Gönderen Konu: Yerli elektrikli otomobilde son durum  (Okunma sayısı 1469 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Yerli elektrikli otomobilde son durum
« : Mart 31, 2019, 19:35:16 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2017 Hyundai i30
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli elektrikli otomobilde son durum
« Yanıtla #1 : Nisan 01, 2019, 14:26:34 »


Mayıs 2016'da yapılan bir panel. 3 yıl geçti.
DMA ilk elektrikli araç proje çağrısında proje ortağıydı sanırım. şu an DMA otomobil girişim grubunda (TOGG)  yer almıyor.

elektrikli traktörü DMA yaptı.
1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli elektrikli otomobilde son durum
« Yanıtla #2 : Nisan 23, 2019, 22:48:13 »
Yerli yakıt hücresi çalışmaları ve dahası..



Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli elektrikli otomobilde son durum
« Yanıtla #3 : Nisan 24, 2019, 08:58:01 »
Yakıt pil hücresi geliştirme derken bakan beyin açıklamasında hidrojen yakıtı ile menzil uzatılacağını söyledi. Ben mi yanlış anladım acaba. Yani batarya hücrelerinin bor ile tutacağı enerji artırılmıyor. Ayrı bir motor ve hidrojen yakıtı ile batarya yeniden şarj ediliyor. Toyotanın hidrojen yakıtlı aracına benzer bir durum oluşmuş.  Ayrıca elektrikli değil hybrit bir araç oluyor bu durumda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli elektrikli otomobilde son durum
« Yanıtla #4 : Nisan 24, 2019, 10:23:35 »
Yakıt pil hücresi geliştirme derken bakan beyin açıklamasında hidrojen yakıtı ile menzil uzatılacağını söyledi. Ben mi yanlış anladım acaba. Yani batarya hücrelerinin bor ile tutacağı enerji artırılmıyor. Ayrı bir motor ve hidrojen yakıtı ile batarya yeniden şarj ediliyor. Toyotanın hidrojen yakıtlı aracına benzer bir durum oluşmuş.  Ayrıca elektrikli değil hybrit bir araç oluyor bu durumda.

Hybrid değil, Bor'u muhtemelen yakıt hücresinde ve/veya hidrojen deposunda kullanmışlardır çünkü pil teknolojisinde kullanılmadığını düşünüyorum ve bahsettikleri araç Hidrojen/Elektrikli, bu araçların menzilleri sadece pil/elektriklilere oranla daha uzun olduğundan, bakan.. menzilin uzatıldığından bahsediyor. Oysa asıl zorluk artık yakıt hücreli elektrikli araba yapabilmek değil, Hidrojen üretebilmek, naklini ve stoklamasını yaparken aynı zamanda bunları ucuza mal etmek ve dışarı bağımlı olmamak.

Evet, Toyota Mirai'nin karşılaştığı zorluk, Hidrojen maliyetleri sebebiyle tercih edilmemesi. Hidrojenin 100km/L hesaplarıyla, dünyada en pahalı yakıtı kullanan ülkemizdeki Benzin ile araç kullanmanın maliyeti aynı.

Maliyetler sebebiyle hidrojen, başlangıçta ağır vasıta ve ticari araçlarda devreye girer, daha sonra küçük sınıf araçlarda yaygınlaşır. Aynı Diesel motor teknolojisinin geçirdiği tarihçe gibi.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli elektrikli otomobilde son durum
« Yanıtla #5 : Nisan 24, 2019, 10:47:59 »
Bildigim kadari ile bor yakit degil,
Bor, depolanmasi zor ve maliyetli olan hidrojeni tutmak icin kullaniliyor.

Anlamadigim sey ise,
Hidroliz ile hidrojen elde edilebilir iken, maliyeti neden yuksek?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli elektrikli otomobilde son durum
« Yanıtla #6 : Nisan 24, 2019, 11:37:34 »
Bildigim kadari ile bor yakit degil,
Bor, depolanmasi zor ve maliyetli olan hidrojeni tutmak icin kullaniliyor.

Anlamadigim sey ise,
Hidroliz ile hidrojen elde edilebilir iken, maliyeti neden yuksek?

Hidroliz derken elektroliz mi demek istedin Ahmet abi? Hidroliz biyoloji ile ilgili bir terim olarak biliyorum.

Elektrolizde hidrojeni ayrıştırmak için gerekli enerji miktarı çok yüksek, bu nedenle maliyet yüksek.

Hidrojen sodyum bor hidrür olarak tutuluyor. Saf gaz halinde kullanılacak tanklar çok ağırlık yaratıyor. Mirainin 10 tona yakın ağırlığı vardı.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli elektrikli otomobilde son durum
« Yanıtla #7 : Nisan 24, 2019, 11:56:10 »

Elektrolizde hidrojeni ayrıştırmak için gerekli enerji miktarı çok yüksek, bu nedenle maliyet yüksek.

Hidrojen sodyum bor hidrür olarak tutuluyor. Saf gaz halinde kullanılacak tanklar çok ağırlık yaratıyor. Mirainin 10 tona yakın ağırlığı vardı.

