Gönderen Konu: Honda Türkiye’deki fabrikasını kapatıyor iddiası  (Okunma sayısı 1543 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Financial Times'ın İngiliz Milletvekili Justin Tomlison'ın açıklamalarına dayandırdığı haberine göre Honda, Türkiye'deki fabrikasını kapatıyor! Milletvekili, Honda'nın Türkiye'deki fabrikasını kapatacağını iddia ettiği açıklamasında şu ifadelerini kullandı: İngiltere'nin yanı sıra Türkiye'deki fabrika da Avrupa'daki üretimi kaldırma planları çerçevesinde kapatılacak.

Dünyanın en büyük markalarından Honda, İngiltere’deki ve Türkiye’deki fabrikalarını kapatacak, iddianın sahibi ise İngiliz Milletvekili Justin Tomlison. Tomlison dün yaptığı
açıklamada, “Bu durumu yarın sabah açıklayacaklardı ama daha erkene çektik. Swindon’da yer alan fabrikanın kapatılmasının sebebi Brexit değil. Honda üretimini Japonya’ya
kaydırarak, oradaki üretimin pekiştirilmesini amaçlıyor” dedi. Bu kararın sebebi olarak AB-Japonya arasındaki gümrük anlaşması sonucunda Japonya’dan AB’ye olacak olan ithalatın ucuzlaması temel sebep olarak gözüküyor!

3500 kişinin çalıştığı bu fabrikada 5 kapılı Civic ve markanın kompakt SUV modeli olan CR-V üretiliyor. İngiltere’deki fabrikanın kapatılacağı tarih ise 2022 olarak belirtiliyor. JATO Dynamics’in verilerine göre Civic modelinin Avrupa’daki satış adedi geçen yıl yüzde 6 arttı ve 42308 oldu. CR-V’nin satışları ise yüzde 18 azalarak 27 bin 337 oldu.

Markanın İngiltere’deki fabrikası 160 bin araç üretiyor ve İngiltere otomobil pazarının toplamı 1.52 milyon. Ayrıca Honda geçtiğimiz ay Swindon’daki fabrikayı Nisan ayında 6 günlüğüne kapatma kararı almıştı, bunun sebebinin ise Brexit olduğunu belirtmişlerdi.

Tomlison’un Türkiye’deki Honda fabrikasının kapatılmasıyla ilgili de açıklaması şu oldu, “Honda’nın bu kararının sebebi küreselleşme trendleriyle alakalı ve kesinlikle Brexit buna sebep olmuyor. Ayrıca Türkiye fabrikası da tüm üretimin Japonya’ya kaymasından dolayı kapatılacak.”

Markanın Türkiye’deki fabrikası 21 Eylül 1996´da Gebze Şekerpınar'da temeli atılarak başlandı bu tarihten 14 ay sonra da açıldı! 1997 yılı sonundan itibaren Honda'nın Civic modelinin seri üretimine başlayan şirket Ocak 2003 tarihinden itibaren Honda Türkiye A.Ş. olarak %100 Honda Motor Co. sermayesi ile faaliyetlerini sürdürdü, sürdürmekte.
Türkiye’de bulanan Honda fabrikası, markanın Avrupa´daki ikinci otomobil üretim tesisi. Bu tesiste Civic Sedan modeli üretiliyor ve toplamda 770 kişi çalışıyor.






Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • SUBARU Forester SG
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 114000
  • Model Yılı: '07
  • 195 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye’deki fabrikasını kapatıyor iddiası
« Yanıtla #1 : Şubat 19, 2019, 10:16:10 »
kendilerinin siyasi belirsizliğinden aklınca bizi de nasiplendirmeye çalışmış. önce kendi sıkıntılarını halletsinler. en geç 2022'ye kadar honda ingiltere'deki fabrikasını kapatacak bu net. türkiye ile alakalı herhangi bir açıklama yok. kaynak kaba eti. çok şaapmayın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye’deki fabrikasını kapatıyor iddiası
« Yanıtla #2 : Şubat 19, 2019, 12:51:22 »
ingilizin mavi kitap gibi beyin yıkaması,subluminal iletisi,gerekirse yürüyüş yapar,kamuoyu oluşturur,gider bir de honda alırız,fabrika üretime devam etsin diye..
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye’deki fabrikasını kapatıyor iddiası
« Yanıtla #3 : Şubat 19, 2019, 13:01:58 »
HONDA'DAN ÖNEMLİ TÜRKİYE AÇIKLAMASI

Honda'nın İngiltere'den çıkacak olması üzerine Türkiye operasyonlarına ilişkin önemli açıklama geldi. Honda, aldığı kararla Türkiye'deki faaliyetlerini sürdürecek.

