Gönderen Konu: LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.  (Okunma sayısı 7363 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 128000
  • Model Yılı: '11
  • 53 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« : Mart 10, 2019, 22:44:19 »
2011 model tam otomatik benzin/lpg'li toyota corolla aracım(sıralı teleflex sistemi takılı). Son zamanlarda sabah ilk marşta motor boğulacak gibi olup zor çalışıyor. Ancak, arabayı stop edip 2. Marşı yaptığımda araç gayet seri bir şekilde çalışıyor. LPG ustama götürdüm regülatör ve enjektörler ve hortumlar gaz kaç ağına karşın kontrol edildi ancak sorun bulunmadı. Yakın zamanda aküm bittiği için akü değişmişti. Akü değişimi sonrası benzin ecu değerleri bozulmuş olabilir mi? Uzun zamandır hiç benzinde kullanmadım. Bu benzin ecu değerlerini bozup ilk çalıştırmada arabayı boğabilir mi? Değerli yorumlarınızı bekliyorum.

Toyota Club Türkiye

LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« : Mart 10, 2019, 22:44:19 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1150 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« Yanıtla #1 : Mart 10, 2019, 22:50:57 »
Bir kaç gün lpg vanasını kapatıp benzinde çalıştırın ve duruma bakın,sorunsuz çalışıyorsa lpg sistemini gözden geçiririz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« Yanıtla #2 : Mart 10, 2019, 23:21:42 »
Ecu değerini reset için sigorta kutusunda 15A EFİ sigortasını çıkarıp takabilirsiniz ama sorununuz çok küçük bir diyafram kaçağına benziyor.Akşam regülatördeki enjektöre giden gaz hortumunu çıkarın,sabah bir deneyin..Yine aynıysa depodaki benzin pompası benzini basamıyordur veya benzin geri kaçıyordur can sıkacak bir problem..tahmin tabi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 128000
  • Model Yılı: '11
  • 53 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« Yanıtla #3 : Mart 10, 2019, 23:27:11 »
2.marşı ve sonraki marşları çok seri bir şekilde alıyor araba. Benzin ponpasından olduğunu zannetmiyorum. Lpg ustası regülatör, enjöktör ve hortum kaçaklarını motor soğukken kontrol etmişti zaten

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« Yanıtla #4 : Mart 10, 2019, 23:43:25 »
Kaçak çok azsa akşamdan sabaha ancak manifoltta birikiyordur, ilk çalışmada benzinle beraber boğuyordur, sonraki çalışmalarda bu olay gerçekleşmiyordur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 17000
  • Model Yılı: '18
  • 61 kere teşekkür etti
  • 143 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« Yanıtla #5 : Mart 10, 2019, 23:55:45 »
Tokay Beyin söylediklerini bi deneyin derim, eğer lpg enjektörlerinde veya regülatörde az da olsa kaçak varsa bu şekilde tespit edebilirsiniz, Lpg li araçlarda ilk marşta sorunla ilgili yapılan yorumların büyük çoğunluğu bu yönde

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 128000
  • Model Yılı: '11
  • 53 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« Yanıtla #6 : Mart 11, 2019, 08:16:20 »
Öncelikle değerli yorumlarınız için çok teşekkür ederim. Dün akşam arabanın LPG sini anahtardan kapatıp (lpg tankının vanasını kapatmadım) 2-3 km benzinde kullanmıştım. Bu sabah çok seri bir şekilde çalıştı. Eğer lpg kaçağı olsaydı tankın vanasını kapatmadığım için arabanın yine boğularak çalışması gerekmezmiydi?? Sonuçta regülatör ve enjektörlere giden borunun içinde bir miktar lpg olması gerekiyor vanayı kapatmadığım için öyle değil mi? Yoksa ben mi yanlış biliyorum?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 905 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« Yanıtla #7 : Mart 11, 2019, 10:46:52 »
İlhan bey selamlar . Aracın lpg ayarı bozulmuş ise araç fakir karışımda kaldı ise bu yakıt haritasını bozar . Bu da aracınız benzinde çalışacağı zaman fakir karışım algılayan aracın kendi beyni araç ilk çalışacağı zaman fazla yakıt gönderir buda aracın boğularak çalışmasına neden olur . Hatta bu şekilde araç ilk çalıştığın aracın arkasında aşırı çiğ benzin kokusu olur . Böyle bir durum varsa araca lpg ayar yaptırmanız gerekiyor demektir .

