0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
İlk bir kaç yüz kilometrede bu tarz şeyler olabilir. Balata yüzeyinde, üretim aşamasından kalan bir tabakanın aşınması sürecinde bu durumun oluşması normal. Bu yüzden balata alışma sürecinde frenlemeye de dikkat etmek gerekir.
Aracı sadece fren ile yavaşlatmayın motor freni kullanın çok dik rampalarda inerken yavaş inin ve fren sisteminin soğumasına olanak sağlayın devamlı ayak fren pedalı üzerinde olursa ısınması ve yanması gayet normal eğer devamlı yanma tekrarlarsa balata yüzeyinde sertleşme oluşur ve belirli zaman sonra fren tutmaz olur balata ve disklerde kullanılmaz duruma gelir tekrar değişim gerekir uzun soluklu inişlerde aracı fazla salmadan düşük viteslerde inin motor kompresyonunu etkin şekilde kullanırsanız fren daha iyi tutar daha güzel tepki verir.
Aracı sadece fren ile yavaşlatmayın motor freni kullanın çok dik rampalarda .
Motor freni kamyon ve otobüslerde olmuyor mu @Ümit ŞAHANTİMOR (39478) ?
Ümit Şahantimor bey konuyu teknik ve ekonomik olarak açıklamış,yokuş aşağı benim sürekli kullandığım bir yöntemdir,prensip olarak çıktığın vitesle inmek en akıllıca olandır,hem disk balata yıpranmasını azaltır hem hidrolik yağının üst ısınma ve tahrip olma noktasına ulaşmasını engeller,özellikle yokuş aşağı çıkılan vitesle inmek,gaza duruma göre basmamak,freni ara sıra yoklamakla sağlıklı bir şekilde gitmek güvenli olan yoldur.