Honda uluslararası üretim faaliyetlerindeki değişiklik kapsamında İngiltere'deki fabrikasını kapatacağını, Türkiye'de Civic modelinin üretimine ise 2021 yılında son vereceğini açıkladı.

Açıklamada Gebze'deki 50,000 araç kapasiteli tesisin şu anda ürettiği Civic sedan modelinin üretimine 2021'de son vereceği ancak şirketin "iş faaliyetlerini" sürdüreceği ifade edilerek, "Honda Türkiye AŞ bu süreçte Türkiye'deki paydaşlarıyla yapıcı diyaloğu sürdürecektir" denildi.

Honda'nın Türkiye'deki üretim ve satış faaliyetleri Kocaeli'nde bulunan 280 milyon lira sermayeli şirket tarafından gerçekleştiriliyor. Üretime 1997 yılında başlayan 50,000 araç kapasiteli tesis geçen yıl yaklaşık 40,000 Civic sedan üretti. Şirkette yaklaşık 1,100 kişi çalışıyor.

Şirket ayrıca İngiltere'deki Swindon fabrikasını 2021 yılında kapatacağını açıkladı. Yılda 150,000 aracın üretildiği fabrikada 3,500 kişi çalışıyor.

Şirketin Avrupa'daki bölgesel operasyonlarından sorumlu en üst düzey yetkilisi Katsushi Inoue, "Sektörümüzü etkileyen emsali görülmemiş değişimler ışığında elektrikli araç stratejimizi hızlandırmamız ve küresel operasyonlarımızda gerekli yeniden yapılandırmayı yapmamız hayati önem taşıyor... Bu karar kolay alınmadı ve çalışanlarımızı rahatsız edici bu açıklama nedeniyle son derece üzgünüz" denildi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye’deki fabrikasını kapatıyor iddiası
« Yanıtla #4 : Şubat 19, 2019, 15:15:50 »
Honda Türkiye, ülkemizdeki faaliyetlerinden ve ihracatlarından memnun, bunu daha çok geliştirme arzusunda olduklarını açıklıyorlar ve FC5 kodlu Civic modelinin üretimine tam kapasite devam ediyorlar.

Her konuda olduğu gibi, sadece 2021 yılı değil hatta günümüzden sonra neler olacağı global gelişmelere bağlı olacaktır.

ingilteredeki fabrika kapandıktan sonra Honda Türkiye avrupaya en yakın kaliteli sedan üretimi yapan tek fabrika konumunda olacak belki Hatch Back kasa üretim görevini de yüklenecektir.

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye’deki fabrikasını kapatıyor iddiası
« Yanıtla #5 : Şubat 19, 2019, 15:34:37 »
Bugün saat 11 itibariyle Honda, Türkiye'deki fabrikasını 2021'de kapatacağını kendi global sitesinden resmi olarak duyurdu.Global gelişmelere falan bağlı değil hocam.Bu kesin karar.
Ama anlıyorum sizi.Honda kullanıcısı olarak sindirilecek bir durum değil tabiki.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye’deki fabrikasını kapatıyor iddiası
« Yanıtla #6 : Şubat 19, 2019, 15:59:45 »
Bugün saat 11 itibariyle Honda, Türkiye'deki fabrikasını 2021'de kapatacağını kendi global sitesinden resmi olarak duyurdu.Global gelişmelere falan bağlı değil hocam.Bu kesin karar.
Ama anlıyorum sizi.Honda kullanıcısı olarak sindirilecek bir durum değil tabiki.

Özdem bey, rica etsem web sitesindeki kapatılacak haberinin linkini verebilirmisiniz?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 1900
  • Model Yılı: '20
  • 5 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye’deki fabrikasını kapatıyor iddiası
« Yanıtla #7 : Şubat 19, 2019, 16:21:08 »
Özdem bey, rica etsem web sitesindeki kapatılacak haberinin linkini verebilirmisiniz?
Haber doğru, linki;
https://global.honda/newsroom/news/2019/c190219beng.html
2020 Corolla 1.6 Dream MDS Kar Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye’deki fabrikasını kapatıyor iddiası
« Yanıtla #8 : Şubat 19, 2019, 16:35:18 »
Bir düzeltme yapayım,

