Gönderen Konu: LPG Kullanımı ve Düzenli Araç Bakımı Hakkında  (Okunma sayısı 2145 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 154000
  • Model Yılı: '01
  • 20 kere teşekkür etti
LPG Kullanımı ve Düzenli Araç Bakımı Hakkında
« : Şubat 23, 2019, 23:38:31 »
Arkadaşlar merhaba,
Kullandığımız aracı alalı yaklaşık 3 sene oldu ve 35 bin km ortalama yol yaptık. Aracı aldığımızdan itibaren bu forumda sizlerin paylaştığı problemleri takip ediyorum. Genellikle karşılaşılan motor ve sensör arızalarının çoğu LPG li araçlarda meydana gelmiş. Kendi aracım 2001 model, 1.4 motor, 142 binde ve hiç tüp takılmamış. Bizden önceki sahipleri düzenli bakımlarını yaptırmış, bizde aldığımız günden itibaren titizlikle kullanıyoruz ve hiçbir arıza vermedi. Aracın üzerindeki tüm motor aksamı, sensörler vs. fabrika çıkışlı. En basit örnek verecek olursam sizlerin yaşadığı en sık problem olan özellikle ilk çalıştırmalarda rölanti dalgalanması bizim araçta yok. Araç neredeyse her gün aktif kullanılıyor ve daha çalışmadığı için ikinci kez marşa bastığımız olmadı.  Aldığımız günden beri hararet ibresinin bir derece yükseldiğini bile görmedik. Kronik arıza yağ yakma var ama bu km bazında düşündüğümüzde çok az miktarlar şeklinde azalıyor. Tabi ki bu söylediklerim benim bu sorunların hiçbirini yaşamayacağım anlamına gelmiyor. Bazı parçaların ömrü bitince illaki arızalar verecektir. Ama LPG bu süreleri öne çekiyor gibi.

Benim düşüncem LPG li araçlar ne kadar tasarruflu olsa da aracın diğer parçalarına, çalışma düzenine bazı zararlar maalesef veriyor. Buna yanlış ustaların elinin değmesi, aracın LPG uyumluluğu da diğer etkenler. Bir de aldığımız araçların önceki sahiplerinde araca nasıl davrandıkları çok önemli. Bakımlarını aksatılan, hor kullanılan araçlar yeni sahiplerine büyük dertler açabiliyor.
Belki yanlış bir gözlem yapmış olabilirim ama çevredeki, forumdaki araçlara baktığımda beni bu düşünceye itti.

Sizin de bu konuda düşüncelerinizi merak ediyorum. Keyifli Sürüşler.
 
