Malzemeler:
1. Bir adet elo kumandadan bagaj acma rolesi aldım. Ben artı tetik kullandım.
2. Bir adet kapi kilit motoru.
3. Bir adet 10 amper sigorta.
4.kapı kilit motoru için arabanın boyuna göre çünkü bagaja kadar uzanacak kablo.
5. Role üzerinde bağlantıları yapmak için 1 metre kadar kablo.
6. Kabloları röle ile sabitleyen soket ismini tam bilmiyorum elektrikcilerin kullandığından.
7. Siyah bant kabloların izolesi için.
Mesaj Birleştirildi: Ağustos 29, 2019, 01:17:58
Hazırlanışı:
İlk önce araçta kumandaya basınca kapıları açan kabloyu tespit ediyoruz.
Daha sonra sürekli 12 volt veren kabloyu tespit ediyoruz.
Ayrıca şase almak için uygun bir yer buluyoruz. Ben şoför tarafındaki kapı eşiğinin devamında olan sigorta panelinin oradaki şase alınan yeri kullandım.
Aracın boyuna uygun uzunlukta aldığımız kabloyu şoför kapı eşiğinden bagaja kadar çekiyoruz.
Bunlardan sonra röle üzerindeki bağlantıları yapıyoruz. Bu noktada
https://youtu.be/wQGvJQK5mSE bu videoyu izliyoruz. Videoda bağlantı şeklinin nasıl olması gerektiği oldukça net anlatılmış. Videoyu paylaşan arkadaşa da çok teşekkür ederim.
Videodaki gibi röle üzerindeki işimiz bitince röle üzerinde 85 numaralı yerle daha önce belirlediğimiz kumandadan kapı açma kablosunu uygun bir kablo ile birleştiriyoruz.
Role üzerindeki 87 nolu yerle bagaja kadar cektigimiz kablonun bir ucunu bagliyoruz. Bagaja giden kablonun diğer ucunu şaseye bağlıyoruz.
Role üzerindeki 31 nolu kısmı da şaseye bağlıyoruz.
Videoda anlatılmış ama röle üzerindeki 15 ve 30 nolu kısımları birbirine bağlayıp bu bağlantının diğer ucuna sigortamızı bağlıyoruz. Sigortanın diğer ucundaki kabloyu +12 volt veren yere bağlıyoruz.
Aracın içinde işimiz şimdilik bu kadar
Mesaj Birleştirildi: Ağustos 29, 2019, 01:36:44
Geçtik bagaja
Bagaja kadar çektiğimiz kablonun artı ucunu aldığımız kapı kilit motorunun yeşil kablosuna, şase ucunu ise mavi kabloya bağlıyoruz. Böyle yaparsak enerji geldiğinde kapı kilit motoru açma yapıyor. Farklı marka kapı kilit motorları belki değişebilir bendeki bu şekilde oldu.
Bu noktada sistemi kontrol ediyoruz. Eğer acma yapıyorsa işlem tamam, kilitleme yapıyorsa mavi ve yeşil kabloların yerlerini değiştiriyoruz.
Sistem videoda da anlatıldığı gibi kumandanın kapı açma butonuna 3 saniye içinde iki defa basınca çalışıyor.
Beni en çok uğraştıran kapı kilit motorunu uygun bir yere sabitlemek oldu. Bu noktada yapilacak iş tamamen sizin aracınızdaki bagaj kapağının ve bagaj kilidinin durumuna göre değişkenlik gösteriyor.
Kapı kilit motoru ile bagaj kilidinin bağlantısını uygun bir şekilde yaparsanız işlem tamamdır.
Bu arada bendeki kapi kilit motoru enerji verince ucu çekiliyor yalnız eski haline gelmiyordu. Bunun için motorun çekme yapan yerine uygun bir yay sıkıştırmak zorunda kaldık. Bu da tamamen uydurmasyon oldu.
Bütün işlemler bitince dağıttımız kısımları güzelce toplayıp arabayı eski haline getiriyoruz.
Mesaj Birleştirildi: Ağustos 29, 2019, 01:41:04
Biraz uzun oldu ama anlaşılır olması açısından ayrıntılı olarak anlatmaya çalıştım. Bu kadar ayrıntıyı da sırf benim gibi oto elektrikten hiç anlamayan kişilere yardımcı olması amacıyla yaptım.
Bu arada niyeti bozup bunu ben de yaparım diyenler verdiğim linkteki videoyu mutlaka izleyin rölenin nasıl bağlanması gerektiğini ve çalışma mantığını gayet güzel anlatmış.