0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Yakıt pil hücresi geliştirme derken bakan beyin açıklamasında hidrojen yakıtı ile menzil uzatılacağını söyledi. Ben mi yanlış anladım acaba. Yani batarya hücrelerinin bor ile tutacağı enerji artırılmıyor. Ayrı bir motor ve hidrojen yakıtı ile batarya yeniden şarj ediliyor. Toyotanın hidrojen yakıtlı aracına benzer bir durum oluşmuş. Ayrıca elektrikli değil hybrit bir araç oluyor bu durumda.
Bildigim kadari ile bor yakit degil,Bor, depolanmasi zor ve maliyetli olan hidrojeni tutmak icin kullaniliyor.Anlamadigim sey ise,Hidroliz ile hidrojen elde edilebilir iken, maliyeti neden yuksek?
Elektrolizde hidrojeni ayrıştırmak için gerekli enerji miktarı çok yüksek, bu nedenle maliyet yüksek.Hidrojen sodyum bor hidrür olarak tutuluyor. Saf gaz halinde kullanılacak tanklar çok ağırlık yaratıyor. Mirainin 10 tona yakın ağırlığı vardı.
@Mutlu Tekir (30216) ,Dogrudur Mutlu, deyimler karismis olabilir. Malum bizim bilgiler sendeki kadar taze degil.@Tekin Bozbey (21136) ,http://www.greenmotor.co.uk/2013/07/driven-hyundai-ix35-hydrogen-fuel-cell.html?m=1Sanirim 2015 İstanbul otoshow a bu arac gelmisti.Daha garibi bu arac geri gitmedi. İBB ye hibe edildi, malum bazi İETT otobusleri hidrojenli, bu aracin dolumunuda oradan yapiyorlar. Tank icin guzel bilgiler var, ama bor kullanilmamis, malum bor kullanılır ise, o kimyasalında ayni bataryanın elekrik tutma kapasitesi düştügü gibi zamanla hidrojen tutma kapasitesi azaliyor.Tamam, elektroliz icin gereken enerji fazla olabilir, ama rüzgarin ve gunesin bedava oldugunu dusunur isek, hidrojen tanklarinin 5dk de doldugunu düşünür isek.Bataryaya ciddi bir rakip olabilir, fuelcell.
...malum bazi İETT otobusleri hidrojenli,
Sorum şu yerli otomobil ile alakalı değil amaBMW İ8 1.5 motorHyundai Ioniq 1.6 motor Honda CR-Z 1.5 motorToyota Yaris 1.5 motor Bunlarda küçük motor ile hybrid teknolojisi oluyorken hatta toyota da 1.5 hybrid varken neden pirus corolla chr ye 1.8 motor konuluyor.