Fabrika kapanacak demiyor. Civic üretimi durdurulacak diyor. Ne olacağı hakkında görüşmeler sürüyor diyerek de bitiriyor.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye’deki fabrikasını kapatıyor iddiası
« Yanıtla #9 : Şubat 19, 2019, 16:53:19 »
İngiltere'deki fabrikasını kapatacağını ama oradada yer alacağını söylüyor.Yazıda Honda'nın küresel üretim operasyonlarını revize edeceğini ve yüksek üretim hacimlerine sahip olmasını beklediği bölgelere odaklanacağını belirtiyor.Türkiyede'ki fabrikada küçük olduğundan burayı kapatacak.Üretimin durması demek,Honda'nın üretilmemesi demek.Kapatmazsada ticarethane olarak kullanır. Sonuç itibarıyla fabrikanın kapanmayacağını anlasak bile , Honda'nın bundan sonra Türkiye'de üretilmeyeceğini açık bir dille yazmışlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye’deki fabrikasını kapatıyor iddiası
« Yanıtla #10 : Şubat 19, 2019, 17:04:06 »
Haber doğru, linki;
https://global.honda/newsroom/news/2019/c190219beng.html

Burada Honda Türkiye fabrikasının kapatılacağı haberi yok,

"Honda Türkiye AŞ, 2021 yılında Civic üretimini bitirecek ve ticari iş faaliyetlerine devam etme niyetinde olduğunu açıklıyor ve Türkiye'deki ortaklarıyla yapıcı diyaloğu sürdürecektir".

Civic yerine Hybrid veya tam elektrikli gibi başka bir şeyin üretimi gelebilir?

Bilindiği üzere Hybrid modeline Civic denmiyor.

Diğer taraftan, Türkiyedeki ortaklarıyla yapıcı ne diyalog yürütecekler? acaba bu fabrika Honda ile beraber başka birşeye mi dönüşecek?

3 - 5 yıl sonrası için birşeylere karar vermek kolay değil, sonuçta dünyayı şekillendiriyorlar, henüz net bir karar veya açıklama yok.

Bu arada ben aracımdan memnunum, daha uzun yıllar bineceğim.

Honda merkeze detaylı yazım üzerine, 0.212.337 24 99 nolu telefon ile arayan kişi, "fabrikanın kapatılacağı gibi birşeyin söz konusu olmadığından bahsetti ve şu anki durum medyadan açıklandığından farklı değil" dedi.

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye’deki fabrikasını kapatıyor iddiası
« Yanıtla #11 : Şubat 19, 2019, 17:55:25 »
tr de yer alan bir fabrikanın kapatılmasını kabul etmek mümkün değil,üretimler devam etmeli,hükümet bu konuda ilgili bakanlıklar vasıtasıyla iletişim içine girecektir,yazıdan anladığım kadarıyla civic üretimine ara verilse bile belki başka bir otomotiv ürünü model devreye girecektir.dünyaca tanınan ilgi ve kabul gören bir otomotiv fabrikasının bir ülkedeki faaliyetlerine son vermesi ve çekip gitmesi küresel ortamda olumsuz izlenim yaratacaktır.olay sadece 1100 çalışanın işsiz kalması değil,uluslararası derecelendirme kuruluşlarının notlarına da etki edecektir.bu nedenle 'ne yapalım giderlerse gitsinler' diyerek seyirci olunmamalıdır,onlarda pazarlığa açığız gibi bir açık kapı bırakmaktadırlar.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 68 kere teşekkür etti
  • 287 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye’deki fabrikasını kapatıyor iddiası
« Yanıtla #12 : Şubat 19, 2019, 18:07:03 »
Arayan kişi tabiki öyle diyecek.Sonuçta 2021 yılına daha iki yıl var.Satışların etkilenmemesi için.Yapısal diyalog bence şu anlama geliyor.Bu fabrikalar teşviklerle kuruldu.Devlet ile belirli bir süre anlaşmaları olabilir.1.100 çalışanı var.Bu kişilerin işsiz kalması ekonomik bir sorun. Yedek parça üreten yan sanayi firmalar var.
Ülke çapında servisler var.Al-sat yapacaksa Distribütör anlaşmaları olacak.Bu durumların Türkiye'de yaratacağı  olumsuz etkilerine istinaden yapısal diyalogu sürdürücekler.Adamlar sonunda üzgün olduğunu belirtiyor.Başka bir planları olsaydı,bunu açık olarak söylerdi.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye’deki fabrikasını kapatıyor iddiası
« Yanıtla #13 : Şubat 24, 2019, 10:26:28 »
1- Daralan dünya ekonomisi
2- Türkiyede otomobil satışlarının %60 civarında düşmesi
3- Avrupa - Japonya ticaret anlaşmasıyla Japon otomobilleri ab'ye gümrüksüz girecek

ingiltere ve Türkiye ab üyesi olmadığından malları ab'ye gümrüklü veya kotalı girmektedir.

