0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Arkadaşlar Merhaba,2011 model, 2.0 Dizel, baş belası bir Verso var bende.Geçen sene Ağustos ayında aracın motoru su eksiltiyor diye başlık açmıştım. Geçen zaman içerisinde araç yaklaşık 8.000 km yaptı. Her hafta takviyeye su ekleyerek, hiç hararet görmeksizin aracı kullandım.Bu süre içerisinde çekiş kaybı, duman atma vb bir problem yaşamadım hiç. Ama motor en sonunda isyan etmiş olacak ki, geçen hafta sürüş esnasında "düşük motor yağı" uyarısı verdi. Bu uyarıdan sonra 7-8 km daha sorunsuz bir şekilde kullanıp eve geldim. Eve vardığımda kaputu kaldırıp baktığımda keşke kör olsaydım da görmeseydim dediğim bir sahne ile karşılaştım.Takviye deposunun içinde motor yağı var. Motor yağı seviyesini de kontrol ettim. Çubuğun sadece ucunda yağ var. Sanırım üst kapak contası yandı. Tabi bu yağlı su nereleri dolaştı bilmiyorum. Muhtemelen soğutma suyunun girdiği her yerde artık motor yağı da var.Konu ile ilgili bir kaç ustayı telefonla aradım. Görüştüğüm, yazıştığım ustalardan anladığım hiç kimse böyle bir araçla uğraşmak istemiyor."Hocam aracın parçası Türkiye'de yok, iki ay beklersin" "Aracın bütün tesisatı sökülecek, yağ soğutma radyatörüne kadar değişecek" diyen bir dünya usta var. Hepsine okey diyoruz, bu sefer araç tamirhanede yer kaplayacak diye o gün getirme, şu gün getirme" diye ayak yapanın ayrı, "15-20.000 liraları gözden çıkar" diyip aç gözlülük yapanın ayrı, attığım mesaja dönmeyenin ayrı tribini çekiyoruz.Kısacası; işin ehli, dürüst, sözüne sadık, aç gözlü olmayan, halden anlayan usta tavsiyeniz var mı? (İstanbul Avrupa yakası)Teşekkürler.
Birde,Siz motora rektifiye yaptirmismiydiniz?
Tekrar selamlar, Aracın yağ soğutma radyatörü, enjektör beyni, devirdaim pompası, üst kapak contası, deforme olan su boruları vs değişti. Beyin yeniden kodlandı, 250.000 km bakımı yapıldı.Üst kapak, blok vs kontrol edildi. ortalama 160-180 km hızda iftar saati TEM 'de yaklaşık 1 saat yol yaptım. En ufak bir problem yok.
Hayırlı olsun, Veli usta'da yapılan araç sizin araç mı?