Gönderen Konu: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek  (Okunma sayısı 2742 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« : Mart 06, 2019, 16:03:40 »
Üretilecek 5’nci nesil Clio’nun hibrit üssü Bursa olacak. Hem motor hem üretim anlamında diğer fabrikaların da ihtiyacının buradan karşılanacağı bilgisini veren Renault Avrasya Bölgesi Kıdemli Başkan Yardımcısı Nicolas Maure, “Bursa’ya hibrit için 306 milyon avro yatırım yaptık. Ana tedarikçimiz Türkiye olacak” dedi.

Avrupa’da yılın ilk otomobil fuarı Cenevre kapılarını dünya basınına açtı. Frankfurt ve Paris’in aksine, tarafsız nitelikte olmasından kaynaklı Cenevre Otomobil Fuarı, Alman, Fransız, Japon, İtalyan ve Koreli üreticiler için önemli bir gösteriye dönüştü.

Cenevre’nin Türkiye pazarı için en önemli yeniliği Bursalı Renault Clio oldu. Tümüyle yenilenen 5. Nesil Clio’nun fuarda dünya tanıtımı gerçekleştirildi. 2013’ten günümüze Avrupa’da sınıfının en çok satan modeli unvanını koruyan Clio’nun ilk kez hibrit versiyonu da Bursa fabrikasında üretilip dünya pazarlarındaki yerini alacak.



306 MİLYON AVRO YATIRIM YAPILDI

Bursa Renault’un hibrit üssü oldu. Yeni Clio birlikte Renault Bursa Fabrikası’nın önemi daha da artıyor. Yeni Clio için yapılacak 306 milyon avroluk yatırımın, 181 milyon avroluk kısmı Bursa’daki Oyak Renault fabrikasına ayrıldı. Clio’nun ana üretim üssü olarak Bursa belirlenirken, pazardaki talebe göre Slovakya ve Fransa fabrikasında üretim planlanıyor.

BURSA RENAULT’NUN HİBRİT ÜSSÜ

5. Nesil Clio için diğer fabrikalarda da üretilse, hibrit motor başta olmak üzere birçok parçanın Türkiye’den alınması planlanıyor. Renault Avrasya Bölgesi Kidemli Başkan Yardımcısı Nicolas Maure, “Türkiye’deki tedarikçilerle çalışmaktan çok memnunuz; diğer fabrikalarda üretim başlaması durumunda ana tedarik yerimiz Türkiye olacak” diye konuştu. Türkiye’de üretilecek hibrit motorlar Clio dışında Captur ve Megane modellerinde de yer alacak açıklaması yapan Maure, “Renault olarak dizel ve benzinli motorlarda üretimimize devam edeceğiz. Hibrit versiyon dışında Clio’da yüzde 100 elektrikli versiyon olmayacak” dedi.

900 MODELİN 150’Sİ İLK DEFA GÖRÜCÜYE ÇIKACAK

Kapılarını 5 martta öncelikle basın için açan fuar, 17 marta kadar açık kalacak ve bu yıl 900’den fazla model sergilenecek. Dünya ve Avrupa olmak üzere 150’den fazla modelin ilk kez örtüsünün açılacağı fuara 700 binden fazla ziyaretçinin gelmesi bekleniyor. Fuarda tanıtımının ardından hemen satışına başlanacak ticari modeller dışında, otonom ve elektrikli çok sayıda yeni model de görücüye çıkacak.

ÖZEL MODELLER BEĞENİYE SUNULACAK

Toyota 2019 Cenevre Otomobil Fuarı’nda efsane modeli Corolla’nın iki yeni versiyonunu ilk kez beğenilere sunacak. Toyota, Corolla GR Sport ve Corolla Trek adlı spor versiyonlarla ziyaretçilerin karşısına çıkacak. Toyota Cenevre’de ayrıca GR Supra, GR Supra GT4 konsepti, AWD-i teknolojisine sahip Prius ve yeni Aygo’nun iki özel versiyonunu da sergileyecek.

İlk kez elektriklendi
Fuarın önemli yeniliklerinden biri de Peugeot’un tümüyle yenilediği başarılı modeli 208 olacak. Sınıfında rekabeti kızıştıracak modelin tarihinde ilk kez tümüyle elektrikli versiyonu da fuarda tanıtılacak. 340 km’lik menzile sahip elektrikli 208, bu alanda önemli bir boşluğu dolduracak.

