0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Herkese merhaba. Aracım ısındıktan sonra motor devri 1100-1150 devirde çalışıyor. Bugün arkadaşın aracını incelerken dikkatimi çekti aracı 900 devirde çalışıyordu. Sonra biraz araştırdığımda 900 devirde olması gerektiğiyle ilgili ortak bir görüş olduğunu farkettim. Ayrıca rölanti dalgalanması vs. gibi bir problem yok aracımda stabil çalışıyor ama dediğim gibi 200 devir fazlası var . Acaba sorun ne olabilir?
1995 1.6XLİ düz sistem lpg var. Testi benzinde yapıyorum.
Benim aracımda ne zaman hava filtresi ile ilgili bir işlem yapsam rölantide dengesizlik meydana geliyor ama bir süre sonra ECU mevzuyu düzeltiyor. Hava akışı ile ilgili bir sorun yoksa ve uzun süredir devam ediyorsa gaz teli gerginliğini kontrol edebilirsiniz.
Öncelikle arkadaşınızın aracı da sizin aracınız ile aynı model yılı ve aynı motora mı sahip?Aracınızda daha önce motor suyu sıcaklık sensörü değişti mi?
Sizin araçta hava filtresi değişimi veya sökülüp temizlendiği zaman bir müddet yeni verileri kayıt yapar düzenler ama efsane kasada bu pek olmaz ve araç üzerindeki LPG tek nokta enjeksiyon sistemi takılmış, Timur bey eğer herşey yerli yerindeyse LPG sistemide yeni tip ise ayarlar ama önce siz akü eksi kutup başını söküp 30 dakika bekleyin tekrar takın ve benzinde kullanın düzelme olmazsa gidersiniz.
Eğer rölanti motoru yormuyor normal stabil çalışma düzeninde çalışıyorsa, herhangi bir sarsıntı veya dalgalanma söz konusu değilse bence ellemeyin çünkü bunlar eski arabalar ayarları kendi dönem ve motorlarına has. Birde çok yakıt yakma vs. gibi bir problem söz konusu mu?