Gönderen Konu: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu  (Okunma sayısı 517 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: A+
  • 166 kere teşekkür etti
  • 90 kere teşekkür edildi
Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« : Şubat 15, 2019, 14:20:53 »
Hocalarim selamlar,

Sevgili minik kirpim ile 125.000km devirdik. Ancak malesef yag eksiltme yapiyor hali hazirda... Eksiltme miktari ise 5.000kmde 1.5 litre seklinde. Ustalara gösterdim 2 farkli yere, aracin kilometresinin onlara düsük gelmesinden olacak ki bir sey yok, bu motorlarin karakteristigi böyle diyip yolladilar beni... Baktilar kacak da yok. Sanirim ugrasmak mi istemediler nedir :)  (1.33 Dual VVT-I)

Aracimda performans düsüklügü yok. Mavi-siyah-beyaz duman yok. Antifrizde köpürme, hararet yok. Yagda köpüklenme yok. LPG yok.  Aklima conta geliyor ama 125.000km deki aracin contalari degisir mi yani ?  o da bana mantiksiz geliyor...

Süphelendigim bir durum su ki, soguk havalarda motorumda hafif bir nemlilik oluyor genellikle. Onu da gösterdim soguklarda normal dendi...

Liqui Moly'nin yag sizinti kacak önleyici ürünü var. Onu kullanmak var aklimda ama bilemedim. Ne kadar dogru olur ? Neticede yeni nesil yaglar oldukca kaliteli üretiliyorlar artik...

Ya da sadece viskozite mi yükseltmem gereklidir? (Aklimda olanlar Liqui Moly 10w40, Motul X-Cess 5w40, Motul Synergie 10w40) Aslinda 10-40 ve 5-40 arasi bir kararsizlik yasiyorum...  (Viskozite düsür diyenler bile oldu da 0w20 bu kilometreden sonra zaten yag eksilten bir motorda kullanmayi kendimce mantikli bulmuyorum. Son bakimda Motul Xclean FE 5w30 kullandim)

Benim kücük kirpim gözüm gibi baktim ona, lpg bile takmadim minigime... Yakistiramadim bu hareketini ona dogrusu.. :)

Degerli fikirlerinizi bekliyorum Toyotaci abilerim.

Saygilarimla

Sefa

2011 Auris 1.33 Dual VVT-I
Youtube Channel : https://www.youtube.com/channel/UCJCUJ_h_saUp7hxZ1V_cEmA?view_as=subscriber
Faydali Konular ve Basliklar:
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Toyota Club Türkiye

Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« : Şubat 15, 2019, 14:20:53 »
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 14555
  • Kan Grubu: 0+
  • 27 kere teşekkür etti
  • 548 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #1 : Şubat 15, 2019, 17:25:39 »
her yağ değişiminde farklı viskozite ve farklı marka yağ mı?kullanıyorsunuz yoksa sürekli aynı marka mı? kaçak sızıntı yoksa ek olarak başka ürünler kullanmaya da gerek yok.kaçak olsa sağda solda bulaşık yağ olur,ustalarda bunu görürlerdi.bu son kullandığınız yağı ilk defa kullandıysanız,ikinci defada aynı viskozite ile kullanın fark olacak mı?hayır kısa yoldan çözüm arıyorum diyorsanız,bir yağ markasında karar verin ve 5w/40 ile devam edin bir süre yine yağ yakma vs olursa 5w/50 ve nihayet 10w/60 la inşallah 300-400.000 km leri görürsünüz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: A+
  • 166 kere teşekkür etti
  • 90 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #2 : Şubat 15, 2019, 17:35:54 »
her yağ değişiminde farklı viskozite ve farklı marka yağ mı?kullanıyorsunuz yoksa sürekli aynı marka mı? kaçak sızıntı yoksa ek olarak başka ürünler kullanmaya da gerek yok.kaçak olsa sağda solda bulaşık yağ olur,ustalarda bunu görürlerdi.bu son kullandığınız yağı ilk defa kullandıysanız,ikinci defada aynı viskozite ile kullanın fark olacak mı?hayır kısa yoldan çözüm arıyorum diyorsanız,bir yağ markasında karar verin ve 5w/40 ile devam edin bir süre yine yağ yakma vs olursa 5w/50 ve nihayet 10w/60 la inşallah 300-400.000 km leri görürsünüz.
çok teşekkür ederim @Tokay  Ceritoğlu (40552)  abi. Şimdi o zaman senin dediğin gibi 5w30 ile devam edeceğim. Sıkıntı devam ederse 5w40 a geçeceğim... Dogru mu anladim ?
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I
Youtube Channel : https://www.youtube.com/channel/UCJCUJ_h_saUp7hxZ1V_cEmA?view_as=subscriber
Faydali Konular ve Basliklar:
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 14555
  • Kan Grubu: 0+
  • 27 kere teşekkür etti
  • 548 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #3 : Şubat 15, 2019, 19:58:19 »
evet ama bu defa da aynı marka yağı kullanın,eksilmeyi takip edin,yine aynı ölçülerde eksiliyorsa artık geçiş yaparak 5w/40 la devam edersiniz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: A+
  • 166 kere teşekkür etti
  • 90 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #4 : Şubat 15, 2019, 20:15:00 »
evet ama bu defa da aynı marka yağı kullanın,eksilmeyi takip edin,yine aynı ölçülerde eksiliyorsa artık geçiş yaparak 5w/40 la devam edersiniz.
Motul kullanmistim o zaman motulden devam edecegim 5w40 Xcess ile :)
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I
Youtube Channel : https://www.youtube.com/channel/UCJCUJ_h_saUp7hxZ1V_cEmA?view_as=subscriber
Faydali Konular ve Basliklar:
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 106 kere teşekkür etti
  • 661 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #5 : Şubat 15, 2019, 20:46:10 »
Hayır sefa Tokay abiyi yanlış anlamışsın bir yağ markasının ve vşzkozitesinin eksiltme yaptığını veya yapmadığını anlamak için aynı yağı iki sefer üst üste kullanırsın eğer eksiltme devam ederse değiştirirsin Tokay abide sana aynı vizkoziteyi kullan eksiltme devam ederse 5W40 a geçiş yap diyor.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 14555
  • Kan Grubu: 0+
  • 27 kere teşekkür etti
  • 548 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #6 : Şubat 15, 2019, 21:05:25 »
evet ,ümit şahantimor beyin söylediği,açıkladığı gibi diyorum.sonucu birlikte göreceğiz.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2507 kere teşekkür etti
  • 2832 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #7 : Şubat 15, 2019, 21:05:59 »
Tokay Bey'in söylediklerini dinleyim, sürekli yağ değiştirmek çok sağlıklı olmaz.
Araç genelde hangi devir aralıklarında kullanılıyor ve hangi devirleri görüyor? Filtre, tapa doğru monte edilmiş mi, bunları da kontrol edin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 106 kere teşekkür etti
  • 661 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #8 : Şubat 15, 2019, 21:59:51 »
Sefa bildiğim kadarıyla senin araçta vgt vardı onun böyle birşey yapma ihtimali varmı tam olarak bilmiyorum, sonuçta benim önerdiğim bir uygulama değil,araca sonradan özellikle motor kısmına güvenilirliği kanıtlanmamış birşeyler eklemeyi hiç tasvip etmiyorum,bu vgt denen büyük bir icatmış gibi sosyal medyada ve diğer kanallarda lansa edilen aygıt zannedersem motor devrini düşük tutuyor ve daha az yakıt sarfiyatı yaptırdığını iddia ediyor buraya kadar herşey normal gözüküyor pekâlâ motor normal olması gereken devirde değilken heleki seninki gibi (dual vvt-i) kendi kendine değişken sibob zamanlaması yapan bir motoru eksi yönde etkilermi acaba sıkıntının kaynağı vgt olabilirmi ben o kadar teknik donanıma ve bilgiye sahip değilim aklıma geldi yazdım bu konuda @Ufuk Sönmez (16363) hocamızın ve @Ahmet Güve (8047) hocamızın yorumları bizi aydınlatır diye düşünüyorum.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: A+
  • 166 kere teşekkür etti
  • 90 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #9 : Şubat 15, 2019, 22:36:01 »
Hayır sefa Tokay abiyi yanlış anlamışsın bir yağ markasının ve vşzkozitesinin eksiltme yaptığını veya yapmadığını anlamak için aynı yağı iki sefer üst üste kullanırsın eğer eksiltme devam ederse değiştirirsin Tokay abide sana aynı vizkoziteyi kullan eksiltme devam ederse 5W40 a geçiş yap diyor.
@Ümit ŞAHANTİMOR  (39478) abi iki bakimdir Motul Xclean FE 5w30 kullaniyorum zaten ve azaltmadi, ayni sekilde eksiltmeye devam ediyor. Huylu ve kil bir insan oldugum icin de, 5000km de bir yagini degistiriyorum filtre ile... :)) O yüzden Motul Xcess 5w40'a gececegim abi

