Gönderen Konu: '94 Corona Marş basıyor Ateşleme Yapmıyor...  (Okunma sayısı 172 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '94
  • Kilometre: 122000
  • Kan Grubu: 0+
'94 Corona Marş basıyor Ateşleme Yapmıyor...
« : Mart 22, 2019, 21:23:52 »
Merhabalar,

Aracım 94 Corona Apex ve düşük km (orj 122bin km) li bir araç.

fakat 1 haftadır araçta ateşleme olmadığı için çalıştıramıyorum, kapınının önünden kıpırdatamıyorum.

3 tane farklı elektrikçi getirdim kapının önünde baktılar soketler, kablolar, sigortalar herşey kontrol edildi, araç marş alıyor ama bir türlü çalışmıyor, inat ediyor çalışmaya niyetlenmiyor bile, sonuç olarak kesinklikle ateşleme yapmıyor dendi, sorun distribütörde, bobinde veya modulde bizim yapabileceğimiz başka bir şey yok dendi.
 
Diagnostic den E1 TE1 manuel sorgulama ile defalarca hata kodu aradım beyin herhangi bir arıza kodu vermiyor yani sensorlerde problem görünmüyor.

olası krank sensörü şüphesine gelince; marş basarken devir ibresi hafif hareketleniyor kıpırdıyor bu eski toyotalarda grank sensörünün sağlam olduğuna delalettir dendi.


Bursa merkez sanayide yılların meşhur toyotacısı çok deneyimli ve teknik bilgili olan bir ustamıza aracı kurtarıcıya yükleyip götürmeye niyet ettim,

(yıllar önce 90 Model ST-171 Coronam vardı ve bursada birsürü usta gezdikten sonra kimsenin çözemediği işi 45 dk da bu ustamız çözmüştü herkes gibi işinden çok memnun kalmıştım)

Kendisiyle telefonda görüştüm aracı kurtarıcı ile götürmek için randevu alacaktım, modül ve distributoru değiştir aracın kolayca çalışacak dedi,
buraya kadar kurtarıcı ile 90km mesafeden aracı bana getirmene o zahmete ve masrafa girmeye gerek yok, elinde parça olmadan burada boşuna araç yatırma, bu aslında basit bir arıza, işçilik anlamında büyütülecek korkulacak birşey değil dedi. 
yaşadığın ilçede bir tamirci veya iyi bir elektrikçi bul kolayca halleder önemli olan parçaları temin etmen ve doğru parçaları temin etmendir parçaları bulmak zordur şimdiden araştırmaya başla dedi.

Araç gerçekten çok temiz ve diri distribütörde ve diğer kablolarda çok temiz hiç yıpranmamış eskimemiş görünüyor
bu yüzden distribütör değiştirmeyi pek istemiyorum, çıkma veya ne malı olduğu belli olmayan bir distribütörü araca takmak istemiyorum.
 
Bu araçların bobini distribütör içinde ve modül de sol kuleye vidalı olan sanırım.
Distribütörü değiştirmeden içindeki bobini ve kuledeki modülü değiştirerek sorunu çözemezmiyim?
Eğer bu şekilde değişim mümkün ise hangi marka parça almak gerekir?
Bunların orijinali ya da yan sanayi de olsa kaliteli japon yan sanayisi yok mu? Bosch benzeri kalitelisi yok mu?
Piyasada çok çeşitli modul ve bobinler buldum ne olduğu belli olmayan genelde çan çin çon isimli farklı farklı fiyattaki adi çin parçalarına benziyor bunlar, hiç güvenemiyorum. 

1 tane bosch ve 1 tane de ngk da buldum bobin modul olarak.

fakat distribütörlerde güven veren bir mal henüz bulamadım.
Distribütörde kırık çatlak patlak ve yıpranma yok orijinal parça, şimdi illa ki distribütörü değiştirmek mi lazım?

geçmişi belli olmayan 300-500bin kmde hurdaya ayrılmış bir araçtan çıkmış hassas bir parçayada o kadar para vermek istemiyorum.

Ne tavsiye edersiniz hangi yolu izlemeliyim sizce? Hangi parçaları almalıyım? Nereden bulabilrim? ingiliz carina distribütörü japon coronaya tam uyumlumudur?, carina distribütörü ingiliz üretimimidir kalitelimidir?, düşük km kazalı bir carina hurdası da buldum distribütörü mevcut.

Araca uzun süre binme niyetim var, bu yüzden titiz davranmaya uğraşıyorum..

Buarada bu çalışmama sorunu başlamadan önce araçta 10gündür akü sorunu vardı, ilk fırsatta akü değişimi yapmak üzereydim akü fiyat kalite araştırması yapıyordum, akünün işi bitikti farkındaydım, birkaç defa başka araçtan takviye ile çalıştırdım,
tam akü almaya gitmek için sabah yola çıkıyordum akü yine boşalmış şarj tutmuyor (kaçak kontrolü ve dinamo kontrolü yapıldı sonuç akü geberikti),
son bir kez daha takviye yapayım da akü bayiine kadar öyle yola çıkayım dedim fakat bir baktım ki artık takviye ile de çalışmıyor.
marş var ama ateşleme yok, kimse yok.

Ayrıca araçta son 2 aydır giderek artan rölantide dizel araç misali titreme sorunu vardı, bobinden şüheleniyordum ya da gaz ayarında bi kaçıklık var galiba diyordum ama benzinde de gazda da rölanti tiremesi pek değişmiyordu.
devir ibresinde en ufak dalgalanma oynama gezme yok, ip gibi ama önceleri yaklaşık 700rpm de çalışan araç, sonra 600rpm de son zamanlarda da 500rpm de çalışıyor hale geldi, olması gereken titreşimsiz rölanti 750-800rpm.
trigeri 2 ay önce değişti. 9bin km öncede araca ilk kez lpg sistemi takılmış, alındığı günden bu zamana kadar yetkili servis bakımlı bir araç,
bu km de bu orijinallikte bir aracın disribütörünün bozulacağına veya komple distribütör değişim ihtiyacı olduğu pek mantıklı gelmiyor .
aracı genelde benzinde kullanıyorum.

benzer sorun yaşamış olan ya da konu hakkında bilgisi olanlar tavsiye yazarsa memnun olurum, uzun yazı için kusura bakmayın.

saygılar.

Toyota Club Türkiye

'94 Corona Marş basıyor Ateşleme Yapmıyor...
« : Mart 22, 2019, 21:23:52 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 17100
  • Kan Grubu: 0+
  • 36 kere teşekkür etti
  • 588 kere teşekkür edildi
Ynt: '94 Corona Marş basıyor Ateşleme Yapmıyor...
« Yanıtla #1 : Mart 23, 2019, 10:57:45 »
Aradığınız yedek parçaların bir listesini yapın ve forum üyemiz tem toyota dan fiyatı ve temini konusunda fikir alın.akü zaten yenisi ile değişecek,titreme konusu ile triger değişimi aynı zamanlara denk geliyor acaba triger değişimi sırasında diş atlama yapılmış olabilir mi? parçaları temin ettikten sonra bulunduğunuz ilçede değişim yaptırmanız ve daha sonra Bursa da daha önce gittiğiniz ustaya aracı götürerek daha etraflıca diğer kontrolleri yaptırmanız en sağlıklı olanı.
Tokay Ceritoğlu

Etiketler: