Gönderen Konu: Yeni Volkswagen Passat | Hangisi daha sessiz? | TEST  (Okunma sayısı 1614 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Yeni Volkswagen Passat | Hangisi daha sessiz? | TEST
« : Aralık 07, 2019, 16:22:49 »

Anti vwci arkadaşlar ve vw fanlarının yorumlarını merak ediyorum.Eğlenceli yorumlar çıkar herhalde :D

Toyota Club Türkiye

Yeni Volkswagen Passat | Hangisi daha sessiz? | TEST
« : Aralık 07, 2019, 16:22:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Volkswagen Passat | Hangisi daha sessiz? | TEST
« Yanıtla #1 : Aralık 07, 2019, 16:39:59 »
bence bu 1.5 olayı arabaya ihanet :) bu aracın hakkı 2 litre minimum benzinli.:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Volkswagen Passat | Hangisi daha sessiz? | TEST
« Yanıtla #2 : Aralık 07, 2019, 17:55:12 »


Performans: 0-100 km/s: 8.6 – 8.6 saniye – Maksimum hız: 215 – 215 km/s.
bence bu 1.5 olayı arabaya ihanet :) bu aracın hakkı 2 litre minimum benzinli.:)

Volkswagen Passat 1.5 TSI Teknik Özellikleri.
Motor: 1.5 TSI 150 PS 250 nm tork.
Şanzıman: 6 ileri manuel – 7 ileri DSG.
Performans: 0-100 km/s: 8.6 – 8.6 saniye – Maksimum hız: 215 – 215 km/s.
Yakıt Tüketimi: Şehir içi / Şehir Dışı / Ortalama / Co2: 6.5 – 6.7 / 4.4 – 4.5 / 5.1 – 5.3 / 117 – 121 g/km.

Gayet verimli bir motor gibi duruyor. Yüksek km lerde nasıl olur test etmek lazım. Ayrıca videoda 3 silindire düştüğünden bahsetmişler ara ara.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Volkswagen Passat | Hangisi daha sessiz? | TEST
« Yanıtla #3 : Aralık 07, 2019, 17:57:49 »
performansı kötü demedim sadece düşük hacim uzun yolda bence konforlu olmuyor büyük hacme göre.ve bu turboların motorlara ömür anlamında etkisi de tartışılır.Teknoloji o yöne yöneldi tabi yapacak bir şey yok ama ben şahsen turbonun verdiği suni hissiyatı çok sevemedim:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Volkswagen Passat | Hangisi daha sessiz? | TEST
« Yanıtla #4 : Aralık 07, 2019, 18:28:30 »
performansı kötü demedim sadece düşük hacim uzun yolda bence konforlu olmuyor büyük hacme göre.ve bu turboların motorlara ömür anlamında etkisi de tartışılır.Teknoloji o yöne yöneldi tabi yapacak bir şey yok ama ben şahsen turbonun verdiği suni hissiyatı çok sevemedim:)

Kullanmadığım için bir yorum yapamıyorum malesef 🤔 :) bu dediğiniz his sertlik sportiflik hissi anladığım kadarıyla. Bu araçta var mı bilmiyorum. Böyle konfor istiyorsanız Mercedes doğru seçim olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Volkswagen Passat | Hangisi daha sessiz? | TEST
« Yanıtla #5 : Aralık 07, 2019, 18:40:03 »
şöyle anlatim mesela 150 ile gidiyorsunuz 1.5 motor atıyorum 5000 devirde iken 2 litre ile 3000 devirde gitmek gibi :)
turbonun verdiği hissiyatı anlatmak gerekirse alt devirlerde gereksiz pat diye güç patlaması pek hoşuma gitmiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Volkswagen Passat | Hangisi daha sessiz? | TEST
« Yanıtla #6 : Aralık 07, 2019, 19:02:00 »
şöyle anlatim mesela 150 ile gidiyorsunuz 1.5 motor atıyorum 5000 devirde iken 2 litre ile 3000 devirde gitmek gibi :)
turbonun verdiği hissiyatı anlatmak gerekirse alt devirlerde gereksiz pat diye güç patlaması pek hoşuma gitmiyor.

