Gönderen Konu: Rot-balans oldu surtmeye devam  (Okunma sayısı 5472 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Rot-balans oldu surtmeye devam
« : Mart 28, 2009, 23:19:53 »
aracıma 185/55-15 lastık ve jant taktım once sag arka degıyordu camurluk agzına degıyordu.rot balansa gırdı sag arka degmesı kesıldı.ama on solda sert bı barıyerden gecerken felaket bı degme hala mevcut.sımdı aracın gıdısınde bır sorun olsa balans ayarınca cıkardı.2. konu ıse; ben ufak bır kaza yapmıstım kaldırıma ckmıstım.Sol tabla bası degısmıstı.acaba baska yerınde bır egıklık yamuklık falanmı var??.3. konu ıse; yolda gıderken sehırıcı araba cok gezıyor be arac duz gıderken dreksıyon sola donuk bırazcık.Yanı dreksıyona sankı baska bırı mudahale edıyor gıbı saga sola anıden cekmeler oluyor.Uzun yolda cıddı bı hızlara erısemedım yuksek hızlarda sonuc ne olur bılemem.Fırsat buldugumda yıne gıdecegım rot balans a.Sızde bılgılerınızı paylasırsanız sevınırım
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Toyota Club Türkiye

Rot-balans oldu surtmeye devam
« : Mart 28, 2009, 23:19:53 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot-balans oldu surtmeye devam
« Yanıtla #1 : Mart 28, 2009, 23:22:37 »
Mustafa, arabayi alcalttin mi? Yoksa orijinal yaylar mi var uzerinde?

Rot balans yaptirdigin yer isini bilen ustalarin yeri mi?
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot-balans oldu surtmeye devam
« Yanıtla #2 : Mart 28, 2009, 23:57:38 »
yok abı alcatmadım.orjınal yaylar var.gıttıgım rot balanscı kayserıde en mesur ustalardan bırısıdır.sımdıye kadar on duzen hakkında arac alcatma hakkıda her turlu bılgıye sahıp bırısıdır.
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot-balans oldu surtmeye devam
« Yanıtla #3 : Mart 31, 2009, 22:24:13 »
sayın uyelerımız bılgılerınızı esırgemeyınız.bılgı paylastıkca artar
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Rot-balans oldu surtmeye devam
« Yanıtla #4 : Mart 31, 2009, 23:30:54 »
anladığım kadarıyla jant taktınız aracınızın lastikleri çamurluklara sürtüyor eğer dogru anladıysam çözümü çamurlukları açtırmak olucaktır ama bence ben anlamadım çünki verdiginiz ölçülerde sürtmesi imkansız