2001 Toyota Corolla 1.4 VVT-i Terra Special A/C

Toyota Club Türkiye

LPG Kullanımı ve Düzenli Araç Bakımı Hakkında
« : Şubat 23, 2019, 23:38:31 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Kullanımı ve Düzenli Araç Bakımı Hakkında
« Yanıtla #1 : Şubat 24, 2019, 00:15:07 »
Ersel bey yazdığınız yazının her noktasında sonuna kadar haklısınız LPG araca bulaşmış bir kanser gibi takıldığı günden itibaren heran aracı yiyip kemirip bitiriyor,Toyota ve diğer japon araçları nispeten diğer marka araçlara nazaran biraz daha geç arıza verebiliyor,yalnız bu lpg'ye uyumlu olduğu anlamına gelmiyor daha önce ufuk beyde bahsetmişti Japonların fabrika çıkışlı LPG'li araç projeleri vardı ve o araçlar malzeme kalitesi olarak diğerlerine göre çok daha üstün kalitedeydi,aynı zamanda parça tasarımı bile çok farklılık sergilemekteydi mesala bir radyatör fanı bile diğer araçlardan farklı kanat yapısına sahip, malesefki ülkemizde Amerika ve Avrupa'da çevreci temiz ucuz yakıt diyerek lanse edilen LPG büyük bir pazar oluşturuldu yeni bir iş kolu çıkarıldı ve bu sektörde binlerce kişi çalışmaktadır,bu bağlamda benzin fiyatları da yüksek tutularak insanlar lpg'ye mahkum hale getiriliyor, sonrasında bitmeyen arızalar baş gösteriyor bundan 20 yıl önce hergün aktif çalışan araçlarımız tamirci yüzü görmezdi arıza doğru düzgün açmazdı kimse kusura bakmasın ama tamirciler LPG sayesinde zengin oldular.
Ustalara sorsan en kötü araba hangi Toyota cevabı alırsın çünkü arıza açmadığı için sevmezler bide lpg'siz araçları sevmezler çünkü bu iki araç ekmek yedirmez.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Kullanımı ve Düzenli Araç Bakımı Hakkında
« Yanıtla #2 : Şubat 24, 2019, 12:31:11 »
Kendiniz söylemişsiniz. "Bazı parçaların ömrü bitince illaki arızalar verecektir. Ama LPG bu süreleri öne çekiyor gibi."
Evet illaki bir zararı vardır ama lpgnin kârı verdiği zarardan çok daha fazla oluyor.
161bin km.de aracım, senede 15-20bin km yapıyorum ve bahsedilen sorunlar yok. Olsa da zaten parçanın bozulacağı varmış. Lpgnin tek zararı subaplardır. Motor iç parçalarına vereceği zarar da hadi olsa olsa rektefiye süresini 50bin km. geriye çeksin. Benzinde sorunları olan aracın lpgde sorunları daha da büyür, sonra da suç lpgye kalır.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '15
  • 745 kere teşekkür etti
  • 740 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Kullanımı ve Düzenli Araç Bakımı Hakkında
« Yanıtla #3 : Şubat 24, 2019, 12:54:55 »
Yalnız iki madde  fazlası ile dikkatimi çekiyor.
1- Toyota LPG'ye uyumlu
2- Satış ilanında fabrika çıkışlı LPG'li

1- Hiç bir araç LPG'ye uyumlu değildir yalnızca Japon araçları diğer markalara göre %50 daha dayanıklıdır.
2- Bununla çok karşılaştım iddia edenler de vardı fabrika çıkışlı diye sanırım yetkili bayilerin satış yalanlarından dolayı böyle bahsediliyor.

Aslında LPG'li araç bile benzinli bir araca yakın bir şekilde dayanıklılığını sürdürebilir. Fakat bizim ülkemizdeki Usta bunu önerdi (10w40) usta bunu önerdi yağlarından dolayı yanlış sertifikalara sahip olan yanlış viskozitelere sahip olan yağlardan dolayı LPG'li aracın ömrünü kısalıyorlar keşke bu sözde usta olanların sonu gelse. Ayriyetten biz millet olarak eşyamıza sahip çıkmayız özen göstermeyiz. Soğutma suyuna çeşme suyu dolduranları çok gördüm. Bundan dolayı ikinci el araç almak bana göre çok sıcak gelmiyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 154000
  • Model Yılı: '01
  • 20 kere teşekkür etti
Ynt: LPG Kullanımı ve Düzenli Araç Bakımı Hakkında
« Yanıtla #4 : Şubat 24, 2019, 13:59:06 »
Kendiniz söylemişsiniz. "Bazı parçaların ömrü bitince illaki arızalar verecektir. Ama LPG bu süreleri öne çekiyor gibi."
Evet illaki bir zararı vardır ama lpgnin kârı verdiği zarardan çok daha fazla oluyor.
161bin km.de aracım, senede 15-20bin km yapıyorum ve bahsedilen sorunlar yok. Olsa da zaten parçanın bozulacağı varmış. Lpgnin tek zararı subaplardır. Motor iç parçalarına vereceği zarar da hadi olsa olsa rektefiye süresini 50bin km. geriye çeksin. Benzinde sorunları olan aracın lpgde sorunları daha da büyür, sonra da suç lpgye kalır.
Mutlu bey söylediklerinizde haklı olabilirsiniz. Belirttiğim sorunlar sadece kullandığım araç için söyledim. Diğer araç/motorda farklılık gösterebilir. Farklı arızalar verebilir ya da vermeyebilir. LPG doğru marka ve doğru ustalarda takılıp bakımı yapılırsa tabi ki de uzun yıllar sorunsuz kullanılabilir.
Katkınız için teşekkürler.
2001 Toyota Corolla 1.4 VVT-i Terra Special A/C

