Öncelikle herkese selamlar. Başımdan atamadığım bir bela var ve ustalar, parçacılar en sonunda evin tapusunu falan alacaklar param kalmadı çünkü vere vere. Asıl mesele şu; iki ay önce manuelde sürüş halindeyken birden 4. vitesten 5. vitese geçerken bir zıplama oldu ve araç epey sarsıldı. Hemen bir panikle otomatiğe aldım ve o anda sorun geçti. Fakat daha sonra sarsılmaya, rolantideyken titremeye ve düşük devirle giderken tekmelemeye benzer aksilikler olmaya başladı. Aklımıza ilk gelen şanzıman olduğu için riske etmeden servise gittik ve servis şanzıman yağının 60 bin gibi değişmesi gerekirdi dedi ki benimki 120 binde olmasına rağmen hiç dokunulmamıştı. Neyse şaşırtıcı derecede makul bir fiyata yağı değiştirttik ve niyeyse titreme biraz azaldı gibi olmuştu. Aradan bir kaç hafta geçince işe gittiğim bir sabah araba birden zıplamaya ve gaz yememeye başladı. Arıza lambası da yandı. Çok panik oldum kenara çekip çekici çağırdım ve doğru ustaya gönderdim. Usta düşünmüş taşınmış ve bobin arızası bu demiş. Hangi bobinin arızalı olduğunu bulmuşlar ve o bobin değişmiş. Miş li anlatıyorum çünkü babam ve ustalar ne derse kabul ediyorum. Neyse bir kaç hafta iyi gitti ve yine bir sabah arabaya bindim kontağı çalıştırdım baktım ses yok. Belli ki akü bitmiş. Aküyü değiştirmeye götürdü babam ve akü değiştikten sonra arıza lambası yine yanmış ve yine bobin arızası demişler. Bu sefer başka ustaya götürmüş. O usta bobin tek değişmez değişirse takım olarak değişmeli demiş. Onada eyvallah dedik. Bujiler de değişsin demişler iyi hadi oldu o da olsun dedik. Neticede aynı gün akü+bobin takımı+bujiler+işçilik= 1800 civarı bir parayı bayıldık. Diyeceksiniz sorun ne? İşte bunca parayı verdikten sonra benim için asıl sorun burda başlıyor. Çünkü arabamda maalesef hafif bir titreme hissediyorum. Hatta bugün 40 km genelde yokuş çıkılan bir yol gittim ve arada sarsılma hissettim.
1.Arkadaşlar Allah aşkına söyleyin bu bobinler arızalanmasın diye ne yapayım ben?
2.Değişen bobinlere baktım Flamma diye japon malı bir ürün ama internette markayı aradığımda Honda için gibi bir sonuç çıkıyor. Yani bu adamlar yanlış parçamı takmış? Ayrıca çıkan orjinal bobin ile takılanın ref. nosuna baktım çıkan orjinalin sonu 057 takılanın sonu 056 yani bu bir sorun olabilir mi?
3. Akü değiştiren usta akünün daha önce oluşan bir sorun nedeniyle (kısa devre gibi bişe demiş tam hatırlamıyorum) suyunun aktığını üstelik akan suyun beynin üstüne denk geldiğini çıkarıp beyni temizlediğini bir zarar gözükmediğini söylemiş ama acaba vermiş olabilir mi?
4. 3 yıldır rutin bakımlar haricinde beş kuruş masraf yapmadan bindiğim aracım üç yılın intikamını fena aldı maalesef. 3yıldır sürekli yokuş çıkılan 35 km lik bir yolu dört kişi gidip geliyoruz. Acaba yüksek devirli kullanmak bobin vs gibi arızalara sebep olabilir mi?
5. Aracım 1.33 benzin&lpgli ve markası maalesef atiker. Arızalanan bobin benzini ateşleyenmiş ama lpg herhangi bir sorun oluşmasına sebep olabilir mi?
Uzun ve dağınık yazmış olabilirim ama komplike bir arıza olabilir diye en başından tüm hikayeyi anlattım. Hekimden sorma çekenden sor demişler ve benim gibi çeken ya da çekenlere şahit olan arkadaşların cevaplarını merakla bekliyorum. Tabi hekimlerin cevaplarını da bekliyorum
Saygılarımla.