Gönderen Konu: 2019 Mazda 3  (Okunma sayısı 1854 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
2019 Mazda 3
« : Şubat 19, 2019, 19:43:01 »
Mazda, 2030 stratejisi dahilinde yeni 3 serisini, benimsediği Kodo tasarım yaklaşımı ile yeniden yorumladı. Mevcuti benzinli ve dizel SkyActiv ünitelerinin yanında Mazda, 3 serisi ile, Kıvılcım Kontrollü Sıkıştırma Ateşleme teknolojisine sahip ilk ticari benzinli motoru olan SkyActiv-X'i piyasaya sürdü. Bu modelde Hatchback kasa tipi ayrıca dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip olacak.
Benzinli modelleri 1.5, 2.0 ve 2.5 lt hacmindeyken, dizel ünitesi 1.8 lt olacak. Önde MacPherson, arkada  torsyon çubuğu kullanan yeni Mazda 3, 6 ileri manuel ya da otomatik şanzıman ile alınabilecek.
Hatchback standart olarak sekiz hoparlörlü bir ses sistemine sahip olurken, opsiyonel olarak arkada bir çift uydu hoparlörlü ve bir subwooferlu (toplam 12 hoparlör) Bose sistemini de sunacak.
Mazda 3, Grand Touring baz versiyonu ile 20 bin-25 bin US$ arasında fiyatlardan satışa sunulması beklenmekte.




Kaynak: https://www.topspeed.com/cars/mazda/2019-mazda-3-ar174608.html

Toyota Club Türkiye

2019 Mazda 3
« : Şubat 19, 2019, 19:43:01 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Mazda 3
« Yanıtla #1 : Şubat 19, 2019, 19:55:57 »
Tam bağımsız arka süspansiyondan sonra torsiyon çubuğuna döndü, büyük hata etti.
Aks mesafesi 2.7 m ye uzadı.
Sedan kasası daha hoşken, hatchback bence olmamış gibi. Canlı gördüğümüzde karar veririz.
Hatchback versiyonda bagaj hacmi 270 lt deniyor. Umarım bir yanlış anlaşılmadır. :D
Yalıtım daha da iyileştirilmiş durumda.
Türkiye'ye maalesef skyactiv-x motor gelmeyecek, çünkü bu yeni teknoloji sadece 2.0 motorda uygulayacak. Türkiye'ye 1.5 skyactiv-g ile gelmeye devam edecek.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Mazda 3
« Yanıtla #2 : Şubat 19, 2019, 20:18:45 »
Torsiyon'un da avantajları var, bağımsız süspansiyon ise tabi ki bazı yönlerden daha iyi olurdu.
Dizel motor da 1.8lt var, bu durumda Türkiye için sadece 1.5lt atmosferik benzinli kalıyor. Yalıtım seviyesini bilmiyorum ama bu motor bana dıştan biraz sesli gelmişti. Fiyatlar konusunda ise zaten durum ortada yurtdışı ile karşılaştırınca.
HB versiyon, fotoğraflardan gördüğüm kadarı ile bence çok sportif olmuş. Daha önce C segment ve sportif görünen bir çok modele göre dahi daha sportif çizgileri var. Hatta arka kısmı İtalyan çizgilerini hatırlatıyor bana...
Aks mesafesi yanlış hatırlamıyorsam 2.720mm.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Mazda 3
« Yanıtla #3 : Şubat 19, 2019, 20:29:26 »
Evet arka kısmı Alfa romeoya, Ferrariye benzetenler var.
Ben de niye baykuş bakışından vazgeçtiler diye düşünüyorum. 2014-2018 kasasının far stop tasarımı daha hoş bence.
Benzinli motoru gayet sessiz abi. Çalıştığı hissedilmiyor içeride de dışarıda da. Lpg ile de harikalar yaratıyor gerçekten.
Dizel motoru ise en sessiz dizel dizel motor diye lanse edildi. Piston başlarında ses azaltma yöntemleri uygulanmış ve benzinli karakterine büründürmüşler deniyordu.
1.8 e geçmelerinin sebebi de kesin emisyon nedeniyledir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Mazda 3
« Yanıtla #4 : Şubat 19, 2019, 21:19:06 »
Sedan kasa sanki daha güzel daha oturaklı olmuş gibi içi göğüs ve multimedya ekranı haricinde güzel özellikle koltuklar çok güzel görünüyor,yan sırt destekleri gayet güzel olmuş,ama hb kasanın cam boylarını özellikle arka yan camları çok küçük tutmuşlar arkada oturan için kasvetli bir ortam sunar heleki çocuklar için çok daha sıkıcı olur motor için birşey diyemem o konuda bir tecrübem olmadı mutlu bey Mazda kullanıcısı olarak  çok daha verimli bilgiler aktarabilir,sonuç olarak genelleme yapacak olursak Mazda yine hem Avrupalı hemde japon olarak güzel bir araç çıkarmış ortaya İNŞAALLAH hakkettiği pazar payını yakalar.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2372 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Mazda 3
« Yanıtla #5 : Şubat 20, 2019, 10:22:56 »
Skyactiv X, M-Hybrid, I-Activ çekiş sistemi ve Skyactiv Drive şanzıman ile mükemmel bir kombinasyon olmuş, bu kombinasyonun ülkemiz fiyatını düşünmek bile istemiyorum  |-\

