0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Merhabalar,Tanışma bölümünde kendimi tanıttım ve orada da bahsettim.Bir Corolla almak istiyorum.Ancak şanzıman konfoundan ötürü CVT olsun istiyorum.Ancak forumu biraz karıştırdım bulamadım,muhtemelen yeni olduğum içindir.Benim bazı merak ettiklerim var,yardımcı olursanız çok sevinirim.1 - Corolla 1.6 Advance 132 HP CVT LPG,2.el konusunda nasıldır,satış esnasında üzer mi? ikinci el konusunu arcın kaç adet sattığından anlayabilirsiniz.2 - LPG ile uyumu nasıldır?Başımız ağrır mı?Yetkili servis çıkışlı LPG liler var,bu biraz güven sağlıyor ama olayın iç yüzü nedir? ben lpg de yaklaşık 20 bin km dir biniyorum, forumda yüzbinden fazla kullanan arkadaşlar var ,her hangi bir sorunu uyumsuzluğu ,kronik problemi yok. bu biraz markaya ve montaj yapan ustayada bağlı. bildiğim kadarıyla brc ve lovata en çok tercih edilen , atiker grand da sorunsuz , bayilerin bazıları landirenzo kullanıyorlar, forumda bu markayla sorun yaşayan bir iki kişi okumuştum ama kullanan arkadaşlar daha iyi bilirler. ben brc kullanıyorum herhangi bir sorun yaşamadım.3 - LPG de iken yakıt tüketimi nedir?yaşadığınız şehre ve kullanma şeklinize göre değişiyor. ben ankarada akıcı trafikte günde ortalama 50 km yolda 7,5 lt lpg tüketiyorum ama sıkışık trafikte ve kısa mesafe kullanımlarımda 10-11 lt leri gördüğüm oluyor. yani en çok 10-11 ortalama yakar , uzun yolda 5-6 lt ler rahatlıkla yakalanıyor.4 - Bakım masrafları ortalama ne kadar yıllık olarak?bakımlar 10 km de bir oluyor , serviste yaptıracaksanız standart bakımlar ortalama 700 -800 falan gibiydi şu anda ne kadar bilmiyorum. 40 bin km de fren hidroliği, 80 bin km de şanzıman yağı değişiyor, 100 bin de bujiler değişiyor bunun dışında kullanıma bağlı olarak fren diski balata falanda değişmesi gerekebilir. 5 - Motorda triger var mı,yoksa bazı araçlardaki gibi zincir mi mevcut?triger kayışı yok zincir var , konfor açısından bir sorun yok 350-400 bin gittiği söyleniyor daha değiştiren birini görmedim .6 - CVT şanzımanda,baskı balata volant bulunuyor mu,yoksa tam otomatikler gibi baskı balata volant yok mu?tam otomatik mantığıyla çalışıyor, tork konvertörü var , sadece 80 bin de bir yağı değişiyor, serviste şu anda 500 tl ye değiştiriyorlar.7 - Valvematic motorlarda LPG nin sıkıntı çıkarabildiğini okudum,bu motorda(1.6 132 hp)valvematic midir?evet valvematic ,lpg de her motor sorun çıkartabilir ama bildiğim kadarıyla kronik bir sorunu yok .8 - Yaşım 32.Sizce Corolla gerçekten 40 yaş ve üzerine mi hitab ediyor,yoksa zevk meselesi mi?arıza çıkarmayan ,belli bir standarta sahip ,gidişiyle ne üzen ne sevindiren ama amacı a noktasından b noktasına gitmek olan kişiyi sorunsuz ulaştıran bir araç. bu işler zevk meselesi ben beğenirim siz beğenmezsiniz ,aksi olsa herkes tek marka arabaya binerdi.9 - Sizce hangi donanımı almak daha mantıklı olur?bence advenceGerçekten bu soruların cevapları benim için çok önemli.Eğer bu sorulara tatmin edici cevaplar alabilirsem veya bulabilirsem,corolla alıp almama noktasında çok yardımcı olacak.Bu arada hiç LPG li araç kullanmadım.Eşimin de LPG ye karşı ön yargısı çok fazla.O istememesine rağmen LPG li araç alıpta,çıkacak bir problem sonrasında onu haklı çıkarmak istemem doğrusu. eğer lpg li alacaksanız ,alacağınız kişiye hangi marka ,nerede ,ne zaman ve hangi km de takıldığını mutlaka sorun. kullanan kişinin kullanım alışkanlıklarını öğrenmeye çalışın(hızlı mı yavaş mı kullanmayı sevdiği gibi) . eğer çok aklınıza yatmıyorsa lpg siz bir araba alıp ve aklınıza yatan bir yerde montaj yaptırıp uzunca bir süre sorunsuz kullanabilirsiniz.
