Gönderen Konu: Titreşimden vuruntudan gına geldi artık  (Okunma sayısı 3410 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 310000
  • Model Yılı: '94
  • 19 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Titreşimden vuruntudan gına geldi artık
« : Eylül 29, 2019, 18:33:15 »
Arabamda rölantide acayip bir titreme var. Avans ayarı, subap ayarı düzgün. Vites geçişlerinde hafif vurma bile oluyor bazen. Akslara baktırdım sorun yok dediler. Motor kulaklarına baktırdım  sorun yok diyorlar. İki farklı usta aynısını dedi. Ama ben yolcu tarafından doğru geldiğini hissediyorum titremenin. Silecek deposu altındaki kulakta çok hafif kılcal çatlamalar gördüm. Daya önce ön motor kulağı yan sanayi olarak değişmiş. Hangi kulaklar arızalı nasıl tespit edebilirim? Bu ustalara kalsa arabanın kulaklarının kopması gerekiyor da değişmesi için.
1994 Ae101 1.6 XLi 4AFE 114 Hp

Toyota Club Türkiye

Titreşimden vuruntudan gına geldi artık
« : Eylül 29, 2019, 18:33:15 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 289500
  • Model Yılı: '01
  • 2 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: Titreşimden vuruntudan gına geldi artık
« Yanıtla #1 : Eylül 29, 2019, 18:41:52 »
Bu titreşim ve vuruntu olayın LPG ve benzine göre değişiklik gösteriyor mu? Denediniz mi?
Beyaz Guzu - 35 TGN 58
Küheylan - 61 KD 626

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Titreşimden vuruntudan gına geldi artık
« Yanıtla #2 : Eylül 29, 2019, 18:45:09 »
Arabamda rölantide acayip bir titreme var. Avans ayarı, subap ayarı düzgün. Vites geçişlerinde hafif vurma bile oluyor bazen. Akslara baktırdım sorun yok dediler. Motor kulaklarına baktırdım  sorun yok diyorlar. İki farklı usta aynısını dedi. Ama ben yolcu tarafından doğru geldiğini hissediyorum titremenin. Silecek deposu altındaki kulakta çok hafif kılcal çatlamalar gördüm. Daya önce ön motor kulağı yan sanayi olarak değişmiş. Hangi kulaklar arızalı nasıl tespit edebilirim? Bu ustalara kalsa arabanın kulaklarının kopması gerekiyor da değişmesi için.

Forumda aktif olan ve tavsiye edilen Tem Toyota'ya gitmeyi düşündünüz mü?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 310000
  • Model Yılı: '94
  • 19 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Titreşimden vuruntudan gına geldi artık
« Yanıtla #3 : Eylül 29, 2019, 18:47:25 »
Sakaryadayım tem toyota sanırım istanbulda. Benzin lpg fark etmiyor. Vites geçişlerindeki vuruntu çok problem değil asıl titreşim beni yoruyor.
1994 Ae101 1.6 XLi 4AFE 114 Hp

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Titreşimden vuruntudan gına geldi artık
« Yanıtla #4 : Eylül 29, 2019, 18:51:09 »
Sakaryadayım tem toyota sanırım istanbulda. Benzin lpg fark etmiyor. Vites geçişlerindeki vuruntu çok problem değil asıl titreşim beni yoruyor.

Yakınsınız da, ustaları deneme yanılma ile bulmaktansa yol gidip işin ehline teslim etmek çok daha mantıklı. Mazda'mda yaşadığım 2-3 olaydan sonra akıllanmıştım ben de. Size de aynı tavsiyede bulunabilirim ancak.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Titreşimden vuruntudan gına geldi artık
« Yanıtla #5 : Eylül 29, 2019, 20:20:09 »
Mekanik ayarlar iyiyse buji ve buji kabloları orjinal tak, 5w30 yağ koy hallalur sanki. Sizinkinde ateşleme bobini varmı bilmiyorum varsa bobinlerden yan sanayi olan varsa empedansı tutmadığı için dengesizlik yapıyor..Vites geçişindeki ise tahminim sağ aks iç lale boşluk yapmıştır uzun olduğu için,vites geçişi anında boşa düşüp tekrar yüke binince vuruntu yapar..Bunlar hep başımdan geçen olaylar damdan düşen misali..Ben de sabahları soğukken rölanti düşmesi sarsıntı giderken ani kerkinme vardı, yaptıklarımı anlatsam roman olur,harcadığım parayamı yanayım, yağmur yaşta sanayilerde geçen günlere mi....Aylar sonra bir gün araba çekişten düştü bobinleri kontrol ettim bobinin biri hiç ateşlemiyor taktım bir tane  rölanti sarsıntı kerkinme hepsi bitti.Hafif vuruntu var sebebi bobinlerin 2 si orjinal, birini çıkma bulmuştum yakın, biri tam çin işi.orjinal geçen yıl 800 idi.Kendim elektrikçiyim multimetre ile kendim ölçüyorum orjinal bobinlerin omajı 20Kiloohm, çıkma 37kiloohm, çin işi 1 megaohm..Hadi titremesin motor..Beyine zarar vermese razıyım gerisine alıştık.görünüşleri tamamen aynı orjinal abi he abi bire bir uyar abi diyorlar...Hikaye.Servis bakımlı değilse fazla titizlik yapmadan bineceksin işin özeti.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 58000
  • Model Yılı: '14
  • 18 kere teşekkür etti
  • 73 kere teşekkür edildi
Ynt: Titreşimden vuruntudan gına geldi artık
« Yanıtla #6 : Eylül 29, 2019, 20:38:28 »
Sakaryadasın ve @Ahmet Güve (8047)  ye başvurmuyorsun :rofl:
1996 1997 xli 1997 xei 1.6 gri
2007 corolla hb sol boncuk&Auris coupe d4d elegant buz bey.
2010 corolla d4d elegant manuel gri 2011 verso d4d
2014 Dizel Tekna Qashqai

