herkese merhaba
hibrit araç almadan gerçek değeri araştırmıştım ancak katalog teknik verileri haricinde corolla için net bir veri bulamamıştım. benim gibi gerçek değerleri bilmek isteyen arkadaşlara bir bilgi olması açısından paylaşım sağlıyorum.
yaris ve chr değerleri forumda vardı tabiiki. ama karşılaştırma her araç için farklı olabilir.
sonuç olarak araç şu anda 1000 kmde. tüm kullanım istanbul sehiriçinde yapılmıştır.
1.araç ekranında şu anda görünen 1000km ortalama değeri 4 lt
2.aracı aldığımda depoyu fulledım 600kmde iken tekrar fulleyerek kontrol sağladıgımda yakıt tuketımı 33 kr. tu.
3.sabah ve akşam trafiğini görmek amacı ile ekranı sıfırladım. istanbul maltepe-okmeydanı arası sabah 7.45-9.00 arası malum istanbul trafiği akşam dönüş yine saat 18.00-19.30 arası istanbul trafiği ile dönüş sağladım. çıkış noktama döndüğümde ekran değeri 3.4 lt idi. toplam uzaklık 26+26 km olması lazım. bu benim gördüğüm en düşük yakıt tüketimi idi.
bu değer yakalanacak en düşük değer sanırım daha altında düşmez ayrıca ilerleyen zamanlarda biraz daha atak kullanım sağlayacağımız için yıne ortalama 4 lt civarında dolanacagını düşünüyorum.
yoğun trafikte ve güzergah itibarı ile gayet iyi değerler bence zaten hızınız genelde düşük olduğu için elektrik motoru yoğun yolculuk yapmışsınızdır
yoğun trafikte ve güzergah itibarı ile gayet iyi değerler bence zaten hızınız genelde düşük olduğu için elektrik motoru yoğun yolculuk yapmışsınızdır
belirttiğiniz gibi araç durağan trafikte daha ekonomik çalışmakta
yakın zamanda uzun yol yaparsam ayrıca paylaşım sağlayacagım
Konu yakıt tüketim değerleriniz başlıklı konuya sabitlenmiştir.
döndüm dolaştım yine buraya getirdi, link verirmisiniz
ilgilenen çok da hibrit aracı olan az

Bu arada "pulse and glide" tekniğini araştırın düşük hızlarda şehir içinde trafiksiz ortamda 3 litrelerin altına inilebiliyor.
Cok iyi tüketim rakamlari.
Esimin araci 22 litre yakiyor 100km'de.

Ona bir Hibrit düsünüyorum.
Cok iyi tüketim rakamlari.
Esimin araci 22 litre yakiyor 100km'de. 
Ona bir Hibrit düsünüyorum.
hocam kesinlikle tavsiye ederim. 1 yıldır hibrit ch-r kullanıyorum. şehir içi maksimum 4-5 litre yakıyor. özenli kullanırsanız tüketim daha da düşüyor. ( 3.3'ü gördüğüm oldu) tek sıkıntısı 1.8'in vergisi yüksek gerçi hibrit araçlara vergi teşviği gelecek deniliyor ama eşinize alacaksanız vergi avantajından dolayı 1.5 yaris'i tavsiye ederim.
hocam kesinlikle tavsiye ederim. 1 yıldır hibrit ch-r kullanıyorum. şehir içi maksimum 4-5 litre yakıyor. özenli kullanırsanız tüketim daha da düşüyor. ( 3.3'ü gördüğüm oldu) tek sıkıntısı 1.8'in vergisi yüksek gerçi hibrit araçlara vergi teşviği gelecek deniliyor ama eşinize alacaksanız vergi avantajından dolayı 1.5 yaris'i tavsiye ederim.
1.8 in hızlanması nasıl?ve motor sesi nasıl normal atmosferiğe göre?
hocam turbo performansı beklemeyin ama fena da sayılmaz. 1.6 atmosferiklerden daha canlı geldi bana. benim için yakıt tüketimi ve donanım ( tss) güvenlik paketi öncelik olduğundan performansın benim için bir ehemmiyeti yok.zaten aracınız ne kadar performanslı olursa olsun yasal olarak otobanlarda yapacağınız maksimum hız 120 km ki o hızı fazlasıyla aşıyor. yani size öncelikli tavsiyem araçtan beklentilerinize göre tercihinizi yapın. nihayetinde 1.5 tonluk otomatik bir jeep yakıt değerleri kıyaslandığında bundan az yakanı yoktur zannımca.
son olarak da bilgisini paylaşalım
aracım şu anda 5000 kmde şehir dışı yolda yaptım. ekran 4.3 lt sabıtlendı değişmiyor artık

ne yukarı ne aşağı
yanlış hatırlamıyorsam 1100 kmde ıken şehir dışına çıkmak uzere marşa bastıgımda sıfırlamıştım. ekranı
sonrası olsun olsun 2000 sehır dışı 2000 sehır ıcı
hocam turbo performansı beklemeyin ama fena da sayılmaz. 1.6 atmosferiklerden daha canlı geldi bana. benim için yakıt tüketimi ve donanım ( tss) güvenlik paketi öncelik olduğundan performansın benim için bir ehemmiyeti yok.zaten aracınız ne kadar performanslı olursa olsun yasal olarak otobanlarda yapacağınız maksimum hız 120 km ki o hızı fazlasıyla aşıyor. yani size öncelikli tavsiyem araçtan beklentilerinize göre tercihinizi yapın. nihayetinde 1.5 tonluk otomatik bir jeep yakıt değerleri kıyaslandığında bundan az yakanı yoktur zannımca.
yok bendeki turbo değil zaten ,turbo araç almayı da düşünmüyorum hiç sevemedim o hissiyatını,belki yüksek hacimde daha iyi zevk verebilir turbo ama 2.0 litre altı tercih etmem.
Bunun yanında bende almak istiyorum hibrit ancak corolla olarak sadece bende 1.6 dan daha az performanslı mı onu merak ediyorum?hani ara hızlanmalardan bahsediyorum.
Birde şunu merak ediyorum benzinli motora geçtiğinde normal 1.6 atmosferiğe göre daha mı sesli? teste çıkıldığında malum anlaşılamıyor hani o an araç hem yeni hemde zaman çok kısa oluyor o sebepten sordum
yok bendeki turbo değil zaten ,turbo araç almayı da düşünmüyorum hiç sevemedim o hissiyatını,belki yüksek hacimde daha iyi zevk verebilir turbo ama 2.0 litre altı tercih etmem.
Bunun yanında bende almak istiyorum hibrit ancak corolla olarak sadece bende 1.6 dan daha az performanslı mı onu merak ediyorum?hani ara hızlanmalardan bahsediyorum.
Birde şunu merak ediyorum benzinli motora geçtiğinde normal 1.6 atmosferiğe göre daha mı sesli? teste çıkıldığında malum anlaşılamıyor hani o an araç hem yeni hemde zaman çok kısa oluyor o sebepten sordum 
dun kuzenımın dizel leonuna bindim ses ugultu şeklinde geldi ilk başta yanlış anlaşılma olmasın diye birsey demedım ama bı yerden sonra dayanamadım bildiğiniz bir ugultu şeklinde geldi dizel sesi başağrısı
bende corolla hıbrıt öncesinde benzınlı 1,4 TSI vardı açıkçası açıkçası turboyu arıyorum bazen özellikle yokuşlarda
gelelim corolla hıbrıt motor gücü gayet yeterli sadece en tuhafıma gıden tek kısım yavaş yavaş hızlanması , ki böyle de olması lazım hibrit için yoksa benzini 7-8 den aşagı duşmezdi heralde
performansı 1.6 atmosferiklerden canlı ama turbolardan zayıf. arabadaki tek uğultu yüksek devirlerde gelen elektirik süpürgesine benzeyen cvt şanzumanın sesi. onun dışında ses yok. yakıt, donanım ve güvenlik önceliğiniz ise kesinlikle tavsiye ederim.
performansı 1.6 atmosferiklerden canlı ama turbolardan zayıf. arabadaki tek uğultu yüksek devirlerde gelen elektirik süpürgesine benzeyen cvt şanzumanın sesi. onun dışında ses yok. yakıt, donanım ve güvenlik önceliğiniz ise kesinlikle tavsiye ederim.
bu lexus`daki 2.5 hibrid performansı hakkında varmı bilgin?
bu lexus`daki 2.5 hibrid performansı hakkında varmı bilgin?
Barış bey Lexus ve performans ikiside aynı manaya geliyor zaten onu araştırmaya bile gerek yok adındanda anlaşıldığı gibi lüks işte,
yok bendeki turbo değil zaten ,turbo araç almayı da düşünmüyorum hiç sevemedim o hissiyatını,belki yüksek hacimde daha iyi zevk verebilir turbo ama 2.0 litre altı tercih etmem.
Bunun yanında bende almak istiyorum hibrit ancak corolla olarak sadece bende 1.6 dan daha az performanslı mı onu merak ediyorum?hani ara hızlanmalardan bahsediyorum.
