0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Motor sıcak iken ve calisir iken dikkatlice genleşme kabinin kapagini açın,Sonra yavas yavas tepeleme su doldurun,Azalir ise surekli ilave yapin,Yaklasik 1-2 dk boyunca devam edin, Bunu yaparken genlesme kabından hava kabarciklari gelecek mi? Bunu gozlemleyin.Sonrasini konusuruz.
Kabarcık olsa idi, conta kesin yanık diyecek idim, boyle olunca emin olunmuyor.Devirdaim de sizinti var mi?
Öncelikle profil bilgilerinizi tamamlayın lütfen.Termostat bozulmuş gibi.
Öncelikli cevaplar verilmiş zaten.Uygun soğutma sıvısının kullanılmamasını anlamak güç, sonuçta sadece ısınma ve soğumada dengenin sağlanmasına değil, sistem donanımlarının korunmasına da yardımcı olmaktadır bu soğutma sıvıları. Dolayısı ile sistem donanımlarına, bu uygun olmayan sıvı kullanımı kaynaklı problem oluşmuş olabilir.Radyatör fanının devreye girdiğini gözlemleyebiliyor musunuz?
Sızıntı yok gözüken sağlıklı bit şekilde devir daim yapıyor aklıma takılan radyatör tılanır ise ondan yapar mı kaçak yok hiç bir yerde
Hemşerim merhabalar,Profil bilgilerinizde Hatay'da ikamet ettiğin görünüyor aracı kime hangi ustaya gösterdin eğer hiçbir yerde kaçak gözlenmiyorsa yüksek hızlarda su eksiltmesi yapıyorsa büyük ihtimalle silindir kapak contası çok az bir yara almıştır ve suyu egzozdan tahliye ediyordur eğer öyleyse uzun beklemeler (akşamdan sabaha) sonucu ilk marşta araç tekler patırtılı çalışır istersen İskenderun sanayisinde iyi bir usta var uzman Toyota Ahmet usta işinin ehlidir kesin cevabı verir,mümkünse kaçak kontrolü yaparken araç soğuk olmalı çünkü ısındığı zaman kaçak varsa su buharlaşır göremezsiniz.
Ben dörtyol da ikamet ediyorum ama dediğin ustayı duymuş idim cuma günü radyatörü kontrol ettirecem tıkalımı değilmi diye ordada birşey çıkmaz ise dediğiniz ustaya götürecem. Şunuda denedim motor sıçak iken yeden su deposunun kapağını bez ile açtım müthii bir basınç var kapakta kaçak olsa basınç düşmezmi
Siz radyatörü söktürmeden önce Ahmet ustaya gidin ve baktırın eğer o kadar çok basınç varsa silindir kapak contası kesmiştir suyun içine Kompresör basıyordur onun içinde basınç yaptırıyor,2. Gözün bujisini sökün bakın eğer buji ucunda kırmızılık pas varsa size ip ucu verecektir Ahmet ustaya benim selamımıda iletin coronacı derseniz bilir sağlam ustadır hiç kimseye zorlada olsa yanlış yapmaz.
Yardımın için teşekkürler. Dün su deposuna gelen giden boruları su ile temizledim biraz pas aktı radyatörden de paslı su aktı biraz sonra arabayı biraz devirli sürdüm kalorifer açtım en sıvaga getirdim 30 dakika gezdim bu gün sabah havalandırma dan su sesi gelmeye başladı hatta ısınınca forkırdama sesi de geldi bu neye işarettir havalandırmadan su sesi gelmesi
Ustaya götürdüm radyatörde sıkıntı yok devir daim de de sıkıntı yok ama araç fan açmıyor hortumlar baya ısınmasına ragmen 1. Derece fan acması gerekirken hiç açmıyor fan arabayı baya zorlamamıza ragmen fan hiç açmadı elektrikciye götürdüm fana baktı sistemi inceledi bir hata yok fana bağlı bir fişi çekince çalıştı fan bilgisayarda hata kodu da yok elektrikci şöyle birşey fark etti motora giren su baya sıcak ama termostat ın ordaki boru ona nazaran soğuk ve dediki termostad devreye girmez ise fan açmaz bunla ilgili bir bilginiz varmı