0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhaba, 2005 model Lexus GS300 kullanıyorum, süper bir araç
Valla is ve gs modelini çok beğeniyorum,Gs nin içi İs in dışı birde önden çekişli olsa süperdaha detaylı anlatırmısınartıları ve eksileri gibi
Öncelikle şunu söyleyeyim, arkadan itişli olması bu araçlar için bence gayet güzel. 245 hp gibi bir gücü öne yükleselerdi lastiklerin tutunması yetersiz kalırdı. Aracın arka tarafı da yeterince ağır olduğu için arkadan itişte patinaj veya arka kaydırma gibi bir durum pek olmuyor, gaza bastığınız anda gücü direkt olarak hissedebiliyorsunuz.Aracın artı ve eksilerinden ayrıca şöyle bahsedebilirim:Artıları:- Lüks segmenti dolayısıyla beraberinde gelen birçok standart donanım.(2005 yılında anahtarsız giriş, orjinal dokunmatik ekran, bluetooth, elektrikli hafızalı ısıtmalı koltuklar vs. birçok şey) Üstüne bariz bir artısı olarak sessizliğinden bahsedebilirim. Hiçbir japon arabasında hayal edemeyeceğiniz kadar sessiz bir araç.(yol, motor, rüzgar sesi hepsi)- Ne kadar çok yüklü binerseniz, o kadar iyi giden bir araba, bu ne demek diyeceksiniz, motor o kadar güçlü ki artık sorun bu gücü lastiklerle yola aktarabilmek, yani arabanın arkasına yüklü bindiğiniz takdirde patinajlar tamamen bitiyor ve yola sımsıkı tutunarak o gücü hissediyorsunuz. - Yine japon arabalarında pek rastlamadığımız tabiri caizse maliyeti düşürmek için koymadıkları ıncık cıncık özellikler. (ambiyanslar, aydınlatmalar, bagaj amortisörü vs gibi toyotalarda bu neden yok çok ilginç dediğiniz birçok ayrıntı Lexus'ta mevcut)- Yetkili serviste çok saygı duyulan yeri apayrı tutulan bir marka, gerçekten her türlü parça/işçilik vs. ihtiyaçlarınızda en hızlı (max. 1 hafta) içerisinde karşılayabilmek güzel bir durum.Eksileri:- Parça fiyatları çok çok uçuk ve servis dışında hiçbir şekilde bulunmaması. Balata, filtre gibi en standart parçaları bile bulmanız servis dışında çok çok zordur.- Atmosferik ama Direkt enjeksiyonlu motoru nedeniyle LPG uyumu yoktur, ben bir tanıdığım servisin yardımıyla Hollanda'dan özel üretim olarak Prins'in uyumlu kitini getirtip taktırdım, çok şükür gayet memnunum yakıt işini de tatlıya bağlamış oldum. Kısacası Lexus'ta her hareketiniz küçük bir macera ve büyük maliyet gerektiriyor ama değer mi derseniz ben çok memnunum kesinlikle değer. Önemli olan aracı çok iyi tanıyıp ne zaman ne yapacağınıza iyi karar vermek
Mesela ön fren balata takımı serviste 900 TL civarıydı diye hatırlıyorum, diskleri sormaya cesaretim hiç olmadı çünkü devasa büyüklükte diskleri var Aslında daha doğrusu şöyle demeliyim, parçalarının hepsini yetkili servisten almak zorunda kaldığınız için maliyetli, yani yeni model bir toyotanız olsa onu da yetkili servise götürüyorsanız ondan çok çok aşırı pahalı olmayabilir. Ben de elimden geldiğince ebay, aliexpress kullanarak bazı ihtiyaçlarımı toyota'dan çok daha ucuza karşılayabiliyorum. Ön balatalarını Amerika'dan 200 TL'ye almıştım.
99 model RX 300 kullanmıştım, yeni jenerasyon ile karşılaştırılamaz belki ama yumuşacık, inmek istemediğim bir araçtı (Kullandığım ülkede benzinin litresi 1 TL.ye karşılık geliyordu).
Sirketin kapali zar usulu ihalesinde bi GS300 kacirmistik.Gecen yilda bi LS420 kacirdik.İhalede az para veriyoruz galiba.
Bazı şeylerden fedakarlık edip lexus gibi arabalara binmek lazım,tabii bütçesi uygun olmak koşulu ile,evet bakımı belki pahalıdır,2.eli bile yüksek olabilir ama yol tutuşu mükemmeldir,sürücü hatalarını örter,dün izmir de trafik kazası oldu,aynı aileden 7 kişi bebekler dahil yok oldu,araç karşı şeride geçti,lexus olsa geçmezdi,bu nedenle en az 2.0 lt arabalara binmek akıllıca,model önemli değil düşüncesindeyim.
İzliyorum,bu gün itibariyle 8 adet Lexus satışta,içlerinde fiyatları da bütçesi biraz uygun olanlar için rahatlıkla alınabilecek olanlar var,2.0 olanlar neden tercih edilmesin? diğer markalara bakarak;2.0 dan büyük motora sahip olanlarda yine premium markalara bakarak çok pahalı sayılmaz diye düşünüyorum.