Ve hemde hidrojeni sıvı hale dönüştürmek için -253.C soğuk ortam yaratmak için de yüksek enerji gerekiyor.

Mirai'nin ağırlığı 1850.kg

Hidrojenin 10,000 psi de sıvı halde kaldığı ve bu basınca dayanan ve Mirai'de kullanılan bu tankın ağırlığı 87,5kg ve 5 kg hidrojen kapasiteli.

Rafineriden benzin istasyonuna TIR ile taşıma esnasında da sallandığından dolayı ısınıp gümlemesin diye ve benzin istasyonunda da depolandığı yerde güneş altında güvenle saklanabilmesi için sürekli soğutulması gerekiyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli elektrikli otomobilde son durum
« Yanıtla #8 : Nisan 24, 2019, 14:25:26 »
@Mutlu Tekir (30216) ,
Dogrudur Mutlu, deyimler karismis olabilir. Malum bizim bilgiler sendeki kadar taze degil.

@Tekin Bozbey (21136) ,
http://www.greenmotor.co.uk/2013/07/driven-hyundai-ix35-hydrogen-fuel-cell.html?m=1
Sanirim 2015 İstanbul otoshow a bu arac gelmisti.
Daha garibi bu arac geri gitmedi. İBB ye hibe edildi, malum bazi İETT otobusleri hidrojenli, bu aracin dolumunuda oradan yapiyorlar.

Tank icin guzel bilgiler var, ama bor kullanilmamis,
malum bor kullanılır ise, o kimyasalında ayni bataryanın elekrik tutma kapasitesi düştügü gibi zamanla hidrojen tutma kapasitesi azaliyor.

Tamam, elektroliz icin gereken enerji fazla olabilir, ama rüzgarin ve gunesin bedava oldugunu dusunur isek, hidrojen tanklarinin 5dk de doldugunu düşünür isek.
Bataryaya ciddi bir rakip olabilir, fuelcell.

Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli elektrikli otomobilde son durum
« Yanıtla #9 : Nisan 24, 2019, 15:06:40 »
Sorum şu yerli otomobil ile alakalı değil ama
BMW İ8 1.5 motor
Hyundai Ioniq 1.6 motor
Honda CR-Z 1.5 motor
Toyota Yaris 1.5 motor
 Bunlarda küçük motor ile hybrid teknolojisi oluyorken hatta toyota da 1.5 hybrid varken neden pirus corolla chr ye 1.8 motor konuluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli elektrikli otomobilde son durum
« Yanıtla #10 : Nisan 24, 2019, 15:27:16 »
@Mutlu Tekir (30216) ,
Dogrudur Mutlu, deyimler karismis olabilir. Malum bizim bilgiler sendeki kadar taze degil.

@Tekin Bozbey (21136) ,
http://www.greenmotor.co.uk/2013/07/driven-hyundai-ix35-hydrogen-fuel-cell.html?m=1
Sanirim 2015 İstanbul otoshow a bu arac gelmisti.
Daha garibi bu arac geri gitmedi. İBB ye hibe edildi, malum bazi İETT otobusleri hidrojenli, bu aracin dolumunuda oradan yapiyorlar.

Tank icin guzel bilgiler var, ama bor kullanilmamis,
malum bor kullanılır ise, o kimyasalında ayni bataryanın elekrik tutma kapasitesi düştügü gibi zamanla hidrojen tutma kapasitesi azaliyor.

Tamam, elektroliz icin gereken enerji fazla olabilir, ama rüzgarin ve gunesin bedava oldugunu dusunur isek, hidrojen tanklarinin 5dk de doldugunu düşünür isek.
Bataryaya ciddi bir rakip olabilir, fuelcell.

Estağfurullah abi, bizdeki bilgiler de eskiyor. Forum sayesinde tazeliyoruz. :)
Rüzgar ve elektrik enerjisinin de bedava olduğu yanılgısı var. Bu enerji kaynakları da temiz değildir. Ayrıca hiç stabil de değildir.
Rüzgar türbinleri nedeniyle binlerce kuş böcek pallerde parçalanıyor, güneş pillerinde ise kuşlar yansımayı göl sanıp inip canlı canlı haşlanıyorlar üstünde. Güneş panelleri yüksek sıcaklıklara ulaştığı ve güneş açısı değiştiği için de verimleri aslında çok düşüktür. Güneş panellerinin ömrü 20-30 sene.
Herşeyi geçtim, hepsinin yapımında çevreye zararlı hammadde ve enerji kullanılıyor. Bu enerji ise %80-90'ı hala fosil yakıtlı termik santrallerden gelmekte.

Herkes bu elektrik üretiminin sonucuna odaklanmış durumda ki insanları kandırmanın en kolay yolu. Medya aynısını elektrikli arabalarda da uyguluyor. Halbuki o tüketilen enerjinin üretiminde açığa çıkan zararları kimse konuşmuyor. Mazda, Toyota hariç. Geçen günlerde bilimadamları elektrikli araçların dizel araçlardan da çok zararının olabileceğini buldukları bir çalışma yayınlamışlar.