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Titreşimden vuruntudan gına geldi artık
« Yanıtla #7 : Eylül 29, 2019, 21:05:30 »
Arabamda rölantide acayip bir titreme var. Avans ayarı, subap ayarı düzgün. Vites geçişlerinde hafif vurma bile oluyor bazen. Akslara baktırdım sorun yok dediler. Motor kulaklarına baktırdım  sorun yok diyorlar. İki farklı usta aynısını dedi. Ama ben yolcu tarafından doğru geldiğini hissediyorum titremenin. Silecek deposu altındaki kulakta çok hafif kılcal çatlamalar gördüm. Daya önce ön motor kulağı yan sanayi olarak değişmiş. Hangi kulaklar arızalı nasıl tespit edebilirim? Bu ustalara kalsa arabanın kulaklarının kopması gerekiyor da değişmesi için.
Rolanti harici vitesteyken ayağını gazdan çekince titreme devam ediyormu eğer cevap evetse motor ana kulağı ölmüştür,onun haricinde bildğim kadarıyla geçen aylarda silindir kapak contası değiştirdin tamir sonrası avans ayarı nasıl yapıldı avans tabancasıyla bakıldımı ve silindir kapak contası orjinalmi boğaz kelebeği temizliği yapıldı mı bujiler orjinal mi?bide titremenin videosunu motor kaputu açık şekilde çekip atarmısın.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 29, 2019, 21:08:04
Zaten sağ motor kulağı yani ana kulak yan sanayi ise iş görmez veya çok erken yıpranır titremenin bütün sebebi ondan olma ihtimali yüksektir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 289500
  • Model Yılı: '01
  • 2 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: Titreşimden vuruntudan gına geldi artık
« Yanıtla #8 : Eylül 29, 2019, 22:44:47 »
Rolanti harici vitesteyken ayağını gazdan çekince titreme devam ediyormu eğer cevap evetse motor ana kulağı ölmüştür,onun haricinde bildğim kadarıyla geçen aylarda silindir kapak contası değiştirdin tamir sonrası avans ayarı nasıl yapıldı avans tabancasıyla bakıldımı ve silindir kapak contası orjinalmi boğaz kelebeği temizliği yapıldı mı bujiler orjinal mi?bide titremenin videosunu motor kaputu açık şekilde çekip atarmısın.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 29, 2019, 21:08:04
Zaten sağ motor kulağı yani ana kulak yan sanayi ise iş görmez veya çok erken yıpranır titremenin bütün sebebi ondan olma ihtimali yüksektir.

Sökülmüş ve taşlanmış kapağa sahip motorlarda avans tabancasını önermiyor ustalar. Yanlış sonuç veriyormuş.
Beyaz Guzu - 35 TGN 58
Küheylan - 61 KD 626