Doğru anlamışım evet. Bu araçlarda da aslında sakin bir sürüş yapılabilir diye düşünüyorum. Yüksek viteste gidersiniz gaza az basarsınız gerekirse. Tabi binip yorum yapmamız daha doğru olacaktır. Söylediklerimizin havada kalmaması açısından. Direkt enjeksiyon bile aracın gidişini çok fark ettiriyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '15
  • 59 kere teşekkür etti
  • 86 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Volkswagen Passat | Hangisi daha sessiz? | TEST
« Yanıtla #7 : Aralık 17, 2019, 14:29:16 »
Doğru anlamışım evet. Bu araçlarda da aslında sakin bir sürüş yapılabilir diye düşünüyorum. Yüksek viteste gidersiniz gaza az basarsınız gerekirse. Tabi binip yorum yapmamız daha doğru olacaktır. Söylediklerimizin havada kalmaması açısından. Direkt enjeksiyon bile aracın gidişini çok fark ettiriyor.

Passat'ta  yuksek hız  ile giderken değil 5 bin deviri 3 bin deviri bile görmezsiniz.
Burası basra değil izmit körfezi :)

Çevrimiçi (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 668 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Volkswagen Passat | Hangisi daha sessiz? | TEST
« Yanıtla #8 : Aralık 17, 2019, 20:00:03 »
tam aksine turbo motor uzun yolda çok iyi. çok düşük devirde bile gidebilir , turbo 1500 devirden sonra devrededir. tork sürekli var , bayırda hız düşmesi mümkün değil. yazılımdan dolayı sürekli gaza fazla basmak bile gerekmiyor. bence 2.0 a hiç gerek yok.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 215 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Volkswagen Passat | Hangisi daha sessiz? | TEST
« Yanıtla #9 : Aralık 17, 2019, 20:53:06 »
tam aksine turbo motor uzun yolda çok iyi. çok düşük devirde bile gidebilir , turbo 1500 devirden sonra devrededir. tork sürekli var , bayırda hız düşmesi mümkün değil. yazılımdan dolayı sürekli gaza fazla basmak bile gerekmiyor. bence 2.0 a hiç gerek yok.

  Bir arabaya "turbo" taktığınızda "mucize" olmuyor. Zaten "turbo" da bir mucize değil. vw'nin başı çektiği bir pazarlama taktiğidir. Tüketimde fiyasko, hızlanmada kayda değer üstünlük yok, arıza olasılığı çok daha fazla. Fakat bu" turbo" öyle bir pazarlandı ki, bunun aslında fiyasko olduğunu bilen diğer markalar bile rekabette geri kalmamak için  bazı modellerinde turbo sunmaya başladılar   1.4 T Astralarda çok fazla "piston kırma" oldu (Bu mu şimdi ileri teknoloji?) ileri teknoloji hibrittir,  elektriklidir, hidrojendir.   düşük hacimli motora turbo takarak ileri teknoloji olmuyor (bakın 1.0 turbo astra tutmadı ve tedavülden kalktı).



Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Volkswagen Passat | Hangisi daha sessiz? | TEST
« Yanıtla #10 : Aralık 17, 2019, 21:34:44 »
1.5 2 yıldır bindiğim Golf 5 1.6 fsi comfortline bugün itibarıyla satılmıştır alan arkadaşım umarım hayrını görür kazasız belasız biner...

Mesaj Birleştirildi: Aralık 17, 2019, 21:36:36
tam aksine turbo motor uzun yolda çok iyi. çok düşük devirde bile gidebilir , turbo 1500 devirden sonra devrededir. tork sürekli var , bayırda hız düşmesi mümkün değil. yazılımdan dolayı sürekli gaza fazla basmak bile gerekmiyor. bence 2.0 a hiç gerek yok.

Aynı fikirdeyim bende.Bugün satışını verdiğim direk enjeksiyon aracım (FSI) çok güzel bir hızlanması vardı.208.000 km de sattım.Motor performansı %98 ölçüldü. Belirli bir devire gelince araç çok stabil gidiyor ve az yakıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '12
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Volkswagen Passat | Hangisi daha sessiz? | TEST
« Yanıtla #11 : Aralık 18, 2019, 02:16:48 »
Konuyu görünce yazmak istedim.
AE101,E12,E15,E16 kasaların tümü ailemizde bulundu ve kullanma şansımız oldu.
2017’de 2012 1.6TDi A3 ve 2019 Şubatından beridir Passat 1.4 TSi ACT DSG 150PS araç
kullanıyoruz.