Haber7



Toyota Club Türkiye

Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« : Mart 06, 2019, 16:03:40 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '15
  • 26 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« Yanıtla #1 : Mart 07, 2019, 01:58:10 »
renault sayfasına yazacağını buraya yazmışsın birader  :rofl: :rofl: :D
2015 COROLLA ADVENCE
2005 YARİS SOL A/T

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« Yanıtla #2 : Mart 07, 2019, 12:28:01 »
renault sayfasına yazacağını buraya yazmışsın birader  :rofl: :rofl: :D

Burası Toyotaclubtr diye sadece Toyota'nın konuşulduğu bağnaz bir forum değildir. Bir çok üyesi ve yöneticiler farklı marka araç kullanmaktadır. Diğer fanatik, tutucu forumlarla karıştırmayınız.  !!!
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« Yanıtla #3 : Mart 07, 2019, 13:01:06 »
Renault'un hibrit sisteminde de kavrama yok. Bu açıdan Toyota'nın hibrit sistemine çok benzemiş. Rijit ve kompakt.
1.2kWh kapasiteli batarya kullanılmış ve 1.6L motorun vergi avantajı olacak. Yaris Hybrid'in önünü keser hatta 1.8L vergisinden dolayı C segment Toyota Hibrit yerine B segment ve uygun fiyatlı olursa  Renault Clio hibrit tercih edilebilir. Hele ki aktif güvenlik sistemleri, stop&go aktif hız sabitleyici, ısıtmalı koltuklar, cam tavan, gelişmiş multimedya gibi donanımlarla sunulursa Toyota hibritlerin satışı düşebilir bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2024 Chery Omoda 5 Luxury
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« Yanıtla #4 : Mart 07, 2019, 13:27:24 »
avrupa için hibrit teknoloji uygun olabilir ama ben ülkemiz için hiç te uygun olduğunu düşünmüyorum.
işçilik hariç hibrit batarya fiyatı 2500 dolar civarı. işçilikle beraber daha fazla olacaktır.
doların bu denli yüksek olduğu bir ülkede bu da demek oluyor ki batarya değişim ücreti 10-15bin liraları bulacak.
ettirdiği karı bir celsede senden söküp alacak.

misal şu ilana bakalım: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-bataryasi-biten-yaris-14-bintl-batarya-fiyati-665237089/detay

bataryası bitmiş bir yaris hibrit. 14bin liradan bahsediyor.
batarya ömrü 150bin kmde bitmiş

alırken zaten yüksek fiyatlara alınabilen bu araçlar ağır hasar kayıtlı ya da pert fiyatına bile satılamıyor.

ülkemizde benzin/LPG kullanıcıları bile 2-3bin liraya sübap değiştirip yollarına devam ediyorlar çünkü ödenebilir rakamlar.
ya da aynı şekilde çift kavrama otomatik şanzımanlı sistemlerde 4-5bin lira gibi rakamlara değişim yapılıp yola devam edilebiliyor.

 
1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP] 8- [24 Chery Omoda 5 1.6 T-GDI 183 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« Yanıtla #5 : Mart 07, 2019, 15:02:03 »
o değilde clio'nun özellikleri dikkati mi çekti benim. ful versiyonda 360 derece kamera, koltuk ısıtma, direksiyon ısıtma, 10 inç led ön panel, park asistan gibi segmentinin çok üzerinde özellikleri var. bu saydığım özelliklerin corolla'da olmaması için hiçbir sebep yok aslında. ama koymuyorlar işte edepsiz japon ustalar :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2024 Chery Omoda 5 Luxury
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« Yanıtla #6 : Mart 07, 2019, 16:14:03 »
o değilde clio'nun özellikleri dikkati mi çekti benim. ful versiyonda 360 derece kamera, koltuk ısıtma, direksiyon ısıtma, 10 inç led ön panel, park asistan gibi segmentinin çok üzerinde özellikleri var. bu saydığım özelliklerin corolla'da olmaması için hiçbir sebep yok aslında. ama koymuyorlar işte edepsiz japon ustalar :)

