Alper, (beyi kaldırabiliriz sanırım) aynı zevk bana ait.
Aslında iktisatta değişik yaklaşımlar mevcut bilindiği gibi. Klasikten, moderne hatta postmoderne. Hepside kendi şartları içinde tamamen doğrulara dayanır.
Yukarıdaki konuda şunuda göz ardı etmemek lazım, otomotiv üreticileri demir-çelik piyasasında önemli bir fiyat belirleyici taraftır. Tabi demir-çelik gibi hammaddelere talep arttığında fiyatının artması doğaldır. Ancak şu anki piyasa şartlarında bu talebin düştüğünü düşünüyorum ve bu gelecekte demir-çelik vb. üretime yardımcı olacak yarı ve hammaddelerinde fiyatının düşeceğini (yakın gelecekte) göstermektedir. Bununda nihai üretim malları olan otomobillere yansımasının olması doğaldır.
Aslında konuyu modellemeye çalışırsak çok sayıda değişkene sahip olduğunu ve bunlarıda tek tek ve ayrıntılı olarak incelememiz gerektiğini görürüz. Akaryakıt fiyatları bunlardan biri mesela. Ancak tüketici her zaman iktisadi yönden beklendiği şekilde davranmayabiliyor toplamda kendi zararına dahi olsa ve bu da sonuçları bilimsel cevaplardan uzağa taşıyabiliyor. Ama bu da ayrı bir bilim tabikide, tüketici davranışları olarak.