Gönderen Konu: lpg li araç kullananları lütfen izlenimlerini yazsınlar  (Okunma sayısı 6284 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg li araç kullananları lütfen izlenimlerini yazsınlar
« Yanıtla #20 : Mart 23, 2009, 12:34:02 »
Araştırmak öğrenmek her zaman yararlı gayet te güzel bir eylemdir.Araştırdıkça öğrenir,öğrendikçede bilgilerimiz pekişir.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Toyota Club Türkiye

Ynt: lpg li araç kullananları lütfen izlenimlerini yazsınlar
« Yanıtla #20 : Mart 23, 2009, 12:34:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg li araç kullananları lütfen izlenimlerini yazsınlar
« Yanıtla #21 : Mart 23, 2009, 14:07:29 »
O makaleyi bulamadım. Vikipedia'da bişey buldum:
http://en.wikipedia.org/wiki/Liquefied_petroleum_gas
diyor ki:
LPG as a vehicle fuel has two main disadvantages.

   1. it has a lower energy density than either petrol or diesel, so the equivalent fuel consumption is higher, but since many governments impose less tax, it is still usually more cost effective.
   2. some designs of internal combustion engine required the lubrication of petrol or diesel with lead or lead substitute, and LPG's lack thereof can damage valves or shorten their life. Engines designed for unleaded fuel, equipped with stellite valve seats, are usually suitable for use with LPG without added upper cylinder lubrication.

Burada da aynı yönde bir bilgi var ama bir LPG sitesi olduğu için tam tarafsız olmayabilir:
http://www.fleettec.com.au/index.php?module=pagesetter&tid=7
diyor ki:
Q. Does LP Gas have an effect on engine wear?

A. No, in fact an appreciable reduction in overall engine wear is the norm. This is particularly applicable during cold starting because LPG does not wash lubricating oil from the cylinder walls. Modern unleaded petrol engines are especially suitable for conversion to LPG.

Benzer şeyler burada da yazıyor (daha tarafsız bir site): http://www.racq.com.au/motoring_advice/about_your_car/fuel_saving_tips/lpg_fuel_facts

Does LPG have an effect on engine wear?

An appreciable reduction in overall engine wear is normal when using LPG. This is particularly applicable during cold starting, because LPG does not wash lubricating oil from cylinder walls.
Modern ULP engines are especially suitable for conversion to LPG.

Aynı sitede:
The only point to remember is that in a dual-fuel application it is still necessary to use a petrol regularly to ensure the petrol system components remain in working order.


Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg li araç kullananları lütfen izlenimlerini yazsınlar
« Yanıtla #22 : Mart 24, 2009, 23:31:13 »
Ahmet Özkök arkadaşımızın tercümesi ile...
1. LPG'nin enerji yogunlugu benzine ve mazota gore daha az, esdeger yait tuketimi daha fazla, ama devletler daha az vergi uyguladiklari icin LPG hesapli.
2.Icten yanmali motorlarin bazilari benzin ve mazotun kursun veya kursun yerine kullanilan maddelerle yaglanmasini gerektiriyordu.LPG'de bu madde olmadigi icin motora zararli....

LPG motor yipranmasini azaltir, cunku benzin/mazot silindir duvarlarindan yag filmini yikayip temizlemez. Modern kursunsuz benzinle calisan motorlar LPG donusumune  cok uygundur...

Cifte yakit uygulamasi olan araclarda tek hatirlanmasi gereken sey, benzin sistemi parcalarinin uzun sure kullanilabilmeleri icin surekli benzinde de calistirmak gerektigidir

Bu da Ahmet arkadaşımızın buldugu bir makalede yazıyor(Tübitak)
LPG ile calisan motordaki silindir basinci ve sicakligi benzinle calisana gore daha fazla olur diyor.Bu motorda yapisal hasarlara yol acabilir diyor...Ama yanma sonucu motorun icinde birikenler daha az oluyor, motor daha temiz oluyor

   Burda anlatılanlara göre LPG nin motora yararıda var, zararıda var..Yararı az ölçüde görünüyor..Ahmet Özkök arkadaşıma burdan çok çok teşekkür ederim.Malum İngilizce olmayınca da sıkıntı yaşadım.Ama dostlar sağolsun.Teşekkürler Ahmet... :)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: lpg li araç kullananları lütfen izlenimlerini yazsınlar
« Yanıtla #23 : Mart 25, 2009, 11:02:06 »
Ben kendi çevirimi kendim yapayım bir de: :)

Vikipedia.

LPG’nin araç yakıtı olarak iki ana dezavantajı vardır:
1- Enerji yoğunluğu benzinden de dizelden de düşük olduğundan eşdeğer yakıt tüketimi daha yüksektir fakat bazı hükümetlerin düşük vergi uygulamaları nedeniyle fiyat avantajı vardır.
2-Bazı içten yanmalı motorların tasarımları içinde kurşun veya benzeri maddelerin olduğu benzin veya mazot’un yağlayıcı etkisine ihtiyaç duyuyordu ve LPG’nin bunu içermemesi bu motorlara zarar vererek ömrünü kısaltabilmektedir. [Kurşunlu benzin gerektiren eski tip motorlardan bahsediyor] Kurşunsuz benzin için tasarlanmış (uydu subap yuvalarına sahip) motorlar ise genel olarak ek bir üst silindir yağlamasına gerek duymadan LPG ile çalışmaya uygundur. [Günümüzün çağdaş kurşunsuz benzin motorlarından bahsediyor]

http://www.fleettec.com.au/index.php?module=pagesetter&tid=7
ve
http://www.racq.com.au/motoring_advic...r_car/fuel_saving_tips/lpg_fuel_facts:

S- LPG’nin motor yıpranmasında herhangi bir etkisi var mıdır?

C- Hayır. Gerçekte motor yıpranmasında hatırı sayılır bir düşüş beklenen durumdur. Bu özellikle ilk çalıştırmada geçerlidir çünkü LPG silindir duvarlarındaki yağ tabakasını süpürmez. Modern kurşunsuz benzin motorları LPG dönüşümüne özellikle yatkındır.

Aynı (İkinci) Sitede Çift Yakıtlı Sistemler ile İlgili Bölümde:
Hatırlanması gereken tek şey , bir çift yakıt uygulamasında [bizimkiler gibi hem benzin hem LPG kullanan sistemler kastediliyor] benzin sisteminin bileşenlerinin çalışır durumda kaldığından emin olmak için düzenli olarak benzin kullanmanın gerektiğidir.


Bunlardan benim çıkarttığım sonuç:
1- Kurşunsuz benzin için tasarlanmış bir motora LPG sistemi takıldığında bu motor en iyi yağlamayı LPG ile çalışırken yapar. (Bu doğrudur değildir bilmiyorum. Bi yerde okudum diye bişeye hemen inanmam. Ben sadece bu kaynaklar böyle söylüyor diyorum)
2- Benzin sistemini kullanmaya devam edeceksek (ki benzin tankını söküp bir aracı tamamen LPG ile kullanmak peki ala mümkündür) benzin sistemine ait enjektör ve yakıt pompası gibi parçaların deforme olmaması için ara sıra çalıştırılmaları gerekmektedir.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac