0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhabalar, aracım 2004 toyota corolla makyajlı kasa, aracım son 1 aydır, bütün viteslerde 1800-2100 devir arasından fena titriyor aracın içinde neredeyse yüzüm titriyor o derece (vuruntu yok ateşleme hatası gibi değil) ama daha düşük ve 2100 rpmden daha yüksek devirlerde bir titreme yok. Araç lpgde de, benzinde de bu titremeyi yapıyor. Aracımın maf sensörünü, boğaz kelebeğini yeni temizledim ancak sorunum çözülmedi. Bujiler ve bobinler yeni. Bu problemin neyden kaynaklandığını bilen var mı? Bu arada 3 haftadır falan da aracımın yol bilgisayarında yakıt ortalaması yanlış gözüküyor 25-30lt/100km gösteriyor, bugün 2kez fulleyerek ölçtüm aracım 10lt/100km civarı yakıyor, bu 2 problemin birbiriyle bağlantısı olma ihtimali var mıdır? Yoksa problemlerin çözümü nedir? Teşekkürler.
Mustafa bey merhaba,Teknik bir cevap olmayacak ancak size başıma gelen olayı anlatayım.Belki faydası dokunur. Benim arabam da tüm viteslerde 1900-2000 devirde( ayak gazdayken ) motordan çok boğuk bir ses geliyordu. Ama bende titreme çok hafif oluyordu. Bakımda ustaya söyledim. Meğerse kaput altındaki izolasyon malzemesi yırtılmış/kırılmış ( nasıl olduysa :S ) Tam o devirlede titreme yapıp kaputa vurduğu için oluyormuş. Altına köpük benzeri birşey sıkıştırdılar düzeldi
egzoza baktırın bence. egzoz manifoltundan veya emme manifoltundan olabilir.
Titreme takozlardan yapabileceği gibi, subap sorununun da göstergesidir. 25 lt yaktığını gösterip de 10 lt yakması da yakıt sisteminden kaynaklı bir sorun olabilir. Oksijen sensörü sağlam mı?
Mustafa bey yolda giderken gaza bastığınızda anlık titremenin sebebi aks bozukluğu veya aks milinin eğrilmesinden kaynaklanır aksları kontrol ettirin,söküldüğü zaman özellikle sağ aks çok bozulur aks milini tornacıya götürün torna makinasına bağladığı zaman eğriliği görebilirsiniz yine o eğrilik torna atelyesinde düzeltilir tekrar torna makinasına bağlanır eğrilik kalıp kalmadığı test edilir eğer aks başı almanız gerekirse kesinlikle orjinal kullanın eğer uzun zamandır aks körüklerini kontrol ettirmediyseniz içindeki yağ boşalmıştır.Mesaj Birleştirildi: Nisan 04, 2019, 16:02:45Aynı zamanda aks eğrilmişse kesinlikle jant'larda eğilmiştir onlarında uzman bir lastikci tarafından tek tek makinaya bağlamak suretiyle kontrol edilmesi ve düzeltme işlemi yapılması lazım aksi halde bozuk jant düzeni teker bilyasınında bozulmasına sebebiyet verir ve maliyet daha fazla yükselir.
''Düzenleme 2: Yazmayı unuttum, araçla 1.viteste kalkış yaparken fazla gaz vermeden kalkınca, tam debriyajdan çekerken, yani harekete başlarken araba yine fena titriyor. Acaba baskıyla ilgili bi problem mi?''
Evet Mustafa bey tamamen sorununuz aktarma organlarıyla ilgili km kaç binde bilmiyorum ama eğer düzgün bir işçilik olmasını istiyorsanız ilk önce işini layıkıyla yapan bir özel servis bulup kontrollerini yaptırıp gerekli parçalarıda debriyaj seti dahil olmak üzere form onaylı üyemiz tem oto dan @Ufuk Sönmez (16363) bey ile veya 0212 285 10 93 numaralı hattan emir bey ile görüşüp parçaları orjinal şekilde tedarik ederek montaj yaptırmanız sorunu çözer.
Teşekkür ederim, aracım 240bin km'de. Tem oto Ankara Pursaklar'daki sanayi sitesinde mi?
hayır tem oto İstanbul'da servis haricinde yedek parça satışlarıda var biz form olarak yedek parçamızı ufuk beyden temin ediyoruz çünkü bilgi tecrübe ve birikimiyle bizlere çok iyi şekilde yardımcı oluyor ve orjinal yedek parçalara güvenli bir şekilde ulaşmamıza sebeb oluyor piyasada orijinal adı altında satılan öyle çok sahte ürün varki insan şüphe duymadan alışveriş yapamıyor ama tem oto bu şüpheyi bertaraf ediyor aklımızda soru işareti kalmıyor, Ankara'da benim bildiğim dörtnal Toyota var ekibi yetkili servisten ayrılma.