Gönderen Konu: Sıfır Toyota CHR Aracımda Sol Ön Kapı Boyalı Çıktı  (Okunma sayısı 2400 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 20 kere teşekkür edildi
Şubat 2017’de Toyota Plaza Ortaköy’den sıfır km. Şimşek Mavi renk CHR Hybrid Dynamic tekno paket aracı 120.000 TL peşin para vererek liste fiyatından aldım. Ucuza almadım. Kimilerine kauçuk paspas, paçalık verilirken ben iki anahtarlıkla uğurlandım. Arabayı severek kullanmam ve özellikleri iyi tanımam nedeniyle Türkiye’de yeni üretilen Hybrid araçlar hakkında tecrübelerimi paylaşmak, insanların çevreci ve ekonomik bir sürüşle tanışmaları için çeşitli internet sitelerinde kimi 175.000den fazla tıklanan yazılar yazdım. Yetmedi Facebook’ta çoğu CHR sahibi 3500 üyeli bir fan-grup kurdum.
Aracımı 2.5 yıl 22000 km sonunda yine bir Toyota Hybrid suv almak için satışa çıkardım, bir alıcıyla anlaştık kapora aldım. Ekspertiz yaptırdığımızda çıkan sonuçla şok oldum. Sıfır aldığım aracın sürücü kapısı boyanmış ve değişmişti, boya kalınlığı sadece sac üzerindeki ön kısmında değil tamamında 2 katıydı. Bir kez de Tüvtürk’e ait Exper'e götürdüm orada da arabanın kapısının sökülüp tekrar boyanmış olduğu, kapının değişmediği söylendi. Ben değil aracımı başkasına kullandırmak vale’ye bile vermem. Doktor’dan sıfır hata diye satmak istediğim araç nedeniyle alıcıya ben çok mahcup oldum, alıcı almaktan vazgeçmesin diye de piyasanın çok altında bir fiyata satmak durumunda kaldım. Konuyla ilgili arabayı bıraktığım Ortaköy bayii durumu fabrikaya iletti,10 gün sonra müşteri temsilcisi beni arayıp bu durumun olağan olduğunu ayıplı bir mal olmadığını, başka ülkelerde de bunun olduğunu ama Türkiye’de bunun sorun edildiğini söyledi. Neden bu satıştan önce bana söylenmedi, bir belge veya yazı verilmedi dedim, çünkü bu şekilde bir aracı ne kadar indirim yaparlarsa yapsınlar kabul etmezdim. Kazalı araçların sadece boyalı imiş gibi satılmasının bir tezgah olduğu aşikar, ben de aynı yalancı durumuna düşürüldüm. Marka imajına katkıda bulunduğum ve yerli üretimdir işçimin, mühendisin emeği vardır diye sevdiğim Toyota'dan soğudum. Ben menfaat peşinde biri değilim ama bunun fabrikasyon normal kabul edilen bir durum olması benim zararımı değiştirmedi. Bunu yeni bir araç alırken indirim olarak bana yansıtma tekliflerini de istemedim. Bir daha Toyota alır mıyım bilmiyorum. Ama bir gerçek var ki sıfır araç alırken eksperimi de yanımda götüreceğim. Toyota kötü araba yapmıyor ama insanları kandırabiliyor. Zararımın tazminini istiyorum

