Gönderen Konu: boğaz kelebeği sonrası rolanti  (Okunma sayısı 2896 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
boğaz kelebeği sonrası rolanti
« : Nisan 26, 2019, 09:02:23 »
2009 mmt arabam kalkışlarda titreme vs sorunu olduğundan boğaz kelebeği temizleme işine giriştim.soketini çıkarmadan söktüm epey kirliydi ve temizlik yaptıktan sonra taktım.Fakat bu süreden sonra araba devamli 2000 bin civarı çalıştı ve her dur kalkışta kendi kendine 3000 devirlere kadar gaz verdi.sonra soketi çıkardım taktım düzelmedi.sonra akü kutup başını söküp taktım düzeldi.
Ama dikkat ettiğim konu şu.Boğaz kelebeği temizlemeden önce 700 800 devirde sabit olan şimdi 900 1000 devirde sabit kaldı.ama tabi bu sefer kalkışlarda olan tiremede son buldu.bu normalmidir motor ısındıktan sonra 900 1000 devirde sabitlenmesi.
yardımcı olursanız sevinirim
yine toyota inadına corolla

Toyota Club Türkiye

boğaz kelebeği sonrası rolanti
« : Nisan 26, 2019, 09:02:23 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: boğaz kelebeği sonrası rolanti
« Yanıtla #1 : Nisan 26, 2019, 09:38:18 »
Elektronik kelebeklerde kalibrasyon gerekiyordu yanlış hatırlamıyorsam. Farlar vs herşey açık belli bir süre bekliyordu araç ama tam olarak işlem adımlarını hatırlamıyorum. Forumdan bilen kişiler mutlaka yardımcı olur Mustafa bey :)
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: boğaz kelebeği sonrası rolanti
« Yanıtla #2 : Nisan 26, 2019, 09:44:00 »
Elektronik kelebeklerde kalibrasyon gerekiyordu yanlış hatırlamıyorsam. Farlar vs herşey açık belli bir süre bekliyordu araç ama tam olarak işlem adımlarını hatırlamıyorum. Forumdan bilen kişiler mutlaka yardımcı olur Mustafa bey :)
Teşekkür ederim bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim
şuan dalgalanma kendi kendine gaz verme vs sorunu kalmadı sade önce 700 800 olan devir suan 900 100 de sabit kaldı bu normalmidir
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: boğaz kelebeği sonrası rolanti
« Yanıtla #3 : Nisan 26, 2019, 11:11:02 »
Teşekkür ederim bilen arkadaşlar yardımcı olursa sevinirim
şuan dalgalanma kendi kendine gaz verme vs sorunu kalmadı sade önce 700 800 olan devir suan 900 100 de sabit kaldı bu normalmidir
kullanıma göre bir zaman sonra düzelir zaten devri kendisi ayarlıyor siz müdahale edemezsiniz toyotaların ECU kapalı sistem erişim izni vermez bende geçenlerde hava filtresini kontrol etmek için söktüm taktıktan sonra ilk çalışmada yüksek çalıştı daha sonra kendiliğinden normal çalışma devrine indi hava filtresinide bir kontrol edin aklınızda bulunsun araçta herhangi bir işlem yapmadan önce akü eksi kutup başını sökün işlem sonuna kadar boşta kalsın işlem bittiğinde yakıt haritası sınırlanmış olur ve araç yeni haritayı kendisi kaydeder ayriyeten araçta LPG varsa onunda ayarlarını kontrol ettirmeniz faydalı olacaktır eğer ondada sıkıntı varsa benzin haritasını etkiler yakıtı fazlalaştırır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: boğaz kelebeği sonrası rolanti
« Yanıtla #4 : Nisan 26, 2019, 11:41:20 »
peki corollada şuan için normale indi en azından kendi kendine gaz vermiyor ama devir sabit 900 1000 arası.Bu normal bir rolantimi acaba
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: boğaz kelebeği sonrası rolanti
« Yanıtla #5 : Nisan 26, 2019, 14:54:51 »
peki corollada şuan için normale indi en azından kendi kendine gaz vermiyor ama devir sabit 900 1000 arası.Bu normal bir rolantimi acaba
Mustafa bey normalden bi tık yüksek ama çok değil yapmanız gerekeni yazdım akü eksi kutup başını söküp resetleyin akabinde aracı biraz benzinde kullanın ve klima far 4 lü gibi ekipmanları açık tutun sürüş sitilinize göre normal devrine düşer önemli olan teklemeden düzgün çalışması eğer araçta LPG varsa onuda ayarlarını kontrol ettirin.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: boğaz kelebeği sonrası rolanti
« Yanıtla #6 : Nisan 26, 2019, 16:12:36 »
Mustafa bey normalden bi tık yüksek ama çok değil yapmanız gerekeni yazdım akü eksi kutup başını söküp resetleyin akabinde aracı biraz benzinde kullanın ve klima far 4 lü gibi ekipmanları açık tutun sürüş sitilinize göre normal devrine düşer önemli olan teklemeden düzgün çalışması eğer araçta LPG varsa onuda ayarlarını kontrol ettirin.
tamam teşekkür ederim eve gidince dediklerinizi yapacağım
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: boğaz kelebeği sonrası rolanti
« Yanıtla #7 : Nisan 29, 2019, 13:07:46 »
dediklerinizi yaptım evet 800 devire kadar indi şuan sıkıntı yok.ilk etapta 900 1000 olan rolantide kakışlarda titreme kaybolmuştu araba mmt şansuman.acaba lpg ayarında deviri o şekilde ayarlama yapsak bir zararı olur mu
yine toyota inadına corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: boğaz kelebeği sonrası rolanti
« Yanıtla #8 : Mayıs 03, 2019, 04:04:29 »
dediklerinizi yaptım evet 800 devire kadar indi şuan sıkıntı yok.ilk etapta 900 1000 olan rolantide kakışlarda titreme kaybolmuştu araba mmt şansuman.acaba lpg ayarında deviri o şekilde ayarlama yapsak bir zararı olur mu
Mustafa bey isterseniz 2000 devire ayarlayın ama Toyota bu bildiğini okur yani mealen siz rolantiye müdahale edemezsiniz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 24 kere teşekkür etti
Ynt: boğaz kelebeği sonrası rolanti
« Yanıtla #9 : Mayıs 03, 2019, 10:16:30 »
merhaba.benim aracımda şöyle bir durum mevcut.normalmidir bilmiyorum.rölantı ısındıktan sonra 600-700 de sabitleniyor.ışıklarda falan durduğumda titreme oluyor araçta.ancak farları yada parkları yaktığımda rolanti 800 e çıkıyor ve titreme kayboluyor.farı kapayıp sadece gündüz ledleri yanar konuma gelince tekrar rolantii 600 e inip hafif titreme başlıyor.benzindede lpg de de durum aynı.bu titremeyi nasıl kesebilirim farları açmadan:)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '15
  • 30 kere teşekkür etti
  • 14 kere teşekkür edildi
Ynt: boğaz kelebeği sonrası rolanti
« Yanıtla #10 : Mayıs 03, 2019, 10:42:54 »
merhaba.benim aracımda şöyle bir durum mevcut.normalmidir bilmiyorum.rölantı ısındıktan sonra 600-700 de sabitleniyor.ışıklarda falan durduğumda titreme oluyor araçta.ancak farları yada parkları yaktığımda rolanti 800 e çıkıyor ve titreme kayboluyor.farı kapayıp sadece gündüz ledleri yanar konuma gelince tekrar rolantii 600 e inip hafif titreme başlıyor.benzindede lpg de de durum aynı.bu titremeyi nasıl kesebilirim farları açmadan:)
Toyotalar da kroniktir bu durum. Rolantiye müdahale edemezsiniz. Ateşleme sisteminde sorun yoksa titremeye alışın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 24 kere teşekkür etti
Ynt: boğaz kelebeği sonrası rolanti
« Yanıtla #11 : Mayıs 03, 2019, 21:36:21 »
Toyotalar da kroniktir bu durum. Rolantiye müdahale edemezsiniz. Ateşleme sisteminde sorun yoksa titremeye alışın.

