Gönderen Konu: TÜİK ‘LPG’li araç oranı doyuma ulaştı’ diyor! Ustalar harıl harıl çalışıyor  (Okunma sayısı 340 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 58879
  • Kan Grubu: 0+
  • 604 kere teşekkür etti
  • 418 kere teşekkür edildi
Benzine ve motorine üst üste gelen zamlar vatandaşı iyice canından bezdirirken TÜİK'e göre LPG'li araçların oranı artmıyor. Sanayideki ustalar harıl harıl çalıştıklarını söylerken kimi vatandaş benzin pahalı olduğu için mecburiyetten LPG taktığını kimi ise otogaz ile mutlu mesut otomobil kullandığını söylüyor.

Benzin ve motorin zamları Türkiye'nin sürekli gündeminde… Fakat bir de LPG gerçeği var. Son bir ayda LPG'nin litresi 8 kuruş zamlandı. İstanbul'da 3.36 TL'ye satılan LPG'nin litre fiyatı 3.44 TL'ye kadar çıktı. TÜİK'in rakamlarına göre ise LPG'li otomobiller piyasada doygunluğa ulaşmış gözüküyor. Geçen yılın Temmuz ayından bu yana piyasadaki otomobillerin LPG'li olma oranı yüzde 38 ile yüzde 37.7 arasında değişiyor. Temmuz ayı sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı 12 milyon 493 bin 57 adet otomobilin %37,7’si LPG’li. LPG en fazla tercih edilen yakıt türü.

53568-0

Benzin ve motorin fiyatlarına ardı ardına yapılan zamlar sonrasında İstanbul'da benzinin litre fiyatı 6.76 TL'den 7.11 TL'ye, Ankara'da ise 6.85 TL'den 7.20 TL'ye , İzmir'de ise 6.83 TL'den 7.18 TL'ye çıkmıştı.

LPG'li otomobillerin oranı resmi istatistiklerde doygunluğa ulaşmış gözükmesine rağmen işin ustaları araçlarına LPG taktıranların oranında büyük bir artış olduğunu söylüyor.

‘100 TL BENZİN YERİNE 50 TL LPG ATIYOR’
Sözcü Bursa, Konya, Elazığ ve Edirne'de otogaz kullanıcılarına ve sanayi ustalarına LPG piyasasındaki son durumu sordu… Bursa’da benzinli otomobillere sıralı otogaz sistemleri takan firma sahibi Mehmet Yönel, sürücülerin 100 TL benzin almaktansa 50 TL LPG satın almayı tercih ettiğini söyleyerek şu ara işlerinin oldukça iyi olduğunu belirtti.


‘BUJİ KABLOLARININ BAKIMI YAPILMALI’
Yönel son bir yılda 500 otomobile LPG sistemi taktığını söylerken LPG'li araçların bakımı konusunda da uyarılarda bulunarak, “Buji kablolarının periyodik bakımları yapılmalı ki ateşlemesi güçlü olsun.” diyor. Yönel'in verdiği bilgilere göre LPG sistemlerinin fiyatları 1.800 TL’den başlıyor, 7 bin TL’ye kadar çıkıyor.

‘SON ZAMLARDAN SONRA ARABAMI TÜPLÜYE ÇEVİRDİM’
Samsun'da su dağıtım işiyle uğraşan Murat Ayvaz (44) 20 yıldır araç kullandığı ama son 2 yıldır tüplü araç kullandığını belirterek, “Mazota gelen son zamlardan sonra arabamı tüplüye çevirdim. Beklendiği gibi, fazla bir farkı olmadı, gayet rahat, gidişinde bir sıkıntı yaşamadım. Çok aşırı yüklemediğiniz sürece, ticariler için söylüyorum bir problem olmuyor” diye konuştu.

‘YÜZDE 30’A YAKIN BİR ARTIŞ VAR’
Konyalı LPG ustası Orhan Özben benzin ve motorine gelen zamlardan dolayı aracını LPG'liye dönüştürmeye gelen çok fazla müşterileri olduğunu kaydederek, geçen seneye göre işlerinin yüzde 30’a yakın bir artış olduğun söyledi.

Özben şöyle konuştu; “Konya’da LPG işi yapan en eski ustalardan birisiyim. Bu işi ilk yapmaya başladığımızda insanlar araçlarına tüp taktırmaya korkuyordu. Ama zamanla insanlar korkulacak bir durum olmadığını anladı ve araçlarına tüp taktırmaya başladı.”