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 44000
  • Model Yılı: '16
  • 10 kere teşekkür etti
  • 66 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Toyota CHR Aracımda Sol Ön Kapı Boyalı Çıktı
« Yanıtla #1 : Ekim 14, 2019, 12:27:18 »
Şubat 2017’de Toyota Plaza Ortaköy’den sıfır km. Şimşek Mavi renk CHR Hybrid Dynamic tekno paket aracı 120.000 TL peşin para vererek liste fiyatından aldım. Ucuza almadım. Kimilerine kauçuk paspas, paçalık verilirken ben iki anahtarlıkla uğurlandım. Arabayı severek kullanmam ve özellikleri iyi tanımam nedeniyle Türkiye’de yeni üretilen Hybrid araçlar hakkında tecrübelerimi paylaşmak, insanların çevreci ve ekonomik bir sürüşle tanışmaları için çeşitli internet sitelerinde kimi 175.000den fazla tıklanan yazılar yazdım. Yetmedi Facebook’ta çoğu CHR sahibi 3500 üyeli bir fan-grup kurdum.
Aracımı 2.5 yıl 22000 km sonunda yine bir Toyota Hybrid suv almak için satışa çıkardım, bir alıcıyla anlaştık kapora aldım. Ekspertiz yaptırdığımızda çıkan sonuçla şok oldum. Sıfır aldığım aracın sürücü kapısı boyanmış ve değişmişti, boya kalınlığı sadece sac üzerindeki ön kısmında değil tamamında 2 katıydı. Bir kez de Tüvtürk’e ait Exper'e götürdüm orada da arabanın kapısının sökülüp tekrar boyanmış olduğu, kapının değişmediği söylendi. Ben değil aracımı başkasına kullandırmak vale’ye bile vermem. Doktor’dan sıfır hata diye satmak istediğim araç nedeniyle alıcıya ben çok mahcup oldum, alıcı almaktan vazgeçmesin diye de piyasanın çok altında bir fiyata satmak durumunda kaldım. Konuyla ilgili arabayı bıraktığım Ortaköy bayii durumu fabrikaya iletti,10 gün sonra müşteri temsilcisi beni arayıp bu durumun olağan olduğunu ayıplı bir mal olmadığını, başka ülkelerde de bunun olduğunu ama Türkiye’de bunun sorun edildiğini söyledi. Neden bu satıştan önce bana söylenmedi, bir belge veya yazı verilmedi dedim, çünkü bu şekilde bir aracı ne kadar indirim yaparlarsa yapsınlar kabul etmezdim. Kazalı araçların sadece boyalı imiş gibi satılmasının bir tezgah olduğu aşikar, ben de aynı yalancı durumuna düşürüldüm. Marka imajına katkıda bulunduğum ve yerli üretimdir işçimin, mühendisin emeği vardır diye sevdiğim Toyota'dan soğudum. Ben menfaat peşinde biri değilim ama bunun fabrikasyon normal kabul edilen bir durum olması benim zararımı değiştirmedi. Bunu yeni bir araç alırken indirim olarak bana yansıtma tekliflerini de istemedim. Bir daha Toyota alır mıyım bilmiyorum. Ama bir gerçek var ki sıfır araç alırken eksperimi de yanımda götüreceğim. Toyota kötü araba yapmıyor ama insanları kandırabiliyor. Zararımın tazminini istiyorum
Merhaba Cem bey, başınıza gelenler için gerçekten çok üzüldüm. Sıfır aldığı araca da insan guvenmeyecekse neye kime güvenecek. Evet yurtdışında boyalı araç boyandigi için prim bile yapıyor doğru ancak benim kriterim, begenim boyasız ise o kriteri karşılıyoruz diye satılan araç eğer boyalı çıktıysa elbette sonuna kadar kusurlular. Başta bak burası boyalı fiyatı buyken şu olur deseler siz de kabul etseniz eyvallah. Siz yine de Toyota dan soğumayin. Tahminim bu durum bayi ile ilgili.yukleme esnasında bı şeyler olmuş belli. Tüm markaya mal etmek pek doğru olmayabilir. Zira garantisi çoktan bitmiş araçlarıni çağırıp örneğin havayastigi fişekleri gibi ücretsiz değiştiriyor. Yediği ekmeğin değerini bilmeyen birkaç terbiyesizin işi bu. Ama gerçekten çok üzüldüm başıma gelse ne yapardım bilmiyorum. Bı çok merciye yazın derdinizi Şikayetvar.com ve genel merkeze yazın , gerçi aracı yok pahasina satmissiniz ancak bunu yapanlar hesabını ödesin. Çok geçmiş olsun
Gazi Mustafa Kemal Atatürk

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Toyota CHR Aracımda Sol Ön Kapı Boyalı Çıktı
« Yanıtla #2 : Ekim 14, 2019, 12:33:25 »
Geçmiş olsun Cenk bey gerçekten üzüldüm duruma. Bu durumla hangi marka olsa yaşama ihtimaliniz vardı. Araçları taşıyıcıdan indirirken sürtebiliyorlar, vurabiliyorlar. Bu nedenle de bayi tekrar fabrikasyon olarak boyuyor. Ama ülkemizdeki dolandırıcılar yüzünden, lokal boyalı diye gidip değişenle, taklalıyla, ağır hasarlıyla, önden arkadan eklemeliyle karşılaşınca boyalı olması değer kaybına yol açıyor. Fabrikadan çıkan araçta böyle durum olmaz ama boyasız diye satışa konulan aracın boyalı çıkması yüzükızarabilen, doğru insanlar için mahcubiyet sebebi. Hak veriyorum bu konuda. Bayinin yaptığı terbiyesizlik öncelikle. Hem bomboş aracı verip hem de boyasını söylememesi ayıp. Ama keşke bunu yeni araç alırken koz olarak kullanıp fiyat kırsaydınız. Ya da aracınızı daha düşük fiyata değil de bayiye gidip bayiden dolayı boyalı diye bir kağıt alıp piyasa fiyatına satsaydınız. Geçmiş olsun tekrardan.

Sırf bu nedenlerden ötürü corollamı alırken yetkili bayiden boya kalınlığı cihazı istedim ve kendim 5 dk her tarafını ölçtüm aracın.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • MEB
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '17
  • 68 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Toyota CHR Aracımda Sol Ön Kapı Boyalı Çıktı
« Yanıtla #3 : Ekim 14, 2019, 16:46:43 »
2017 advance aracımda aldığımdan beri sanki ön kapılarda bir fark var gibi ama korkuyorum baktırmaya. :)  Aldığım bayiyi zaten sevmiyorum Allah o bayiye muhtaç etmesin diye baktırmadım. Ama başka markalarda ve corolladada böyle olduğunu duydum.
2003 benzinli  terra 1.6 VVT-I  dan sonra 2017 1,6 advance manuel benzinliyle yola devam.