Birde şunu merak ediyorum benzinli motora geçtiğinde normal 1.6 atmosferiğe göre daha mı sesli? teste çıkıldığında malum anlaşılamıyor hani o an araç hem yeni hemde zaman çok kısa oluyor o sebepten sordum 
1.8 hibrit Corolla için soruyorsanız hani turbo araç gibi değil falan diye yorumlar yapılıyor ya yok öyle birşey turboyu kesinlikle aratmıyor hatta bir tık daha konforlu turbo beslemeli motor gibi ani güç patlaması yaşatmıyor,herşey sizin ayak bileğinizle gaz pedalı arasındaki ilişkiye bağlı zaten cvt şanzıman seriliğide birleşince araç saniler içerisinde yüksek hızlara çıkabiliyor tabi siz hızlandığını anlamanız için kadrana bakmanız gerekiyor,ama tabiki chr kasa olarak biraz daha ağır olduğu için biraz daha geç hızlanabilir,
Eksi yanlarına gelecek olursak;
Yıl oldu 2019 hâlâ yalıtım zayıf aslında bunun diğer sebebide tamamen duygusal maddiyat fiyatı düşük tutabilmek için konfordan biraz ödün veriliyor diğer konu malesef sanruf'u iyi konumlandıramamışlar önümüzdeki yıllarda çözüleceği görüşündeyim araç kasa olarak çok güzel ama bu güzellik alt kasadaki ferahlığı alıp götürmüş bu durum aslında gayet normal bazı güzellikler diğer güzellikleri törpüler sonuç olarak araç gayet güzel bu paraya alınabilecek en iyi araçlardan biri tabiki temennimiz devletimiz vergi düzenlemesi yapar İNŞAALLAH.
Barış bey Lexus ve performans ikiside aynı manaya geliyor zaten onu araştırmaya bile gerek yok adındanda anlaşıldığı gibi lüks işte,1.8 hibrit Corolla için soruyorsanız hani turbo araç gibi değil falan diye yorumlar yapılıyor ya yok öyle birşey turboyu kesinlikle aratmıyor hatta bir tık daha konforlu turbo beslemeli motor gibi ani güç patlaması yaşatmıyor,herşey sizin ayak bileğinizle gaz pedalı arasındaki ilişkiye bağlı zaten cvt şanzıman seriliğide birleşince araç saniler içerisinde yüksek hızlara çıkabiliyor tabi siz hızlandığını anlamanız için kadrana bakmanız gerekiyor,ama tabiki chr kasa olarak biraz daha ağır olduğu için biraz daha geç hızlanabilir,
Eksi yanlarına gelecek olursak;
Yıl oldu 2019 hâlâ yalıtım zayıf aslında bunun diğer sebebide tamamen duygusal maddiyat fiyatı düşük tutabilmek için konfordan biraz ödün veriliyor diğer konu malesef sanruf'u iyi konumlandıramamışlar önümüzdeki yıllarda çözüleceği görüşündeyim araç kasa olarak çok güzel ama bu güzellik alt kasadaki ferahlığı alıp götürmüş bu durum aslında gayet normal bazı güzellikler diğer güzellikleri törpüler sonuç olarak araç gayet güzel bu paraya alınabilecek en iyi araçlardan biri tabiki temennimiz devletimiz vergi düzenlemesi yapar İNŞAALLAH.
rav4 ün 2.5 litre hibriti aklıma gelmediği için lexus diye yazmıştım
Merhaba,
Corolla Hybrid kullnıyorum . Bazı sorularım var. Cevaplarsanız sevinirim.
1- Pil seviyesi 3 çizginin altına hiç Düşmüyor. Şehir içinde 3 çizgide bir süre gittikten sonra motor yaklaşık 1500 devirde bir süre çalışıyor. sonra araba elektriğe giriyor. Yaklaşık 1 km elektrikle gittikten sonra yine motor 1500 devirde çalışmaya başlıyor. Bu normal mi?
2- Bazen orta ekrandaki görüntüde araba pilden gidiyormuş gibi görünüyor.Ama motor 1000 devirde çalışıyor. Sonra yeniden elektriğe geçiyor. Bu sizde de oluyor mu?
3- Uzun ve yüksek bir rampadan inerken motor kendiliğinden devreye giriyor ve ben frene basmassam devir 3000-4000 devire kadar çıkıyor. sonra düz yola indiğimde araba hala hızlıysa gaza basmamama rağmen devir yüksek kalıyor, gaza bastığımda düşüyor. Bu süre içinde araba elektriğe girmiyor. bir süre sonra düzeliyor. Böyle olması normal mi? Servise götürsem mi diyorum.
4- Ortalama yakıt bende de 4,3 civarında .