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '19
  • 224 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Kullanımı ve Düzenli Araç Bakımı Hakkında
« Yanıtla #5 : Şubat 24, 2019, 18:39:20 »
Ersel bey yazdığınız yazının her noktasında sonuna kadar haklısınız LPG araca bulaşmış bir kanser gibi takıldığı günden itibaren heran aracı yiyip kemirip bitiriyor,Toyota ve diğer japon araçları nispeten diğer marka araçlara nazaran biraz daha geç arıza verebiliyor,yalnız bu lpg'ye uyumlu olduğu anlamına gelmiyor daha önce ufuk beyde bahsetmişti Japonların fabrika çıkışlı LPG'li araç projeleri vardı ve o araçlar malzeme kalitesi olarak diğerlerine göre çok daha üstün kalitedeydi,aynı zamanda parça tasarımı bile çok farklılık sergilemekteydi mesala bir radyatör fanı bile diğer araçlardan farklı kanat yapısına sahip, malesefki ülkemizde Amerika ve Avrupa'da çevreci temiz ucuz yakıt diyerek lanse edilen LPG büyük bir pazar oluşturuldu yeni bir iş kolu çıkarıldı ve bu sektörde binlerce kişi çalışmaktadır,bu bağlamda benzin fiyatları da yüksek tutularak insanlar lpg'ye mahkum hale getiriliyor, sonrasında bitmeyen arızalar baş gösteriyor bundan 20 yıl önce hergün aktif çalışan araçlarımız tamirci yüzü görmezdi arıza doğru düzgün açmazdı kimse kusura bakmasın ama tamirciler LPG sayesinde zengin oldular.
Ustalara sorsan en kötü araba hangi Toyota cevabı alırsın çünkü arıza açmadığı için sevmezler bide lpg'siz araçları sevmezler çünkü bu iki araç ekmek yedirmez.
Bire bir aynı fikideyim. Lpg taktıracakken vazgeçmemin en büyük sebebi bunlar... Yapacağım en güzel tasarruf Lpg yerine toplu taşıma kullanmaktır :)
Corolla 2019 ve üstü modeller icin her sey-> Facebook Corolla2019+ Grubunda!
2019 Corolla Vision 1.6 Valvematic
2014 Corolla Advance 1.4 D4D
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Kullanımı ve Düzenli Araç Bakımı Hakkında
« Yanıtla #6 : Şubat 24, 2019, 20:16:23 »
Bire bir aynı fikideyim. Lpg taktıracakken vazgeçmemin en büyük sebebi bunlar... Yapacağım en güzel tasarruf Lpg yerine toplu taşıma kullanmaktır :)
+1  :alkis: :alkis:
Aslında toplu taşıma ayrı bir durum konu dışı başka bir başlık altında tartışabiliriz.
Yılda 10 bin km yapılamıyorsa LPG gereksiz boşa masraf .
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Kullanımı ve Düzenli Araç Bakımı Hakkında
« Yanıtla #7 : Şubat 24, 2019, 20:37:51 »
Araba kapıda yatacaksa araba sahibi olup boşuna kasko, mtv, sigorta vermenin mantığı nedir ki?
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Kullanımı ve Düzenli Araç Bakımı Hakkında
« Yanıtla #8 : Şubat 24, 2019, 21:45:36 »
Mutlu bey araçlar kapıda yatsın demedik ki,ama yılda 10 bin km yapılamıyorsa LPG boş masraf olur,ayriyeten tek kişi ile trafikte araç kullanmak (özel durumlar dışında) yine sıkıntılı bir durum Avrupa yı bu konuda siz daha iyi bilirsiniz toplu taşıma dahada yaygınlaşmalı genelde şehir içi trafikte dikkat ettiğim araçlarda hep tek kişi var,oysa milli serveti yakıyoruz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '19
  • 224 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Kullanımı ve Düzenli Araç Bakımı Hakkında
« Yanıtla #9 : Şubat 24, 2019, 23:01:28 »
Mutlu bey araçlar kapıda yatsın demedik ki,ama yılda 10 bin km yapılamıyorsa LPG boş masraf olur,ayriyeten tek kişi ile trafikte araç kullanmak (özel durumlar dışında) yine sıkıntılı bir durum Avrupa yı bu konuda siz daha iyi bilirsiniz toplu taşıma dahada yaygınlaşmalı genelde şehir içi trafikte dikkat ettiğim araçlarda hep tek kişi var,oysa milli serveti yakıyoruz.
@Ümit ŞAHANTİMOR  (39478) ben bir anlamda da onu kast ettim aslında abi. İşe giderken arabayı sadece metro otoparkına kadar kullanıyorum. Yıllık tam 9.000km civarı yol yapıyorum. Zaten benim minik de öyle aman aman yakmıyor. Şu an ortalaması kış sebebiyle 6,6 LT/100KM. Kalorifer A/C hep birinci kademe açık. Yazın 5.8Lt/Km civarına düşüyor. (Yalan yok ama ağır trafikte kullanmıyorum-saatlere dikkat ediyorum-genelde yoğun akıcı trafikte kullanıyorum) LPG taksam sanki ona ihanet edecekmişim gibi hissediyorum... :D Böylece hem plansız sorunlardan kurtuluyorum,hem toplu taşıma kullanıp param da vaktim de cebime kalıyor İstanbulda, haftada 3-4 gün kullanıyorum arabayı genellikle, aylık yakıt masrafım da 280TL civarında.(Drivvo kayıtlarına göre). Aslında aklımdaki plan başıma 2-3 sene büyük bir masraf açmaması Allah nasip ederse...  Her gün işe arabayla gidip gelsem ve motor da biraz içse o zaman LPG’yi düşünebilirdim ama şu an benzinli iyi kendi adıma en azından. :) @Mutlu Tekir (30216)
Corolla 2019 ve üstü modeller icin her sey-> Facebook Corolla2019+ Grubunda!
2019 Corolla Vision 1.6 Valvematic
2014 Corolla Advance 1.4 D4D
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Kullanımı ve Düzenli Araç Bakımı Hakkında
« Yanıtla #10 : Şubat 24, 2019, 23:29:43 »
Sefacım az kaldı bende lpg'yi söküp atacam araç benzindeyken gidişi sesi herşeyi değişiyor,zaten artık öyle aman aman biniyorum 3 ayda bir işe gidiş geliş sırası bana denk geliyor km bazında günlük 75 km * 15gün = 1125 km ediyor yani yılda 4 ay denk geliyor 1125*4=4500 km 4500/10=450 lt lpg eder 450*3.35=1507  benzin olarak hesaplarsak 4500/12=375*6.50=2437   2437-1507=930 TL
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Rızkımı veren Hüdadır kula minnet eylemem...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 3000
  • Model Yılı: '23
  • 13 kere teşekkür etti
  • 39 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Kullanımı ve Düzenli Araç Bakımı Hakkında
« Yanıtla #11 : Şubat 25, 2019, 09:12:16 »
Ümit Bey benimde kafama takılan bir konu bu aracı benzinde sürünce sanki süspansiyonlar ayri bir yumuşuyor konfor artıyor. Aynı durum aracı yıkadığımız zamanda geçerli temiz bir aracın gidişi yoldaki darbeleri emişi daha bir konforlu hale geliyor bu durumun mekanik bir izahı yok gibi duruyor acaba psikolojik mi
?
2023 hibrit corolla flame x pack....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Kullanımı ve Düzenli Araç Bakımı Hakkında
« Yanıtla #12 : Şubat 25, 2019, 09:18:01 »
Muhtemelen psikolojik.Kirlenmesin diye dikkatli sürüyorsunuzdur.
Ben tüccar değil, eğitimciyim (Mahmut Hoca).

