Geçmiş olsun. Conta hasar almış. Fakat bu conta hasarları içinde kullanıcı açısından en ucuz conta hasarı. Şöyle ki; contanın su kanalı ve piston arasındaki bir bölümden hasar alması demek, yanma odasına su kaçması demek. Eğer yağ ve su kanalı arasından bir hasar olsaydı tüm yağ kanalları ve su kanallarının da temizlenmesi gerekecekti. Hatta tüm su hortumlarının da değişmesi gerektiği için masrafınız artacaktı.
Eğer imkanınız varsa en kısa sürede contayı değiştirmeniz masrafın büyümemesi için elzem olur. Bu haldeyken aracınızı kısa mesafelerde suyunu kontrol ederek kullanabilirsiniz. Eğer conta hasarı yağ kanallarına kadar ulaşırsa işte o zaman aracı hiç kullanamazsınız da.
Sadece conta hasarından dem vurduk ama diğer bir olasılık da kapak çatlağı, eğer üst kapakta çatlak olmuşsa bu yüzden de su yanma odasına gidebilir. Çatlak bölüm bazı durumlarda kaynak yapılabiliyor ama pek tavsiye edilmiyor. Birkaç ay sonra kaynaklı bölümden tekrar sıkıntı yaşayanlar oluyor. Bu yüzden riskli. Komple kapak almak daha mantıklı olabilir.
Kapak mı conta mı sorusu ancak kapak açıldıktan sonra belli oluyor. Bu yüzden kapağı açtırınca 2000-2500 TL civarı toplam masrafa hazırlıklı olun.
Umarım sadece conta hasarlıdır.
Tekrar geçmiş olsun.