Foruma hoş geldiniz.Ben halihazırda 2013 model 1.6 lpg'li premium multidrive s (cvt) araç sahibiyim. Diğer arkadaşlar da kendi izlenimlerini yazacaktır. Bende iki yıldır kullandığım araçla ilgili bilgileri vereyim. 1. Al sat konusı göreceli bir durum. Cvt şanzımanı bilen seven alır. İkinci elde uygun fiyat olursa satılmayacak araç yoktur. Ancak acil hızlı satılır mı bilemem. 2. Benim araçta landirenzo tüp takılı. İlk sahibi serviste alır almaz taktırmış. Bir defa fakir karışım ile ilgili problem yaşadım. Oda yeni yazılım/harita yüklenerek halledildi. Onun haricinde bir sorun yaşamadım. Bu demek değildir ki problem yaşatmaz. Lpg konusu doğru marka, iyi usta ve kaliteli montajla uzun süre problem çıkarmaz. Motor olarak lpg'ye uygundur. 3. Ben harici eşim ve oğlumda aracı kullanıyor ve herkesin kullanımı ve gaza basma alışkanlığı farklı. Şehirlerarası yolda genelde 120km hızla 8-8.5lt, şehir içi Ankara'da zaman zaman 9-10lt leri gördüğüm oluyor. Sakin kullanımda ve dur kalkı az olan yerlerde yakıtı az yakacaktır. 4. Servis biraz pahalı. 10 bin km ve öncesinde bakım yaptırıyorsun. Sanayi de yağ filtre değişimi son zamlarda 400tl civarı tutuyor. 5. Motorda triger zincirdir. Ancak bununda değişimini gerektiren durumlar var. Ya belirli km sonrası veya uzama yapıp ses yapmaya başladığında değişim yapılması gerekiyor. 6. Cvt şanzımanda baskı balata ve dişli sistemi yok. Tork konverktörle kavrama yapar ve vites geçişleri iki kasnak arasında hareket eden çelik kayış ile sağlanır. Ancak tam otomatik gibi de değildir. Sanal olarak 7 vitese ayarlanmıştır. Sabit gazda sürekli hızlanabilirsin. Cvt şanzıman biraz hassastır. Kullanımına dikkat ettikten sonra sıkıntı çıkarmaz. Cvt'den kaynaklı ani ataklık çok beklememek lazım. Eco modunda hızlanırken sakin nazlı nazlı hızlanır. Dip gaz da yapsan 4500 devrin üstünü göremezsin. Spor moda alırsan 6500 devirleri rahat görürsün. Ayrıca manuel moda alıp kendin de vites değiştirebilirsin. 7. Takılan lpg'de bazen valvatiklerde tekleme sorunu oluyor sanırım. Landirenzoda ben öyle bir sorun yaşamadım. Atiker ve brc de de yüklenen haritada valvatik seçili olursa onda da sıkıntı çıkmıyor sanırım. Ancak genel itibariyle sorunsuzdur. Uzun vadede nasıl sıkıntı çıkarır bilemem. Benim araç 82 binde. 100 150 binlerde nasıl performans gösterir göreceğiz. Yada bu kmlerde olup lpg li kullananlar daha iyi cevaplar verecektir.8. Öyle aman aman sportif bir görünümü yok ama bu demek değil ki gençler kullanmaz. Forumda birçok genç arkadaş var ve araçlarını görsel modifiye ile daha sportif hava katıyorlar. 