Gönderen Konu: Coilover???  (Okunma sayısı 1709 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '91
  • 1 kere teşekkür etti
Coilover???
« : Temmuz 11, 2019, 21:41:07 »
Herkese iyi akşamlar. Coilover kullananların yorumlarını merak ediyorum. Yardımcı olabilecek var mı?  Bir de sadece önde mi kullanılıyor yoksa ön ve arkada kullanılıyor mu coilover?  (AE92 Corolla araç :)
"Life is simple. You make choices and you don't look back"

Toyota Club Türkiye

Coilover???
« : Temmuz 11, 2019, 21:41:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Coilover???
« Yanıtla #1 : Temmuz 12, 2019, 11:05:24 »
AE92 içim coilover sistemlere ihtiyacın olduğunu düşünmüyorum. 3,5 inç yaylarla istediğin süspansiyon sertliğini elde edebilirsin.Fakat coilover sistemeleri ile tabi kaliteli ürün seçmekle çok daha güzel sonuçlar elde edebilirsin ama aracın o gücte değil.Yapacağın masraf sadece görüntüden ibaret olur. Bana sorarsan değmez.Ama bütçe yeterli ise spor bir araç al ve geliştir.Denemelerini trafiğe kapalı alanlarda yapman en doğrusu.
Bazı tunung firmaları elindeki ürünleri satmak için (haksız değiller) olur abi diye lafa girer ve ellerindeki sistemlerin üstünlüklerini  anlatmaya başlarlar.

Sonuç:
Coilover nedir.
Avatajları nedir
Dezavatajları nedir


Benim aracıma uygulamaya değermi yada gerekli mi
VE EN ÖNEMLİ soru Ben aracımdan ne istiyorum. Aracım bunu verebilir mi?

Coilover nedir?
Coilover sisteminin ne olduğunu anlatmadan önce bu kelimenin ne olduğunu bilmekte fayda var. Bu kelimeyi Coil – Over olarak ayırarak izah etmek daha kolay. Coil kelimesinin İngilizce’de “Sarmak, dolamak” gibi bir karşılığı olduğunu söylemek mümkün. Over kelimesi ise “Üstünde” veya “Çevresinde” şeklinde bir karşılığa geliyor. Yani Coilover ifadesi için “Çevresini saran” demek mümkün görünüyor. Burada “çevresi sarılan” ise aslında bir amortisör ve “Çevresini saran” da bir yay. Kısacası “Coilover nedir” sorusunun cevabı “Amortisörü saran yay” da denilebilir. Aşağıdaki görselde altın sarısı kısmın amortisör, kırmızının da onu saran yay olduğu görülebilir.

Coilover sistemi ile Yay-Amortisör sistemi farkı nedir?
Yukarıda da görüleceği gibi Coilover da bir amortisör-yay birlikteliğidir ve her ikisi de net bir şekilde farklı yapılara sahip süspansiyon sistemleridir. Ancak Coilover tek parça bir sistemken, geleneksel yani normal olarak adlandırabileceğimiz süspansiyon sistemlerinde amortisör ve yay ayrı ayrı parçalardır. Normal bir süspansiyon sisteminde yay ve amortisör ayrı ayrı değiştirilebilirken, Coilover sistemlerinde her ikisi birlikte değiştirilebilir.

Bazı amortisör-yay sistemlerinde her iki bileşen ayrı ayrı olarak araç üstünde konumlanabilirken, bazı sistemlerde; ki günümüzde büyük bir çoğunluğu bu şekildedir, yay ile amortisör içi içedir. Bu durum ilk bakışta Coilover sistemi gibi görünse de, yapısal olarak önemli farklar yer alır. Normal sistemlerde yaylar daha büyük bir çapa sahipken, Coilover sistemlerinde yaylar oldukça düşük bir çapa sahiptir.

coilover amortisör yay farkı nedir
Solda normal amortisör ve yay, sağda coilover
Tüm bunların yanında Coilover sistemleri genellikle yükseklik ve/veya sertlik ayarına sahiptir. Yayın amortisörü sarması ve yekpare yapı, bu ayarların kolay bir şekilde yapılabilmesine olanak sağlar. Normal amortisör-yay sistemlerinin de yükseklik ve sertlik ayarlı tipleri vardır ancak özel uygulamalardır. Ayarlama yapılması yerine genellikle, kullanılacak araca özel daha kısa ve sert yaylar tercih edilir. Ayrıca amortisör değişikliği de yapılabilmektedir.

coilover nedir yükseklik ayarı

Ancak burada şunu da belirtelim ki; Bazı otomobil üreticileri, özellikle sportif amaçlarla tasarladıkları araçlarda çeşitli tiplerde coilover sistemleri fabrika çıkışı olarak kullanabilmektedir. Ancak yükseklik ve sertlik ayarı her zaman yer almamaktadır.

