0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
LPG ile 17.000km.'de supap sorunu yaşmamanız gerekli, sorununuz afr kaynaklı oksijen sensörü sorununa benziyor.
Ufuk bey, benimde aklımda olan ilk seçenek Oksijen lamda sensörü, fakat sizinde bildiğiniz gibi 2 sensör olduğu için, hangisini değiştirelim 1. katalitik öncesini mi ? Yoksa 2. katalitik sonrasını mı ? ve/veya 2 sensörü'de değiştirelim ? İlgi ve yardımınız için teşekkür ederim gerçekten..
Ufuk bey alanında uzman kişidir sonuna kadar saygı duyarım,dediği gibi arıza afr ayarı yapılmamasından kaynaklı olabilir,Bir soruda ben sormak istiyorum bu arızayı yaşadığınız günden itibaren hiç lpg'yi komple iptal edip sigortasını çekip tanktan vanayı kapatarak sadece benzinde kullanmayı denedinizmi?Eğer yapmadıysanız yukarıdaki yazdıklarımı denermisiniz eğer yaparsanız akü eksi kutup başını söküp resetleme yapmayı ihmal etmeyiniz ve depoya benzin katkısı katınız aracı yarım saat kadar yüksek devir çevirerek kullanınız,eğer düzelme olursa ne âlâ olmazsa ondan sonra parça değişimi konusuna girişirsiniz şöyleki aşırı bozuk LPG ayarı benzin haritasınıda etkileyebiliyor ve her türlü değişik arızalara yol açabiliyor yine aldığınız yakıt çok kirliyse veya oktanı düşükse LPG'de propanı düşükse inanılmaz hatalar verdirebiliyor çünkü aracınız fazlasıyla akıllı ve her an herşeyi lamda sensörü üzerinden hesaplıyor ona göre hareket ediyor bozuk yakıt olunca lamda'dan gelen verileri işleyerek düzeltmek için çaba sarf ediyor ama olmuyor biliyorsunuz ki LPG tamamıyla uydurma bir sistem ve bizde mecburluktan kullanıyoruz değişik yöntemlerle aracı bu yakıta ikna etmeye çalışıyoruz ama bazı ayarlar tam olmayınca araçta kabullenemiyor ve sorunlar çıkartıyor,umarım kolay çözülür.
Konu subap arızasına benziyor.Kompresyon testi yapmadan emin olunamaz.
Bunu ancak arıza kodu okunarak netleştirebilirsiniz ancak tahminim afr sebebi ile oksijen sensörü arızası ise katalitik öncesi sensörün olma ihtimali çok daha yüksek.
Yarın yapılacak sibob testinde umarım herşey belli olur,form üyemiz @Adem Banaz (46174) beyde çok uğraştı ilk başlarda sibob sorunu olduğuna pek düşünmüyordu ama sonradan motor açılınca herşey ortaya çıktı,Adem beyde kompresyon testi yaptırmıştı ama çok az kaçak var demişlerdi ama malesef anlamamışlar.
Bugün meşhur sıcak ve soğuk olmak üzere 2 kompresyon testi yapıldı, motorumuz ve subaplarımız güzel çıktı, testi Atina'nın Toyota merkez servisi yaptı.. Macera esas şimdi başlıyor..Servisin dediği motorunuzda herhangi bir sorun yok, Lpg nin taktığı servise gidip , lpg ayarlarını sıfırlayıp, tekrar yol - değişen devirlerde ve rölant'dei gerekli ayarların yaptırın..Bu arada Toyota servisi, benzin haritasını sıfırladı..Kıssadan hisse, Lpg'miz bir oyun oynuyor bize
LPG ayarı veya beyni ile ilgili problemler direk subap sorunu gibi gözükebiliyor. Ancak çoğu lpg ustası benzin ve lpg ayarını birlikte düşünmüyor.
Dediğim gibi lpg ayarı problem. Forumda ayarını kendi yapanlar mevcut. Siz de kablo alabiliyorsanız alın ve ayarınızı kendiniz yapın. Yoksa Türkiye'ye gelene kadar bekleyin İstanbul'da, Ankara'da güzel bir ayar yaptırırsınız, ömürlük götürür. Yalnız Yunanistan'ın otogazını da hiç beğenmedim. Kalitesiz midir nedir, aracı çekişten düşürüyor.
Sibop testini merakla bekliyorum.
Dediğinize yakını Toyota servisi dile getirdi bugün, göreceğiz bakalım Mesaj Birleştirildi: Eylül 19, 2019, 21:52:52 En sonunda öyle olacak galiba, kendi ayarını kendi yapanlar külübüne katılacağım Yunanistan'da her firmanın Lpg'sini almıyorum ( Gerçi Benzin ve dizel'dede öyle ) Shell ve bp kullanıyorum, sanırım siz ( eğer hatırlıyorsanız Eteka veya Eko veya rodogaz vb 2 . kulvardan bir firma gazı aldıysanız, ki biraz ucuzdur, o sebeple beğenmemişsinizdir..Mesaj Birleştirildi: Eylül 19, 2019, 21:55:45 Subap testimiz güzel çıktı, şimdi suçlu olan LPG ayarını düzeltmeye çalışacağız baki bey.. Mesaj Birleştirildi: Eylül 20, 2019, 20:55:16Sonunda 1 haftadır bizi uğraştıran, gizemli ve sinsi arızamızı çözdük Evet sorunumuz ne oksijen lamda sensörü çıktı, ne de subap vb.., ne enjeksiyon vb.. ne boğaz kelebeği , ne bobin ve buji , ne lpg ve ayarı vb.. .. Sorunumuz MAF sensörü kaynaklı çıktı Çıkma oksijen lamda sensörü denedik, sorun devam etti, şarj dinomosu ve şarj ölçüldü, hava kaçağı arandı tüm yakıt ve hava sistemi ile ilgili, fakat düzelen bir şey olmadı, en son hava akış ( maf ) sensörünü aynı model ve motor başka araçtan aldık ve denedik ve sonuç araç süt limana döndü tabir ile .. Ne tekleme , ne kesiklik, ne stop etme.. hiçbir sorun kalmadı..Bunun üzerine lpg sistemini tekrar ayırdık ( sigorta çıkarma ve gaz vanasını kapattık, gazı bitirdik ) yaklaşık 2 - 3 hafta sadece benzin ile hareket edip, haritanın oluşmasını bekleyip, lpg sistemini devreye alacağız.. Gerçekten zor , bela bir sorunmuş.. çünkü arıza lambası yakmıyor Bu ana kadar yardımını, fikrini esirgemeyen , yol gösteren, fikir jimnastiği yapan herkese çok ama çok teşekkür ederim..
Valla aynısı benim başıma gelmişti demek ki insanoğlu unutuyor. Çankırı da bir türlü çözememiştik ancak bilgisayara bağlanınca direk çıkmıştı. Küçücük bir parça ne sıkıntılar yaratıyor. Geçmiş olsun...
Aynen Zekı bey, hiç beklemiyordum maf sensöründen kaynaklanmasını Küçücük parça fkat, yaptığı işte, maliyetide büyük ( laf aramızda Orijinali toyota servisinde 180 euro Denso olanı ise 100 euro şaşırdım vallahi elımı bıle sürmem parçanın takılı olduğu bölgeye
Toyota orjinal denso değilmi, yalnız dışarda da densolar var ama gerçekte denyo hepsi