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 5000
  • Model Yılı: '19
  • 224 kere teşekkür etti
  • 128 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Kullanımı ve Düzenli Araç Bakımı Hakkında
« Yanıtla #13 : Şubat 25, 2019, 11:58:23 »
Ümit Bey benimde kafama takılan bir konu bu aracı benzinde sürünce sanki süspansiyonlar ayri bir yumuşuyor konfor artıyor. Aynı durum aracı yıkadığımız zamanda geçerli temiz bir aracın gidişi yoldaki darbeleri emişi daha bir konforlu hale geliyor bu durumun mekanik bir izahı yok gibi duruyor acaba psikolojik mi
?
Hocam genelde benzinde kullaninca fark ettigini söyleniyor ama biraz da bana psikolojik gibi geldi :) LPG ayarlanizda da ufak bir ayar gerekiyor olabili, bilemedim... :)
Corolla 2019 ve üstü modeller icin her sey-> Facebook Corolla2019+ Grubunda!
2019 Corolla Vision 1.6 Valvematic
2014 Corolla Advance 1.4 D4D
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Kullanımı ve Düzenli Araç Bakımı Hakkında
« Yanıtla #14 : Şubat 25, 2019, 17:24:22 »
Ümit Bey benimde kafama takılan bir konu bu aracı benzinde sürünce sanki süspansiyonlar ayri bir yumuşuyor konfor artıyor. Aynı durum aracı yıkadığımız zamanda geçerli temiz bir aracın gidişi yoldaki darbeleri emişi daha bir konforlu hale geliyor bu durumun mekanik bir izahı yok gibi duruyor acaba psikolojik mi
?
Muhtemelen psikolojik.Kirlenmesin diye dikkatli sürüyorsunuzdur.
hayır pisikolojik değil araçlarda insanlar gibidir temizlendiği zaman daha konforlu olurlar dış yıkama yapılırken lastik arasındaki ve süspansiyonlar arasındaki çamurlar topraklar dökülür daha konforlu bir çalışma sergiler benzinde kullanım içinde sistem doğasına uygun olarak çalıştığı için sürüş daha konforlu hâl alıyor,çünkü araç benzinde avansı otomatik en iyi düzeye getirebiliyor titreşimler sıfıra yakın oluyor LPG'de ise bu avans işini tam olarak benzine yakın hale getirmek için uğraşıyor ama çakma yakıt sistemi olduğu için tam başarılı olamıyor siz şükredin toyotada bu o kadar bariz değil bide Alman gurubundaki araçlar olsa özellikle opelde bariz fark ediyor çünkü hiçbir LPG enjektörleri benzin kadar hızlı değil.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3226 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Kullanımı ve Düzenli Araç Bakımı Hakkında
« Yanıtla #15 : Şubat 25, 2019, 18:30:57 »
Ümit Bey benimde kafama takılan bir konu bu aracı benzinde sürünce sanki süspansiyonlar ayri bir yumuşuyor konfor artıyor. Aynı durum aracı yıkadığımız zamanda geçerli temiz bir aracın gidişi yoldaki darbeleri emişi daha bir konforlu hale geliyor bu durumun mekanik bir izahı yok gibi duruyor acaba psikolojik mi
?
Lpg-Benzin konusunda çok tecrübeli arkadaşlar var, onlar da önemli bilgiler verecek ve yorumlar yapacaklardır. Benim bu konudaki yaklaşımım ise, benzin ile lpg tork oluşum değerlerinin motor devrine oranı ile açıklanabilir. Bunun net açıklaması için, aynı araç için, benzinde kullanımda motor tork eğrisi ile lpg ile kullanımda oluşan motor tork eğrisi karşılaştırması yapmak gerekir. Aracın gaz pedalına verdiği tepkiler de, tıpkı frenlemede süspansiyonun (özellikle amortisör) tepkilerinde oluşturduğu etki gibi bir etki olabilir. Gerisi ise yukarıda bahsedildiği gibi bu olasılığın tetiklediği psikolojik hissiyattır. Araç motor ve egzoz sesinde de lpg ve benzine göre fark oluşuyorsa (bu da iyi bir test konusu, muhtemelen Mutlu Hocamız test edecektir) bu da psikolojik hissiyatı arttırıyor olabilir.

