Gönderen Konu: Üst kapağı açtım, sorularım var  (Okunma sayısı 1195 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Üst kapağı açtım, sorularım var
« : Kasım 26, 2019, 00:22:40 »
Merhabalar, daha önce aracımın titrediğiyle ilgili konu açmıştım, araç 250bin km'de olduğu ve bu süre içerisinde neredeyse tamamında lpg ile kullanıldığı için subaplardan kaynaklandığını düşünüyordum.

Geçenlerde, subap boşluklarını ölçüp incelemek amacıyla üst kapağı açtım, yaptığım ölçümler ve gözlemerim aşağıdaki fotoğraflardadır.


Kapağı açtığımdaki görüntü


[attach=1]


Yaptığım subap ölçümleri. Üsttekiler egzoz subapları, alttakiler ise emme subapları. Soldan sağa 1 numaralı silindirin egzoz subapları hariç diğer egzoz subapları tölerans değerleri içerisindeydi, emme subaplarında ise KISALMA gözlemledim lpgde kullanıldığı için uzar diye düşünmüştüm, ancak nasıl oldu ise emme subapları kısalmış ama kısalan subapların boşlukları yinede tölerans aralığına çok yakın değerlere sahip(mesela emme subaplarındaki boşluklar 0.25ten büyüktü, hatta 0.25mmlik sentil tam oturuyordu rahat şekilde girmiyordu boşluğa, 0.30mmlik sentil girmiyordu öyle söyleyeyim)

[attach=2]


Acaba bu değerler aracın titremesinin sebebi olabilir mi? Ben olmayacağını düşünüyorum çünkü subaplar, Subap uzamasında olduğu gibi egzantirik mili vurduktan sonra açık kalmıyor kısalma olduğu için. Tabi bu benim görüşüm tecrübeli olanlar daha iyi bilir beni bu konuda bilgilendirir misiniz? Bu arada araçta performans kaybı gözlemlemedim normal gücünde.


Bir diğer konu ise kapağı açıp subap boşluklarını ölçerken, aracı krank milinden döndürme imkanım olmadığı için, 2 tane kriko ile kaldırıp lastiği döndürerek bu sayede krankı da döndürmek suretiyle subap boşluklarını ölçtüm
bu sırada triger zincirinin gevşek olduğunu gördüm(üstteki fotoğrafta gevşeklik gözükmüyor çünkü kapağı açtığım ilk anda çekmiştim o fotoğrafı, daha sonra lastiği döndürdüğüm anda zincirde gevşeklik olduğunu farkettim)

Aracımın zincirindeki gevşeklik, aşağıdaki internetten bulduğum örnek fotoğraftaki zincir gevşekliğinden biraz daha fazlaydı.


[attach=3]


Bu zincirdeki gevşekliğin bütün sorunlarımı açıkladığını düşünüyorum, çünkü araç sabahları yaklaşık 7-8 saniyede çalışıyor(yaz, kış ayları farketmeksizin)(titreme ve çalışmama problemi yaklaşık 4-5 aydır var)
Bir diğer sorun ise araç 1800-2000 ve 2700-3000 devir aralığında hızlanırken fena şekilde titriyor(belki bazıları ateşleme diyecek ama bobinler ve bujiler yeni ve ateşleme hatasının nasıl olduğunu daha önce tecrübe ettim bu çok farklı)

Bir fotoğraf daha ekliyorum. Bu fotoğrafta ise kapağı açtığımda farkettiğim, zincirin gevşek olmasından kaynaklı başka bi problem(ya da ben öyle düşünüyorum)


Emme subaplarının egzantirik mili ve egzoz subaplarının egzantirik millerinin TDC (top dead center konumları veyahut açıları birbirinden farklıydı)(mesela silindir 1'in emme kısmındaki egzantirik milinin yukarıyı gösterdiği açı ile aynı anda yukarıyı gösteren başka silindirin egzoz egzantirik milinin yukarıyı gösterdiği açı farklıydı) fotoğrafla açıklamaya çalışacağım.

[attach=4]

Burada aynı anda ikisinin de tam yukarı bakması gerekiyor diye biliyorum(araç çalışmıyor bu nedenle yağ basıncı yok bundan dolayı da vvti çalışmıyor, emme kısmındaki egzantirik milinin konumu değişmemiş halde olması gerekiyor eğer doğru biliyorsam)

Bütün bu anlattıklarımın sebebinin triger zincirinin gevşek olmasından dolayı kaynaklandığını düşünüyorum. Subap boşluklarının tölerans değerleri içerisinde ve tölerans değerlerine yakın olduğundan bir sorun oluşturacağını düşünmüyorum.

Sizin düşünceleriniz neler belirtirseniz sevinirim.

Okuduğunuz için teşekkürler.

Düzenleme 1: Bu sorun hem lpg ile hem de benzin ile çalışırken var.

                     Motor takozları iyi durumda kontrol ettim.

Toyota Club Türkiye

Üst kapağı açtım, sorularım var
« : Kasım 26, 2019, 00:22:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 5500
  • Model Yılı: '18
  • 35 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Üst kapağı açtım, sorularım var
« Yanıtla #1 : Kasım 26, 2019, 08:47:01 »
Aynı sorun benzinde de oluyor mu bazen LPG enjektör leri de benzer teklemelere sebep oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Üst kapağı açtım, sorularım var
« Yanıtla #2 : Kasım 26, 2019, 15:14:23 »
Aynı sorun benzinde de oluyor mu bazen LPG enjektör leri de benzer teklemelere sebep oluyor.

