,

ardından sökerken düşük darbeli (1/sn gibi) bir cırcır ile sökmeyi deneyebilirsiniz.

Bu şekilde de sökülmez ise silindir kapağını sökmek (daolyısı ile contayı da yenilemek) zorundasınız, bujiyi kapak takılıyen kırarsanız sonrasında çıkabilecek her tür sürprize hazır olun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaynayan ateşleme bujisi hakkında ne yapılabilir
« Yanıtla #2 : Aralık 16, 2019, 19:53:57 »
Fizik kanununu düşünürsek bence motor tam sıcakken bujiye balata spreyi sıkılır soğutulur hemen sökülmeye çalışılırsa kolayca çıkması lazım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaynayan ateşleme bujisi hakkında ne yapılabilir
« Yanıtla #3 : Aralık 16, 2019, 20:00:42 »
Fizik kanununu düşünürsek bence motor tam sıcakken bujiye balata spreyi sıkılır soğutulur hemen sökülmeye çalışılırsa kolayca çıkması lazım..

Solvent bazlı olduğundan buji kovanı ısısı ile soğurmaya etkisi olmadan buharlaşacaktır, yiv arasındaki yağ buharı ile buharlaşır ise buji ile yiv arasındaki sürtünme katsayısı artacak ve sökmek daha zorlaşacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 9 kere teşekkür etti
Ynt: Kaynayan ateşleme bujisi hakkında ne yapılabilir
« Yanıtla #4 : Aralık 17, 2019, 13:52:38 »
sn Ufuk Sönmez (16363) ; açıklamalarınız için teşekkürler  :alkis:  Teknik bilginize istinaden bir kaç sorum olucak. Müsait zamanınızda bilgilendirmenizi rica ederim

* Buji'yi çıkarmadan araç ne kadar daha kullanılabilir, 3 buji ateşleme için yeterli olucakmıdır , çıkmayan buji zamanla  işlevini yitirecekmi, motora veya başka bir bölüme zarar verme durumu varmıdır.

* Daha büyük riske girmeden silindir kapak değişimi yaparsak motor işlevini daha uzun bir süre sürdürebilmesi açısından motorun durumuna göre gerekli revize işlemi yapmak mantıklımıdır yada  silindir kapak değişimini yapıp sür git gittiği kadar mantıgıylamı gidilebilir.

* Buji kırılır ise dibine yay atma olayı varmıdır. ilk defa duyduğum bir şey olduğu için kafa karışıklığı yarattı.

syg.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1127 kere teşekkür etti
  • 2358 kere teşekkür edildi
Ynt: Kaynayan ateşleme bujisi hakkında ne yapılabilir
« Yanıtla #5 : Aralık 17, 2019, 14:11:09 »
sn Ufuk Sönmez (16363) ; açıklamalarınız için teşekkürler  :alkis:  Teknik bilginize istinaden bir kaç sorum olucak. Müsait zamanınızda bilgilendirmenizi rica ederim

* Buji'yi çıkarmadan araç ne kadar daha kullanılabilir, 3 buji ateşleme için yeterli olucakmıdır , çıkmayan buji zamanla  işlevini yitirecekmi, motora veya başka bir bölüme zarar verme durumu varmıdır.

* Daha büyük riske girmeden silindir kapak değişimi yaparsak motor işlevini daha uzun bir süre sürdürebilmesi açısından motorun durumuna göre gerekli revize işlemi yapmak mantıklımıdır yada  silindir kapak değişimini yapıp sür git gittiği kadar mantıgıylamı gidilebilir.

* Buji kırılır ise dibine yay atma olayı varmıdır. ilk defa duyduğum bir şey olduğu için kafa karışıklığı yarattı.

syg.

Estağfurullah,

* Buji bitene kadar, 3 buji yeterli olmaz, çıkmayan buji çıkan bir buji gibi zamanla işlevini kaybedecektir, buji bittiğinde silkeleme ile anlarsınız,

* Orijinal silindir kapağı fiyatını öğrendiğinizde bu fikirden vazgeçersiniz, çıkma/yan sanayi gibi seçenekler sizin tercihiniz olur,

* Kırılacak kadar sıkıştı ise yay ile sökülebileceğini hiç sanmıyorum.