Gelelim diğer konuya, yani aracın yıkanması ve etkilerinin fizik ve mekanik yaklaşımlar ile açıklaması var. Bu açıklama ise gerçekten çok derin ve ayrı bir başlık konusu. Ayrıca ayrı başlıkta da değindiğimizde, tamamlanamayacak noktalar olacak, çünkü konu üzerine araştırmalar devam etmekte.
Bu yaklaşımlardan biraz bahsedecek olursak; Sınır Tabaka olgusunu bilmemiz gerekir. Sınır tabaka'yı hesaplaamak için de Renold sayısını bulmak gerekir. Çünkü bulunacak Reynolds sayısına göre, araç yüzeyinde ve belli noktalarında oluşacak akımların laminer mı, türbülanslı mı olacağı ortaya konabilir. Araç üzerindeki toz da, akım ayrılmasına neden olabilecek ya da laminer akışı bozabilecek etmenlerden birisidir (araç geometrisi dışında). Araç üzerindeki toz taneciklerinin çevresinde, ona gelen hava akımından daha yüksek hızda anlık hava akım bölgeleri dahi oluşabilir. Aerodinami çok derin bir konu. İsteyen olursa, hep beraber girmeye çalışırız.
Bir örnek de vermek gerekirse, F1 araçları yüzeyi pürüzsüz, cilalıdır. Bu, araç yakıt tüketimine kadar etkisi olan bir yaklaşımdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Kullanımı ve Düzenli Araç Bakımı Hakkında
« Yanıtla #16 : Şubat 25, 2019, 23:00:28 »
Ümit Bey benimde kafama takılan bir konu bu aracı benzinde sürünce sanki süspansiyonlar ayri bir yumuşuyor konfor artıyor. Aynı durum aracı yıkadığımız zamanda geçerli temiz bir aracın gidişi yoldaki darbeleri emişi daha bir konforlu hale geliyor bu durumun mekanik bir izahı yok gibi duruyor acaba psikolojik mi
?