Bir başka sebep ise enjektör ve regülatörden gaz sızması sorunu . Bu durumda da manifolta gaz dolar özellikle araç uzun süre çalışmadığı zamanlarda . Mesela akşam 8 de park ettiniz sabah 8 de çalıştırdınız . İlk çalışmada boğularak çalışır .Daha sonra gün içinde  1 saat arayla çalıştırmalarda herhangi bir sorun görünmez. Eğer ki aracınız uzun beklemeler hariç boğularak çalışmıyor ise .Enjektör  - regülatör gibi parçalarda gaz kaçak tespiti  veya gaz kesiciler kontrol edilmeli .Bunun tespiti nispeten kolaydır .Aracın gazı bitirilene kadar kullanılır  . Bittikten sonra tanktan gaz vanası kapatılır akabinde  araç 1-2 gün denenir . Sorun kalmadıysa arıza yazıda belirttiğim kaçaktır
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 128000
  • Model Yılı: '11
  • 53 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« Yanıtla #8 : Mart 11, 2019, 14:22:17 »
Yücel bey öncelikle değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Aracım 1 gece lpg servisinde bırakıldı ve regülatör, enjektörler ve lpg hortumları hassas gaz dedektörü ile kontrol edildi. Ancak herhangi bir gaz kaçağına rastlanmamıştı. Usta lpg hortumların kaucuk özelliğini kaybetmiş istersen değiştirelim demişti ve değiştirmiştik. 1-2 ay kadar ilk marş sorunu hallolmuştu. Ama şimdi tekrar başladı. LPG ustama hafta sonu tekrar götürücem aracı ama sorun başka neden olabilir ki?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« Yanıtla #9 : Mart 11, 2019, 17:40:00 »
Depodaki benzin miktarı ne kadar ve nezamandır depoda duruyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 128000
  • Model Yılı: '11
  • 53 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« Yanıtla #10 : Mart 11, 2019, 17:48:15 »
Ümit bey genelde çeyrek ile yarım depo arasında oluyor. Günlük 40-50 km yol yaptığımdan her ay 50-100 TL civarı benzin alıyorum. Depodaki benzin taze oluyor sürekli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« Yanıtla #11 : Mart 11, 2019, 18:26:12 »
Yücel bey öncelikle değerli yorumunuz için teşekkür ederim. Aracım 1 gece lpg servisinde bırakıldı ve regülatör, enjektörler ve lpg hortumları hassas gaz dedektörü ile kontrol edildi. Ancak herhangi bir gaz kaçağına rastlanmamıştı. Usta lpg hortumların kaucuk özelliğini kaybetmiş istersen değiştirelim demişti ve değiştirmiştik. 1-2 ay kadar ilk marş sorunu hallolmuştu. Ama şimdi tekrar başladı. LPG ustama hafta sonu tekrar götürücem aracı ama sorun başka neden olabilir ki?
Baki beyin dediği gibi. Sorun aracınızın gece manifolda ufak ufak gaz kaçırması sonucu sabahleyin boğulması. Bu sorun gaz  kaçağı kontrolünde belli olmaz. Çünkü dışarıya sızan bir gaz yok. Sadece sistem kapandığında manifolda gazın gitmemesi gerekiyor. Ve sizin buharlaştırıcı, diyaframı delindiği için sistem kendi içinde diyaframa gaz biriktiriyor. Gün içinde fazla bekleme olmadığı için yeterince gaz birikmediğinden boğulma olayı gerçekleşmiyor. LPG regülatörü içindeki diyafram değişecek.
izleyin;
Ben tüccar değil, eğitimciyim (Mahmut Hoca).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 128000
  • Model Yılı: '11
  • 53 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« Yanıtla #12 : Mart 11, 2019, 20:35:24 »
Bülent bey değerli paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Bu dediklerinizi ve paylaşımızı ustamla özellikle paylaşacağım. Ayrıca son zamanlarda araç rölantide çalışırken regulatörden gelen ufak bir hırlama sesi de var. Bu ses diyafram dan kaynaklı olabilir mi acaba?

Ayrıca aracı bu şekilde kullanmak bir sıkıntı oluşturur mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« Yanıtla #13 : Mart 11, 2019, 21:13:16 »
Bülent bey değerli paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Bu dediklerinizi ve paylaşımızı ustamla özellikle paylaşacağım. Ayrıca son zamanlarda araç rölantide çalışırken regulatörden gelen ufak bir hırlama sesi de var. Bu ses diyafram dan kaynaklı olabilir mi acaba?

Ayrıca aracı bu şekilde kullanmak bir sıkıntı oluşturur mu?
diyaframda sıkıntı varsa ilerleyen zamanlarda araç düzensiz çalışır özellikle soğuk kış aylarında aşırı soğuk olduğu için diyafram daha çok sertleşir ilk çalışmada zorlanır rolanti de dalgalanma oluşur.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 128000
  • Model Yılı: '11
  • 53 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« Yanıtla #14 : Mart 12, 2019, 08:23:11 »
Arkadaşlar 2 sorum daha olacak,
1. Arac bazen çok aşırı boğuluyor, bazende çok az boğuluyor. Aracın sürekli aynı şekilde boğulması gerekmez mi? Diyafram kaçağında böyle olması normal mi?