‘BELİMİZİ DOĞRULTAMAZ OLDUK’
Konyalı LPG’li araç kullanıcısı Nurettin Kozan, zamlardan dolayı artık bellerini doğrultamaz hale geldiklerini belirterek, “Bu zamanda benzinli araçlara binmek bir hayal oldu. Benim aracım LPG’li olduğu için diğer akaryakıtlara göre maddi olarak daha uygun. Arabamı değiştirsem bile yine LPG’li araç tercih ederim. Etrafımdaki birçok insan da artık benzine para yetiştiremediğinden dolayı aracını LPG’liye çevirdi” şeklinde konuştu.

‘GELEN ZAMLARDAN DOLAYI TÜP TAKTIRDIM’
Benzine gelen zamlardan dolayı arabasına tüp taktırmak zorunda kaldığını belirten Necmettin Ersöz ise LPG'li araç kullanmaktan memnun değil. Ersöz aracının performansının düşük olduğunu yokuş çıkmanın ise ‘tam bir işkence' olduğunu ifade ediyor. Ersöz konuşmasının devamında şu ifadeleri kullandı: Cepte para olmayınca mecbur kaldık tüpü taktırdık ancak tabi benzinli araçtaki performansı göstermiyor. Gelen zamlardan benzin arabaya binmek bizim için lüks oldu

‘GELEN ZAMLARDAN DOLAYI BENZİN ALAMIYORUZ’
Gazlı araçlarla benzinli araçların performanslarının aynı olmadığını ifade eden Musa Tuğrul simli bir başka LPG’li araç kullanıcı ise, “Benzinle gazın performansları da aynı olmuyor gazlı çalışan araçların performansları yüzde 70 düşer ve gazın araçlara zararı var” ifadelerini kullandı


‘YAKINDA ALTIMIZDAKİ ARAÇ DA GİDECEK’
Benzin bizim için lüks diyerek sözlerine başlayan LPG'li araç sürücüsü Mustafa Yeter ise, “Her sabah zamlarla uyanmaya başladık. Biz de çareyi tüp taktırmakta bulduk ne edelim ya arabayı satacağız ya tüp taktırarak bir süre daha arabayı kullanacağız” diye konuştu.

‘UZUN YILLARDIR KULLANIYORUM’
Edirne'de yaşayan Ali Özdoğan adlı sürücü uzun yıllardan beri benzin yerine LPG'li araç kullandığını belirterek memnun olduğunu söyledi. Sürücü Özdoğan, “Uzun yıllardan beri kullanıyorum. LPG akaryakıtından memnunun, benzine göre o kadar fark ediyor ki, 250 kilometrede 76 kilometrelik gaz aldım” diyerek benzine göre daha avantajlı olduğunu ifade etti.


Kaynak;
https://www.sozcu.com.tr/2019/ekonomi/lpgli-arac-orani-doyuma-ulasti-ustalar-haril-haril-calisiyor-5343889/amp/