Mesaj Birleştirildi: Şubat 15, 2019, 22:38:02
evet ,ümit şahantimor beyin söylediği,açıkladığı gibi diyorum.sonucu birlikte göreceğiz.
@Tokay  Ceritoğlu (40552) abi tesekkur ederim. Motul Xcess 5w40 siparisi verdim. Zaten iki bakimdir 5w30 kullaniyorum. Bakalim deneyecegim, henüz 125.000 de acikcasi beni biraz korkutsa da insanlar viskozite yükselterek hep sorunu cözmüsler. O da bana ümit veriyor acikcasi.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 15, 2019, 22:40:12
Tokay Bey'in söylediklerini dinleyim, sürekli yağ değiştirmek çok sağlıklı olmaz.
Araç genelde hangi devir aralıklarında kullanılıyor ve hangi devirleri görüyor? Filtre, tapa doğru monte edilmiş mi, bunları da kontrol edin.
@Hakan Öztürk (3676) abi genelde arabami insan gibi kullaniyorum, vites degistirme isiklarina uyuyorum genelde.(2000-2500 devir araliginda) O benim ilk göz agrim, emegimin karsiligi biricik kiypim :) Gaza bile basmaya korkuyorum abi öyle diyeyim, ufak ufak minik minik basiyorum :)

Mesaj Birleştirildi: Şubat 15, 2019, 22:44:34
Sefa bildiğim kadarıyla senin araçta vgt vardı onun böyle birşey yapma ihtimali varmı tam olarak bilmiyorum, sonuçta benim önerdiğim bir uygulama değil,araca sonradan özellikle motor kısmına güvenilirliği kanıtlanmamış birşeyler eklemeyi hiç tasvip etmiyorum,bu vgt denen büyük bir icatmış gibi sosyal medyada ve diğer kanallarda lansa edilen aygıt zannedersem motor devrini düşük tutuyor ve daha az yakıt sarfiyatı yaptırdığını iddia ediyor buraya kadar herşey normal gözüküyor pekâlâ motor normal olması gereken devirde değilken heleki seninki gibi (dual vvt-i) kendi kendine değişken sibob zamanlaması yapan bir motoru eksi yönde etkilermi acaba sıkıntının kaynağı vgt olabilirmi ben o kadar teknik donanıma ve bilgiye sahip değilim aklıma geldi yazdım bu konuda @Ufuk Sönmez (16363) hocamızın ve @Ahmet Güve (8047) hocamızın yorumları bizi aydınlatır diye düşünüyorum.
@Ümit ŞAHANTİMOR  (39478) abi sorun önceden de vardi zaten. VGT aracima iyi geldi gercekten. Üründen de memnunum son derece. Arabama iyi geldi, vites gecislerim yumusadi, yakit tüketimim azaldi. Sorun ondan degil abi kesinlikle, cünkü dedigim gibi sorun önceden de vardi abi. Zaten eski sahibi masallah yag bile degistirmemis, ilk bakimda karterden dogru düzgün yag bile akmamisti.... 