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot-balans oldu surtmeye devam
« Yanıtla #5 : Nisan 01, 2009, 00:15:52 »
mustafa anladığım kadarıyla lastiklerin sürtüyor diye lastiklerine açı vermişsin, içe bakmalarını sağlayıp sürtmeyi kesmeye çalışmışsın, kusura bakma ama ustan da birşeyden anlamıyor, sürtme işi rot-balans işi değil, çamurlukları traşlatcaksın, o ölçüde sıkıntı yaşıyorsan jantının genişliğini çok merak ediyorum...7 inç falan herhalde..çamurluklarını traşlattır, bir de servise git düzgün ve araban için olan rot- balans yapılsın, gezmesin araban..
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot-balans oldu surtmeye devam
« Yanıtla #6 : Nisan 01, 2009, 01:27:07 »
rot balansa gittiğin yeri değiştir kesinlikle.
97 1.6xei gerektiğinde ferrari gibi,gerektiğinde varyemez :):) seni seviyorum toyota!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot-balans oldu surtmeye devam
« Yanıtla #7 : Nisan 01, 2009, 09:02:24 »
mustafa anladığım kadarıyla lastiklerin sürtüyor diye lastiklerine açı vermişsin, içe bakmalarını sağlayıp sürtmeyi kesmeye çalışmışsın, kusura bakma ama ustan da birşeyden anlamıyor, sürtme işi rot-balans işi değil, çamurlukları traşlatcaksın, o ölçüde sıkıntı yaşıyorsan jantının genişliğini çok merak ediyorum...7 inç falan herhalde..çamurluklarını traşlattır, bir de servise git düzgün ve araban için olan rot- balans yapılsın, gezmesin araban..
simdi abi pekı sol neden degme yapmadı sag yaptı.Bu ayar bozuklugundan kaynaklandıgını dusunerek rot balansa gıttım ve usta aklımdan gecenlerın hepsını soyledı.hadı bunlar neyse araba makınede camber-caster ayarı fabrıka ayarına dondu.Dıkkatınızı cekerım araca 9 senedır bınerım.Daha Bu sene ıcınde rot balansa gırdı.yanı zaten ayarları bozuktu.Yanı bozulmustur.Bıde kaldırıma cıkınca tum denge kalmadı aracta.Ve belırterek soyluyorum ustam bır kayserının tercıh ettıgı kısıdır.Ama her usta kusursuz olcak dıye bır sey yoktur.Belkı benım sansım kotudur  :D
Asıl benım merak ettıgım konu ÖN SOL dakı sürtme.Tamponlar ıcın sanayı yolunu tutacagım yıne o zaman ılk ıs yıne gıtmek olcak.
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot-balans oldu surtmeye devam
« Yanıtla #8 : Nisan 01, 2009, 09:04:01 »
  Selam ve geçmiş olsun Mustafa.
 Öncelikle Onur'un da söylediği gibi o ebatların eğer başka bir sorun yoksa sürtmemesi lazım çamurluklara.
 Eğer düzen ayarlarında fabrika ayarlarının dışında açılar verildi ise lastik aşınmalarında bozulacak ve  homojen olmayacaktır. Ayrıca bu düzen ayarları sayesinde (verilen açılara göre) aracın viraj tutuşu arttırılabilir. Anca bu durumda aracın düz gidişi bozulur ya da bunun tam tersi gerçekleşir. Sendeki durumda buna benziyor. Ayrıca eğer rot ayarı yapıldı ise dreksiyonunda düz duruyor olması lazım eğer lastik havaları, yol eğimi gibi sorunlar yok ve sen direksiyonu düz konuma getirdiğinden bir yana çekme, yol alma varsa. Ayrıca arka aksada rot ayarı yapılır önler kadar sık gerektirmesede. Eğer tablada yamulma oldu ve değiştirildi ise bence amortisöründe kontrol edilmesi gerekirdi yamukluk varmı diye, bu yapıldı mı? Ön solda sürtme tam hangi noktada?
 Bence aracı iyi bir bilgisayarlı rot-balans ustasına göstermelisin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot-balans oldu surtmeye devam
« Yanıtla #9 : Nisan 01, 2009, 09:11:21 »
Hakan abı;
Amörtisore baktı bı sorunu patlak falan gıbı bır sorunu olmadıgını soyledi.Ama dedıklerınızle ılgılenecegım.Abı zaten degmesın dıye kafamıza gore arkalara acı falan verılmez adam baktı ayarı cok bozuk dedı adam yalan soylese makınedemı yalan soyluyor :D .Fabrıkanın verdıgı degerlere gore yaptı.Pekı arkaları hallettık.Benım suan tek derdım.Öndekı surtme.Kazadan sonra tabla bası degıstı onun dısında bıyerı degısmedı.Benım Korkum baska bı yerlerındedemı egıklık var???Ama olsa makınede cıkardı dedı Ustam.
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot-balans oldu surtmeye devam
« Yanıtla #10 : Nisan 01, 2009, 09:13:41 »
anladığım kadarıyla jant taktınız aracınızın lastikleri çamurluklara sürtüyor eğer dogru anladıysam çözümü çamurlukları açtırmak olucaktır ama bence ben anlamadım çünki verdiginiz ölçülerde sürtmesi imkansız

