Mutlu Yönetici'mizin de belirttiği gibi porifl bilgilerinizi doldurmanız doğru olur.
Fren sistemi ve frenleme fiziği ile ilgili detaylı bilgiler sitemizde mevcut.
Kısaca değinirsek; uygun olmayan ve kalite standartlarını karşılamayan balata ile etkili frenaj elde etmek çok mümkün değildir. Ayrıca frenlemede önemli kalemlerden birisi fren balatası iken, onların diske sürtünem ile yaratacağı negatif ivmeyi (ya da satabil kalmayaı sağlamayı) yere aktarabilmenin temel şartı, lastik-zemin arası adhesyondur. Zemin şartları değişkendir. Sizin kontrol edebildiğiniz ise lastiklerdir. Lastik tip, kalite seçimi yanında basınçları da önemlidir.
Ayrıca araç süspansiyon sisteminin de frenlemede önemli etkisi vardır. BU yüzden kontrol edilmemeri doğru olur.
Araç ağırlığı ve araç süspansiyon düzen ayarlarının da frenlemede etkisi önemlidir. Sonuçta ortaya çıkan kuvvet, hız ve kütle ile ilişkilidir.
Fren hortumlarını, eğer sorun göstermiyorlar ise çelik tabir edilenler ile değiştirmek, fren mesafenizde anlamlı bir fark yaratmaz, fren pedalı hissinde bu fark oluşur. Çünkü çelik yapıda basınç altında esneme daha az olacaktır. Art arda ve sürekli fren kullanımında bu etki daha önemli olabilir.