Gönderen Konu: RÖLANTİ DALGALANMASI VE TİTREME  (Okunma sayısı 2662 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 172000
  • Model Yılı: '05
  • 4 kere teşekkür etti
RÖLANTİ DALGALANMASI VE TİTREME
« : Aralık 10, 2019, 12:02:19 »
2005 MODEL COROLLA SOL ARACIMDA RÖLANTİNİN FAZLA DÜŞMESİ VE TİTREME SORUNUNA ÇARE ARIYORUM. ARACIN BÜTÜN BAKIMLARI YAPILDI. BOĞAZ KELEBEĞİ TEMİZLENDİ BUJİLER DEĞİŞTİ OLMADI SUBAPLAR DEĞİŞTİ AMA MALESEF SORUN DEVAM EDİYOR. ÖZELLİKLE MOTOR ISINDIKTAN SONRA DALGALANMA OLUYOR. DEVİR SAATİ 800 İLE 400 ARASINDA GEZİYOR VE TİTRİYOR KALKIŞLARDA DİKKAT EDİLMEZSE STOP EDİYOR. MOTOR YÜKE BİNDİĞİNDE MESELA FRENE BASILINCA YADA LAMBALARI AÇINCA DEVİR 400 LERE KADAR DÜŞÜYOR SONRA TOPARLIYOR. BİR İNİYOR BİR ÇIKIYOR. UŞAKTA YAŞIYORUM. SORUNUM HAKKINDA YARDIMLARINIZI RİCA EDİYORUM.

Toyota Club Türkiye

RÖLANTİ DALGALANMASI VE TİTREME
« : Aralık 10, 2019, 12:02:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI VE TİTREME
« Yanıtla #1 : Aralık 10, 2019, 16:45:15 »
Hiç uğraşmayın öylece binin, bu sorunun çözümü yok, adamlar az yaksın diye öyle ayarlamış anladığım kadarıyla.Yine de uğraşmak isterseniz motor yeni yapıldı madem, servisten sıfır bobinler, sıfır bujiler alın birde manifolt hava hortumları, contası kaçak var mı diye duman üfleyip deneyin belki düzelir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI VE TİTREME
« Yanıtla #2 : Aralık 10, 2019, 19:48:14 »
Ben bujileri emme manifolt contasını değiştim gaz kelebeği maf sensörü temizliği yaptım kompresyon testi yaptım  pcv valfini temizledim hararet ısı müşirini değiştim egzantirik sensörünü krank sensörünü değiştim vvt-i kontrol ocv valfi ve filitresini temizledim arabaya 2. bir 60 amper akü daha bağladım extradan voltaj düştüğü için vs dedim yok lpg de aynı benzinde aynı aklıma gelenler bunlar bir çözüm bulamadım.Bu arabaları sıfır alıp kullanan yok galiba burada sıfırkende böyle titriyormuydu acaba bunlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '03
  • 100 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI VE TİTREME
« Yanıtla #3 : Aralık 11, 2019, 00:08:17 »
Benim 2003 model Corolla sol otomatik. Bu sorun bende yok. Enistemde manuel 2005 var onda vardı sibop dediler değişti olmadi,  boğaz kelebeği dediler temizletti olmadı. Bu sorun başa gelince düzelmiyor bence..
sonuna kadar toyota...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI VE TİTREME
« Yanıtla #4 : Aralık 11, 2019, 00:19:47 »
Ben bujileri emme manifolt contasını değiştim gaz kelebeği maf sensörü temizliği yaptım kompresyon testi yaptım  pcv valfini temizledim hararet ısı müşirini değiştim egzantirik sensörünü krank sensörünü değiştim vvt-i kontrol ocv valfi ve filitresini temizledim arabaya 2. bir 60 amper akü daha bağladım extradan voltaj düştüğü için vs dedim yok lpg de aynı benzinde aynı aklıma gelenler bunlar bir çözüm bulamadım.Bu arabaları sıfır alıp kullanan yok galiba burada sıfırkende böyle titriyormuydu acaba bunlar