Tüm dünyadaki kaynaklar kullanılsa ve rüzgar türbini, güneş paneli, akü üretilse; hala dünyada harcanan enerjinin yarısı bile karşılanamamış oluyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2017 Hyundai i30
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli elektrikli otomobilde son durum
« Yanıtla #11 : Nisan 24, 2019, 16:02:50 »
temiz enerji ayağına bütün pislikleri Çin'e kaydırdılar.
Avrupalı temiz hava solusun diye geliştirilen rüzgar türbinlerinin içinde 400 kg Neodymium, 70 kg Dysprosium var. Bu nadir toprak elementlerinin %90'dan fazlası Çin'de üretiliyor. Bu madenlerin çıkarılmasında topraklar ve su kaynakları kirleniyor ve yok oluyor radyoaktif atıklar hasıl oluyor. Çin'de tarımı bitirdiler. Çin teknoloji ihraç edeceğim derken tarımda dışa bağlı hale geldi.  (https://www.instituteforenergyresearch.org/renewable/wind/big-winds-dirty-little-secret-rare-earth-minerals/)

Yerli milli araç yapacağız diyerek biz de Çin'e bağımlı hale geleceğiz mıknatıs motorların yapımı konusunda. Pil desen zaten büyük kapasiteli pil üretimi Çin'de.
Burada yapılan pil hücrelerini ve mıknatıs motorunun hammaddelerini yurtdışından getirtip BMS (battery management system) tasarımı yapmaktır. Bunu en iyi yapan DMA şirketi maalesef Türkiye'nin Otomobili projesinde yok.

menzil uzatıcılı yani elektrikli sisteme ilaveten menzil uzatmak için sodyum borhidrürlü hidrojen depolama sisteminin geliştirildiği DMA, Boren ve  Tübitak MAM'ın ortaklaşa yaptığı projenin de Türkiye'nin Otomobili projesiyle bir ilgisi bulunmamaktadır.

daha önceden Saab'tan alınan platform da hala Tübitak içerisinde sergilenmektedir ve bu 50 milyon avroluk platformun akıbeti belli değildir.



1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '20
  • 2003 kere teşekkür etti
  • 2524 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli elektrikli otomobilde son durum
« Yanıtla #12 : Nisan 24, 2019, 17:03:23 »
...malum bazi İETT otobusleri hidrojenli,

2000'li yılların başında düşünmüşler ama malum hidrojenin yüksek ısısı motoru eritmişti.

Şu an 230 adet İETT (CNG) doğal gaz ile çalışan otobüsler hala seferde..
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli elektrikli otomobilde son durum
« Yanıtla #13 : Nisan 24, 2019, 18:34:54 »
Sayın bakanın bu konularda pek bilgisi yok sanıyorum. Zira, 1kg sodyum borhidrürle 50km, 3kg ile 150km menzil sağlanacağını bir güzel söylüyor fakat 1kg sodyum borhidrürün üretim maliyetinin 60-100$ arasında olduğunu bilmiyor. Varın siz hesaplayın kilometre maliyetini...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli elektrikli otomobilde son durum
« Yanıtla #14 : Nisan 24, 2019, 18:41:32 »
Konu ile nispeten ve bir ucundan da "Plastik poşet" konumuzla da ilgili başka bir bilgiyi aktarayım.

"Raporun Türkiye bölümünde şu noktalara dikkat çekiliyor:

Türkiye'nin ithalatı 2016 yılının başında aylık 4.000 tondan, 2018'in başında aylık 33.000 tona yükseldi. İthalat, 2018 yılının ortalarında aylık 20.000 tona geriledi ve sabit kaldı.
Türkiye'nin İngiltere'den ithalatı Ekim 2018'den itibaren 10.000 tona ulaşarak hızlı bir artış gösterdi.
Hükümet, plastik atık ithalatı konusunda herhangi bir kısıtlama getirmedi.
Türkiye'ye en fazla plastik atık ihraç eden 10 ülke İngiltere, Belçika, Almanya, ABD, Hollanda, İspanya, İtalya, Slovenya, Fransa, Japonya."

Kaynak : https://www.bbc.com/turkce/haberler-turkiye-48022750

Paylaşılacak diğer bir önemli bilgi de, ülkelerin aldıkları patentler, içerik ve sayıları!.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 543 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Yerli elektrikli otomobilde son durum
« Yanıtla #15 : Nisan 24, 2019, 20:05:01 »
Sorum şu yerli otomobil ile alakalı değil ama
BMW İ8 1.5 motor
Hyundai Ioniq 1.6 motor
Honda CR-Z 1.5 motor
Toyota Yaris 1.5 motor
 Bunlarda küçük motor ile hybrid teknolojisi oluyorken hatta toyota da 1.5 hybrid varken neden pirus corolla chr ye 1.8 motor konuluyor.
Bmw deki motor çift turbolu motor yani 1.5 motoru sadece 228 bg güç üretiyor,diğerkiler ekonomi amaçlı atkinson çevrimli motor ve dolayısı ile 1.8 daha verimli ve güçlü.yanlışım varsa düzeltilirse sevinirim.
ve ayrıca ek bilgi olarak i8 plugin hybrid olduğu için batarya kapasitesi daha büyük.