Gönderen Konu: Hidrolik Çatlatma Yöntemi ile Petrol Üretimi  (Okunma sayısı 1568 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Hidrolik Çatlatma Yöntemi ile Petrol Üretimi
« : Nisan 12, 2019, 12:25:30 »
Türkiye’de, hidrolik çatlatma yöntemi ile ilk kuyu açıldı, 3500 metreden günde 200 varil petrol. Devamında 50 kuyu daha açılacağı bildiriliyor.




Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Hidrolik Çatlatma Yöntemi ile Petrol Üretimi
« : Nisan 12, 2019, 12:25:30 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1149 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrolik Çatlatma Yöntemi ile Petrol Üretimi
« Yanıtla #1 : Nisan 12, 2019, 17:38:21 »
Yöntem hakkında bilgi sahibi değilim.Ancak derinlerde petrol olduğunu,teknolojinin yeterli olmadığını ve çıkarma maliyetlerinin yüksek olduğunu duyuyorduk,Aslında gravitesi yüksek petrolün sadece o yörede değil,bize düşman devletlerin yanlışlıkla yapılmış gibi gösterdikleri,tr den ayrı bir oluşum devlet gibi gösterdikleri haritalardaki illerde mevcut olduğunu duyuyoruz.Madem ki yeni teknolojiler ortaya çıkıyorsa bunları değerlendirmekle,dünyada ilk 10 ekonomik hedeften daha üst sıralara tırmanma olanağına sahip oluruz ama katedeceğimiz uzunca bir yol var.Ha gayret..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrolik Çatlatma Yöntemi ile Petrol Üretimi
« Yanıtla #2 : Nisan 12, 2019, 19:10:57 »
Yukarda sistemin nasıl çalıştığıyla ilgili video paylaştım.

Aslında başka ülkelerde yıllarca kullanılan bir sistemmiş, neden şimdiye kadar uygulanmadığını anlamak hiç zor değil..

Vatana millete hayırlı olsun.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrolik Çatlatma Yöntemi ile Petrol Üretimi
« Yanıtla #3 : Nisan 12, 2019, 20:26:21 »
Yöntem yeni değil Amerika yıllardır bu yöntemi kullanıyor çıkarılan madde kaya petrolü olarak adlandırılıyor aslında güncel basında dillendirilmediği için kimsenin haberi olmuyor sistemi Fransa ve İngiltere reddetti sebebi artçı sarsıntılar yapıyor diye daha büyük depremler oluşturabilir diye yasakladılar sistemde kullanılan kimyevi maddenin yerin altında kum'la sıkıştırılıyor ve patlatıyor karışımda kullanılan sıvının döküldüğü yerde yabani ot bile bitmiyor Sivas Diyarbakır gibi illerde ve iç Anadolu'nun bazı illerinde çalışmalar yapıldı bulunan yerler Shell ve mobil şirketlerine verildi.

Mesaj Birleştirildi: Nisan 12, 2019, 20:34:08
Videosu bu hatta yanlış hatırlamıyorsam daha önce Sivas'ta bir arazi sahibi bu konuda açıklama yapmıştı bulabilirsem onuda eklerim.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrolik Çatlatma Yöntemi ile Petrol Üretimi
« Yanıtla #4 : Nisan 12, 2019, 23:33:06 »
Doğaya zararı varsa sorunlu bir teknoloji demekki. Birde üstüne deprem riski varsa daha büyük bela demektir. Bizim insanımız 3 varil fazla çıksın diye basar da basar artık. Sonrada bölgede depremler artınca takdiri İlahi der geçeriz. Diyarbakır ayrıca pamuk buğday yönünden verimli toprağa sahip. Kimyasallar toprağa ve dicle nehrine karışırsa çevreye etkisi çok olur.

Ayrıca venezuella da dünyanın en çok petrol üreten ülkesidir. Ancak fakirlikten ölüyorlar. Biz petrolle biryere varamayız artık. Biz güneş ve rüzgâr enerjisinden yararlanmalıyız. Elektrikli araçlara ağırlık verip petrol ve türevlerine bağımlılığımızı azaltmalıyız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrolik Çatlatma Yöntemi ile Petrol Üretimi
« Yanıtla #5 : Nisan 12, 2019, 23:47:21 »
Doğaya zararı varsa sorunlu bir teknoloji demekki. Birde üstüne deprem riski varsa daha büyük bela demektir. Bizim insanımız 3 varil fazla çıksın diye basar da basar artık. Sonrada bölgede depremler artınca takdiri İlahi der geçeriz. Diyarbakır ayrıca pamuk buğday yönünden verimli toprağa sahip. Kimyasallar toprağa ve dicle nehrine karışırsa çevreye etkisi çok olur.