Coilover konusu ile çok alakalı olmasa da, burada önemli bir uyarı yapmakta da fayda görüyoruz;

Aracı sırf yere yaklaştırmak için özel kısa bir yay kullanmadan mevcut yayı keserek kısaltmak kesinlikle tavsiye edilen bir durum değildir. Aracın genel ağırlığına göre hesap yapılarak tespit edilen yay tasarımı, bu uygulama ile zayıflamakta, aracın bütün dinamiklerini değiştirebilmekte ve dolayısı ile güvenli sürüşü ortadan kaldırabilmektedir.

Coilover Avantaj ve Dezavantajları
Her şeyden önce; Coilover sistemleri hem standart süspansiyon sistemlerine hem de araca özel imal edilmiş performans tipi yay ve amortisörlere önemli bir alternatiftir.

Coilover Dezavantajları
Fiyat: En büyük dezavantajları kaliteli ürünler için yüksek fiyatıdır. Araç süspansiyonunda alçaltma ve sertleştirme yapılmak isteniyorsa, Coiover alternatifi olan araca özel yay ve amortisör genellikle daha ucuz fiyata sahiptir.
Korozyon: Coilover yayının, amortisörü düşük bir boşluk toleransı ile sarıyor olması, özellikle soğuk ve yağışlı havalarda kar, çamur ve tuz gibi etkenlerin sisteme zarar vermesine neden olabilir. Bu nedenle normal süspansiyon sistemlerine göre daha hızlı bir şekilde paslanma sorunu ile karşılaşılabilir. Ancak bu durumu engelleyebilmek için sürüş sırasında kullanılabilen Coilover kılıfları mevcuttur.
coilover kılıfı

Coilover Avantajları
Yol tutuş ve yükseklik: Sertliği ve/veya yüksekliği ayarlanabilir Coilover sistemleri sayesinde, aracın özellikle viraj kabiliyetinde hissedilir artış meydana gelir. Ayrıca farklı yol şartları için, ayarlı tip Coilover sistemlerinde yüksekliğin ayarlanabilir olması önemli bir avantajdır. Kısacası bu sayede aracın yol tutuş, yükseklik ve konfor özellikleri kişiselleştirilebilir. Coilover ayarı ise genellikle yayın altında yer alan bir vida tertibati ile gerçekleştirilir.
coilover yol tutuş yükseklik

Jant – Lastik: Normal süspansiyon sistemlerinde oldukça büyük çapta olan yay ve muhafazası lastik ebadının büyütülmesinde önemli bir engelken, Coilover sistemlerinin derli toplu ve düşük çaplı yapısı (genellikle 60-70mm) jant ve lastiğin çok daha büyük ve geniş seçilebilmesine olanak sağlar. Bu sayede jant çapı, genişliği ve offset değerleri rahatlıkla değiştirilebilmektedir.
coilover avantajları dezavantajları

Ağırlık: Coilover sistemlerindeki daha derli toplu ve bütünleşik yapı sistemin genellikle daha hafif olmasını sağlar. Süspansiyon sisteminde normal yay ve amortisör yerine Coilover kullanılması ise aracın genel ağırlığında bir miktar azalma sağlayabilir. Bu durum aracın dinamiklerine olumlu yönde yansır.

Açıklama bilgileri www.sekizsilindir.com   sitesinden alıntıdır.
Ayrıca ingilizce çok kaynak var ama isteyen daha detaylı araştırabilir.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
Ynt: Coilover???
« Yanıtla #2 : Kasım 28, 2019, 09:09:55 »
Merhaba,
Ben coilover kullanmaktayım. Önce spor yay taktırmıştım 5cm. Alçaklıgından memnun kalmadım bır de aşırı sert geldi. Adanada ön arka komple yaptırdım süspansiyon daha rahat oldu ayrıca düşüklükte kafama göre ayarlıyabiliyorum. Tavsiye ederim herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Aracım auris 2011