Mesaj Birleştirildi: Şubat 16, 2019, 21:02:10
Bugün aracimin motorunu temizlerken böyle bir manzara ile karsilastim. Bence yag eksiltme bundan dolayi olabilir gibime geliyor. Iyiki de kapagi cikartip bakmisim... Sanki bana burda bir seyler yanlis gibime geliyor ? Normal diyen sözde ustalarin aksine... Ben bunu anlamadim. Bu nemlenme bana normal gelmedi... Sadece bu kisimda var ve özellikle yogunluk yag kapaginin orda. Yag kapagindan diger kisimlara yayiliyor nemlilik... Bana bir yol yordam söyleyebilirseniz cok sevinirim abilerim... @Ümit ŞAHANTİMOR (39478)@Tokay Ceritoğlu (40552) @Hakan Öztürk (3676)
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I
Youtube Channel : https://www.youtube.com/channel/UCJCUJ_h_saUp7hxZ1V_cEmA?view_as=subscriber
Faydali Konular ve Basliklar:
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 106 kere teşekkür etti
  • 661 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #10 : Şubat 16, 2019, 22:51:26 »
Sefacım o kadar kusur kadı kızındada olur,okadarcık terlemeden 1.5 lt yağ eksilmez,öyle olsa dahi motorun her tarafı yağ içinde olurdu ve durduğu yere akıtırdı,gördüğün yağ sadece ufak bir terleme kapağın contası yıpranmıştır veya yağı koyarken ufakça taşmış olabilir.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: A+
  • 166 kere teşekkür etti
  • 90 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #11 : Şubat 16, 2019, 22:53:49 »
Sefacım o kadar kusur kadı kızındada olur,okadarcık terlemeden 1.5 lt yağ eksilmez,öyle olsa dahi motorun her tarafı yağ içinde olurdu ve durduğu yere akıtırdı,gördüğün yağ sadece ufak bir terleme kapağın contası yıpranmıştır veya yağı koyarken ufakça taşmış olabilir.
Son bakımda yağı koyarken elimin ayarı biraz kaçmıştı 200-300ml kadar... Onun da etkisi var galiba abi :D Kapağın contası bana ne kadara patlar peki abi ?
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I
Youtube Channel : https://www.youtube.com/channel/UCJCUJ_h_saUp7hxZ1V_cEmA?view_as=subscriber
Faydali Konular ve Basliklar:
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 106 kere teşekkür etti
  • 661 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #12 : Şubat 16, 2019, 23:56:58 »
Bilemiyorum kapakta conta varmı,varsa ayrı satılır mı,veya komple kapak alabilirsin.
Ama öncesinde orayı ve kapağı güzelce temizle sil tekrar kaçırma yapacakmı onu netleştir,belkide kapaktan değildir yağ koyarken honi'nin ağzından da damlamış olabilir.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2507 kere teşekkür etti
  • 2832 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #13 : Şubat 17, 2019, 11:02:11 »
Benzinli, atmosferik için o vites değiştirme devirleri çok düşük.
Ayrıca fazla yağ motor için daha iyi değildir. Nasıl ki alt sınır var, üst sınır da mevcut.
Aracı dinlemek iyidir ama gereğinden fazla dinlemek, fazla yağ koymak gibi olumsuz etkilere neden olur.
Verdiğiniz yağ değerlerinden önce emin olun ve tam doğru tespitte bulunun ki, ona istinaden yorumlar gelebilsin.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: A+
  • 166 kere teşekkür etti
  • 90 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #14 : Şubat 17, 2019, 11:17:15 »
Benzinli, atmosferik için o vites değiştirme devirleri çok düşük.
Ayrıca fazla yağ motor için daha iyi değildir. Nasıl ki alt sınır var, üst sınır da mevcut.
Aracı dinlemek iyidir ama gereğinden fazla dinlemek, fazla yağ koymak gibi olumsuz etkilere neden olur.
Verdiğiniz yağ değerlerinden önce emin olun ve tam doğru tespitte bulunun ki, ona istinaden yorumlar gelebilsin.
@Hakan Öztürk (3676) ani genelde vites değiştirme ışıklarına uymaya çalışıyorum. Yokuş dışında 2000-2500 civarı yanıyor hep. Senin önerin nedir abi bu konuda? Ben de ona göre ayarlayayım kendimi artık... :) Motordaki bu nemlilik için herhangi bir işleme gerek var mı başka?

Mesaj Birleştirildi: Şubat 17, 2019, 11:18:44
Bilemiyorum kapakta conta varmı,varsa ayrı satılır mı,veya komple kapak alabilirsin.
Ama öncesinde orayı ve kapağı güzelce temizle sil tekrar kaçırma yapacakmı onu netleştir,belkide kapaktan değildir yağ koyarken honi'nin ağzından da damlamış olabilir.
@Ümit ŞAHANTİMOR  (39478) abi  o şekilde yapacağım bugün. Yağ koyarken genelde en üst çizgiye denk gelecek şekilde koyuyorum ama bu zararlı mı? Yoksa bir iki tırnak altında mı olması iyidir sizce
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I
Youtube Channel : https://www.youtube.com/channel/UCJCUJ_h_saUp7hxZ1V_cEmA?view_as=subscriber
Faydali Konular ve Basliklar:
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '17
  • Kilometre: 14555
  • Kan Grubu: 0+
  • 27 kere teşekkür etti
  • 548 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #15 : Şubat 17, 2019, 11:25:22 »
fazla yağ sıkıştırınca bir yerleri patlatmak isteyecektir,contalar gibi,bu nedenle arabayı önce düz bir yerde 1-2 saat dinlendirdikten sonra yağ çubuğunu dikkatle kontrol edin,ne kadar fazla veya eksik;kapağı mümkünse orijinal parça ile değiştirin.normalde eğer yağ filtresi de değişiyorsa 1.33 motora 3.5 litre yağ konulması gerekiyor.1.6 ise 4.2 litre olmalı.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: -
  • Kan Grubu: A+
  • 2507 kere teşekkür etti
  • 2832 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #16 : Şubat 17, 2019, 11:40:31 »
@Hakan Öztürk (3676) ani genelde vites değiştirme ışıklarına uymaya çalışıyorum. Yokuş dışında 2000-2500 civarı yanıyor hep. Senin önerin nedir abi bu konuda? Ben de ona göre ayarlayayım kendimi artık... :) Motordaki bu nemlilik için herhangi bir işleme gerek var mı başka?

