0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Kendiniz söylemişsiniz. "Bazı parçaların ömrü bitince illaki arızalar verecektir. Ama LPG bu süreleri öne çekiyor gibi."Evet illaki bir zararı vardır ama lpgnin kârı verdiği zarardan çok daha fazla oluyor.161bin km.de aracım, senede 15-20bin km yapıyorum ve bahsedilen sorunlar yok. Olsa da zaten parçanın bozulacağı varmış. Lpgnin tek zararı subaplardır. Motor iç parçalarına vereceği zarar da hadi olsa olsa rektefiye süresini 50bin km. geriye çeksin. Benzinde sorunları olan aracın lpgde sorunları daha da büyür, sonra da suç lpgye kalır.
Ersel bey yazdığınız yazının her noktasında sonuna kadar haklısınız LPG araca bulaşmış bir kanser gibi takıldığı günden itibaren heran aracı yiyip kemirip bitiriyor,Toyota ve diğer japon araçları nispeten diğer marka araçlara nazaran biraz daha geç arıza verebiliyor,yalnız bu lpg'ye uyumlu olduğu anlamına gelmiyor daha önce ufuk beyde bahsetmişti Japonların fabrika çıkışlı LPG'li araç projeleri vardı ve o araçlar malzeme kalitesi olarak diğerlerine göre çok daha üstün kalitedeydi,aynı zamanda parça tasarımı bile çok farklılık sergilemekteydi mesala bir radyatör fanı bile diğer araçlardan farklı kanat yapısına sahip, malesefki ülkemizde Amerika ve Avrupa'da çevreci temiz ucuz yakıt diyerek lanse edilen LPG büyük bir pazar oluşturuldu yeni bir iş kolu çıkarıldı ve bu sektörde binlerce kişi çalışmaktadır,bu bağlamda benzin fiyatları da yüksek tutularak insanlar lpg'ye mahkum hale getiriliyor, sonrasında bitmeyen arızalar baş gösteriyor bundan 20 yıl önce hergün aktif çalışan araçlarımız tamirci yüzü görmezdi arıza doğru düzgün açmazdı kimse kusura bakmasın ama tamirciler LPG sayesinde zengin oldular.Ustalara sorsan en kötü araba hangi Toyota cevabı alırsın çünkü arıza açmadığı için sevmezler bide lpg'siz araçları sevmezler çünkü bu iki araç ekmek yedirmez.
Bire bir aynı fikideyim. Lpg taktıracakken vazgeçmemin en büyük sebebi bunlar... Yapacağım en güzel tasarruf Lpg yerine toplu taşıma kullanmaktır
Mutlu bey araçlar kapıda yatsın demedik ki,ama yılda 10 bin km yapılamıyorsa LPG boş masraf olur,ayriyeten tek kişi ile trafikte araç kullanmak (özel durumlar dışında) yine sıkıntılı bir durum Avrupa yı bu konuda siz daha iyi bilirsiniz toplu taşıma dahada yaygınlaşmalı genelde şehir içi trafikte dikkat ettiğim araçlarda hep tek kişi var,oysa milli serveti yakıyoruz.
Ümit Bey benimde kafama takılan bir konu bu aracı benzinde sürünce sanki süspansiyonlar ayri bir yumuşuyor konfor artıyor. Aynı durum aracı yıkadığımız zamanda geçerli temiz bir aracın gidişi yoldaki darbeleri emişi daha bir konforlu hale geliyor bu durumun mekanik bir izahı yok gibi duruyor acaba psikolojik mi?
Muhtemelen psikolojik.Kirlenmesin diye dikkatli sürüyorsunuzdur.
Lpg-Benzin konusunda çok tecrübeli arkadaşlar var, onlar da önemli bilgiler verecek ve yorumlar yapacaklardır. Benim bu konudaki yaklaşımım ise, benzin ile lpg tork oluşum değerlerinin motor devrine oranı ile açıklanabilir. Bunun net açıklaması için, aynı araç için, benzinde kullanımda motor tork eğrisi ile lpg ile kullanımda oluşan motor tork eğrisi karşılaştırması yapmak gerekir. Aracın gaz pedalına verdiği tepkiler de, tıpkı frenlemede süspansiyonun (özellikle amortisör) tepkilerinde oluşturduğu etki gibi bir etki olabilir. Gerisi ise yukarıda bahsedildiği gibi bu olasılığın tetiklediği psikolojik hissiyattır. Araç motor ve egzoz sesinde de lpg ve benzine göre fark oluşuyorsa (bu da iyi bir test konusu, muhtemelen Mutlu Hocamız test edecektir) bu da psikolojik hissiyatı arttırıyor olabilir.Gelelim diğer konuya, yani aracın yıkanması ve etkilerinin fizik ve mekanik yaklaşımlar ile açıklaması var. Bu açıklama ise gerçekten çok derin ve ayrı bir başlık konusu. Ayrıca ayrı başlıkta da değindiğimizde, tamamlanamayacak noktalar olacak, çünkü konu üzerine araştırmalar devam etmekte.Bu yaklaşımlardan biraz bahsedecek olursak; Sınır Tabaka olgusunu bilmemiz gerekir. Sınır tabaka'yı hesaplaamak için de Renold sayısını bulmak gerekir. Çünkü bulunacak Reynolds sayısına göre, araç yüzeyinde ve belli noktalarında oluşacak akımların laminer mı, türbülanslı mı olacağı ortaya konabilir. Araç üzerindeki toz da, akım ayrılmasına neden olabilecek ya da laminer akışı bozabilecek etmenlerden birisidir (araç geometrisi dışında). Araç üzerindeki toz taneciklerinin çevresinde, ona gelen hava akımından daha yüksek hızda anlık hava akım bölgeleri dahi oluşabilir. Aerodinami çok derin bir konu. İsteyen olursa, hep beraber girmeye çalışırız.Bir örnek de vermek gerekirse, F1 araçları yüzeyi pürüzsüz, cilalıdır. Bu, araç yakıt tüketimine kadar etkisi olan bir yaklaşımdır.