Toyota Club Türkiye

 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Celica
  • Model Yılı: <'90
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Lpg ye dönüşme doygunluğu nasıl bir teknik tespittir bilemedim. tüketici tercihinin doygunluk oranı olmaz ki? tercihlerin yüzdesel dağılım istatistiği olur sadece.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Model Yılı: '99
  • Kilometre: 500000
  • Kan Grubu: ---
  • 21 kere teşekkür etti
  • 12 kere teşekkür edildi
Türkiye'de zaten araba artmıyor, satışlar durmuş.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 59 DP 590
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '02
  • Kilometre: 230000
  • Kan Grubu: ---
  • 154 kere teşekkür etti
  • 198 kere teşekkür edildi
Yine bizim halkımız bilmeden sallamış. Lpg ile benzin arasında yüzde 70 düşüş ne demek Allah aşkına. Benim arabam 100beygir lpgli iken ben 30 beygirlemi kullanıyorum aracımı  :D. Lpg ustası ve kit uyumlu olduktan sonra benzin ile lpg arasındaki farkı anlamak çok güç. İyi bir ustaya montaj yaptırma sonrada rampa çıkmak işkence yüzde 70 düşüş var diye yakın.
Toyota Corolla 1.4 Terra Sedan 2002 4ZZ-FE
Canon eos 1100d-18-55dcIII-50mm 1.8II-Canon powershot a800-Canon Gadget Bag 300EG.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 146 kere teşekkür etti
  • 911 kere teşekkür edildi
Malesef bu LPG dünyada ve özellikle bizde sektör haline geldi,insanlarda sağlık alanında para kazanabilmek için ♋ kanser radyasyon sanayisi oluşturdular önce hastalığın ana etken maddesini insanlara yiyecek ve içeceklerle zerk ettiler daha sonra bunlara yönelik tespit ve tedavi cihazları,ilaçları çıkarıp sağlık sektörüne pazarladılar ve şuanda dünyada kanser sanayisi oluşturup aklın alamayacağı paraları kazanıyorlar (bu ülkeleri sömürmenin diğer bir yolu ) araçlarımız içinde aynı yolu izlediler sanyide istihdam oluşturabilmek için yeni bir sektör çıkması lazımdı ve bu iş kolu öyle bir şey olmalıydıkı bütün dallarda hizmet eden meslekleri ilgilendiren ve onlara iş çıkaran bir iş olmalıydı ve lpg'yi buldular zoraki olarak dayatmayla bize bu yakıtı sevdirdiler çevreci daha az emisyon daha temiz hava sloganlarıyla ucuz yakıt gibi söylemlerle benzin fiyatlarını yüksek tutarak milleti mecbur kıldılar,şuanda bir araca LPG takıldığı zaman en küçük pul üreticisinden başlayıp en büyük parça üreticilerine kadar hepsinin cebine artı olara kazanç sağlıyor ve yıllar içerisinde bütün sanayideki iş kollarına arıza gönderiyor bir araca LPG takıldığı zaman çindeki bir kablo üreticisinin cebine para giriyor çünkü o araç ilk başta daha ilk günden itibaren arızalar vermeye başlayacak örnek olarak benzinde kullanılsa en kötü araç bile bir buji kablosunu 10 yıl kullanbilecekken LPG'li olduğu zaman kablo daha erken yıpranacak,ateşleme bobini eski performansını sergilemeye ek yine buji 100 bin km gidecekken en fazla 70 bin km'de değişecek zaten o km'de çoğu zaman sibob yakacağı için sökülünce komple değişim olacak,kısacası ticari taksi çalıştırmıyorsak lpg'nin fazla bir getirisi yok sadece kısa vadede yakıt parası olarak az ödüyoruz diğer türlü zaten araç orta vadede verdiği arızalarla o benzin/LPG yakıt farkını her türlü tamir ücreti olarak cebimizden götürüyor, aslında günlük işlerimizde toplu taşıma kullansak hafta sonu araç kullanımı içinde lpg'nin hiç gereği kalmayacak ama diğer yandan benzin lt fiyatları bilinçli olarak yüksek tutuluyırki LPG meslek dalı ayakta dursun aynı zamanda ülkeyede katkı sağlasın çünkü her takılan LPG sistemi ülke için kazanç demek birçok yere para akıyor yeniden muayene ruhsat değişimi vs para getirisi demek.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '13
  • Kilometre: 54000
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ümit bey malesef dediklerinize katılmıyorum. Nisbi olarak benzinin ucuz olduğu avrupada bile lpg kullaniliyorken, emisyon yönünden etkisi biliniyorken bu yakıtı kullanmak nasıl kötü olabilir. Uygun montaj ve ayarla lpg araç için kötü değildir. Zaten günümüz araçları eskiler gibi değil. Ariza konusunda daha hassas. Ama bu lpg ile değil üretim aşamasında maliyetten yapılan kısıntılar nedeniyle benzinde bile araçlar artık daha dayanıksız. Lpg bu yakıt pahalılığında ilaç gibi. Dizelin çevreye olan etkisi ve arıza durunumunda yaşanan yüksek onarım maliyeti , birde motorin fiyatlarının geldiği nokta insanları korkutuyor. Yıllık 10.000 km üstü yapan insanlar için artık lpg en tasarruflusu. Dedigim gibi uygun montaj ve ayar ile arıza riski neredeyse benzinli kadar. Yapılan kâr ise basit arızaları rahatlıkla tolore ediyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '03
  • Kilometre: 141000
  • Kan Grubu: 0+
  • 35 kere teşekkür edildi
Bence tercih meselesi. İsteyen benzinli kullanır isteyen  lpg li.. gönül isterki benzin fiyatları ucuz olsun lpg ile hiç uğraşmayalım ama yıllık 10 bin km yi geçen için lpg uzun vadede kesinlikle avantajlı. Lpg de en az sorunda toyotalarda. Ben şimdiye kadar lpg de olupta benzin olsaydı bu problem olmayacaktı dediğim bir arıza yaşamadım..
sonuna kadar toyota...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 292000
  • Kan Grubu: 0+
  • 32 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Tuik e göre de enflasyon %15 falan çıkarmıştı bu istatistik ne kadar doğru tartışmaya açık bence. Bir diğer neden de lpg her araçta ruhsata işli olmaması da etken.
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)

Etiketler: toyota corolla verso 2.2 d4d engine mil