9. Gönül ister ki en full donanımı olsun. Ancak bu iş bütçe işi. Premium donanım en full seçeneği. Life, touch, Advance, premium ve premium nav donanım seçenekleri var. Premium nav modeli bulamadığın müddetçe veya sonradan navigasyon cihazı taktırmadıysa ya da multimediayı değişmediyse navigasyon yok araçta.10. Genel itibariyle yol tutuşu konforu iyi. İçi geniş, ferah. Yalıtımı zayıf, yol sesini alır. Trim sesleri sağından solundan duyarsınız. Ya kafaya takmayacaksınız yada sesin kaynağını bulup yalıtımını siz yapacaksınız. Benim yazacaklarım bunlar. Daha bilgili daha deneyimli arkadaşlar hem teknik bilgileri hemde kendi düşüncelerini yazarlar. Allah gönlünüze göre bir araç bulmayı nasip eder inşallah.
Çok teşekkürler,verdiğiniz değerli bilgiler ve temenniniz için.Şehirlerarası yolda 8-8,5 litre biraz fazla geldi açıkçası.LPG de yaşadığınız sorunu,yetkili serviste mi çözdünüz acaba,yoksa özel servislerde mi?Mesaj Birleştirildi: Mart 04, 2019, 12:13:09Çok teşekkürler verdiğiniz değerli bilgiler için.Şu anki şartlarda LPG li araç almak,sizce mantıklı mı,bana çok mantıklı geliyor.25-30 kuruş arası yakacaksa,ve de CVT konforunu barındıracaksa neden olmasın dedirtiyor.Yetkili serviste veya dışarıda takılan LPG bagajda yer kaplıyor sanırım.Bu da baya dezavantaj.Gerçi yetkili servistekilerin,stepne alanına taktığını görmüştüm.
Çok teşekkürler,verdiğiniz değerli bilgiler ve temenniniz için.Şehirlerarası yolda 8-8,5 litre biraz fazla geldi açıkçası.LPG de yaşadığınız sorunu,yetkili serviste mi çözdünüz acaba,yoksa özel servislerde mi?
8 lt bence normal. Dediğim gibi yakıt sizin gaza basmanıza göre değişkenlik gösterir. Sürekli kısa mesafe yakıt ortalamasını artırırken 20km akar trafikte 70 80km hızla gitmek yakıt sarfiyatını düşürür. Ankarada şuan lpg 3.2tl civarında ve 8x3.2=25.6kr civarı olur. Lpg fiyatı illere göre değişkenlik gösterir. En iyi hesap litre bazında olur ki sağlam veri olsun. Son yolculuğumda yaptığım hesaplamaya göre araç yol bilgisayarında gösterilen ortalama yakıt ile depo fulleyerek tespit ettiğim ortalama yakıt hemen hemen aynı.Araçta motor arıza ışığı ile birlikte vcs ve cc devre dışı kaldı. Ben servise bu arızalar için gitmiştim. Bilgisayara bağlandı ve lpg için fakir karışım arıza kodu gördüler. Landirenzo servise gittim orada yakıt harita güncellemesi yapıldı ve arıza ışığı söndü. O günden beri de Allaha şükür arıza vermedi.
Anlıyorum.İstanbul da şehir içi en az 10 litre otogaz yakarım diye düşünüyorum.Peki lpg yakıt pompası giriş yeri tampon altında mı oluyor,yoksa civic lerdeki gibi benzin kapağından mı acaba?veya böyle birşey mümkün mü?