Benim araçta da bu sorun vardı. Üst kapakta 2 tane hortum var, biri boğaz kelebeğinin oraya bağlanıyor pcv valfinden gelen, diğeri ise üst kapağın ön tarafından çıkıp boğaz kelebeği ile hava filtresi arasındaki hortuma bağlanıyor. Bu iki hortumu kontrol edin, en ufak bir çatlakta bile; devirde dalgalanmaya, zor çalışmaya vs. sebep olabiliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 164000
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI VE TİTREME
« Yanıtla #5 : Aralık 13, 2019, 22:04:12 »
2005 MODEL COROLLA SOL ARACIMDA RÖLANTİNİN FAZLA DÜŞMESİ VE TİTREME SORUNUNA ÇARE ARIYORUM. ARACIN BÜTÜN BAKIMLARI YAPILDI. BOĞAZ KELEBEĞİ TEMİZLENDİ BUJİLER DEĞİŞTİ OLMADI SUBAPLAR DEĞİŞTİ AMA MALESEF SORUN DEVAM EDİYOR. ÖZELLİKLE MOTOR ISINDIKTAN SONRA DALGALANMA OLUYOR. DEVİR SAATİ 800 İLE 400 ARASINDA GEZİYOR VE TİTRİYOR KALKIŞLARDA DİKKAT EDİLMEZSE STOP EDİYOR. MOTOR YÜKE BİNDİĞİNDE MESELA FRENE BASILINCA YADA LAMBALARI AÇINCA DEVİR 400 LERE KADAR DÜŞÜYOR SONRA TOPARLIYOR. BİR İNİYOR BİR ÇIKIYOR. UŞAKTA YAŞIYORUM. SORUNUM HAKKINDA YARDIMLARINIZI RİCA EDİYORUM.

öncelikle aynı sorun bendede vardı aracınız lpg de mi bunu yapıyor benzinde mi?
corolla 1.6 hb 2007 plusline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI VE TİTREME
« Yanıtla #6 : Aralık 14, 2019, 13:54:53 »
Bu gün bütün hava hortumlarını söktüm pcv valfi hava filitresinden gaz kelebeğine giren hepsine basınçlı hava verip kontrol ettim uçlarından biraz kesip tekrara taktım Lpg nin hava gaz hortumlarını hepsini yenileri ile değiştirdim kelepçeleri yeniledim yok arkadaş aynı.Gaz pedalı potansiyometresini söktüm temizledim emme manifoldu contasını ve subap kapak contasını zaten yenilemiştim bujiler yeni bujiler ile bobnileri söktüm ohm metre ile ölçtüm evde çalıştırdım dışlarına şase verip kaçak kontrolü yaptım benzinde de aynı lpg de. arka cam rezistanısını veya parkları açınca bir miktar yükseliyor aracın ecu suna şase kuvvetlendirmesi yapıcam bakalım bence değer değiştiren elektronik bir parça var yada ısıya göre aklıma gelen başka bişi yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI VE TİTREME
« Yanıtla #7 : Aralık 14, 2019, 17:43:53 »
maf sensör, kelebek,rölanti motoru,kelebek konum potu, kapak havalandırma valfi,vvti zımbırtısı ve filtresi, buji, bobin,akü, şarj dinamosu,soğuk kompresyon, sübap ayarı ....nafile.Şu an çürük diye servise iki kapak hava hortumu, manifolt conta siparişi verdim, 4 adet würt yakıt sistem temizleyici, lukimoli motor iç temizleme ve motor onarıcı, radyatör çatlak tıkayıcı aldım uzun yola çıkarken bakacağız..Bir yöndende iyi oldu bindiğim arabanın her şeyini öğrendim, eskiden tamirci buji sökerken bile mal mal bakıyordum..Her şeyde hayır var, şimdi nerdeyse sanayiye gitmiyom..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 185000
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI VE TİTREME
« Yanıtla #8 : Mart 01, 2021, 14:55:08 »
maf sensör, kelebek,rölanti motoru,kelebek konum potu, kapak havalandırma valfi,vvti zımbırtısı ve filtresi, buji, bobin,akü, şarj dinamosu,soğuk kompresyon, sübap ayarı ....nafile.Şu an çürük diye servise iki kapak hava hortumu, manifolt conta siparişi verdim, 4 adet würt yakıt sistem temizleyici, lukimoli motor iç temizleme ve motor onarıcı, radyatör çatlak tıkayıcı aldım uzun yola çıkarken bakacağız..Bir yöndende iyi oldu bindiğim arabanın her şeyini öğrendim, eskiden tamirci buji sökerken bile mal mal bakıyordum..Her şeyde hayır var, şimdi nerdeyse sanayiye gitmiyom..

Selamlar, sorun çözüldü mü?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: RÖLANTİ DALGALANMASI VE TİTREME
« Yanıtla #9 : Mart 01, 2021, 21:18:40 »
Selamlar, sorun çözüldü mü?
Çözdüm Allaha şükür.Külbütör kapağından çıkan hava hortumunun manifolta giden ucu çürümüş yarılmış ve hava alıyormuş servisten yenisini aldım saat gibi şu an..Yani genel sorun motora kontrol dışı hava girişi..Size tavsiyem hava filtresine giren koca dirsekli borunun filtre tarafını çıkarın,manifolt tarafındaki kelepçeyi gevşetip üfleyeceğiniz pozisyona çevirin ağzınızı dayayıp balon şişirir gibi üfleyin hiç hava kaçmaması lazım, kaçıyorsa havanın kaçtığı yeri bulun icabına bakarsınız.