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Mazda 3
« Yanıtla #6 : Şubat 20, 2019, 18:00:00 »
:zombi2: Bence fiyat dahi oluşmayacak maalesef 1.5 lt benzinli dışında Ufuk. 90'lardaki Mazda modellerini hatırlıyorum da, sadece 929 çok nadir denk gelinirdi Türkiye'de. Geçenlerde de Cx7'ye denk gelmiştim, plakasını tahmin edersiniz.

Aslında 1.8lt dizele geçmelerinde sorun yok, muhtemelen dediğin gibi Mutlu, ayrıca güç/tüketim yaklaşımında optimumu da yakalamış olabilirler. Benzinlide Ufuk'un da belirttiği gibi Hafif Hybrid'de olacak sanırım. Başka heyecan verici (yine ülkemizde maalesef pek göremeyeceğimiz teknolojilerden birisi) bir yaklaşım ise, Rotary Hybrid. Üstelik bu rotary LPG uyumlu da olabilir (bence araç en baştan Lpg dahil tasarlandığında sağlıklı olabilir).

Video'da 5:20 sonrası motor sesi örnek. Benzinli bir motor için bana yüksek geldi.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '13
  • 227 kere teşekkür etti
  • 187 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Mazda 3
« Yanıtla #7 : Şubat 20, 2019, 19:36:45 »
Ön görünüm güzel, arka görünüm itici. Ön kısımla arka kısmı aynı kişi tasarlamış olamaz. Sedan versiyonda sis farı yeri varken hb modelde sis yerini göremedim. Başka bir teknoloji mi kullandılar acaba? İç tasarımı hoş olmuş.

Hafif hybrit konusunu anlamadım.  Toyota hybrid gibi değil anladığım.

Hafiften kasıt 3 5km mi elektrikle gidecek. Yoksa güç isteyen yerde yakıtı azaltmak için benzin motoruna destek çıkacak bir sistem mi?

https://m.donanimhaber.com/2019-Mazda-3-un-Avrupa-daki-motor-secenekleri-belli-oldu--108078

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • adapazarı
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '19
  • 66 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Mazda 3
« Yanıtla #8 : Şubat 20, 2019, 20:41:26 »
Ben çok beğendim.. bu arada 2011 Mazda 6 lara bayılıyorum @Mutlu Tekir (30216)  bey sizin yorumunuz nedir dediğim 6 için
Çıkarım seninle her yola 🚕🚗

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Mazda 3
« Yanıtla #9 : Şubat 20, 2019, 21:31:06 »
Ben çok beğendim.. bu arada 2011 Mazda 6 lara bayılıyorum @Mutlu Tekir (30216)  bey sizin yorumunuz nedir dediğim 6 için

Avensis 2.0, Accord 2.0 ne yakıyorsa onu yakıyor. Landirenzonun karma lpg sistemi oluyor sadece. 2011 modelde direk enjeksiyona geçtikleri için lpg sıkıntılı. Güzel dolu bir araçtır.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 21, 2019, 17:37:10
:zombi2: Bence fiyat dahi oluşmayacak maalesef 1.5 lt benzinli dışında Ufuk. 90'lardaki Mazda modellerini hatırlıyorum da, sadece 929 çok nadir denk gelinirdi Türkiye'de. Geçenlerde de Cx7'ye denk gelmiştim, plakasını tahmin edersiniz.

