Gönderen Konu: Dizel Otomatik Şanzıman Hk.  (Okunma sayısı 909 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 5 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Dizel Otomatik Şanzıman Hk.
« : Eylül 09, 2019, 11:33:51 »
Merhaba arkadaşlar, foruma yeni üye oldum. Şu an araç arayışındayız ve kısmet olursa corolla da alabileceğimiz araçlar içerisinde. Forumda biraz araştırdım ancak denk gelemedim veya bulamadım,  sizlere bir konuda danışmak istiyorum; dizel otomatik araçlarda (benzinli otomatiklerde sıkıntı olmadığını da paylaşıyorlar) corollalarda şanzımanın iyi olmadığı ve çok fazla şikayet oluşturduğu ile ilgili çevremde paylaşılıyor.

Bu konunun gerçeği var mıdır, bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirse çok sevinirim.

İyi forumlar.

Toyota Club Türkiye

Dizel Otomatik Şanzıman Hk.
« : Eylül 09, 2019, 11:33:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Otomatik Şanzıman Hk.
« Yanıtla #1 : Eylül 09, 2019, 11:58:44 »
Corollanın dizel ünitede kullandığı şanzıman otomatik değildir bildiğiniz manuel şanzımanın robotize hâlidir yani sizün yerinize alttaki elektrikli motor vites değişimi yapıyor tabi bu durum yazılımsal olarak destekleniyor (bu sisteme toyata MMT ismini veriyor) kullanımı biraz dikkat gerektiriyor sıkışık trafikte ve aşırı rampalı yerlerde vites manuel modda kullanılması lazım çünkü otomatik modda çok fazla devir değişikliği ve buna bağlı olarak vites değişikliği yaşandığı için baskı balata çok fazla ısınma yapıyor belirli bir süre sonra sistem otomatik olarak arıza algılayarak vitesi (N) konumuna alıyor ve kendini korumaya almış oluyor belirli bir süre bekleyerek soğuması gerekiyor,diğer arızasıda bazen kalibrasyon gerekebiliyor veya vites değiştirci motorun kömürleri bitebiliyor,km olarak 90 bin ve üstü olanlarda debriyaj seti değişimi yapılmışmı ona dikkat edin çünkü bu km ve üzerlerinde genelde debriyaj seti gerekebiliyor,illaki dizel ısrarınız yoksa benzinlisi daha çok iyidir ve tam otomatiktir benzinlide kullandığı şanzımanların hepsi kaya gibidir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Dizel Otomatik Şanzıman Hk.
« Yanıtla #2 : Eylül 09, 2019, 12:27:34 »
Benzinli için konuşacak olursak CVT bir çok markada var misal renault grubunda benim bildiğim sadece koleos'ta var nissan grubunda ise pulsar,micra,juke,X-trail ve Qashqai de var.  Onun haricinde Subaru ve honda'da var.  Fakat cvt şanzımanın en sorunlu olduğu marka grubu nissan ve sorunsuz bir şekilde olanı da toyota da toyota da cvt şanzıman sorunu neredeyse %5 gibi oranlarda benim eniştemin şirket aracı var e160 kasa corolla 1.6 cvt premium paket araba 290.000 km'de ve şanzıman ilk günkü gibi ondan önce 345.000 de sattığı 2010 dizel MMT vardı o da hiç bir sıkıntı yaratmadı sadece MMT yarı otomatik olduğundan dolayı baskı balata vs değişimleri olmak zorunda