Gönderen Konu: 2008 Yaris 1.3 Benzin+LPG (2SZ Motor) | Bakım Sonrası Çekişte Düşüklük Sorunu  (Okunma sayısı 3208 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 111111
  • Model Yılı: '08
  • 3 kere teşekkür etti
Merhaba arkadaşlar,

110 bin bakımı sonrasında araçta performans düşüklüğü hissediyorum. Tarif edebileceğim şekliyle sanki mıcırlı yolda gidiyorumda gaza fazla basınca araç pati çekiyor gibi. Bastığım gaz ile ivmelenemiyor araç sanki bir şey tutuyor. Motor sesi yükseliyor (bağırmıyor), devir artıyor ama ivmelenme yok. Bir çok konuyu okuyorum günlerdir. Bir aksiyon almadan önce konu açarak yorumlarınızı almak istedim. Sorunum hem sadece LPG'de değil, benzin ile kullanımda da var. Aracın tüm bakımlarını her 10bin de atlamadan yapıyoruz ayrıca LPG bakımına da götürüyorum.

Bakımda yapılanlar: Yağ değişimi, yağ, hava, polen filtre değişimi. Ön fren balatası değişimi. Yağ markası Mobil, modeli süper 3000, tür 5w30.

Muhtelif yorumlarda sorulacağı için yazıyorum 85 binde baskı balata ve şanzıman yağı değişmiş. Bujiler 50 binde değişmiş elimdeki belgelere göre 70 bin bakım dosyaları kayıp. O arada değişmiş mi bilmiyorum.

Ama son yağ değişiminden önce böyle bir sorunum yoktu. Aslında araç eski haline göre biraz daha sessizleşti yumuşadı ama güçten de düştü gibi.

Neleri kontrol etmeliyim önerileriniz nedir?




Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Bujiyi değiştirin. Lpgli olduğundan önce aküyü resetleyin sonra 2-3 gün benzinde kullanın. Sonra Candan Mühendislik'te yolda ayar yaptırın.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 111111
  • Model Yılı: '08
  • 3 kere teşekkür etti
Bujiyi değiştirin. Lpgli olduğundan önce aküyü resetleyin sonra 2-3 gün benzinde kullanın. Sonra Candan Mühendislik'te yolda ayar yaptırın.

Mutlu Bey, çok hızlı çözümü yazmışsınız ama sorun neden kaynaklanıyor bunun nedeni ile ilgili bilgi verebilir misiniz müsait olduğunuzda?

Aracın LPG bakımını Haziranda yaptırdım Atiker'in yetkili servisi Gülkan Oto'da, aracımda da sadece yağ değişti böyle bir sorun oluşmasına etken midir?

Candan Mühendislik'te dediklerinizin tamamını yaptırabilir miyim? Buji değişimi dahil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Mutlu Bey, çok hızlı çözümü yazmışsınız ama sorun neden kaynaklanıyor bunun nedeni ile ilgili bilgi verebilir misiniz müsait olduğunuzda?

Aracın LPG bakımını Haziranda yaptırdım Atiker'in yetkili servisi Gülkan Oto'da, aracımda da sadece yağ değişti böyle bir sorun oluşmasına etken midir?

Candan Mühendislik'te dediklerinizin tamamını yaptırabilir miyim? Buji değişimi dahil.

Ateşleme sisteminde sıkıntı olabilir. En son 50bin km.de değişmiş. Bujiler normalde 40bin km.de 1 değişiyor diye biliyorum.
Diğer konu ise yeni bakım sonrası hava filtresi değiştiği için motora daha temiz hava gittiğinde ayarı bozulmuş olabilir. Lpg'de olan bozukluk, benzin değerlerini de etkiliyor, benzinle anlık kullanırken lpgdeki gibi hissedilmesi normaldir. 1-2 gün kullandıktan sonra yavaş yavaş değerler düzelir ve araç kendine gelir.
Zaten büyük ihtimal yol ayarı da yapılmamıştır daha önce. O nedenle akü resetleme sonrası aracı 2-3 gün benzinde sürerek o haritaya göre lpg haritası düzeltilirse sorununuz büyük ihtimalle çözülür.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 111111
  • Model Yılı: '08
  • 3 kere teşekkür etti
Ateşleme sisteminde sıkıntı olabilir. En son 50bin km.de değişmiş. Bujiler normalde 40bin km.de 1 değişiyor diye biliyorum.
Diğer konu ise yeni bakım sonrası hava filtresi değiştiği için motora daha temiz hava gittiğinde ayarı bozulmuş olabilir. Lpg'de olan bozukluk, benzin değerlerini de etkiliyor, benzinle anlık kullanırken lpgdeki gibi hissedilmesi normaldir. 1-2 gün kullandıktan sonra yavaş yavaş değerler düzelir ve araç kendine gelir.
Zaten büyük ihtimal yol ayarı da yapılmamıştır daha önce. O nedenle akü resetleme sonrası aracı 2-3 gün benzinde sürerek o haritaya göre lpg haritası düzeltilirse sorununuz büyük ihtimalle çözülür.

Yolda ayar yaptırmadım daha önce de yapıldığını sanmıyorum. Son LPG bakımında bilgisayardan ayarladı araç durur haldeyken. Bugün daha önce gittiğim Gülkan oto ya soracağım sıfırlama ve AFR ayarı için. Güvenemezsem candan mühendisliğe yönleneceğim konum olarak uzak ve kısa bir baktığımda çok olumlu geri dönüşleri olmamış firmanın şikayetvar da ve ekşi de uzak durun diye belirtiyorlar.

Bujileri değiştirmek kafamda vardı bu konuda da sormak istediğim birşey var. LPG'li araçlar için buji farkediyor mu yoksa orjinali ile değişim yapmak en doğrusu mu? Bosch markasının iridyum lpg diye satılan bir modelini gördüm n11'de 214 TL (4 adet) genel bakınca 3'te 1 fiyatlarda denso ve ngk markalar mevcut.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Yolda ayar yaptırmadım daha önce de yapıldığını sanmıyorum. Son LPG bakımında bilgisayardan ayarladı araç durur haldeyken. Bugün daha önce gittiğim Gülkan oto ya soracağım sıfırlama ve AFR ayarı için. Güvenemezsem candan mühendisliğe yönleneceğim konum olarak uzak ve kısa bir baktığımda çok olumlu geri dönüşleri olmamış firmanın şikayetvar da ve ekşi de uzak durun diye belirtiyorlar.

Bujileri değiştirmek kafamda vardı bu konuda da sormak istediğim birşey var. LPG'li araçlar için buji farkediyor mu yoksa orjinali ile değişim yapmak en doğrusu mu? Bosch markasının iridyum lpg diye satılan bir modelini gördüm n11'de 214 TL (4 adet) genel bakınca 3'te 1 fiyatlarda denso ve ngk markalar mevcut.
Hakkı bey internetteki o LPG çin iridyum falan yazan safsatalara hiç itibar etmeyiniz tamamen satış pazarlama stratejisi insanların gözünü afilli laflarla boyama sanatından öteye geçmez aracınıza en uygun ürünler orjinal veya en yakın muadili japon üretimi parçalardır aynı zamanda buna ek olarak tecrübe çok önemlidir güvenebileceğiniz en doğru adres tem oto ufuk sönmez bey var kendileri form üyemizdir ve engin tecrübeye sahiptir aynı zamanda servis kısmıda bulunmaktadır eğer İstanbul'da ikamet ediyorsanız kesinlikle tavsiye ederim uygun vakitte randevu alıp giderseniz aracınızla en iyi şekilde ilgilenirler iletişim bilgileri ektedir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 111111
  • Model Yılı: '08
  • 3 kere teşekkür etti
Merhabalar tekrar,

Öncelikle bahsettiğim sorunum hiç birşey yapmama rağmen düzeldi sabah erken saatlerde yada uzun süre sonra çalıştırdığımda yine de arada baş gösteriyor. Bu yüzden bujileri kesinlikle değiştircem. Geç cevabım için de kusura bakmayın lütfen müsait olamadım.

Ümit Bey, buji değerlendirmeniz için çok teşekkür ederim. Bu konuyu bujimarket.com ile görüştüm. Söyledikleri şey şu oldu normal buji alırsam 10bin km gider LPG için olanı iridyum buji alırsam 40-50 bin km gidermiş. Arada tabiki 5 katı fiyat farkı var. Sizin söyledikleriniz üzerine hiç mantıklı bir tercih olmaz gibi.

Aracım için sitedeki tabloya ve görüşmeme istinaden iletilen buji model ve fiyatlarını aşağıda paylaşıyorum.