Ayrıca venezuella da dünyanın en çok petrol üreten ülkesidir. Ancak fakirlikten ölüyorlar. Biz petrolle biryere varamayız artık. Biz güneş ve rüzgâr enerjisinden yararlanmalıyız. Elektrikli araçlara ağırlık verip petrol ve türevlerine bağımlılığımızı azaltmalıyız.
Erhan hocam petrol dünyada bitene kadar saygınlığı nı koruyacak herzaman para eden sihay altın olacak çünkü teknolojinin dünyaya dağılması 50 yılı geçiyor bizde 20  30 yıl geriden geliyoruz biz daha hibriti benimseyemedik o neymiş ben kullanmam onu diyenler var adam otomatik şanzıman araca hâlâ öcü gözüyle bakıyor Avrupa bu bahsedilen hidrolik çatlatma yöntemini kullanmadı riskli buldu zaten de öyle,bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde kullanılıyor acısı sonraları çıkıyor Karadeniz'de hâlâ insanlar kanser tehdidiyle uğraşıyor bir sürü sakıncalı işler var Avrupa kullanmıyor ama biz kullanıyoruz ve malesef bu pastanın kaymağınıda biz değil yabancı şirketler yiyor ve en kötüsü verimli tarım arazileri kapatılıyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '03
  • 100 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrolik Çatlatma Yöntemi ile Petrol Üretimi
« Yanıtla #6 : Nisan 13, 2019, 11:40:55 »
Ceremesini biz çekerken kaymağını güçlü devletler yiyor maalesef. Dünyadaki rezervlerin yüzde 70 i bizde olan bor madenini işleten firma yabancı ve borun bizim ekonomimize katkısı çok az. Tabi buda nekadar bağımsız olduğumuzla alakalı. Lafla değil görünenle bakınca herşey ortada..
sonuna kadar toyota...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: Hidrolik Çatlatma Yöntemi ile Petrol Üretimi
« Yanıtla #7 : Nisan 13, 2019, 16:46:29 »
Erhan hocam petrol dünyada bitene kadar saygınlığı nı koruyacak herzaman para eden sihay altın olacak çünkü teknolojinin dünyaya dağılması 50 yılı geçiyor bizde 20  30 yıl geriden geliyoruz biz daha hibriti benimseyemedik o neymiş ben kullanmam onu diyenler var adam otomatik şanzıman araca hâlâ öcü gözüyle bakıyor Avrupa bu bahsedilen hidrolik çatlatma yöntemini kullanmadı riskli buldu zaten de öyle,bizim gibi gelişmekte olan ülkelerde kullanılıyor acısı sonraları çıkıyor Karadeniz'de hâlâ insanlar kanser tehdidiyle uğraşıyor bir sürü sakıncalı işler var Avrupa kullanmıyor ama biz kullanıyoruz ve malesef bu pastanın kaymağınıda biz değil yabancı şirketler yiyor ve en kötüsü verimli tarım arazileri kapatılıyor.
Petrol uzun yıllar tükeneceğinisanmıyorum. En azından biz ölene kadar yeteceğini düşünüyorum. Petrole bağımlı olduğumuz sürece de tam bağımsız bir ülke olamayız.

Burada aslolan biz kendimizi ne kadar petrolden soyutlarsak o kadar bağımsız oluruz. Bu nasıl olacak.

Avrupa ülkeleri elektrikli araçlara vergi, park gibi teşvikler sunuyor. Bizde elektrikli araçlara vergi ve elektrik maliyeti yönünden teşvikler verirsek, her yere hızlı şarj üniteleri yerleştirilerek ve çok cüzzi paralarla dolum yapılırsa halkımız elektrikli aracı çabuk benimser. 

Elektrikli araların önünde iki büyük sorun var.
1. Batarya maliyet ve geri dönüşümü sorunu,
2. Üretilecek elektriğin doğalgaza bağımlı olması.

Menzil konusu sorun olmaktan çıktı bence yakın zamanda 500km ve üzeri giden elektrikli araçlar piyasada çoğalacak.

Burada yerli marka üreteceksek pazardan pay kapabilmek adına erken davranmak gerekir.