Motor suyu sıcaklığı düşüyorsa termostat arızalıdır ısıtmaz, motor suyu eksikse hava yapar ısıtmaz, kalorifer peteği tıkanmışsa ısıtmaz.
Petek temizliği için kalorifer peteği göğüste yer alıyor oraya giden motorun arkasında iki tane hortum var. Araç ısındığını zaman fanı sıcak konumda son seviyeye aç giriş hortumu sıcak, çıkış hortumu soğuksa petek tıkalıdır. Petek değişimi zahmetli bir iş göğüs sökülmesi sıkıntılı işlem. Tavsiyem bimden guldal kireç çözücü al hortumların ikisini de sök, giriş hortumundan kireç çözücüyü sulandırarak dök. Kireç çözücüyü peteğin içinde beklet bir süre daha sonra bol suyla temizle. Yalnız suyu tazyikli verme peteğe zarar verebilir. Daha sonra hortumları yerine tak. Kalorifer sıcak konumda açık araç fan açana kadar bekle. Eksilen su yerine antfiriz ekle. İşlem tamam. Ben bu şekilde uygulama yaptım şu anda gayet iyi ısıtıyor.
Radyatör ve petek tıkanmasının en büyük nedeni yazın antifriz yerine çeşme suyu koymak. Yazın oluşan kireç ve pas, kışın antfriz koyunca çözünüp sistemde dolaşıyor. En dar yerlerde birikerek tıkanıklık oluşturuyor.