Bu durumu bazen ben de hissediyorum, sanki daha toklaşıyor, yumuşuyor gibi. Fakat bunda soğuk basınçlı suyla yıkama ve beklemenin ardından lastik basıncındaki ufak düşüşün konforu artırabileceği de göz ardı edilmemeli. 1-2 psi lik düşüş bile konfora etkisi fazla olmakta. Yoksa süspansiyon sistemi aynı, değişen bir şey yok.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 26, 2019, 18:31:39
Lpg-Benzin konusunda çok tecrübeli arkadaşlar var, onlar da önemli bilgiler verecek ve yorumlar yapacaklardır. Benim bu konudaki yaklaşımım ise, benzin ile lpg tork oluşum değerlerinin motor devrine oranı ile açıklanabilir. Bunun net açıklaması için, aynı araç için, benzinde kullanımda motor tork eğrisi ile lpg ile kullanımda oluşan motor tork eğrisi karşılaştırması yapmak gerekir. Aracın gaz pedalına verdiği tepkiler de, tıpkı frenlemede süspansiyonun (özellikle amortisör) tepkilerinde oluşturduğu etki gibi bir etki olabilir. Gerisi ise yukarıda bahsedildiği gibi bu olasılığın tetiklediği psikolojik hissiyattır. Araç motor ve egzoz sesinde de lpg ve benzine göre fark oluşuyorsa (bu da iyi bir test konusu, muhtemelen Mutlu Hocamız test edecektir) bu da psikolojik hissiyatı arttırıyor olabilir.