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Titreşimden vuruntudan gına geldi artık
« Yanıtla #9 : Eylül 30, 2019, 00:02:41 »
Sökülmüş ve taşlanmış kapağa sahip motorlarda avans tabancasını önermiyor ustalar. Yanlış sonuç veriyormuş.
Ne alakaymış ?
Kapak ne kadar sökülürse taşlanırsa fark etmez yeterki belirli ölçünün altına düşmesin,avans ayarı kapağa göre değil aracın isteğine göre yapılır avans tabancası en net sonucu verir birçok usta kullanmaz aracın çalışmasına göre ayarlarlar ama bir çoğuda hep eksik ayar yapar araç rolantide titrer gaz verirler normal olarak araç titremeyi keser abi herşey normal derler asl olan rolantide düzgün çalışmasıdır,eğer aracın avansı yerinde değilse aynı kalp ritmi bozuk insan gibi olur.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 310000
  • Model Yılı: '94
  • 19 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Titreşimden vuruntudan gına geldi artık
« Yanıtla #10 : Eylül 30, 2019, 00:17:46 »
Öncelikle herkese teşekkürler. Avans ayarı tabanca ile yapıldı. Bujiler buji kabloları orjinal ben yeniledim . Bobin yan sanayi distribütör orjinal. Arabanın çekişi veya yakıtı ile alakalı sıkıntım yok. Titremeye gelirsek sadece rolantide yapıyor. Vuruntu ise vites geçişlerinde yapıyor. Arabadan çok memnunum ama  şu iki husus tabiri caizse sürüşün içine tükürüyor.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 30, 2019, 00:19:35
Titreşim için sağ ana motor kulağından şüpheleniyorum.

Mesaj Birleştirildi: Eylül 30, 2019, 00:20:19
Motor yağım 5w40

Mesaj Birleştirildi: Eylül 30, 2019, 00:23:29
Boğaz kelebeği temizlendi. Manifold temizlendi komple. Eskiden alt devirlerim biraz cansızdı hatta baya doldu alt devirler.
1994 Ae101 1.6 XLi 4AFE 114 Hp

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • adapazarı
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '19
  • 66 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Titreşimden vuruntudan gına geldi artık
« Yanıtla #11 : Eylül 30, 2019, 19:32:51 »
Arabamda rölantide acayip bir titreme var. Avans ayarı, subap ayarı düzgün. Vites geçişlerinde hafif vurma bile oluyor bazen. Akslara baktırdım sorun yok dediler. Motor kulaklarına baktırdım  sorun yok diyorlar. İki farklı usta aynısını dedi. Ama ben yolcu tarafından doğru geldiğini hissediyorum titremenin. Silecek deposu altındaki kulakta çok hafif kılcal çatlamalar gördüm. Daya önce ön motor kulağı yan sanayi olarak değişmiş. Hangi kulaklar arızalı nasıl tespit edebilirim? Bu ustalara kalsa arabanın kulaklarının kopması gerekiyor da değişmesi için.
Sakaryalı hemşerim modern sanayide itimat oto var Serkan abi..bir ona göster derim
Çıkarım seninle her yola 🚕🚗

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 310000
  • Model Yılı: '94
  • 19 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Titreşimden vuruntudan gına geldi artık
« Yanıtla #12 : Eylül 30, 2019, 22:04:05 »
gideceğim inşallah şuan hemşerim bu sıralar işler yoğun benim .acayip şekilde bugün arabanın vites vuruntuları kendi kendine düzeldi :D bu arada 5w40 motor yağı için beni çok korkutmuşlardı araba 2 bin km boyunca kartelde hafif terleme olmasına rağmen yağ eksiltmedi. yağ motul 8100 xcess.
1994 Ae101 1.6 XLi 4AFE 114 Hp

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • adapazarı
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '19
  • 66 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Titreşimden vuruntudan gına geldi artık
« Yanıtla #13 : Eylül 30, 2019, 23:24:13 »
Serkan abi Toyota konusunda uzman biri gidersen memnun kalırsın gidince zaten kendisi yada kardeşi Samet i bul derim.
Çıkarım seninle her yola 🚕🚗

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 289500
  • Model Yılı: '01
  • 2 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: Titreşimden vuruntudan gına geldi artık
« Yanıtla #14 : Ekim 01, 2019, 20:57:26 »
Ne alakaymış ?
Kapak ne kadar sökülürse taşlanırsa fark etmez yeterki belirli ölçünün altına düşmesin,avans ayarı kapağa göre değil aracın isteğine göre yapılır avans tabancası en net sonucu verir birçok usta kullanmaz aracın çalışmasına göre ayarlarlar ama bir çoğuda hep eksik ayar yapar araç rolantide titrer gaz verirler normal olarak araç titremeyi keser abi herşey normal derler asl olan rolantide düzgün çalışmasıdır,eğer aracın avansı yerinde değilse aynı kalp ritmi bozuk insan gibi olur.

İzmir'in gördüğüm en iyi 2 Mazda ustasına giderim, hatta bir tanesinin babası İzmir'in ilk yetkili servisiymiş, oğlu da orada büyüyüp eğitim almış. İzmir'de özellikle Mazda konusunda işin içinden çıkılamadığı konularda bu ustaya yönlendirme yaparlar. Diğeri de 20 yıllık Mazda ustasıdır, hatta kendi ustası da yetkili servisten ayrılmadır, şehirdışından falan özellikle buralara araçlar gelir. İkisi de aynı şeyi söyledi, işlem görmüş kapakta avans tabancası ateşlemeyi şaşırtıyor, vuruntu olmasını sağlıyormuş. Yanma alanı daralıyor diye ateşleme mecburen daha erkene çekiliyor. Bana mantıklı geldi. 