Üç günlük seyisler ve 40 Yıllık işi karıştırıyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Toyota CHR Aracımda Sol Ön Kapı Boyalı Çıktı
« Yanıtla #4 : Ekim 14, 2019, 17:26:34 »
Bu konuda bilgim yok ama,tarcanlar expertizi takip ederim, dediğiniz fabrikasyon durum kusur sayılmıyor yanılmıyorsam,fabrikanın 3 defa boyama hakkı vamış demekki o kapıda ufak bir prüz gördüler tekrar komple boyadılar bence hiç sorun değil adamların işine verdiği önemi gösterir, ha macun varsa bazı yer 3 bazı yer 1,5 gösterirse o zaman sıkıntı..Fabrikada orjinal iki kat boya yemiş daha ne.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '17
  • 154 kere teşekkür etti
  • 397 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Toyota CHR Aracımda Sol Ön Kapı Boyalı Çıktı
« Yanıtla #5 : Ekim 14, 2019, 20:34:49 »
Çok geçmiş olsun.. Gerçekten can sıkıcı bir durum. Ancak durum anlaşıldıktan sonra neden piyasasının çok altına vermeniz gerekti onu anlayamadım.
En kötü alıcının masrafını öder vermezdiniz aracı ? 250 eksper 250 yol masrafı desek 500 TL fazla fazla karşılardı alıcı masrafını.  Ayrıca zararın tazminini istiyorum demişsiniz,buraya açtığınız konu ile ilerleme kaydedemezsiniz. Bununla ilgili girişimde bulundunuz mu ?
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Toyota CHR Aracımda Sol Ön Kapı Boyalı Çıktı
« Yanıtla #6 : Ekim 14, 2019, 22:48:08 »
Öncelikle çok geçmiş olsun.Başıma böyle bişey gelse aldığım bayiyi birbirine katardım.Türkiyede boya gerçekten çok büyük problem araçlarda.Aracım 10-15 gündür ilanda ve 2002 model yaşı gereği komple boyalı.Arayan herkes araç neden boyalı diye soruyor.Cevabım ise hep aynı.Bu araç 17 yaşında bir araç ve yaşı gereği komple boyalı.Boya takıntınız varsa bayide 0'ı var diyorum.17 yaşındaki aracıma boyalı diye verdiğim fiyatın 5.000 altını teklif edenler görünce sizi çok iyi anlayabiliyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 66 kere teşekkür etti
  • 254 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Toyota CHR Aracımda Sol Ön Kapı Boyalı Çıktı
« Yanıtla #7 : Ekim 14, 2019, 22:54:51 »
Yani sıfır araba almaya giderken bir tane boya kalınlığı ölçen cihazla gitmek gerek artık bu gibi sıfır araçlarda bu olaylar çok fazla yaşanmaya başladı veya önceden beri oluyordu ama bizler yeni uyanmaya başladık diyebiliriz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • MEB
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '17
  • 68 kere teşekkür etti
  • 78 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Toyota CHR Aracımda Sol Ön Kapı Boyalı Çıktı
« Yanıtla #8 : Ekim 15, 2019, 09:03:58 »
Peki fabrika kapıyı boyayıp, boyayıp satarsa bayiye ucuza verir mi bu aracı, peki bayi bu aracı ayıplı diye ucuz satar mı. Yada ucuz satmayıp müşteriye de söylemezse yaptırımı olur mu?
2003 benzinli  terra 1.6 VVT-I  dan sonra 2017 1,6 advance manuel benzinliyle yola devam.

Üç günlük seyisler ve 40 Yıllık işi karıştırıyorlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Sıfır Toyota CHR Aracımda Sol Ön Kapı Boyalı Çıktı
« Yanıtla #9 : Ekim 15, 2019, 09:29:21 »
araçların fabrikasyon boyalı olması, parçası değişmiş olması aslında sorun değil. bunlar olağan durumlar. sevkiyatlarda sıkça bayilerin başına gelen sıkıntılar. burada durum şudur aslında. bayinin ürünü satarken arızalı-hatalı-ayıplı kısmı alıcıya söylememesi. tüm problem buradan kaynaklanıyor. bayi salağa yatıyor. yani işte ön kapı değişik, ön kapı boyalı, cam değişik dese halbuki ona göre alıcı ya vazgeçer yada teklif yapar der ki madem bu alacağım sıfır araç kusurlu bana indirim yapın. gördüğünüz gibi olayın çözümü çok basit aslında. ama işte akıllı bayiler nasıl olsa alıcı anlayamaz, sıfır araç ekspere de sokulmaz diyerekten çakallık yapıyorlar.