Mesaj Birleştirildi: Mart 03, 2019, 17:26:35
Abdulkadir bey araciniz hayirli olsun Allah saglikli gunlerde binmek nasip etsin.sizden ricam ilk izlenimleriniz nasıl? Gün gectikce aracinizdaki artıları ve eksileri bizimle paylaşırsaniz benim gibi kararsızlara ışık tutar kanaatindeyim.teşekkürler.
allah razı olsun abi. teker teker güzel dualarınız için teşekkürlerimi sunuyorum.
araç babamın öncelikle onu belirteyim yani bir daha ne zaman binerim bilmiyorum. ama cumartesi günü neredeyse gün boyunca aracı inceledik sınırlarını zorladık nedir ne değildir diye.
şunu en başta söylemeliyim ki corolla tamamen değişmiş. yani hani her kasa değişimi illa ki bir farklılık olur "vay be güzel olmuş" dersiniz ki babamın onbeş yılı aşkın süredir sadece corolla kullanıyor. efsane kasa hariç tüm corolla kasalarına ilk çıktığında sıfır alarak bindi çok şükür bu nasip oldu. o yüzden kendisinin tahlili daha isabetli esasen. ama bu kasa bir başka olmuş. içiyle dışıyla özellikleriyle ufak detaylarıyla gerçekten diğer kasa değişimlerinden çok farklı. aracın hissiyatı bile değişmiş. şoför koltuğuna oturunca corolla'ya binmiş gibi değilsiniz. d segment başka bir model gibi adeta.
bütün üç harfliler aktif-pasif hepsi denendi gayet güzel görevlerini yapıyorlar. lakin ne kadar çok üç harfli özellik açıksa o kadar araçta uyarı sesi oluyor. öyle ki düz yolda giderken bile sürekli bir şekilde sesli uyarı sinyali veriyor. özellikler aktif kullanılacaksa o seslere alışmak gerekir.
videolarda arka diz mesafesi ile ilgili fazlaca ezmişler ben o buruklukla oturdum arakaya ama alakası yok. yani anlattıkları kadar bir değişiklik yok. evet diz mesafesi bir önceki kasa gibi değil ama yinede diğer rakiplerine göre en iyi sonuç corolla'da. boyunuz iki metre falan değilse her türlü rahat edersiniz.
yalnız tavan ciddi alçalmış. uzun boylulara biraz sıkıntı olabilir. bir kere sanrufun etkisi çok büyük. sanruf kadar kısım ciddi alçak ama sonrasında yine yükseltmişler. girintili-çıkıntılı bir tavan var değişik durmuş.
ön ve arka farlar çok başarılı. hem tasarım olarak hemde işlevsellik olarak.
anahtarsız giriş ve çalıştırma güzel ama bir tık daha iyi olabilirdi. araca binerken sıkıntı yok elinizi attığınızda kilit açılıyor lakin çıktıktan sonra kilitlerken maalesef parmağı oraya saniye tutmak gerekiyor. bu hiç hoş olmamış zaman tasarrufu olarak. vag grubundaki sistem çok başarılıdır. aynısı yapılabilirdi.
geri görüş kamera normal standart. bir ekstrası yok. yalnız konumlandırması çok başarılı. plaka üzerinde olmasına rağmen eğilip bakmadığınız sürece kesinlikle bir görüntü kirliliği yok. arkadan hiç gözükmüyor.
bagaj kapağı açma düğmesi ilginç bir yerde önce bi aradık falan en sağ tarafa konumlandırmışlar. o biraz değişik geldi. geri görüş kamerasından dolayı.
araç içinde multimedya da gene çözemediğimiz bir sıkıntı var. hani böylede söylenmez ama abim bu işlerden hayvan gibi anlar o bile sıkıntılandı baya. hatta aracın multimedyası samsung s8 telefonunu az daha bozuyordu. şöyle ki; mirrorlink özelliğini yapmaya çalışırken hatalı bir data mı ne göndermiş teknik bir tabir kullandı da hatırlamıyorum şimdi telefon böyle sarı bir ekran oldu bilgisayardaki fatal error gibi bir şey oldu. pilini çıkardı anca düzeldi o kadar yani. radyo vs onlarda sıkıntı yok lakin farklı özellikleri kullanmada anlayamadığımız bir zorluk var.
araç içi ışıkları maalesef her zaman olduğu gibi pis sarı akkor lamba. yav insan beyaz led falan kullanır çok ayıp etmişler. aracın her yerinden lükslük akarken sarı ışıklar hiç güzel olmamış güzellikten ziyade araca yakışmamış.
torpido inanılmaz küçülmüş sebebini çözemedim. kullanışlılığı çok azalmış.
direksiyon fiziği çok güzel olmuş ele çok güzel oturuyor.
multimedya ekranı çok dışarıda girip çıkan bir sistem yapılabilirdi, yakışırdı.
vites lık lık akıyor ve kısalmış çok hoş olmuş.
pencere tuşlarımız ışıklı çok şükür
ambiyans aydınlatmaları çok güzel ve lüks. akşam sürüşleri daha keyifli. direk bir segment yukarı atıyor arabayı.
ön göğüs bildiğiniz deri gibi yumuşak ve dikişler gerçek dikiş orijinal yani. ve gerçekten lüks bir araçta olduğunuz izlenimi veriyor diyorum ya araç corolla gibi değil.
sinyal verme sesi çok basitleşmiş neden değiştirmişler anlamadım. böyle ucuz bir fransız aracındaymışsınız gibi oluyor. kulak alışacak yapacak bir şey yok.
7 inç kocaman led ekran muhteşem. bir karşılaması var vay be diyor insan corolla'ya buda mı gelecekti diye.
acil durumlar için sos tuşu var ama aktif değil. olsun yinede orayı doldurmuş ve simetrik bir görüntü oluşturmuş oda güzel.
özellikle ön koltuklar muazzam rahat. bir corolla kullanıcısı biner binmez anlayacaktır.
aynaları kapatıp açmak için artık çok şükür tuş kullanmıyoruz.
aracın pencerelerini bir bütün olarak çepeçevre kuşatan ve aynı düzeyde bagajı da bir şerit halinde geçen krom çıtalar çok asil duruyor.
yedek lastik yok arkadaşlar onun yerinde tamir kiti diye bir şey var. lastik olmadığından dolayı orada ufak bir alan açılmış. kullanışlı.
bagaj daha sessiz kapanıyor. ama otomatik olsaydı gerçekten çok yakışırdı. klasını tamamlardı keşke yapsalarmış.
sanruf dikdörtgen baya küçük ama olsun içeri ciddi ferahlık veriyor.
aracın kumandası daha özenilerek yapılabilirdi. böyle elinize alınca ne bileyim bir basitlik var. arkası çok güzel ama önden bir o kadar amele ve basit.
aracın görüş açıları olmulu yönde acayip değişmiş. babam bununla alakalı zamanında bir mail atmıştı direk japonya'ya özellikle a sütunları ile ilgili ve babamı dinlemişler
park asistanı veya ona benzer bir özellik yok olsa çok güzel olurdu.
navigasyon yok. buna kimse mantıklı bir açıklama getiremedi. egea'da bile var yapmayın etmeyin.
son tahlilde eskiden corolla belli bir yaşın üzeri insanların tercihiydi ama artık bu kanı değişecek. normal bir arabayken son kasa ile birlikte "klas" bir araba haline gelmiş. arabayı çok övdüm ama hak ediyor bunu başarmışlar gerçekten.
aaklıma gelenler şimdilik bunlar. yine sormak istediklerinizi sorabilirsiniz.