Gelelim diğer konuya, yani aracın yıkanması ve etkilerinin fizik ve mekanik yaklaşımlar ile açıklaması var. Bu açıklama ise gerçekten çok derin ve ayrı bir başlık konusu. Ayrıca ayrı başlıkta da değindiğimizde, tamamlanamayacak noktalar olacak, çünkü konu üzerine araştırmalar devam etmekte.
Bu yaklaşımlardan biraz bahsedecek olursak; Sınır Tabaka olgusunu bilmemiz gerekir. Sınır tabaka'yı hesaplaamak için de Renold sayısını bulmak gerekir. Çünkü bulunacak Reynolds sayısına göre, araç yüzeyinde ve belli noktalarında oluşacak akımların laminer mı, türbülanslı mı olacağı ortaya konabilir. Araç üzerindeki toz da, akım ayrılmasına neden olabilecek ya da laminer akışı bozabilecek etmenlerden birisidir (araç geometrisi dışında). Araç üzerindeki toz taneciklerinin çevresinde, ona gelen hava akımından daha yüksek hızda anlık hava akım bölgeleri dahi oluşabilir. Aerodinami çok derin bir konu. İsteyen olursa, hep beraber girmeye çalışırız.
Bir örnek de vermek gerekirse, F1 araçları yüzeyi pürüzsüz, cilalıdır. Bu, araç yakıt tüketimine kadar etkisi olan bir yaklaşımdır.

Maalesef Hakan abi, akış ve ısı transferinden otomotive sıra gelmiyor. :)
ABD'deki fabrika çıkışlı lpgli araçların motorları da lpgde daha iyi performans verecek şekilde ayarlanıyor. Sıkıştırma oranı, püskürtme şekli farklı. Bu motorlar, benzinli motorlara göre daha fazla tork vermekte.
Tabi, benzinli motorda lpg kullanılınca hacimsel verim düştüğünden (gaz fazındaki lpg emme sırasında bir miktarı kaçtığından) gücü ve torku düşmekte.Sıvı lpg sistemlerinde güç kaybı olmamakta. Bujilerin de etkisi var bu durumda. Bujinin tırnak aralığı 0.8mm ye ayarlandığında lpgde düşük devirdeki tork yükselmekte, ama motor sesi de bir nebze artmakta. Orjinal haliyle kullanıldığında ise tam tersi etkiler olmakta, fakat bunlar çok az miktarda. Avansı değiştirdiğinden düşük devir torkunu artırmakta.

Tam benim alana el attın Hakan abi. :) Mythbuster programında golf topu yüzeyi gibi göçüklü aracın, düz yüzeyli araçtan %10 kadar daha az yakıt tükettiğini bulmuşlardı. Fakat görünüş olarak çok komik duruyor. Uzun yolda yüzeyi tozlu pis araç kullanmak araç yüzeyindeki akışı daha erken bozacağından ve türbülanslı akışa geçireceğinden yakıt tüketimini çok az miktar azaltmaktadır. Aynı zamanda güneş yanıklarına karşı da kaportayı korumaktadır. :) Bu akış bozma (vortex generator) konusundaki en somut çalışma ise "Rüzgar Sesini Azaltma Yöntemleri" konumdan görebilirsiniz.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.