Gönderen Konu: Devir kesici sırasında araçta titreme  (Okunma sayısı 1722 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '13
  • 17 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Devir kesici sırasında araçta titreme
« : Temmuz 26, 2019, 23:15:13 »
Arkadaşlar selam, aracım 2013 Auris MDS benzinli. Evet biliyorum zararlı olduğu söyleniyor ancak bugün merakımdan araç P de iken devir kesicinin davranışını görmek istedim. Gaza basinca 6bin devir civarı kesici açtı ve araç sanki masaj koltuğu gibi muntazam bir şekilde sarsılmaya başladı 1-2 sn sonra devir hafif düştü ve sarsılma kesildi. Tekrar denedim yine aynı. Kesiciye girmeden önce sarsılma yok ama. İlk defa karşılaşıyorum böyle birşeyle. Bir çeşit güvenlik önlemi vs mi diye düşündüm ancak mantığa oturtamadım. Başka bir soruna işaret olabilir mi diye düşünüyorum. Aracımın bakımlarını da hic aksatmam doğrusu. Benzer durumla karşılaşan var mı acaba?
2013 Toyota Auris 1.6 Multidrive S

Toyota Club Türkiye

Devir kesici sırasında araçta titreme
« : Temmuz 26, 2019, 23:15:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir kesici sırasında araçta titreme
« Yanıtla #1 : Temmuz 26, 2019, 23:38:43 »
Öncelikle yaptığınız denemeyi bir daha kesinlikle uygulamayın çünkü motor için son derece zararlı bir işlemdir,sizinde ifade ettiğiniz gibi araç kesiciye girmiş ECU otomatik olarak yakıtı kesmiş sarsıntı yapması gayet normal yolda viteste olsa zaten sarsıntı hissetmezsiniz sadece yavaşlar çünkü yoldayken tekerlerin ürettiği itme gücünden ötürü motor kesiciye girsede yakıt gelmediği için kompresyon'a binecek devir 6000 altına düştüğünde tekrar gaz yemeye devam edecek bu süreç sarsıntısız ilerleyecek ama yerindeyken ECU yakıtı kestiği anda başka bir güç olmadığı için sarsıntılı çalışacak gayet normal.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '13
  • 17 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir kesici sırasında araçta titreme
« Yanıtla #2 : Temmuz 27, 2019, 00:59:28 »
Öncelikle yaptığınız denemeyi bir daha kesinlikle uygulamayın çünkü motor için son derece zararlı bir işlemdir,sizinde ifade ettiğiniz gibi araç kesiciye girmiş ECU otomatik olarak yakıtı kesmiş sarsıntı yapması gayet normal yolda viteste olsa zaten sarsıntı hissetmezsiniz sadece yavaşlar çünkü yoldayken tekerlerin ürettiği itme gücünden ötürü motor kesiciye girsede yakıt gelmediği için kompresyon'a binecek devir 6000 altına düştüğünde tekrar gaz yemeye devam edecek bu süreç sarsıntısız ilerleyecek ama yerindeyken ECU yakıtı kestiği anda başka bir güç olmadığı için sarsıntılı çalışacak gayet normal.
Ümit Bey teşekür ederim değerli açıklamanız için. Açıkçası kesicinin sadece deviri kontrol ettiğini düşünmüştüm, yakıtı kesiyorsa eğer sarsıntı olması kulağa daha mantıklı geliyor. Sonra tekrar denemedim zaten. Kimi konularda fazla zorlamamak gerek, kul yapısı nihayetinde (:
2013 Toyota Auris 1.6 Multidrive S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Devir kesici sırasında araçta titreme
« Yanıtla #3 : Temmuz 27, 2019, 10:34:32 »
Ümit Bey teşekür ederim değerli açıklamanız için. Açıkçası kesicinin sadece deviri kontrol ettiğini düşünmüştüm, yakıtı kesiyorsa eğer sarsıntı olması kulağa daha mantıklı geliyor. Sonra tekrar denemedim zaten. Kimi konularda fazla zorlamamak gerek, kul yapısı nihayetinde (:
Hocam devir kesici ayrı bir fren sistemi değilki sadece o devir sonrası motor için zararlı olduğundan motoru bir şekilde korumaya alması lazım onun içinde ECU tarafından yakıt kesiliyor veya azaltılıyor motorun daha üst devirlerde çıkması önleniyor yani sizin anlayacağınız devir kesici herhangi bir fren sistemi değil.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.