Ben de en çok bagaj hacmine takıldım.
B sınıfı bir araç ve 390 Litre.  :tamam:
1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP] 8- [24 Chery Omoda 5 1.6 T-GDI 183 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« Yanıtla #7 : Mart 07, 2019, 16:19:10 »
avrupa için hibrit teknoloji uygun olabilir ama ben ülkemiz için hiç te uygun olduğunu düşünmüyorum.
işçilik hariç hibrit batarya fiyatı 2500 dolar civarı. işçilikle beraber daha fazla olacaktır.
doların bu denli yüksek olduğu bir ülkede bu da demek oluyor ki batarya değişim ücreti 10-15bin liraları bulacak.
ettirdiği karı bir celsede senden söküp alacak.

misal şu ilana bakalım: https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-toyota-bataryasi-biten-yaris-14-bintl-batarya-fiyati-665237089/detay

bataryası bitmiş bir yaris hibrit. 14bin liradan bahsediyor.
batarya ömrü 150bin kmde bitmiş

alırken zaten yüksek fiyatlara alınabilen bu araçlar ağır hasar kayıtlı ya da pert fiyatına bile satılamıyor.

ülkemizde benzin/LPG kullanıcıları bile 2-3bin liraya sübap değiştirip yollarına devam ediyorlar çünkü ödenebilir rakamlar.
ya da aynı şekilde çift kavrama otomatik şanzımanlı sistemlerde 4-5bin lira gibi rakamlara değişim yapılıp yola devam edilebiliyor.
Enver bey daha 2 gün önce Corolla hibrit versiyonu test ettim ve her koşulu konuştuk dediğiniz gibi batarya fiyatın14000 falan değil, özellikle sordum şuan 7500 TL dediler bence LPG gibi bir baş derdiyle uğraşıp aracın orasını burasını deldirmektense hibrit her halükarda karlı sadece dezavantajı 1.8 olması oda zaten yakıttan karşılıyor,kaldıki hibrit teknolojisi 1997 yılından beri başta Japonya'da olmak üzere Amerika'da kullanılmakta ve hala alınmakta ticari taksi olarak kullanılmakta onlar kullanırken bizim eksiğimiz nedir acaba?
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2024 Chery Omoda 5 Luxury
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« Yanıtla #8 : Mart 07, 2019, 16:42:10 »
https://www.toyota.co.uk/hybrid/hybrid-faq/batteries sitesinde

Corolla Hybrid   £1,329.80 fiyat verilmiş. yani 10bin lira ediyor zaten. işçilikle 14-15'i bulur.
oradan hareketle yazdım.
7500 lira satış amaçlı bir söylem değildir inşaallah.

yıllık 20bin km yapan için uygun olabilir belki. az km yapanlar için amorti süresi uzayacaktır.
iş sadece batarya değişimiyle de bitmiyor.
örnek vermek gerekirse: corolla'da da alternatör yoksa 5000 dolar gibi tamir ücretlerinden bahsediliyor.
bu hibrit korkutucu aslında. bireysel kullanım açısından bir gelecek göremiyorum ben hibritte.
şehir içi filo araçları ticari taksiler için birebir bence



 
1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP] 8- [24 Chery Omoda 5 1.6 T-GDI 183 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« Yanıtla #9 : Mart 07, 2019, 17:30:49 »
https://www.toyota.co.uk/hybrid/hybrid-faq/batteries sitesinde

Corolla Hybrid   £1,329.80 fiyat verilmiş. yani 10bin lira ediyor zaten. işçilikle 14-15'i bulur.
oradan hareketle yazdım.
7500 lira satış amaçlı bir söylem değildir inşaallah.

yıllık 20bin km yapan için uygun olabilir belki. az km yapanlar için amorti süresi uzayacaktır.
iş sadece batarya değişimiyle de bitmiyor.
örnek vermek gerekirse: corolla'da da alternatör yoksa 5000 dolar gibi tamir ücretlerinden bahsediliyor.
bu hibrit korkutucu aslında. bireysel kullanım açısından bir gelecek göremiyorum ben hibritte.
şehir içi filo araçları ticari taksiler için birebir bence

şu an ch-r hibrit kullanıyorum. önceki aracım benzinli civic'ti. önceki aracımla aylık 400 tl civarı yakıt tüketimim vardı. şu an ki aracım 1.8 motor olmasına rağmen aynı mesafede kullanımım geçen yıla göre benzin fiyatlarının yükselmesine rağmen yakıt tüketimim 220 tl'ye düştü.  neredeyse yarı yarıya fark etti. yıllık 2000 tl civarı farka tekabül ediyor. şehir içi 3.3 yakıt tüketimini gördüm. hangi 1.5 tonluk otomotiv suv bu değerleri yakalıyor acaba? akıllı telefon misalinden hareketle seri üretim ve tüketim mantığıyla hareket edersek batarya fiyatları birkaç yıla kalmaz düşecektir. aynı zamanda çok yakında başta avrupa olmak üzere çevre dostu hibrit araçları teşvik amacıyla ötv de olduğu mtv oranları da düşecektir. amerika ve avrupa'da taksicilerin hemen hepsinin altında hibrit prius var. bahsettiğiniz gibi masraflı bir araç olsa maliyetleri göz önünde tutan taksiciler bu aracı kullanmaz. dünyada gittikçe yaygınlaşması hatta renault'un da toyota'yı örnek alarak hibrit için Türkiye'yi merkez üs seçmesi tezinizi çürüten bir gerçek olmuş. yakında dizellerin yerini hibrit araçlar alacak. kabul etsek de etmesek de gerçek bu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« Yanıtla #10 : Mart 07, 2019, 17:30:56 »
Ne kadar toyota 1997 yilından beri hybrid teknolojisi kullansa da şuan dünya geneli olarak bana göre pek yaygın bir teknoloji değil. Herkes türkiye'de yaygın değil uygun değil deniliyor fakat. Dünya genelinde yaygın değil hybrid teknolojisine eminim teşfik için daha da çok çalışmalar olacaktır. Turkiyede  sanayi ustalarında da eminim hybrid sektöründe gelişmeler olacaktır. Fakat gerçekten toyota'nın 1.5 lt hybrid varken 1.8 e geçmesi pek akıl işi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Ynt: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« Yanıtla #11 : Mart 07, 2019, 17:36:59 »
o değilde clio'nun özellikleri dikkati mi çekti benim. ful versiyonda 360 derece kamera, koltuk ısıtma, direksiyon ısıtma, 10 inç led ön panel, park asistan gibi segmentinin çok üzerinde özellikleri var. bu saydığım özelliklerin corolla'da olmaması için hiçbir sebep yok aslında. ama koymuyorlar işte edepsiz japon ustalar :)
O donanımlar Türkiye'ye gelecek mi? Gerçi Renault grubu getiriyor bu donanımları ancak araçların full versiyonlarının fiyatları bir üst sınıf fiyatlarına çıkıyor. Tercih Meselesi en azından sunulması güzel bir şey.

Mesela Yeni Corolla'nın avrupa versiyonunun arka koltuklarında bile ısıtma bulunurken (Doğan Kabak'ın inceleme videosunda özellikler görülüyor) Türkiye'dekilerde ön koltuklarda bile yok. (Ben bayideki full pakette göremedim). ABD'deki Corolla'nın arka tarafında (ön kol dayamanın gerisinde) hala klima ızgarası bulunmuyor o da bir garip geldi.

Toyota Hilux'un Asya versiyonunda arka klima ızgarası yer alırken Avrupa versiyonunda bulunmuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« Yanıtla #12 : Mart 07, 2019, 19:04:02 »
Gerçekten tasarımı ve donanımı oldukça iyi bir araç olmuş Özellikle şehir içi kullanımı ve küçük segment düşünüldüğünde mantıklı olabilir. Renault dizel hybrid de kullanmaya başladı, hatta Lpg'li aşırı beslemeli motor da var portföyünde. Asıl güzel gelişmelerden birisi ise, 1.3lt Daimler ve Nissan işbirliği ile geliştirilen aşırı beslemeli ünite. Yakında Türkiye'ye de gelecektir.
Açıkçası frenleme enerjisini geri dönüştürmek ve Newton yaklaşımı ile düşünüldüğünde, ilk harekette gereken enerjiye yardımcı olmak için kapasitörlü sistemler asıl gelişmelerden birisi olacaktır. Zaten süper kapasitör uygulamaları mevcut bazı sektörlerde.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2024 Chery Omoda 5 Luxury
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« Yanıtla #13 : Mart 08, 2019, 08:20:55 »
@Kutay Asilbey (43052) bey
sizin söyledikleriniz de benim söylemimle paralel aslında.
ben masrafların yurtdışı için kabul edilebilir rakamlarda olabileceğini ama ülkemiz için 14bin lira batarya değişim ücretinin çok olduğundan bahsettim.
misal siz yıllık 2000 lira kar ediyorsunuz ama 7-8 yıl sonra bataryanız ölecek. 7-8 yılda 15bin lira ettiğiniz kar doğrudan batarya masrafına gidecek.

