0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Aracı zorlamassanız ve kısa mesafelerde zorlamadan daha yağ ısınmadan kullanıp stop ederseniz en kötü motor dahi eksilmez çünkü yağ yanacak seviyeye gelmiyor ve soğuk olduğu için incelip sekman arasından sızmıyor,bide uzun yolda 130 civarı hızlarda deneyin bakalım.
Zaten bir çok sonuca deneye deneye ulaştım. O yüzden merak etmeyin uzun yolu da deneyeceğim. Şu aşamada benim için önemli olan yağ yakmayı min. seviyeye indirmek. Bu arada, 120 km/s hızı geçmek tarzım değil size tavsiyem siz de geçmeyin. Hele ki hız testleri dahi 64km/s ile yapıldığında, araçların durumları ortadayken.
Merhaba arkadaşlar. Bende de 2011 model 1.33 benzinli Yaris var. Aracımda yağ kaçağı olmadığından çok nadir bakıyordum yağına. Son uzun yoldan sonra şehir içinde bir ara yağ lambası yandı ve söndü. Sonra park edip 1 saat sonra baktığımda çubukta neredeyse yağ yoktu. Kaçağa baktım hiç yoktu. Gidip hemen 1 lt yağ ilave ettim seviye yarıya geldi. Daha sonra servise gittiğimde motoru açöadan yağını fulleyelim 1000 km sonra bakalım dediler. Yaklaşık 1400 km den sonra 750 ml eksilttiğini gördük. Servisin de öneririyle söktürdüm ve malum sonuç. Revizyon istiyor dendi. 7 bin lira civarına yan sanayi ürünle düzeltiriz dediler. Hiç bişey yapmayıp tekrar toplarlarsa 3 bin civarı tutacağını söylediler. Ben 125 bin km de ki aracın bu hale nasıl gelebileceğini sorduğumda olabilen birşey olduğunu anlattılar. Araç 118 bine kadar hep yetkili servise girdi. Şimdi ne yapacağımı bilemiyorum.
5-30 değil daha kalın yağ kullanın. Çok fazla eksilttiği için tavsiyem 10-60 kullanmanız ama 5-50 de deneyebilirsiniz. Özel serviste kaliteli yan sanayi parçalarla uyguna toplanır. Yetkili servise gerek yok bu konuda.
Geçmiş olsun keşke söktürmeden önce açsaydınız bu mesajı biraz araştırma yapsaydınız bu durumun motorun normal durumu olduğunu öğrenşrdiniz ama artık iş işten geçmiş size tavsiyem kesinlikle yan sanayi parça kullanmadan orjinal parçalarla işlem yaptırmanız daha iyi olur bide servise komple motor revşzyonumu yoksa sadece sekman piston değişimimi yapacaklarını sorun tam işlem listesi isteyin ve tekrar buraya yazın form üyelerimiz yapacakları işin ne olduğunu size aktarırlar.
Hocam servis açıp sökülüp bakılmadan anlaşılamaz söktükten sonra tamir yapmayıp yeni contalarla toplasak bile 2-3 bini bulacağını söylemişlerdi. Yani şu an sökük, ve her halükarda 3 bin vermiş olacağım. Toyota Türkiye ve Toyota Global e konu hakkında mail atsam, bu kn demi motorun aşınma problemi ile ilgilebir mi?Mesaj Birleştirildi: Temmuz 20, 2019, 23:03:53Hocam yan sanayi ile bile en az 7 bine patlayacak orjinal olanı taksalar 15 bini bulur herhalde. Bu rakamlar benim için astronomik. Yan sanayi piston takımı, yan sanayi subap takımı ve blok honlaması bu para. Sandık motor sordum sormaz olaydım. Utanmadan 42 bin lira dediler.
Ah bu forumlara fikir danışmadan yetkili servise inanıp da dediklerini sorgulamadan ne diye yaparlar. Yetkili servisler de bunu bildiklerinden motoru sökmeden göremeyiz derler, kompresyon testi yapmadan, endoskopik kamera ile teşhis yapmadan söküp mecburi rektefiyenin yolunu açarlar.Geçmiş olsun. Bu vakitten sonra yapacak birşey yok. Motor bir kez sökülüp açıldıysa yeni parçalarla toplanmadan verim alamazsınız. Aracı komple Toyota'dan motorundan anlayan özel servise götürüp orda rektefiye işlemi yaptırmaktan başka çareniz yok. Ve evet 7bin civarı işlem tutar.
Hocam servise zaten 3 bin kira toplaması için vereceğim, alıp başka servise versem en az da 5 bin oraya vereceğim bana daha pahalıya patlıyacak. Ya toplatıp kalın yağ ile devam edeceğim, ya da servis yapacağı işleme garanti verirse revizyon yaptıracağım
Bir kez açılınca rektefiye zorunlu maalesef. Yetkili servise sökme işçiliğini verip sanayide devam ettirin. Sanayide işçilik daha ucuz.
Sökülmüş vaziyette sanayiye gittiğinde ama daha fazla ücret alınıyor.Motoru yetkili servise söktürüp sanayiye götürürseniz sanayideki esnaf yetkili servis ile bire-bir fiyat çeker çünkü bu gitmiş başka yere yapamamışlar görüntüsü:)
Mantıklı dediğin. Valla ilk başta yetkiliye uyup açtırmakla Mehmet bey hatayı yapmış. Maalesef o para çıkacak. Yetkilide 7bine yaptırmak mantıklı o zaman. Ümit bey gibi düşündüğüm için yetkiliye daha fazla işçilik parası gitmesin diye düşünmüştüm. Öte yandan belki bir ihtimal tüketici hakem heyetine ve toyota genel merkeze bu motora gerekli testler yapılmadan açıldı ve rektefiye yapılmak zorunda kalındı benden boş yere fazla para çıktı diye şikayette bulunabilirsiniz ama sonuç çıkacağını sanmam.
Hocam hiç bir şey yaptırmayıp toplatıp kalın yağ ile devam edersem ne zararı olur. Açıkçası 7 - 8 bin lira verip garanti alamamak düşündürüyor beni.
Benim bir ihmalim var. Benden önceki sahibi bakıma en son 100 binde sokmuş. Ben 118.000 de soktum. Toyotaya mail atsam bakımı sarkıttığım için bana mı mal ederler durumu?