Gönderen Konu: Over Drive Kullanımı Hk.  (Okunma sayısı 1938 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '01
  • 73 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Over Drive Kullanımı Hk.
« : Ağustos 21, 2019, 19:51:17 »
Herkese merhabalar,

2001 Otomatik Corolla da bulunan "Over Drive Off" modunu nasıl kullanmalıyız.
Bayram tatilinde 3000km yol yaptım. Bu modu sıklıkla kullandım bir ara aklıma takıldı acaba şanzımana bir zararı oluyor mudur diye.

Örneğin; Sollamalarda 120 ile falan giderken vitesin altındaki over drive tuşuna bastım sürekli şanzıman 4 den 3'e vites düşürdü haliyle devir arttı hızlandım sonra tekrar kapattım falan.
Bu anlattığım örneği yokuşlarda da çok kullandım.

Bir zararı var mıdır sizce.
Toyota Corolla 2001 1.6 SPC AT  (2019-.......)
Toyota Corolla 2000 1.6 XEİ SW  (2012-2019)

Toyota Club Türkiye

Over Drive Kullanımı Hk.
« : Ağustos 21, 2019, 19:51:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '03
  • 100 kere teşekkür edildi
Ynt: Over Drive Kullanımı Hk.
« Yanıtla #1 : Ağustos 21, 2019, 21:04:57 »
Herkese merhabalar,

2001 Otomatik Corolla da bulunan "Over Drive Off" modunu nasıl kullanmalıyız.
Bayram tatilinde 3000km yol yaptım. Bu modu sıklıkla kullandım bir ara aklıma takıldı acaba şanzımana bir zararı oluyor mudur diye.

Örneğin; Sollamalarda 120 ile falan giderken vitesin altındaki over drive tuşuna bastım sürekli şanzıman 4 den 3'e vites düşürdü haliyle devir arttı hızlandım sonra tekrar kapattım falan.
Bu anlattığım örneği yokuşlarda da çok kullandım.

Bir zararı var mıdır sizce.
o tuş hafif yokuşlarda vites 3 le 4 arasında devamlı gidip gelirken kullanılır mesela tam dörde geçiyor ardından hemen üçe düşüyor ozmn o tuşa bas üçten yukarı çıkmaz. Sollama yaparken o tuşa gerek yok gazı diple zaten vites düşer devir yükselir ve sollamanı yaparsın.
sonuna kadar toyota...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '01
  • 73 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: Over Drive Kullanımı Hk.
« Yanıtla #2 : Ağustos 22, 2019, 13:02:19 »
o tuş hafif yokuşlarda vites 3 le 4 arasında devamlı gidip gelirken kullanılır mesela tam dörde geçiyor ardından hemen üçe düşüyor ozmn o tuşa bas üçten yukarı çıkmaz. Sollama yaparken o tuşa gerek yok gazı diple zaten vites düşer devir yükselir ve sollamanı yaparsın.

Anladım benim merak ettiğim şanzıman birden 3. vitese düşünce zarar görür mü kullanımda dikkat etmemiz gereken bir kısım var mıdır?
Toyota Corolla 2001 1.6 SPC AT  (2019-.......)
Toyota Corolla 2000 1.6 XEİ SW  (2012-2019)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '03
  • 100 kere teşekkür edildi
Ynt: Over Drive Kullanımı Hk.
« Yanıtla #3 : Ağustos 22, 2019, 14:34:30 »
Zararı olacağını sanmam yoksa öyle bir özellik yapmazlardı. Bu işin üstadları daha iyi bilir benimki sadece kendi düşüncem
sonuna kadar toyota...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 212000
  • Model Yılı: '99
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Over Drive Kullanımı Hk.
« Yanıtla #4 : Ekim 25, 2019, 18:48:12 »
Herkese merhabalar,

2001 Otomatik Corolla da bulunan "Over Drive Off" modunu nasıl kullanmalıyız.
Bayram tatilinde 3000km yol yaptım. Bu modu sıklıkla kullandım bir ara aklıma takıldı acaba şanzımana bir zararı oluyor mudur diye.

