Gönderen Konu: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası  (Okunma sayısı 3949 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« : Şubat 27, 2019, 20:45:21 »



Toyota Club Türkiye

2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« : Şubat 27, 2019, 20:45:21 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '19
  • 224 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« Yanıtla #1 : Şubat 27, 2019, 20:50:39 »
İçim cız etti be abi... Yalnız şu otomatik fren sistemi neden çalışmamış acaba, aklıma takıldı. Hızı yüksekmiş gibi de gelmedi bana doğrusu
Corolla 2019 ve üstü modeller icin her sey-> Facebook Corolla2019+ Grubunda!
2019 Corolla Vision 1.6 Valvematic
2014 Corolla Advance 1.4 D4D
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« Yanıtla #2 : Şubat 27, 2019, 20:52:44 »
İçim cız etti be abi... Yalnız şu otomatik fren sistemi neden çalışmamış acaba, aklıma takıldı. Hızı yüksekmiş gibi de gelmedi bana doğrusu
Aracı kullanan şahıs ilk defa otomatik kullanmış yanlışlıkla panik halinde durdurmak isterken fren ile gaza aynı anda basmış

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« Yanıtla #3 : Şubat 27, 2019, 21:05:27 »
Geçmiş olsun. Büyük araçların da tamponlarına bir standart getirilmeli. Otomobillerde yaya güvenliği, örtüşme vs. tasarım için harcanan efora karşı, trtafikteki kimi araçların böyle yaklaşımlar sergilememesi doğru değil. Keza otomobillerde zorunlu olan emniyet kemeri kullanımı ve diğer yanda ayakta onlarca kişi taşıyan otobüsler vs.

Adaptif hız sabitleyicide de dikkat edilmesi gereken noktalar var. Önde, adaptasyon yapılan araç birden güzergahtan çıktığında, onun önündeki araç eğer belli mesafe ileride ise, adaptif hız sabitleyici kullanan araç birden çok hızlanabilir. Keza benzer risk, konvansiyonel hız sabitleyicide örneğin 90km/s.'e hafızaya alınmış hız varken, aaç 50km/s. gibi hızda ise, hız sabitleyici tekrar devreye sokulduğunda, ani hızlanmaya yol açabilmektedir. Otomatik vitesli araçlarda bu durum daha riskli olmaktadır. Poka Yoke için bir çalışma konusu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« Yanıtla #4 : Şubat 28, 2019, 06:30:20 »
İçim cız etti be abi... Yalnız şu otomatik fren sistemi neden çalışmamış acaba, aklıma takıldı. Hızı yüksekmiş gibi de gelmedi bana doğrusu
Sefacım safety sense (şehir içi aktif güvenlik paketi) bütün modellerde sabit yok dreem pakette ve sonrasında var.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« Yanıtla #5 : Şubat 28, 2019, 07:04:50 »
bana bir bayinin test aracıymış gibi geldi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1900
  • Model Yılı: '20
  • 5 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« Yanıtla #6 : Şubat 28, 2019, 09:00:52 »
Sefacım safety sense (şehir içi aktif güvenlik paketi) bütün modellerde sabit yok dreem pakette ve sonrasında var.
Test aracı en full paket ve hybrid olduğu için TSS' nin olmama ihtimali yok.
2020 Corolla 1.6 Dream MDS Kar Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« Yanıtla #7 : Şubat 28, 2019, 11:03:26 »
Test aracı en full paket ve hybrid olduğu için TSS' nin olmama ihtimali yok.