2. Ayrıca araç lpg ye geçerken yığılma yapıyordu. Enjektör temizliği yapıldı ve gaza geçiş devri 2000 yapılarak sorun çözüldü. Ama ben bazen hafif de olsa gaza geçişlerde yığılma hissidiyorum. Bu yığılma da regülatör kaynaklı olabilir mi acaba?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« Yanıtla #15 : Mart 12, 2019, 08:57:58 »
İlhan bey yapmanız gereken ilk etapta o Regülatör ve diğer kesici ve enjektör gibi ekipmanlardan kurtulup piyasada en çok tercih edilen modellerden biri olan Atiker Gold taktırıp rahat edin derim bence o regülatör miadını doldurmuş,eğer hali hazırda ki lpg enjektörleri Atiker gold'a uyarsa ordanda kârınız olur muhtemelen tankın değişim tarihine daha vakit vardır fazla bir ücret ödemeden tek seferde güzel bir işçilik bütün sorunlarınızı çözecektir.
Sorularınızın cevabı değil ama düşüncem bu şekilde.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« Yanıtla #16 : Mart 12, 2019, 11:04:07 »
Bülent bey değerli paylaşımınız için çok teşekkür ederim. Bu dediklerinizi ve paylaşımızı ustamla özellikle paylaşacağım. Ayrıca son zamanlarda araç rölantide çalışırken regulatörden gelen ufak bir hırlama sesi de var. Bu ses diyafram dan kaynaklı olabilir mi acaba?

Ayrıca aracı bu şekilde kullanmak bir sıkıntı oluşturur mu?
Hırlama konusunda tecrübem olmadığı için yorum yapamayacağım. Ama şunu biliyorum (Çünkü içini yanımda açmışlardı) regülatörün içinde diyafram ve bir kaç orlingde(plastik izolasyon halkası) başka pek bir şey yok. Diyaframa baktırmanızı şiddetle öneriyorum. İnşallah haklı çıkarız da sizinde sorununuz çözülmüş olur.
Ben tüccar değil, eğitimciyim (Mahmut Hoca).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 128000
  • Model Yılı: '11
  • 53 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG\'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« Yanıtla #17 : Mart 12, 2019, 16:10:40 »
Umarım çözülür çok teşekkür ederim.

Mesaj Birleştirildi: Mart 12, 2019, 16:14:10
Ümit bey lpg kitimi 8.5 senedir sorunsuz kullanıyorum. Zaten en iyi lpg kitlerinden Birtane si teleflex. Ben taktırdığımda prins ten daha pahalıydı. Hata birazda bende 4-5 yıldır filtre değişimi yapmamıştım. Sanırım bu lpg sisteminde bu sorunları ortaya çıkardı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG\'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« Yanıtla #18 : Mart 12, 2019, 21:02:01 »
Umarım çözülür çok teşekkür ederim.

Mesaj Birleştirildi: Mart 12, 2019, 16:14:10
Ümit bey lpg kitimi 8.5 senedir sorunsuz kullanıyorum. Zaten en iyi lpg kitlerinden Birtane si teleflex. Ben taktırdığımda prins ten daha pahalıydı. Hata birazda bende 4-5 yıldır filtre değişimi yapmamıştım. Sanırım bu lpg sisteminde bu sorunları ortaya çıkardı.
İlhan bey yasal kullanım öncelikle tank ve sonrasında diğer ekipmanlar için 10 yıldır,sizde 8,5 yıl kullanmışsınız ve açıkçası ürün iyi bile dayanmış çünkü filtre değiştirmemek ilk etapta enjektörleri öldürüyor çünkü enjektörler çok hassas parçalardır filtre olmadan gönderilen yakıt enjrktörlerin bozulmasına neden olur sıkıntı olsun olmasın yılda bir kez veya 10 binde bir filtre bakımı yaptırmak sistem sağlığı açısından elzemdir, muhtemelen sizin aracın lpg enjektörleri açık kalıyor olabilir,açık klan enjektör yanma odasına LPG sızmasına neden olur ve araç sabah çalışmada zorlanır.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG'li aracım ilk marşta zor çalışıyor.
« Yanıtla #19 : Mart 20, 2019, 19:50:45 »
İlhan Bey;
Nedir son durum?
Ben tüccar değil, eğitimciyim (Mahmut Hoca).