ab'de satılan başlıca japon markalarının payı;

Toyota %4.7
Nissan %3.3
Honda %0.9
 


Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye’deki fabrikasını kapatıyor iddiası
« Yanıtla #14 : Şubat 24, 2019, 11:17:19 »
sonuç honda açısından tamamen ab pazarından hem satış hem üretim açısından çıkma anlamında,bir daha da gelmesi ve gerek ab de gerekse tr de yer alması ve satış yapması mümkün olmaz,endonezyada veya brezilyada üretilen honda buraya nasıl ve kaça gelir?yedek parçası ve gümrüğü ne olur? onlar bu bölgeyi gözden çıkarmışlar,küresel ve yöresel sıkıntılar malum,brexit ingiltereyi değil sanki bizi de etkilemiş gibi..ab ülkeleri özellikle ekonomik anlamda aşırı milliyetçilerdir,zaten japon araçların pazar payından belli,renault-nissan ortaklığı gibi bağlantılar olmazsa tamamen elveda japon vd.diyeceklerdir.gelelim bize,özümüze dönmedikçe beklenen kar payını elde edemeyeceklerini anlayanlar kaçıyorlar,böyle giderse toyota da çeker gider,düne kadar wv neden fabrika açmıyor derken bu gün eldekileri de kaçırıyoruz,hesaplar belli,bir otomobil fabrikası yıl da en az 200.000 adet üretemezse zarar ediyor diyorlar,bizim yerli araçtan ses yok,alım gücü yok.dün bir açıklama vardı 0 araçlar için 5 yıl ödeme planı yapılacak gibi..geçmiş olsun ,ötv yi 3 er aylık dönemde 5 er puan düşürmek suretiyle zaman içinde sıfırlayarak kaldırılması diye yorumlar yazdığımı hatırlıyorum.alım gücü düştü,zira bu terazi bu sıkleti kaldırmıyor.çok üzücü ama güle güle honda...
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '21
  • 763 kere teşekkür etti
  • 798 kere teşekkür edildi
Ynt: Honda Türkiye’deki fabrikasını kapatıyor iddiası
« Yanıtla #15 : Şubat 26, 2019, 13:13:53 »
Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Arda Ermut, Türkiye'de Civic Sedan üretimine 2021'de son vereceğini duyuran Honda ile temasların devam ettiğini söyledi. Ermut "Burada halihazırda oluşmuş olan üretim kapasitesinin yararlı şekilde farklı bir alanda kullanılması önemli. Bunun için yakın dönemde önümüzdeki ay içerisinde Japonya'ya ziyaretimiz de olacak" dedi


Cumhurbaşkanlığı Yatırım Ofisi Başkanı Arda Ermut, yeniden yapılanma kapsamında Türkiye'de Civic Sedan üretimine 2021'de son vereceğini duyuran Honda ile temasların devam ettiğini söyledi. Ermut ve SOCAR Türkiye Üst Yöneticisi (CEO) Zaur Gahramanov, ekonomi gazetecileri ile bir araya geldiği toplantının ardından soruları yanıtladı.

 
 

Ermut, Honda'nın Civic Sedan üretimini durduracağı Gebze'deki fabrikasında, sağlanacak cazip teşviklerle, hibrit ve elektrikli otomobil üretilebileceği beklentisiyle ilgili soru üzerine "Honda enteresan bir vaka" dedi. Şirketin kısa süre önce kapasite artışına gittiğini hatırlatan Ermut Honda'nın kendilerine 'Şu sebepten dolayı gitmek üzereyiz, bize destek olun' gibi bir talebi olmadığını belirtti.


Temaslarının devam ettiğini aktaran Ermut "Anladığımız kadarıyla global ve bölgesel stratejileriyle ilgili yeniden yapılandırma var. Burada halihazırda oluşmuş olan üretim kapasitesinin yararlı şekilde farklı bir alanda kullanılması önemli. Bunun için yakın dönemde önümüzdeki ay içerisinde Japonya'ya ziyaretimiz de olacak" dedi. Ermut, Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın da bu yıl iki Japonya ziyareti yapacağını aktardı.