ülkemizde enflasyon olduğu için dünya genelinde yaygınlaşsa bile ülkemizde yine artacağı yönündedir tahminim. 2500 dolardan 2000 dolara düşse bile ülkedeki dolar ve vergi artışlarından dolayı fiyatı yine pahalı kalacaktır. dünya genelinde batarya üretimi ekran üretimi arttı ve telefon fiyatları düştü lakin bizde döviz ve vergi arttığından bizde artmış oldu. demek istediğim buydu.

bir de ekonomik durumumuz malum. kendi açımdan düşünürsem 150bin liralık bir araba hayal benim için. 50-70bin bandında anca 8 yaşında bir corolla veya bataryası bitmiş bir yaris hibrit alabiliyorum.

hibrit mantıklı değil derken kime göre neye göre tabii ki bana göre mantıklı değil Kutay bey.  :)

Hollanda'da çok fazla prius modeli gördüğümde şaşırmıştım. nedeni vergi indirimiymiş. edeceğiniz kar, yapacağınız masraflardan çok daha fazla o ülkelerde. 


1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP] 8- [24 Chery Omoda 5 1.6 T-GDI 183 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« Yanıtla #14 : Mart 08, 2019, 10:25:49 »
Alıntıdır...
Tüm Hibrit modellerimiz, diğer modellerimizde olduğu gibi 3 yıl / 100.000 km süre ile Toyota Onarım Güvence Sistemi ile güvence altındadır. Hibrit araçlarımızda üretimden kaynaklanabilecek mekanik problemlere ilave olarak, Hibrit sistemi (Hibrit Aküsü, Akü Kontrol Modülü, Hibrit Kontrol Modülü, İnvertör ve Konvertör) 5 yıl 100.000 km'ye kadar (önce hangisi dolarsa) Toyota Onarım Güvence Sistemi koruması altındadır.
**** Uzatılmış Hibrit Akü Güvencesi ile, Toyota Onarım Güvence Sistemi koruması sona erdikten sonra, her 1 yıl /15.000 km’de yaptırılacak Hibrit Sistem Kontrolü ile hibrit akü güvencesi aracın 10. yaşına kadar uzatılabilmektedir. Detaylar ve fiyat bilgisi için Toyota Bayinize danışınız.
Hibrit aküsünün ömrü ise, aracın ekonomik ömrü ile aynı olup, değişimi öngörülen bir parça değildir. Size bir fikir vermesi açısından, özellikle Avrupa ve Amerika’nın büyük ve kalabalık şehirlerinde yoğun bir şekilde kullanılan, Toyota markalı ve Toyota Hybrid teknolojisine sahip taksileri gösterebiliriz. Bu araçlar yüzbinlerce kilometreyi devirmelerine rağmen, orijinal hibrit aküleriyle kullanılmaya devam etmektedirler. Ve daha fazlası burada
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.toyota.com.tr/hybrid-innovation/faqs/hybrid-faq.json&ved=2ahUKEwjH9YXvgfLgAhXQJFAKHY_BBtwQFjAAegQIBBAB&usg=AOvVaw34K3Nj6DndqKhR7sRa6pjI
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2024 Chery Omoda 5 Luxury
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '17
  • 46 kere teşekkür etti
  • 142 kere teşekkür edildi
Ynt: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« Yanıtla #15 : Mart 08, 2019, 10:39:03 »
https://www.toyota.co.uk/hybrid/hybrid-faq/batteries

Toyota Hybrid car batteries are designed and engineered to last. That’s why every Toyota Hybrid vehicle in our range comes with a 5-year 100,000 mile Toyota warranty.
It is possible to replace a hybrid battery beyond its warranty. Prices vary depending on model as outlined below
[attach=1]

İngiltere 160.000 km'ye kadar garantili sonrasında veya sorun çıkması durumunda değiştirilebilir diyor ve altına fiyatlarını açıklıyor.

Türkiye neden farklı açıklama yapıyor peki? Tüketiciyi korkutmamak için yalan söylüyorlar
sahibinden'e baktığımızda bataryası değişmiş priuslar var veya bataryası değişecek 14.000 lira diye belirtilen yaris ilanları var/dı. 
tahminim sırada yüksek km'lerdeki hibrit  auris'ler var. 100.000 liralara satılmak istenen 2. el auris hibritler bataryaları ölmeye başlayınca değerleri çok daha fazla düşecek.

videoda prius hibrit 1milyon km yapmış. taksilerde şehir içinde durk kalklı trafiğe daha uygun. belki daha iyi şarj yapıyordur öyle durumlarda bilemiyorum.
normal kullnıcılarda neden batarya ömrü daha az oluyor onu sorgulamak lazım.
1- [97 Volvo 850 168 HP] 2- [98 Volvo S70 168 HP] 3- [01 Nissan Maxima 3.0 V6 222 HP]
4- [00 Toyota Corolla 1.3 90 PS] 5- [01 Toyota Avensis 2.0 D4 150 PS] 6- [11 Toyota Avensis 2.0 Premium MDS / Lovato OBD]
7- [17 Hyundai i30 1.6D DCT 136 HP] 8- [24 Chery Omoda 5 1.6 T-GDI 183 HP]

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« Yanıtla #16 : Mart 08, 2019, 12:45:05 »
Batarya için LG Li-Po telaffuz ediliyordu, sonrasında CATL ile anlaşmaya vardılar sanırım, Toyota batarya verimliliği sunacağını sanmıyorum ama araç B sınıfı için çok iyi özellikler barındırıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« Yanıtla #17 : Mart 08, 2019, 18:58:52 »
Batarya için LG Li-Po telaffuz ediliyordu, sonrasında CATL ile anlaşmaya vardılar sanırım, Toyota batarya verimliliği sunacağını sanmıyorum ama araç B sınıfı için çok iyi özellikler barındırıyor.
Panasonic ile çalışıyorlardı diye hatırlıyorum. LiPO olursa tam JIT üretim ile uyumlu olmalı pil ömrü açısından.

Yukarıda güzel bir yaklaşım ile bilgi verilmiş batarya sistemlerinin amortismanı kapsamında. Mevcut batarya dolar ya da euro ile hesaplanırken, üretim artışından dolayı fiyatları zaman içinde düşse de (halihazırda bazı sektörler çok büyük oranda NiMh bataryaları kullanıyor!), bu üretici (üretici firma merkezi) ülkelerde de enflasyon olacağı (zaten bunun için çabalayan kimi ülkeler mevcut) unutulmamalı.

Taksi ve toplu taşıma araçları için plug-in hybridler ve daha fazlası direk elektrikli otomobiller anlamlı olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« Yanıtla #18 : Mart 08, 2019, 20:54:19 »
Panasonic ile çalışıyorlardı diye hatırlıyorum. LiPO olursa tam JIT üretim ile uyumlu olmalı pil ömrü açısından.

Yukarıda güzel bir yaklaşım ile bilgi verilmiş batarya sistemlerinin amortismanı kapsamında. Mevcut batarya dolar ya da euro ile hesaplanırken, üretim artışından dolayı fiyatları zaman içinde düşse de (halihazırda bazı sektörler çok büyük oranda NiMh bataryaları kullanıyor!), bu üretici (üretici firma merkezi) ülkelerde de enflasyon olacağı (zaten bunun için çabalayan kimi ülkeler mevcut) unutulmamalı.

Taksi ve toplu taşıma araçları için plug-in hybridler ve daha fazlası direk elektrikli otomobiller anlamlı olacaktır.