Örneğin; Sollamalarda 120 ile falan giderken vitesin altındaki over drive tuşuna bastım sürekli şanzıman 4 den 3'e vites düşürdü haliyle devir arttı hızlandım sonra tekrar kapattım falan.
Bu anlattığım örneği yokuşlarda da çok kullandım.

Bir zararı var mıdır sizce.

Hami bey selamlar, foruma bugün üye oldum. 2010-2013 arası otomatik mondeo kullanmıştım. Onun kullanıcı el kitabını internet bulup baştan sona 3-4 kez okuduğum gibi henüz iki hafta önce aldığım 99 model otomatik corolla aracımında kullanıcı kitabını internet üzerinden bulup sonuna kadar okudum. Her iki araçta da model ve marka farkı olmasına rağmen şanzımanları aynı tip, hatta incelediğim Honda accord da da aynı özelliklerde şanzıman vardı.
 Sorunun cevabına gelirsek; malum eski tip otomatik şanzımanlarda araç imkan oldukça sürekli olarak son vites olan 4. vitese çıkmak istiyor, bunun sebebi de yüksek viteste düşük devirle sürüş sağlayarak hem yakıt tasarrufu yapmak hemde motor ömrünü uzatmak. Ancak bu durum uzun rampaları inerken aracın motor freninden istifade etmemize engel olup kısmen güvenlik riski oluşturuyor. Çünkü daha yavaş hızla inmemiz gereken bir yokuşta sadece frenlere bağlı kalıyoruz. Oysaki hem motor freni hemde ayak freni birlikte kullanılsa daha emniyetli bir sürüş ve de daha az ısınan fren balataları, kullandığımız aracı daha da güvenilir hale getirmiş olacaktı. İşte bu durumda eski tip (genelde 4 ileri vites olan) otomatik şanzımanlarda üreticiler sürücüye istediği takdirde aracı 4 ileri değilde 3 ileri vites, hatta iki ileri vites ve son olarak sadece 1. viteste kullanma şansı tanıyarak bu durumu düzeltmişler. Eğer dik bir yokuştan veya uzun bir yokuştan iniyorsak otomatik şanzımanın direkt olarak son ileri vites olan 4. vitese geçmesini engellemek için o/d off düğmesini yapmışlar. Bu düğmeye bastığımızda 4. vites iptal edilerek aracın sadece 1-2- ve 3. vitesler arasında kullanımına izin verilmiş oluyor. Böylece uzun yokuşları inerken araç kendiliğinden 4. vitese değil en son 3. vitese geçebiliyor ve sürücü de motor freninden istifade etmiş oluyor. Dilersek vites kolunu 2 konumuna alıp aracı sadece 1 ve 2. viteslerde kullanıma geçirip 3 ve 4 ü geçici olarak iptal edip daha fazla motor freninden yararlanabilir ve hatta yine istersek aracı bazı araçlarda 1 bazılarında L olarak isimlendirilmiş konuma alıp sadece 1. viteste kullanıp daha çok fazla motor frenine sahip olabiliyoruz.
Kullanıcı kitabında yazanlar böyle. Sizin belirttiğiniz gibi aracı yavaşlatmak için o/d off düğmesini kullanmayı ancak ve ancak izin verilen hız aralığındayken yapmamızı tavsiye ediyor kitapta.  Eğer o  hız aralığının üzerindeyken bu hareketi yapmak şanzımana zarar verebilir diyor. Kötü haber tellalcısı değilim tabiki, ama yazanlar böyle. Sizin aracınızın herhangi bir zarar görüp görmediğini bilemeyiz de istemeyiz de. Umarım hiç bir sorun olmamıştır.
Diğer bir konu ise kumlu, karlı ve buzlu zeminlerde aracın patinaj yapmasını engellemek içinde vitesin 2 konumuna alınıp daha rahat bir kalkış  yapılabileceği de söyleniyor. Bu vitesler ve o/d off düğmesi bu anlattığım işlere yarıyor yani. Ama asıl amacının motor freni olduğunu unutmayalım.

Anlattıklarım kısmen kullanıcı kitabından kısmen kendi tecrübelerimden ibarettir. Asıl doğru bilgi için kullanıcı el kitabını okuyun lütfen. Sağlıcakla kalın.