Gönderen Konu: 2011D-4D AURİS FREN SİSTEMİ GÖRÜŞ VE ÖNERİ  (Okunma sayısı 1837 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 160
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
2011D-4D AURİS FREN SİSTEMİ GÖRÜŞ VE ÖNERİ
« : Ekim 28, 2019, 16:19:08 »
Merhabalar,


Yaklaşık 1,5 yıldır kullandığım aracımda frenlerim aldım alalı vasatında altında bir kötülükte.Birkaç kişiye sorduğumda bu araba Japon bunların hepsi böyle cevabını aldım.Ancak daha sonraları anormal derecede yavaşlama/durma sorunları yaşadığımdan dolayı detaylı bir araştırma yaptım.Gerçekten bilen insanlara sordum.Bir önceki bakımını bir akrabama yaptırmıştım aracımın ve fren hidroliği değişmemiş,adı sanı duyulmamış yan sanayininde yan sanayisi balatalar takılmış,disklere tam basmamasına rağmen uyarılmamışım bunu öğrenmiş oldum.
Bu fren sorununu gidermek için 4takım FERODO marka disk/balata takımı siparişi verdim ve çelik fren hortumu meselesini araştırmaya koyuldum,kesinlikle yaptıracağım ama iyi yapan bir yer arıyorum.Varsa yer önerilerinizi bekliyorum.

Ayrıca neler yapılabilir önerileriniz yorumlarınız varsa lütfen yazınız.

Toyota Club Türkiye

2011D-4D AURİS FREN SİSTEMİ GÖRÜŞ VE ÖNERİ
« : Ekim 28, 2019, 16:19:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 2500
  • Kan Grubu: ---
  • 1962 kere teşekkür etti
  • 2895 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011D-4D AURİS FREN SİSTEMİ GÖRÜŞ VE ÖNERİ
« Yanıtla #1 : Ekim 28, 2019, 17:06:25 »
Profil bilgilerinizi doldurunuz lütfen. Yaşadığınız yeri bilmeden öneride bulunamayız. İlla önerin derseniz Tem Toyota Ufuk Sönmez...
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-...) 0 km-...
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km
Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2651 kere teşekkür etti
  • 3030 kere teşekkür edildi
Ynt: 2011D-4D AURİS FREN SİSTEMİ GÖRÜŞ VE ÖNERİ
« Yanıtla #2 : Ekim 29, 2019, 12:47:40 »
Mutlu Yönetici'mizin de belirttiği gibi porifl bilgilerinizi doldurmanız doğru olur.

Fren sistemi ve frenleme fiziği ile ilgili detaylı bilgiler sitemizde mevcut.
Kısaca değinirsek; uygun olmayan ve kalite standartlarını karşılamayan balata ile etkili frenaj elde etmek çok mümkün değildir. Ayrıca frenlemede önemli kalemlerden birisi fren balatası iken, onların diske sürtünem ile yaratacağı negatif ivmeyi (ya da satabil kalmayaı sağlamayı) yere aktarabilmenin temel şartı, lastik-zemin arası adhesyondur. Zemin şartları değişkendir. Sizin kontrol edebildiğiniz ise lastiklerdir. Lastik tip, kalite seçimi yanında basınçları da önemlidir.
Ayrıca araç süspansiyon sisteminin de frenlemede önemli etkisi vardır. BU yüzden kontrol edilmemeri doğru olur.
Araç ağırlığı ve araç süspansiyon düzen ayarlarının da frenlemede etkisi önemlidir. Sonuçta ortaya çıkan kuvvet, hız ve kütle ile ilişkilidir.
Fren hortumlarını, eğer sorun göstermiyorlar ise çelik tabir edilenler ile değiştirmek, fren mesafenizde anlamlı bir fark yaratmaz, fren pedalı hissinde bu fark oluşur. Çünkü çelik yapıda basınç altında esneme daha az olacaktır. Art arda ve sürekli fren kullanımında bu etki daha önemli olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 160
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
Ynt: 2011D-4D AURİS FREN SİSTEMİ GÖRÜŞ VE ÖNERİ
« Yanıtla #3 : Ekim 30, 2019, 13:14:47 »
Kusuruma bakmayın detaylarımı doldurma kısmını atlamış.Olayın heyacanı ile direkt olarak konuya dalmışım.Şimdi doldurdum.Yaşadığım yer görünmedende olsa isabetli bir öneri almışım ki.TEM OTO evimden işime giderken yol üzerinde bulunan bir servis.İlk fırsata gidecek ve bu konuları araç başında ustamız ile görüşeceğim.


Hakan abi lastik basıncı olarak büyük jant,geniş taban lastik olan aracımda babamın önerisi üzerine 38PS basınç ile kullanıyordum.Bir bilene aracı kullandırdığımda araçta coilover varda yukarı mı kaldırdın bu araç neden bu kadar sekiyor sorusu üzerine lastik basıncı konusunda doğru olduğunu düşündüğüm bir bilgiye ulaşmıştım.1 haftadır 32PS basınç ile kullanıyorum ve şunu gayet net bir şekilde söyleyebilirim ki bu zamana kadar hem araca hemde kendime büyük eziyet etmiş ve haksızlık yapmışım.Araç hem konfor bakımından hem ses bakımından inanılmaz iyiye gitti.Fren mesafesi hakkında bir şey söyleyemeceğim çünkü henüz ani sert bir fren yapma durumum olmadı.

Amortisörlerimin ise stabil çalışmadığını bir süredir biliyordum.Ön taraf yeterince esnemiyordu.Ancak maddi olarak zorlanmamak adına bir süre daha bu şekilde kullanmaya devam edeceğim.