Ayrıca avans ayarı aracın isteğine göre derken çok genel konuşmuşsunuz. Avans ayarı aracın isteğine göre değil, pistonun üst son noktaya çıkışına göre verilir, ateşleme de bu noktadan hemen önce yapılır ki kontrolsüz patlama gerçekleşmesin. Aksi taktirde kontrolsüz ateşleme sonucu patlama gerçekleşirse, pistona itme kuvveti yerine daha çok ısı olarak enerjisini boşaltmış olur. Böyle durumlarda araç 4 bin devir civarından yukarı çıkamaz. Mazda'nın Skyactiv X motor ile de bu vuruntu olayını çözmeye çalışmış, ortaya güzel görünen bir HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition / Homojen Yük Sıkıştırma Ateşlemesi) motor ortaya çıkmıştır.

Neyse konu dağılmasın, avans tabancası daralan yanma odasında ateşlemenin gecikmesine sebep oluyor diye biliyorum. Bu nedenle işlem görmüş kapağa sahip araçta avans tabancası ile ayar yapmak usta tecrübesi olarak söylendiğine göre önerilmiyor.
Beyaz Guzu - 35 TGN 58
Küheylan - 61 KD 626

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Titreşimden vuruntudan gına geldi artık
« Yanıtla #15 : Ekim 02, 2019, 01:06:35 »
Can bey yanma odasını daraltacak kadar işlem görmüş taşlanmış kapağı Zaten hiçbir usta kullanamaz, çünkü triger boyu tutmaz olur daha ötesi hararet eksik olmaz ve kompresyon soğutma sıvısında çok fazla hissedilir özellikle üst hortumu şişirir,velhasıl o hale gelmiş kapak kimsenin işine yaramaz,diğer konu avans ayarı aracın isteğine göre yapılır evet yineleyorum,siz bunu açıklamalı olarak yazmışsınız zaten sizin yazdığınız terimler aracın isteğine göre ayar vermektir tabanca ve usta tecrübesi birleşmezse zaten o ayar yerinde olmaz el yordamıyla da ayar yapabilirsiniz,tabancayla kontrol tecrübeyle yerine oturtma olur, teknoloji ve tecrübe harmanlanırsa çok daha güzel sonuçlar çıkar,ama işlem görmüş kapakta tabancayla ayar tutmuyor demek yanlış olur ben bir karadüzen Tofaş Şahin'in avans ayarını 10 tane ayrı ustaya gösterdim çözemediler en sonunda lpg'ci avans tabancası ile bakınca buldu yerine oturttu,o araçta 2 defa silindir kapağı taşlanmış işlem görmüştü.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 289500
  • Model Yılı: '01
  • 2 kere teşekkür etti
  • 24 kere teşekkür edildi
Ynt: Titreşimden vuruntudan gına geldi artık
« Yanıtla #16 : Ekim 02, 2019, 21:26:24 »
Can bey yanma odasını daraltacak kadar işlem görmüş taşlanmış kapağı Zaten hiçbir usta kullanamaz, çünkü triger boyu tutmaz olur daha ötesi hararet eksik olmaz ve kompresyon soğutma sıvısında çok fazla hissedilir özellikle üst hortumu şişirir,velhasıl o hale gelmiş kapak kimsenin işine yaramaz,diğer konu avans ayarı aracın isteğine göre yapılır evet yineleyorum,siz bunu açıklamalı olarak yazmışsınız zaten sizin yazdığınız terimler aracın isteğine göre ayar vermektir tabanca ve usta tecrübesi birleşmezse zaten o ayar yerinde olmaz el yordamıyla da ayar yapabilirsiniz,tabancayla kontrol tecrübeyle yerine oturtma olur, teknoloji ve tecrübe harmanlanırsa çok daha güzel sonuçlar çıkar,ama işlem görmüş kapakta tabancayla ayar tutmuyor demek yanlış olur ben bir karadüzen Tofaş Şahin'in avans ayarını 10 tane ayrı ustaya gösterdim çözemediler en sonunda lpg'ci avans tabancası ile bakınca buldu yerine oturttu,o araçta 2 defa silindir kapağı taşlanmış işlem görmüştü.

Siz de haklısınız, ben sadece usta önerisi olarak bilgi paylaştım.
Beyaz Guzu - 35 TGN 58
Küheylan - 61 KD 626