Aslında 1.8lt dizele geçmelerinde sorun yok, muhtemelen dediğin gibi Mutlu, ayrıca güç/tüketim yaklaşımında optimumu da yakalamış olabilirler. Benzinlide Ufuk'un da belirttiği gibi Hafif Hybrid'de olacak sanırım. Başka heyecan verici (yine ülkemizde maalesef pek göremeyeceğimiz teknolojilerden birisi) bir yaklaşım ise, Rotary Hybrid. Üstelik bu rotary LPG uyumlu da olabilir (bence araç en baştan Lpg dahil tasarlandığında sağlıklı olabilir).

Video'da 5:20 sonrası motor sesi örnek. Benzinli bir motor için bana yüksek geldi.

Hakan abi kulağını bu kadar yakına getirsen bir de kaput açsan illaki bu kadar ses duyulur. Kaput açıkken bile ayakta duyuluyor, kaput kapalıyken pek duyulmuyor. İş arkadaşıma aldırmıştım yeni kasayı, üstüne bir de lpg takılı. Enjektör sesine rağmen diyorum bunu. Canlı gör, dinle derim. :)

Mesaj Birleştirildi: Şubat 21, 2019, 17:37:15
Ön görünüm güzel, arka görünüm itici. Ön kısımla arka kısmı aynı kişi tasarlamış olamaz. Sedan versiyonda sis farı yeri varken hb modelde sis yerini göremedim. Başka bir teknoloji mi kullandılar acaba? İç tasarımı hoş olmuş.

Hafif hybrit konusunu anlamadım.  Toyota hybrid gibi değil anladığım.

Hafiften kasıt 3 5km mi elektrikle gidecek. Yoksa güç isteyen yerde yakıtı azaltmak için benzin motoruna destek çıkacak bir sistem mi?

https://m.donanimhaber.com/2019-Mazda-3-un-Avrupa-daki-motor-secenekleri-belli-oldu--108078

Toyota'nın hibritinden çok farklı bu sistem. Hibrit de denmeyebilir aslında. Şimdilik anlaşılan sadece ilk kalkışta elektrik motorunun o yüksek torkunu anlık kullanacak. Böylece ilk tepki çok hızlı.

Alıntı
A 5th, Skyactiv-X engine is the first production car to be assisted by Mazda’s new M hybrid system. This offers superior initial response (presumably from an F1-style battery system, also delivering great torque. There’s really no detail at this stage on the battery specs and abilities, so we’ll have to wait and see on that one.
https://techau.com.au/2019-mazda-3-will-be-available-as-a-hybrid-technically-special/

Ön kısımla arka kısım bence aynı, önde de arkada da yuvarlak tasarım kullanmışlar. Önceki nesilde baykuş bakışı idi, ona benzer farklı bir çözüm böyle bulmuşlar.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: 2019 Mazda 3
« Yanıtla #10 : Şubat 21, 2019, 17:46:18 »
Aslında üzerinde durulması gereken konulardan bazıları, tasarım yaklaşımı ile diğer markalar için de öngörü oluşturması. Sonuçta bazen oldukça sıradan otomobiller olabiliyor. Ayrıca bazı yönleri ile tartışılsa da (geliştirdiği teknolojiye nazaran etkisi nispeten düşük yaklaşımlar (bir Pareto Analiz yaklaşımı ortaya koyarsak), bu da, bir otomobil markası olmanın yanında, bir otomobil teknoloji markası imajını da güçlendiriyor. Tabi bu biraz da mali yapı ile ilgili. Sonuçta Ar-Ge için önce ona ayırabilecek bütçe gerekiyor.

Motor rölanti ses düzeyi bana yüksek geldi Mutlu, konu bu eksende kalmasın tabi ama kastettiğim araç iç ses düzeyi değil. Örneğin bir Ae101 4a-fe'de yalıtım nerede ise olmamasına rağmen, kullanan çok kişi araç çalışırken tekrar kontak çevirmiştir muhtemelen. Sanırım rölanti sesinin yüksekliği (bu öznel bir kavram), sıkıştırma oranı ile alakalı.

Genel olarak C segment HB kasada Crossover yaklaşımı da bence çok anlamlı.