NGK BKR5EYA = 17.42
DENSO K16R-U = 15,82

"aracınıza en uygun ürünler orjinal veya en yakın muadili japon üretimi parçalardır"

Bu markalar nelerdir? Bilgi verebilir misiniz? TEM oto lokasyon olarak bana uzak kalıyor. Tuzla'da ikamet ettiğim için. Kendim alıp taktırmak istiyorum çok kapsamlı ustalık gerektiren bir işlem değil gibi.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
İllaki tem otoya yanlarına gitmek zorunda değilsiniz yukarıdaki paylaştığım iletişim adresinden görüşebilir kargo ile adresinize teslim alabilirsiniz,ki bende aynını yapıyorum bulunduğum yerde montajını yaptırıyorum kendileri detaylı bilgiyi verirler ufuk bey ve diğer çalışma arkadaşları tecrübe ve esnaflık olarak çok iyiler,araçlarımızda kullandığımız parçaların aftermarket ürünleri bazen bire bir aynı kalitede olmayabilir onun için ya orijinal yada kalitesi ıspatlanmış japon menşei li ürünler kullanmamız gerekiyor bizler sıradan vatandaşlar olarak bu ürünlerin kalitesini ankama şansımız sınırlıdır o tecrübe ufuk beyde fazlasıyla var bide işin esnaflık ahlâkı boyutu varki işte onu hiç sormayın millet ahlâkı unutalı çok olmuş ahlaklı esnaflarda sınırlı sayıda varlar japon malı ürünler fazla kâr bırakmadığı ve bir nebze diğerlerine göre pahalı olduğu için adı Taiwan olan Çin mallarını millete dayatıyorlar çünkü o ürünler her yönden kârlı satarken müşteriyi cezbediyor kullanırken çabuk bozuluyor ve tekrar müşteri getiriyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 111111
  • Model Yılı: '08
  • 3 kere teşekkür etti
Teşekkürler Ümit Bey, Ufuk Bey'e yazdım orjinal buji için cevap bekliyorum. İnternetten orjinal buji marka model nedir diye baktığımda her yer kendine uydurmuş gibi.

Mesaj Birleştirildi: Kasım 01, 2019, 16:30:04
Güncelleme:

Pendik Dumankaya (işçilik %25, parça %20 forever indirimli hali)
Orjinal buji 64 tl
Değişim işçilik 60 tl

TEM Oto
Orjinal buji 65 tl + kargo ücreti (10-15 max)

yetkili servisten alıp, sanayide taktırcam parça ücreti kadar işçilik çok saçma geliyor bana 20 lira taktırırım tanıdık usta vardır bir yerlerde.
Tem oto yakın olsa oraya gideceğim ama yol parası işçilik farkı kadar neredeyse köprü+otoban+yakıt...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 111111
  • Model Yılı: '08
  • 3 kere teşekkür etti
Güncelleme:

Bugün Pendik Dumankaya'da taktırdım bujileri.

Yetkili servisi tercih etmemin sebebi zamanım kısıtlıydı hızlı işlem oldu ayrıca ufak tefek kontrollerde yapacaklarını belirtikleri için tamam dedim. Ayrıca arabayı da yıkadılar, bu jesti herkese yapıyorlar sanırım ama yinede hoşuma gitti. Dıştan yıkamışlar içten silmişler güzelce. İçşiliği dengeledi bu ekstralar ile.

Yol destek paketi önerdiler 150 tl ye kabul etmedim. Kredi kartımda var aynı koşullar. (teb yıldız priority)

Servisteki arkadaş ise mmt kalibrasyonu önerdi.
Baskı balata hiç değişmemiş bitmiştir dedi. Bakıp bakmadığını sorduğumda ise, sadece vuruntulu çalışıyor araba, sistemdeki kayıtlarda da yok değişim dedi.

87000 de özel serviste değiştiğini söyledim.
Yine de kalibrasyonu yapalım ama baştan uyarayım kalibrasyondan sonra araç yolda kalabilir böyle bir durumda da baskı balatanın değişmesi gerekebilir. Şanzımanda da problem çıkabilir dedi.
Yol destek paketide alın isterseniz öyle bir durumda getiririz buraya aracı dedi.

Plansız bu riski alamam işe gidip geliyoruz eşimle bu araçla ve çok yoğunum dedim. Onaylamadım. Ayrıca kalibrasyondan sonraki risk baskı balata değişimi yine problem olursa şanzımanda işlemler şeklinde devam etmesi büyük risk gibi geliyor. Güvenemedim.

Buji değişimi sırasında akü kablolarını çıkardıkları için LPG devre dışı kaldı, şimdi de LPG bakımına götürüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Şuan Boşuna LPG ayarı yaptırıp para harcamayın bir müddet benzinde kullanın yarın araç kendine gelir akü kabloları söküldüğü için ayarları sıfırlamış biraz benzinde kullanın düzelir yeni bujininde etkiside var şuan sistem yeni ateşleme zamanlarını hesaplayacak ondan sonra LPG ayarı yaptırmak daha mantıklı olur.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.