VAG grubu ve TOYOTA üretim felsefesi açısından bambaşka markalar.
Benim nazarımda Toyota her zaman güvenli liman,mantık arabası.Mekaniği ciddi anlamda
sorunsuz.Diğer taraftan yalıtım,iç mekan hissiyatı,ince noktalardaki düşünülmüş şeyler Japon
grubunda zayıf bulduğum ya da hiç bulamadığım noktalar.E12 kasa bu anlamda bence Corolla
için pik noktaydı.

Öncelikle VAG grubu her gün bozulmuyor bunu belirtmek istiyorum.TSi için EA211 kodlu motor
lar ciddi sorunsuz.B8 Passat için 150PS 1.4TSi ile 350bin km yapan araçlar mevcut.Teknoloji açısından en az
Valvematic motorlar kadar teknolojik.Değişken subap zamanlaması bu motorlarda da mevcut.
Ayrıca iki silindire yakıt püskürtme iptali yapan ACT isminde bir teknoloji de mevcut.
1500-3000 arasında 250nm tork ve 5000-6000 d/d arasında 150ps güç üreten birçok 2.0 atmosferikten
verimli ve performanslı bir ünite.Adana şehir içi yakıt ort. 24km hız ile 7,3l.
7.Viteste 100 ile giderken 1900d/d çeviren bir motor.Uzun yolda tek depo ile 1000km yapabiliyor.
Depo 66l.Şu an için en az  TOYOTA kadar memnunuz bu gruptan.

Mazda Skyactiv,Vw TSi,Honda i-Dtec  gibi teknolojik üniteleri forumdaşların objektif şekilde denemesini tavsiye ederim.Rekabet biz tüketicilerin daima lehinedir.

Sonuç olarak Toyota’nın dünyada çok güzel,performanslı araçları olmasına rağmen(Avalon gibi)Türkiye için
LPG uyumu,sorunsuzluğu ve 2.el portföyü ile tam bir mantık evliliği olduğunu ve VAG grubundan örnek
alması gereken bir çok konu olduğunu düşünüyorum.

Herkese İyi forumlar.

 




‘05 Toyota Corolla 1.6 Sport HB
'12 Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-İ M/T C.Extra
‘16 Vw Passat 1.4 TSi ACT DSG Highline
'12 Volkswagen Golf 1.4 TSi M/T Trendline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Volkswagen Passat | Hangisi daha sessiz? | TEST
« Yanıtla #12 : Aralık 18, 2019, 12:06:17 »
tam aksine turbo motor uzun yolda çok iyi. çok düşük devirde bile gidebilir , turbo 1500 devirden sonra devrededir. tork sürekli var , bayırda hız düşmesi mümkün değil. yazılımdan dolayı sürekli gaza fazla basmak bile gerekmiyor. bence 2.0 a hiç gerek yok.
ben hacmin verdiği rahatlıktan bahsetmiştim turbodan değil ,yani 2.litre turbolu da olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Volkswagen Passat | Hangisi daha sessiz? | TEST
« Yanıtla #13 : Aralık 19, 2019, 09:31:18 »
performansı kötü demedim sadece düşük hacim uzun yolda bence konforlu olmuyor büyük hacme göre.ve bu turboların motorlara ömür anlamında etkisi de tartışılır.Teknoloji o yöne yöneldi tabi yapacak bir şey yok ama ben şahsen turbonun verdiği suni hissiyatı çok sevemedim:)
Al benden de o kadar. Bu turbo olayı iyi hoş rampada bayılmıyor tamam ama atmosferiğin verdi keyfi hazzı maalesef veremiyor. Bir önceki aracım 2.0 155hp 190nm torku olan bir accorddu, şuan 1.6 dizel 136 hp 320 torku olan bir astram var. Ara hızlanmalar rampa performansı accordu ezer geçer ama yüksek devir ve o tatlı motor sesini seven benim gibi kullanıcıları pek memnun etmez. Accordumla 6bin 6.500 devir çevirdiğim günlerimi çok özlüyorum  :(



Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 9 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Volkswagen Passat | Hangisi daha sessiz? | TEST
« Yanıtla #14 : Ocak 07, 2020, 16:42:24 »
şöyle anlatim mesela 150 ile gidiyorsunuz 1.5 motor atıyorum 5000 devirde iken 2 litre ile 3000 devirde gitmek gibi :)
turbonun verdiği hissiyatı anlatmak gerekirse alt devirlerde gereksiz pat diye güç patlaması pek hoşuma gitmiyor.

devir bantları şanzıman oranları ile ilgili değil miydi?
???