Gönderen Konu: vvt-İ Motor nedir.?  (Okunma sayısı 10506 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-İ Motor nedir.?
« Yanıtla #20 : Nisan 02, 2009, 17:33:54 »
  İleride/yakın gelecekte bunların hiç biri kalmayacak. Her aksa etki eden 4 ayrı motor (elektrikli) olacak. Böylece diferansiyelde tamamen elektronik olacak ve frenlerde ayrı ağırlık olmayacak. Çünkü bu motorlar frende yapacak. :) 4 çekere rağmen basit bir şanzıman olacak. :)

Evet, tam elektrikli araçlar üreten Tesla Motors'un (geçen hafta yine gündemdeydi, yeni sedan versiyonlarını tanıttılar) Roadster'ı ayağınızı gazdan çektiğiniz anda frenlemeye başlıyor bataryasını tekrar şarj etmek için. Zaten test sürüşlerinde de görülüyordu: Hareket ederken ayağınızı gazdan çektiğiniz anda stop lambaları yanıyor, fren pedalına basmak şart değil.

Elektrikli motorlar maksimum torklarını tüm devir aralıklarında veriyorlar, yani 1000 devirde de 16000 devirde de aynı yüksek torka sahip, bu yüzden klasik şanzımanların sürekli değişir dişli oranlarına ihtiyacı yok. Tesla Roadster ilk çıktığında iki konumlu bir vitesi vardı fakat sonradan kaldırdılar, şimdi aynı bir çarpışan araba gibi, gaza bastıkça hızlanıyor, çekince yavaşlıyor.
2005 Corolla Sedan Terra A/T

Toyota Club Türkiye

Ynt: vvt-İ Motor nedir.?
« Yanıtla #20 : Nisan 02, 2009, 17:33:54 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: vvt-İ Motor nedir.?
« Yanıtla #21 : Nisan 02, 2009, 19:10:24 »
gaz kelebeği değil, subapların açılma yüksekliğini kontrol altına aldılar
Afedersiniz haberi Türkçe bir sitede okumuştum. Toyota'nın sayfasında haberin orjinal metnini şimdi okudum :) Yanılgı için kusura bakmayın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-İ Motor nedir.?
« Yanıtla #22 : Nisan 03, 2009, 15:27:49 »
Arkadaşlar konu dağılmadan sorayım. Toyota'nın subap zamanlaması sistemini Honda 'nın i-vtec sistemiyle karşılaştırabilecek bir bilginiz de var mı? Hangisi daha iyidir veya ne bakımdan farklıdır?
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-İ Motor nedir.?
« Yanıtla #23 : Nisan 03, 2009, 15:33:41 »
  Ben kendi bilgime ve gözlemlerime göre söyleyeyim. Toyota ve Honda'nın değişken supap zamanlamalı sistemlerinin de kendi içlerinde versiyonları vardır. Bunun dışında standart binek araçlar için olanları karşılaştırırsak bence Honda daha çok performansa, Toyota ekonomikliğe öncelik veriyor. Ama bu Honda'nın ekonomik olmadığı, Toyota'nın performanssız olduğu anlamında değildir kesinlikle. Tabi birde Vanos var. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-İ Motor nedir.?
« Yanıtla #24 : Nisan 03, 2009, 15:45:20 »
Nissan'ın da i-vtec'e benzer bir sistemi vardı. VVL olabilir ismi.. ??  Bir de sanırım saab'ın çok kendine özgü bir sistemi vardı.
....
Pardon o başka bişeymiş http://www.popularmechanics.com/automotive/new_cars/1266656.html
:) "Variable compression".. Vay canına ..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-İ Motor nedir.?
« Yanıtla #25 : Nisan 03, 2009, 16:11:17 »
Sadece 4 derecelik bir açı oynamasıyla sıkıştırma oranı 1:14'den 1:8'e yükseltiliyor. Gerçekten etkileyici.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: vvt-İ Motor nedir.?
« Yanıtla #26 : Nisan 12, 2009, 23:28:03 »
vvt-i arkadaşlarında anlattığı gibi toyotanın büyük bir teknolojisidir...
akıllı değişken supap mekanizması olarak adlandırılır...diğer firmalarda yok değilmi var...
honda firması 'v-tec' derken bildiğim kadarıyla bmw firması ise 'vanos' demekte...

arkadaşlar sağolsun resimli bir çalışmayla çok güzel anlatmışlar...

toyota teknik eğitim labaratuvarında okumaktayım,lise 4. sınıftayım ve 2 senedir yetkili serviste stajdayım...
daha detaylı resimlerle birlikte paylaşmak isterdim ama dışarıya hiç bir şekilde bilgi paylaşılması yasak sanırım...affola.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-İ Motor nedir.?
« Yanıtla #27 : Nisan 13, 2009, 08:37:26 »
  Bahattin, işini etkileyecek hiç birşey yapmanı burada kimse istemez, bu yüzden herkesin seni anlayacağından eminim. Bu arada eski bir üyemizsin, Tanışma bölümünde de kendini tanıtman mümkün mü?
 Okulunda da sana başarılar diliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Automatic transmission
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
Ynt: vvt-İ Motor nedir.?
« Yanıtla #28 : Nisan 13, 2009, 10:46:21 »
Bende vvt-i motoru  merak ediyodum merakımı burdan giderdim teşekkürler :d

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-İ Motor nedir.?
« Yanıtla #29 : Kasım 03, 2012, 13:17:30 »
Evet ilk kez bu kadar uzun soluklu bir konuyu hortlatıyorum affola :) Avans ile ilgili bir şeyler ararken bir sitede vvt-i sistemi nasıl yağlama yaptığı nerelere nasıl ulaştırdığını buldum merak edenler için buyrun :)

http://www.otobil.net/blog/genel/degisken-supap-zaman-ayari/
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-İ Motor nedir.?
« Yanıtla #30 : Kasım 03, 2012, 22:22:51 »
bende sabrinin marsa gönderdiği şutu ararken burda buldumkendimi..
+
2011 d4d Corolla