Iste bende buna sasırdım bız 19 ınc jant bıle sıgdırdık onda bıle onler ıc davlumbaza surttu arkaları ıse camurlukları actırarak hallettık.Benım endısem aracta bır seyın olması :(
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot-balans oldu surtmeye devam
« Yanıtla #11 : Nisan 01, 2009, 09:16:01 »
  Dönüşlerde mi sol ön sürtüyor, düz giderkende mi? Tam hangi noktadan sürtüyor bulabilirmisin?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot-balans oldu surtmeye devam
« Yanıtla #12 : Nisan 01, 2009, 09:21:13 »
abı gecen Kayserı Park alısverıs merkezının otoparkından hızlı cıktım ordada barıyer var olurya 4 parmak yukseklınde yavas gecın dıye orda dreksıyon duzdu gartt dıe degdı :S . gecende U donusu(saga)yaparken yptı ılk ozaman fark ettım degdıgını.
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot-balans oldu surtmeye devam
« Yanıtla #13 : Nisan 01, 2009, 09:23:55 »
  Davlumbaz pimleri ve vidaları tam yerindemi ona bak ilk önce. Sonra direksiyonu daha önce (U) dönüşü yaptığın yönde tam çevir ve değebilecek noktayı tespit et bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot-balans oldu surtmeye devam
« Yanıtla #14 : Nisan 01, 2009, 09:28:26 »
abı zaten en ıyı cözüm arabaya ahaliyi toplucam kanala gırım arabanın altına bakacagım bı kısıde sag sol yapcak bakıcam neresı degıyor ıse
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot-balans oldu surtmeye devam
« Yanıtla #15 : Nisan 01, 2009, 09:46:51 »
  Dikkat et ama. Eğer sürtme önde ise araç boşken de anlayabilirsin muhtemelen.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot-balans oldu surtmeye devam
« Yanıtla #16 : Nisan 15, 2009, 21:57:45 »
abı sorunu buldum ta camurlugun ıcıne surtme yapıyor :( amortısoru belkı 1 saat ınceledım patladı yok.takozu falan mı var acaba bıde gecen kesfettıgım bır seyı soyleyım sıze;
dıreksıyonu belırlı acıda saga yada sola buktugumde kalkısları arabanın tıtrek oluyor ıcımden bır ses aks kafasında sorun var dıyor sızce?
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot-balans oldu surtmeye devam
« Yanıtla #17 : Nisan 16, 2009, 00:18:24 »
Donerken klik klik diye bir ses cikariyor mu Mustafa?
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Best of Techno Bass
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot-balans oldu surtmeye devam
« Yanıtla #18 : Nisan 16, 2009, 22:14:12 »
evet abı aynen yuksek hızlarda anlasılmıyor ama kalkıslarda yada park ederken yarım debrıyaj yaparken klık klık klık dıe ses var dreksıyonu bellı bır acıda bukunce ve arabada tıtreme var malesef.Ahmet abı sen msne gırmıyomusun ?
short shift,jdm real tails,American Front Bumper,8000K Monza Xenon,,,,, MADE IN JAPAN

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Rot-balans oldu surtmeye devam
« Yanıtla #19 : Nisan 16, 2009, 23:46:48 »
Mustafa, o surtmeden dolayi degilse dis sabit hiz mafsallarinin (-Outer-Constant Velocity Joint- CV Joint) yipranmasindan kaynaklaniyor olabilir. Oyle olup olmadigini anlamak icin arabayi geri vitese takip direksiyonu bir yone cevirip geri geri daire ciziyoruz. Klik klik sesi daha gurultulu cikiyorsa o zaman bu parcanin yiprandigini anliyoruz.

MSN'e pek girmiyorum Mustafa, daha cok google'i kullaniyorum.





Mustafa, koruklerin durumuna bir bak, yirtilma falan varsa buyuk ihtimalle bu yuzdendir...

Fe... :-)