Ben "ZE" modellerinde Matsushita ile Ni-Mh çalıştıklarını hatırlıyorum, bu modelde "light hybrit" olduğu için Li-Po tercih edilmiştir diye düşünmüştüm, yanılıyor da olabilirim,

Bir Sosyal Medya grubu ile Toyota Türkiye Hybrid Talk toplantısında, satış/pazarlama müdürü ve teknik ekip müdürüne "çevreciliğe vurgu yaptıklarını ancak neredeyse geri dönüşümsüz ni-mh bataryayı neden tercih ettiklerini, en büyük yatırımcısı oldukları Tesla'nın, çözüm ortağı ve iştiraki olan Panasonic li-ion'u kullandığını, Toyota'nın neden kullanmadığını" sorduğumda konuyu değiştirmişlerdi :)

Geçtiğimiz günlerde Sony Ceo'su, Dünyanın en iyi mobil sensörlerini üretmelerine rağmen telefonlarının kamera performansı konusunda bir açıklama yaparak, sensörü satmanın kendi modellerinde kullanmaktan daha iyi gelir sağlayan bir strateji olduğunu belirttiğinde, Japon stratejileri konusunda fikirlerim perçinlenmiş oldu,

Tıpkı Toyota / Koyo ortaklığı olan JTEKT firmasının Quattro, S-AWD, I-Activ gibi efsane çekiş sistemlerini üretmesine rağmen Toyota'nın hiç birini  (yada benzerini) kullanmaması vb. ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Renault Clio Hybrid Türkiye de üretilecek
« Yanıtla #19 : Mart 08, 2019, 21:59:16 »
Ben "ZE" modellerinde Matsushita ile Ni-Mh çalıştıklarını hatırlıyorum, bu modelde "light hybrit" olduğu için Li-Po tercih edilmiştir diye düşünmüştüm, yanılıyor da olabilirim,

Bir Sosyal Medya grubu ile Toyota Türkiye Hybrid Talk toplantısında, satış/pazarlama müdürü ve teknik ekip müdürüne "çevreciliğe vurgu yaptıklarını ancak neredeyse geri dönüşümsüz ni-mh bataryayı neden tercih ettiklerini, en büyük yatırımcısı oldukları Tesla'nın, çözüm ortağı ve iştiraki olan Panasonic li-ion'u kullandığını, Toyota'nın neden kullanmadığını" sorduğumda konuyu değiştirmişlerdi :)

Geçtiğimiz günlerde Sony Ceo'su, Dünyanın en iyi mobil sensörlerini üretmelerine rağmen telefonlarının kamera performansı konusunda bir açıklama yaparak, sensörü satmanın kendi modellerinde kullanmaktan daha iyi gelir sağlayan bir strateji olduğunu belirttiğinde, Japon stratejileri konusunda fikirlerim perçinlenmiş oldu,

Tıpkı Toyota / Koyo ortaklığı olan JTEKT firmasının Quattro, S-AWD, I-Activ gibi efsane çekiş sistemlerini üretmesine rağmen Toyota'nın hiç birini  (yada benzerini) kullanmaması vb. ...
Belki farklı materyaller üzerinde denemeler yapıyorlardır (belki kısmı muhtemelen fazla). Li için kullanım süresi kısıtı var, ömrü üretimle beraber başladığından ve ısı hassasiyetinden dezavantajları oluyor. Yalnız hücre başına voltajı ve enerji/ağırlık oranı diğerlerine göre çok iyi. Yakın geçmişte NiCd oldukça yaygın kullanılıyordu, yalnız NiMH'ye göre hafıza etkisi daha yüksek, gerçi NiMh'de de kısmen bu durum mevcut. Bu noktada batarya işletim sistemi çok büyü önem kazanıyor.

Japon'ların ticari yaklaşımında çok beğendiğim yönler mevcut Ufuk, yalnız muhafazakarlıkları da biliyorsun çok etkilidir. Bu bazen iyi oluyor, bazen ise ön plana çıkmamalarına neden oluyor. Sistem'e çok önem veriyorlar, ondan ödün vermiyorlar ve bu sayede başarıyı yakalıyorlar. Elastikiyet dereceleri de doğal olarak düşük oluyor. Bu noktada Türkiye zamanında önemli bir elastik perspektif sağlayacaktı Japon üretimlerine, sonrasında olanlar ayrı bir konu.

Fransa'nın da dünyada, mühendislikte hatırı sayılır birikimi mevcut. Renault Türkiye'nin hybrid üssü olması çok iyi ama yeterli değil. Bu konuda ülke olarak da politikalar geliştirilmeli. Zamanında hayata geçirilen Toyota destekli meslek liseleri gibi.
(Sesli düşünüyorum, bunları söylüyoruz, burada bazı ifade ettiğimiz şeyler de hayata geçiriliyor. Yalnız stratejik olarak bir plansızlık var gibi görünüyor. Bu da ayrı bir tartışma konusu.)