çok doğru tespit. bayilerde test araçları her zaman en ful donanım ne ise o araç oluyor. zaten aracın jantından, krom çıtalardan da ful versiyon olduğu az çok belli oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« Yanıtla #8 : Şubat 28, 2019, 11:45:10 »
çok doğru tespit. bayilerde test araçları her zaman en ful donanım ne ise o araç oluyor. zaten aracın jantından, krom çıtalardan da ful versiyon olduğu az çok belli oluyor.
Abdulkadir bey resimlerdeki araç en ful değil eğer öyle olsaydı arka park sensörü olması lazımdı en azından en ayırt edici özellik olarak o gözüküyor ayriyeten daha geçen yıl Auris 18 model test ettim araç orta paketti benim gördüğüm en azından Toyota için söylüyorum en full paketi test aracı yapmıyorlar,müşteriye orta paketle sürüş testi yaptırıp buna ek olarak bir üst pakette ek olarak şu özellikler var diye sayıyorlar.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« Yanıtla #9 : Şubat 28, 2019, 12:45:26 »
Abdulkadir bey resimlerdeki araç en ful değil eğer öyle olsaydı arka park sensörü olması lazımdı en azından en ayırt edici özellik olarak o gözüküyor ayriyeten daha geçen yıl Auris 18 model test ettim araç orta paketti benim gördüğüm en azından Toyota için söylüyorum en full paketi test aracı yapmıyorlar,müşteriye orta paketle sürüş testi yaptırıp buna ek olarak bir üst pakette ek olarak şu özellikler var diye sayıyorlar.

demek ki bayiden bayiye değişiyor. dün babam aracı test etmiş passion versiyonu vermişler. ayrıca kazadaki aracın jantları sadece hybrid passion olan pakette var. neyse hayırlısı olsun bakalım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • <<<Toyotasını Bırakan Genç>>>
    • Facebook
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 48048
  • Model Yılı: '06
  • 940 kere teşekkür etti
  • 930 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« Yanıtla #10 : Şubat 28, 2019, 12:53:08 »
Abdulkadir bey resimlerdeki araç en ful değil eğer öyle olsaydı arka park sensörü olması lazımdı en azından en ayırt edici özellik olarak o gözüküyor ayriyeten daha geçen yıl Auris 18 model test ettim araç orta paketti benim gördüğüm en azından Toyota için söylüyorum en full paketi test aracı yapmıyorlar,müşteriye orta paketle sürüş testi yaptırıp buna ek olarak bir üst pakette ek olarak şu özellikler var diye sayıyorlar.

Resimdeki araçta arka park sensörü var abi fotoda gözüküyor
Geç kaldı desinler, geçmiş olsun demesinler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« Yanıtla #11 : Şubat 28, 2019, 13:06:34 »
Geçmiş olsun. Büyük araçların da tamponlarına bir standart getirilmeli. Otomobillerde yaya güvenliği, örtüşme vs. tasarım için harcanan efora karşı, trtafikteki kimi araçların böyle yaklaşımlar sergilememesi doğru değil. Keza otomobillerde zorunlu olan emniyet kemeri kullanımı ve diğer yanda ayakta onlarca kişi taşıyan otobüsler vs.

Adaptif hız sabitleyicide de dikkat edilmesi gereken noktalar var. Önde, adaptasyon yapılan araç birden güzergahtan çıktığında, onun önündeki araç eğer belli mesafe ileride ise, adaptif hız sabitleyici kullanan araç birden çok hızlanabilir. Keza benzer risk, konvansiyonel hız sabitleyicide örneğin 90km/s.'e hafızaya alınmış hız varken, aaç 50km/s. gibi hızda ise, hız sabitleyici tekrar devreye sokulduğunda, ani hızlanmaya yol açabilmektedir. Otomatik vitesli araçlarda bu durum daha riskli olmaktadır. Poka Yoke için bir çalışma konusu.
Şunu merak ediyorum adaptif ile ilgili,öndeki araç çıktı aradan,dediğin gibi mesafe açıldı ve hızlanmaya başladı pat diye araya araç girerse ne oluyor?ki oluyor biliyorsunuz makas atanlar vs.
bu sadece normal cruise control gibi kullanılabiliyor mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« Yanıtla #12 : Şubat 28, 2019, 14:26:35 »
Resimdeki araçta arka park sensörü var abi fotoda gözüküyor