LPG bakımı için gittiğimde sormuştum ordada aynısını söylediler  bir sıkıntı yok toyotalarda böyle diye.titremeden ziyade rolantinin 600 lerde oluşu biraz zorluyor beni.kalkışlarda stop etmenin eşiğine geliyor hafif kaçırırsam ayarı.
yada devamlı parklar açık gezecem :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: boğaz kelebeği sonrası rolanti
« Yanıtla #12 : Mayıs 04, 2019, 04:55:28 »
LPG bakımı için gittiğimde sormuştum ordada aynısını söylediler  bir sıkıntı yok toyotalarda böyle diye.titremeden ziyade rolantinin 600 lerde oluşu biraz zorluyor beni.kalkışlarda stop etmenin eşiğine geliyor hafif kaçırırsam ayarı.
yada devamlı parklar açık gezecem :)
Biraz sabredin alışırsınız düşünen akıllı motor olunca böyle oluyor yazılım gereği aşırı yük gerektirmeyen durum olduğu zaman sadece kendi döngüsünü çevirmeye,yakıt tasarrufu ve düşük emisyon salınımı için dizayn edilmiş bir motor ünitesi var onun için rolanti gereksiz durumlarda 600 rpm'ye kadar düşer sıkıntı etmeyin.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 24 kere teşekkür etti
Ynt: boğaz kelebeği sonrası rolanti
« Yanıtla #13 : Mayıs 05, 2019, 10:29:29 »
Biraz sabredin alışırsınız düşünen akıllı motor olunca böyle oluyor yazılım gereği aşırı yük gerektirmeyen durum olduğu zaman sadece kendi döngüsünü çevirmeye,yakıt tasarrufu ve düşük emisyon salınımı için dizayn edilmiş bir motor ünitesi var onun için rolanti gereksiz durumlarda 600 rpm'ye kadar düşer sıkıntı etmeyin.
teşekkür ederim ümit bey alışacaz zamanla artık...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '19
  • 224 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: boğaz kelebeği sonrası rolanti
« Yanıtla #14 : Mayıs 06, 2019, 04:38:39 »
LPG bakımı için gittiğimde sormuştum ordada aynısını söylediler  bir sıkıntı yok toyotalarda böyle diye.titremeden ziyade rolantinin 600 lerde oluşu biraz zorluyor beni.kalkışlarda stop etmenin eşiğine geliyor hafif kaçırırsam ayarı.
yada devamlı parklar açık gezecem :)
abi bende de öyle 600-700’lerde hep. Sorun yok :D Hafif titrek, alıştım ben bayadır :))
Corolla 2019 ve üstü modeller icin her sey-> Facebook Corolla2019+ Grubunda!
2019 Corolla Vision 1.6 Valvematic
2014 Corolla Advance 1.4 D4D
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 24 kere teşekkür etti
Ynt: boğaz kelebeği sonrası rolanti
« Yanıtla #15 : Mayıs 08, 2019, 11:52:26 »
abi bende de öyle 600-700’lerde hep. Sorun yok :D Hafif titrek, alıştım ben bayadır :))

bende alışıyorum yavaş yavaş ama parkları farları açına benim sıkıntı çözülüyor :) ışıklarda trafikte çok takılınca açıyorum hemen :)