Benzinde de, lpgde de aynı sorun var, ikisinde de fark yok.

Araçta tekleme vurma yok, vibrasyon var ama fena şekilde, motor takozlarının hepsi de iyi durumda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 5500
  • Model Yılı: '18
  • 35 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: Üst kapağı açtım, sorularım var
« Yanıtla #3 : Kasım 26, 2019, 15:53:30 »
Geçmiş olsun o zaman dediğiniz gibi gevşek zincirden yapıyordur  muhtemelen, çözüme ulaşınca buraya da belirtirseniz forumda başkasının başına gelirse yardımcı olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Üst kapağı açtım, sorularım var
« Yanıtla #4 : Kasım 26, 2019, 18:03:32 »
Adamın kanalında ne ararsanız var..Linkteki video sizin işlem.
Gevşekliği arakada gergi ayarı var oradan biraz sıkılayabilirsiniz tahminim. Yalnız hazır açmışken zincir tam sentedemi onada baksaydınız belki gevşeyince bir diş atlama olabilir.
Manifolt contasında silindir emme kısmında bir hava kaçağı olabilir..Külbütör havalandırma hortumları yırtık yarık olabilir..Benim hikaye şöyle: 1-2 yıldır sabah rölantileri titremeli, dalgalı, motor resmen hipotermi gibi titriyor, sıcakken bişey yok, geçen 3 gün yetkili servise bıraktım 350 civarı teşhis ücreti var dediler, farketmez bulun şu arzayı dedim, sonuç fıs..aynen sanayi mantığı boğaz kelebeği ve emme manifoltunu değişmesi lazım eee ondan sonra diğer kısımlara geçecez...Sizin gibi egzantirikler ölçüldü normal, buji orj yeni, kompresyon normal, bobin normal, sensör hatası yok..Şu an orjinal manifolt contası,kelebeğe giren hava hortumlarını sipariş ettim geniş bir zamanda manifoltu söküp aynen patlak lastik kontrolü gibi suya batırıp hava üfleyecem kaçak varmı diye,yeni contayı ve hortumları takacam..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 240000
  • Model Yılı: '04
  • 7 kere teşekkür etti
  • 8 kere teşekkür edildi
Ynt: Üst kapağı açtım, sorularım var
« Yanıtla #5 : Kasım 28, 2019, 19:46:10 »
Adamın kanalında ne ararsanız var..Linkteki video sizin işlem.
Gevşekliği arakada gergi ayarı var oradan biraz sıkılayabilirsiniz tahminim. Yalnız hazır açmışken zincir tam sentedemi onada baksaydınız belki gevşeyince bir diş atlama olabilir.
Manifolt contasında silindir emme kısmında bir hava kaçağı olabilir..Külbütör havalandırma hortumları yırtık yarık olabilir..Benim hikaye şöyle: 1-2 yıldır sabah rölantileri titremeli, dalgalı, motor resmen hipotermi gibi titriyor, sıcakken bişey yok, geçen 3 gün yetkili servise bıraktım 350 civarı teşhis ücreti var dediler, farketmez bulun şu arzayı dedim, sonuç fıs..aynen sanayi mantığı boğaz kelebeği ve emme manifoltunu değişmesi lazım eee ondan sonra diğer kısımlara geçecez...Sizin gibi egzantirikler ölçüldü normal, buji orj yeni, kompresyon normal, bobin normal, sensör hatası yok..Şu an orjinal manifolt contası,kelebeğe giren hava hortumlarını sipariş ettim geniş bir zamanda manifoltu söküp aynen patlak lastik kontrolü gibi suya batırıp hava üfleyecem kaçak varmı diye,yeni contayı ve hortumları takacam..

Cevap için teşekkürler. Benim bu işlemi yapmam için motoru indirmem lazım, ve malesef bende bu işi yapacak araç gereçler yok, mecburen sanayide yaptırmam gerekiyor. Konuyu açmaktaki amacım yaptığım tespitlerde acaba doğru muyum, sorunum triger zinciri mi diye sormuştum  :)

Mesaj Birleştirildi: Kasım 28, 2019, 19:47:22
Geçmiş olsun o zaman dediğiniz gibi gevşek zincirden yapıyordur  muhtemelen, çözüme ulaşınca buraya da belirtirseniz forumda başkasının başına gelirse yardımcı olur.
Tabiki de, sorunu çözer çözmez yazacağım, zira bu sorunlar can sıkıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Üst kapağı açtım, sorularım var
« Yanıtla #6 : Kasım 28, 2019, 22:29:55 »
Maşallah. Hayranlıkla takip ediyorum. Ve sonucu da merak ediyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 42 kere teşekkür edildi
Ynt: Üst kapağı açtım, sorularım var
« Yanıtla #7 : Kasım 28, 2019, 22:41:40 »
Maşallah. Hayranlıkla takip ediyorum. Ve sonucu da merak ediyorum.

Bende.
Ocak 2021 - Devam : 1999 Land Cruiser Prado 3.4 V6
Kasım 2019 - Devam : 2019 Corolla 1.6 Vision Multidrive S
Şubat 2019 - Şubat 2020 : 2017 Fortuner 4.0 V6 (şirket aracı)