'OTOMOTİV SEKTÖRÜNE YENİ OYUNCU GELEBİLİR'

Yeni otomotiv projeleriyle ilgili çalışmalarının da devam ettiğini belirter Ermut "Biz bu alanın çok canlı bir alan olduğunu düşünüyoruz. Otomotivde piyasadan çıkma anlamında gelişme olmayacak ama yeni oyuncuların girmesi anlamında önümüzdeki dönemde bazı gelişmeler olabilir" diye konuştu.

'YATIRIMLAR GİDİYOR GİBİ BİR ALGIYI DESTEKLEYECEK VERİ YOK'

 
 

Son dönemde "Türkiye'den yatırımlar gidiyor' gibi bir algıyı yaratılmaya çalışıldığını belirten Ermut, rakamların bu iddiaları desteklemediğini belirtti. Global üretim modellerinde bir şirketin ayrılmasının ve başka bir şirketin ülkeye gelmesinin olağan ve görülen şeyler olduğunu vurgulayan Ermut "Mesela Japonya'da yurt dışına giden yatırımların yurt içine gelen yatırımlara yüzdesi, yüzde bin 248. Almanya'da yüzde 214, Güney Kore'de yüzde 202, Malezya'da yüzde 122. Bunlar gelişmiş ülkeler. Diğer ülkelerden de örnek vermek gerekirse Hindistan'da bu oran yüzde 35, Polonya'da yüzde 22 ve bu Türkiye'de yüzde 20 seviyesinde. Dolayısıyla şu rakamlardan 'Türkiye'den yurt dışına yatırım kaçıyor' demeyi biz açıkçası çok iyi niyetli bulmuyoruz." diye konuştu.

'JAGUAR LAND ROVER'İ SLOVAKYA'YA KAPTIRDIK'

Arnavutluk ve Karadağ gibi ülkelerin de doğrudan yabancı yatırım çekmek için Türkiye'ye benzer adımlar attığının, inovatif destekler sağladığının hatırlatılması üzerine Ermut, İngiliz lüks otomobil şirketi Jaguar Land Rover'in (JLR) Slovakya'yı seçmesini örnek verdi. Slovakya hükümetinin, fabrikanın ülkede kurulması için yaklaşık 130 milyon Euro teşvik verdiğini belirten Ermut, Slovakya'nın Jaguar Land Rover'in yatırımı için toplam 800 milyon Euro'luk paket sağladığını aktardı. "Jaguar Land Rover'i Slovakya'ya kaptırdık" diyen Ermut, Cumhurbaşkanlığı Hükümet Sistemi'nin yabancı yatırımlardaki karar alma mekanizmasını daha da hızlandıracağını belirtti.



'BÜROKRASİNİN KAFASININ DEĞİŞMESİ İÇİN  BAZI ÖNLEMLER GEREKİYOR'

Arda Ermut, FETÖ ve paralel yapı nedeniyle devlet içindeki güvenin zedelendiğini, bürokratların inisiyatif almaktan  çekinmeye başladığını kaydeden Ermut "Bütün kararı tamamen siyasi iradeden bekliyorlar. Bu da zincirleme, Cumhurbaşkanlığına kadar çıkan ağır bir bürokratik yüke dönüşüyor" dedi. Yeni sistemde bunun tersinin amaçlandığını belirten Ermut "Bunun gün geçtikçe etkilerini göreceğiz ama bürokrasinin kafasının değişmesi anlamında onları da rahatlatacak bazı önlemlerin alınması gerekecek. Bunların hemen rakamlara yansıması biraz zaman alacak" diye konuşytu.

'GLOBAL ŞİRKETLER YÖNETİM KURULU TOPLANTILARINI TEKRAR TÜRKİYE'DE YAPMAYA BAŞLADI'

Yabancı yatırımları etkileyen en önemli konulardan birinin yatırım yapılan ülkedeki güvenlik algısı olduğuna işaret eden Ermut,  global şirketlerin yönetim kurulu toplantılarını tekrar Türkiye'de yapmaya başladığını dile getirdi. Yatırımcıların son dönemde  güvenlikten çok kurdaki dalgalanma, yatırım maliyetleri ve faiz oranlarıyla ilgili sorular sorduğunu kaydeden Ermut "Türkiye'nin yap-işlet-devret modeliyle ilgili stratejisi ne olacak' sorusu yöneltiliyor" dedi. Yatırımcıların zaman zaman bölgedeki gelişmelere yönelik de sorular yönelttiğini dile getiren Ermut  "Türkiye'ye gelen yatırımcılar aynı zamanda Türkiye'nin etrafındaki pazarlar için de gelmesi sebebiyle bu bizim açımızdan önemli" diye konuştu