Mesaj Birleştirildi: Şubat 17, 2019, 11:18:44
@Ümit ŞAHANTİMOR  (39478) abi  o şekilde yapacağım bugün. Yağ koyarken genelde en üst çizgiye denk gelecek şekilde koyuyorum ama bu zararlı mı? Yoksa bir iki tırnak altında mı olması iyidir sizce
En başta, uygun ürün ve yöntem ile motor dışı temizlenmeli, sonra sızıntı, damlama vs kontrol edilmeli, yağ seviyesi takip edilmeli.
Sakin kullanım iyidir, sürekli düşük devir ise bence iyi değildir. Sık ve çok uzun olmamak kaydı ile yüksek devirler de (hız değil) görülmeli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: A+
  • 166 kere teşekkür etti
  • 90 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #17 : Şubat 17, 2019, 12:10:49 »
fazla yağ sıkıştırınca bir yerleri patlatmak isteyecektir,contalar gibi,bu nedenle arabayı önce düz bir yerde 1-2 saat dinlendirdikten sonra yağ çubuğunu dikkatle kontrol edin,ne kadar fazla veya eksik;kapağı mümkünse orijinal parça ile değiştirin.normalde eğer yağ filtresi de değişiyorsa 1.33 motora 3.5 litre yağ konulması gerekiyor.1.6 ise 4.2 litre olmalı.
3,5 Litre koyacağım abi dediğin gibi. En son 2 hafta önce 300ml kadar ekledim. Bu sabah kontrol ettiğimde yağ çubuğu en üstteki çizgide. Henüz yağ yakmamış yani abi... :D ama yani yağ yaktığını biliyorum... Aracı ilk 110.000de aldığımda karterde yağ kalmamıştı doğru düzgün. Yani bence aracın bir yağ yakma sorunu var geçmişten de gelen. O yüzden sizlerin de tavsiyesi doğrultusunda 5w40’a geçmeyi düşünüyorum. İkinci seçenek olarak  5LT’lik 5w30 yağ alıp, ekleme yaparak mı devam etsem? Hangisi daha sağlıklı onda çok kararsızım şu anda... @Ümit ŞAHANTİMOR  (39478) @Hakan Öztürk (3676)
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I
Youtube Channel : https://www.youtube.com/channel/UCJCUJ_h_saUp7hxZ1V_cEmA?view_as=subscriber
Faydali Konular ve Basliklar:
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
    • XenForo Destek Forumu
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 54200
  • Kan Grubu: 0+
  • 574 kere teşekkür etti
  • 275 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #18 : Şubat 17, 2019, 12:52:44 »
Geçmiş kilometrelerde sanırım hangi viskozite kullanildigini bilmiyorsunuz sanırım. Sözde usta olanların azizliğine uğrayıp sürekli 10w40 kullanılmış olabilir. Yetkili servislerde de kullanılmış olabilir bu yüzden dolayı 5w30 a geçiş yapınca 5w30 ince gelmiş olmalı sanırım. Forumda konusu vardı bir tane 1.33 yaris de sizin ile aynı km de yağ eksiltiyordu
toyota racing development.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 123000
  • Kan Grubu: A+
  • 166 kere teşekkür etti
  • 90 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris-2011 1.33 Dual VVTI Yag Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #19 : Şubat 17, 2019, 12:54:58 »
Geçmiş kilometrelerde sanırım hangi viskozite kullanildigini bilmiyorsunuz sanırım. Sözde usta olanların azizliğine uğrayıp sürekli 10w40 kullanılmış olabilir. Yetkili servislerde de kullanılmış olabilir bu yüzden dolayı 5w30 a geçiş yapınca 5w30 ince gelmiş olmalı sanırım. Forumda konusu vardı bir tane 1.33 yaris de sizin ile aynı km de yağ eksiltiyordu
Evet abi malesef bilmiyorum... 5w40a geçeceğim bu gidişle sanırım ama, burdaki 40 sayısı beni korkutuyor açıkcası :)Yine 5w30 alıp ekleye ekleye devam mı etsem diye düşünüyorum
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I
Youtube Channel : https://www.youtube.com/channel/UCJCUJ_h_saUp7hxZ1V_cEmA?view_as=subscriber
Faydali Konular ve Basliklar:
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Etiketler: