Gönderen Konu: Balatadan yanık kokusu  (Okunma sayısı 2730 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Balatadan yanık kokusu
« : Haziran 09, 2019, 08:27:34 »
Merhaba arkadaşlar
Geçen hafta disk ve Balat’a değiştirdim serviste ama bu yakın zamanda 2 defa dik yokuşta frenli indikten sonra yanık plastik gibi koku geliyor düze inince,nedendir ?ek olarak konuyu galiba daha önce yanlış başlıkta açtım silemedim ordan o yüzden tekrar açtım.

Toyota Club Türkiye

Balatadan yanık kokusu
« : Haziran 09, 2019, 08:27:34 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Balatadan yanık kokusu
« Yanıtla #1 : Haziran 09, 2019, 09:16:33 »
Eğer yeni balatalar tam yuvasına oturmadıysa veya fazla sıkı ise bu yüzden olabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Balatadan yanık kokusu
« Yanıtla #2 : Haziran 09, 2019, 10:55:42 »
İlk bir kaç yüz kilometrede bu tarz şeyler olabilir. Balata yüzeyinde, üretim aşamasından kalan bir tabakanın aşınması sürecinde bu durumun oluşması normal. Bu yüzden balata alışma sürecinde frenlemeye de dikkat etmek gerekir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Balatadan yanık kokusu
« Yanıtla #3 : Haziran 09, 2019, 11:26:36 »
İlk bir kaç yüz kilometrede bu tarz şeyler olabilir. Balata yüzeyinde, üretim aşamasından kalan bir tabakanın aşınması sürecinde bu durumun oluşması normal. Bu yüzden balata alışma sürecinde frenlemeye de dikkat etmek gerekir.
Merhaba
O zaman ben 500 km daha kullandıktan sonra tekrar test edim :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Balatadan yanık kokusu
« Yanıtla #4 : Haziran 09, 2019, 11:53:27 »
Aracı sadece fren ile yavaşlatmayın motor freni kullanın çok dik rampalarda inerken yavaş inin ve fren sisteminin soğumasına olanak sağlayın devamlı ayak fren pedalı üzerinde olursa ısınması ve yanması gayet normal eğer devamlı yanma tekrarlarsa balata yüzeyinde sertleşme oluşur ve belirli zaman sonra fren tutmaz olur balata ve disklerde kullanılmaz duruma gelir tekrar değişim gerekir uzun soluklu inişlerde aracı fazla salmadan düşük viteslerde inin motor kompresyonunu etkin şekilde kullanırsanız fren daha iyi tutar daha güzel tepki verir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Balatadan yanık kokusu
« Yanıtla #5 : Haziran 10, 2019, 07:23:47 »
Aracı sadece fren ile yavaşlatmayın motor freni kullanın çok dik rampalarda inerken yavaş inin ve fren sisteminin soğumasına olanak sağlayın devamlı ayak fren pedalı üzerinde olursa ısınması ve yanması gayet normal eğer devamlı yanma tekrarlarsa balata yüzeyinde sertleşme oluşur ve belirli zaman sonra fren tutmaz olur balata ve disklerde kullanılmaz duruma gelir tekrar değişim gerekir uzun soluklu inişlerde aracı fazla salmadan düşük viteslerde inin motor kompresyonunu etkin şekilde kullanırsanız fren daha iyi tutar daha güzel tepki verir.
Buda doğru ancak 7 yıldır aracı kullanıyorum ilk defa disk değişti dolayısıyla balatalarda ondan sonra böyle olunca dikkatimi çekti.

Mesaj Birleştirildi: Haziran 10, 2019, 10:54:23
@Ufuk Sönmez (16363) bilginden ve tecrübenden yararlanmak isterim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 118000
  • Model Yılı: '10
  • 261 kere teşekkür etti
  • 168 kere teşekkür edildi
Ynt: Balatadan yanık kokusu
« Yanıtla #6 : Temmuz 06, 2019, 22:09:55 »
Aracı sadece fren ile yavaşlatmayın motor freni kullanın çok dik rampalarda .

Motor freni kamyon ve otobüslerde olmuyor mu @Ümit ŞAHANTİMOR  (39478) ?
2010 1,6 corolla
2002 1,6-vvt-i Corolla
2001 1,4 astra-f

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Balatadan yanık kokusu
« Yanıtla #7 : Temmuz 06, 2019, 22:39:08 »
Motor freni kamyon ve otobüslerde olmuyor mu @Ümit ŞAHANTİMOR  (39478) ?
Motor freninden kasıt vites küçülterek kompresyon'a bindirmek motorun yavaşlatıcı etkisinden faydalanmak,otobüs ve kamyonlarda motor freni dedikleri çeşitleri vardır retardar (hız kesici ) motor freni butonla çalışır sol ayakla kullanılır (eskiler öyleydi şimdilerde daha gelişmiş teknoloji ler çıktı) butona bastığınız zaman eksoz manifolt çıkışını daraltır motoru şıkştırır o şekilde yavaşlatır, difiransiyele müdahale ederk yavaşlatan sistemler vardır ve şaft üzerinden yavaşlatanları vardır motor freni sadece kamyon otobüs ve tırlarda olmaz binek araçlardada vites düşürerek kompresyon yaptırmak motor freni olarak tabir edilir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1149 kere teşekkür edildi
Ynt: Balatadan yanık kokusu
« Yanıtla #8 : Temmuz 07, 2019, 10:16:43 »
Ümit Şahantimor bey konuyu teknik ve ekonomik olarak açıklamış,yokuş aşağı benim sürekli kullandığım bir yöntemdir,prensip olarak çıktığın vitesle inmek en akıllıca olandır,hem disk balata yıpranmasını azaltır hem hidrolik yağının üst ısınma ve tahrip olma noktasına ulaşmasını engeller,özellikle yokuş aşağı çıkılan vitesle inmek,gaza duruma göre basmamak,freni ara sıra yoklamakla sağlıklı bir şekilde gitmek güvenli olan yoldur.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Balatadan yanık kokusu
« Yanıtla #9 : Temmuz 07, 2019, 13:13:39 »
Ümit Şahantimor bey konuyu teknik ve ekonomik olarak açıklamış,yokuş aşağı benim sürekli kullandığım bir yöntemdir,prensip olarak çıktığın vitesle inmek en akıllıca olandır,hem disk balata yıpranmasını azaltır hem hidrolik yağının üst ısınma ve tahrip olma noktasına ulaşmasını engeller,özellikle yokuş aşağı çıkılan vitesle inmek,gaza duruma göre basmamak,freni ara sıra yoklamakla sağlıklı bir şekilde gitmek güvenli olan yoldur.
Zaten trafik kurallarında çıkılan vitesle inmek kural olarak anlatılır ve eskiden ehliyet sınavında çıkardı şimdilerde çıkıyormu bilmiyorum,eskiden araç kullanmayı yeni öğrendiğim zamanlarda usta şoför abilerimiz amcalarımız bir tabir kullanırlardı " iyi şöför az fren kullanır " derlerdi ayriyeten aşırı fren kullanımı yakıt miktarında totalde fazlalık ta çıkarır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.