aynen ilke bende sen deyince fark ettim. passion o araç.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« Yanıtla #13 : Şubat 28, 2019, 18:14:52 »
Şunu merak ediyorum adaptif ile ilgili,öndeki araç çıktı aradan,dediğin gibi mesafe açıldı ve hızlanmaya başladı pat diye araya araç girerse ne oluyor?ki oluyor biliyorsunuz makas atanlar vs.
bu sadece normal cruise control gibi kullanılabiliyor mu?
Araya araç girerse muhtemelen frenleme yapacaktır ama yine de sistem üzerinde araştırma daha sağlıklı olur diye düşünüyorum.
Örneğin kimi sistemlerde, trafik hız tabelalarını okuyup (bu bir süredir zaten kullanılan bir sistem) araç hızını ona göre de ayarlıyor. Yalnız kimi yollarda denk geldiğim ve çok kısa aralıklarla, art arda 90-70-50 tabelalarını görünce trafiği düzenlemek yerine tehlike dahi oluşturabilir. Tabi burad sorunu sistemde aramamak lazım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« Yanıtla #14 : Şubat 28, 2019, 18:36:19 »
Araya araç girerse muhtemelen frenleme yapacaktır ama yine de sistem üzerinde araştırma daha sağlıklı olur diye düşünüyorum.
Örneğin kimi sistemlerde, trafik hız tabelalarını okuyup (bu bir süredir zaten kullanılan bir sistem) araç hızını ona göre de ayarlıyor. Yalnız kimi yollarda denk geldiğim ve çok kısa aralıklarla, art arda 90-70-50 tabelalarını görünce trafiği düzenlemek yerine tehlike dahi oluşturabilir. Tabi burad sorunu sistemde aramamak lazım.
peki ben aradaki mesafeyi girmeyip sadece eski bildiğimiz cruise controldeki gibi sadece hızı istediğim hızda sabitleyebiliyormuyum?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '19
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« Yanıtla #15 : Şubat 28, 2019, 18:38:38 »
adaptif sistem araçta kapalı olabilir, öndeki araç araya hızla girmiş olabilir, sürücü yalnışlıkla gaza başmış olabilir vs. çoğaltabiliriz, bu özelikle bizim gibi trafik sorunu ve bilinci olmayan ülkelerde karşılaşılabilen bir şey, bu araç avrupa yada japonya da bu tip kaza yapma oranı son derece düşük olacaktır
2019 Corolla Hybrid Passion X-Pack e-CVT

Efsaneler ölmez şekil değiştirir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 327000
  • Model Yılı: '01
  • 42 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« Yanıtla #16 : Şubat 28, 2019, 21:31:10 »
Dikkat ederseniz ilk kaza 01 plaka tevafuk olmuş.Paketin gerektirdiği takip mesafesi Adana da uygulanamaz,arkadan satırlarlar valla :) ,adam mecburen kapamıştır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 141000
  • Model Yılı: '03
  • 111 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« Yanıtla #17 : Şubat 28, 2019, 21:52:44 »
Dikkat ederseniz ilk kaza 01 plaka tevafuk olmuş.Paketin gerektirdiği takip mesafesi Adana da uygulanamaz,arkadan satırlarlar valla :) ,adam mecburen kapamıştır.
o dediğiniz kural memleketin tümünde geçerli bence.... 
sonuna kadar toyota...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« Yanıtla #18 : Mart 01, 2019, 00:36:06 »



Kurt kocayınca köpeğin maskarası olurmuş derler ya o misal

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Toyota Corolla İlk Kazası
« Yanıtla #19 : Mart 07, 2019, 17:27:46 »
Aracı kullanan gaz yerine frene basmamış bile olsa otomatik fren sistemi kapatılabildiğini unutmamak lazım. Sistem Kapalı olabilir. En son Volvo XC60'taki sistemi deneyen amca altında kalıyordu. Videosu dolanıyor hala internette. Bu tarz sistemler hiç bir firmada %100 garantili çalışmaz. Ancak genel test değerlendirmelerinde Toyota Safety Sense ile ilgili olumsuz değerlendirmeye pek rastlamadım.