Gönderen Konu: Rölantide silecek, kalorifer vs çalışırken düzensiz devir saati (AE101)  (Okunma sayısı 2138 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '94
  • Kilometre: 145000
  • Kan Grubu: B+
  • 34 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
İyi günler herkese.

Aracım boşta rölantide çalışırken silecekler her bir tur dönerken araba devri düşüyor. Direksiyon da titreme vuruntu oluyor. Aynı şey kalorifer açıkende oluyor.

Aracımda hem silecek hem kalorifer hem farlar (Bazende müzik çalar) açıkken çok fazla titreme ve stop edecekmiş gibi bayılmalar yaşıyorum.

Sırasıyla farları, sileceği kapadığımda rahatlama geliyor aracıma. Akü 45 lik. Aklıma ilk gelen yeterli gücü sağlayamaması. Yardımcı olursanız sevinirim.
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000
Opel Astra (2016-2020) 0-50500
Toyota Corolla (1994) 145.000-...
Peugeot Rifter (2020) 0-...

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '15
  • Kilometre: 30000
  • Kan Grubu: ---
  • 48 kere teşekkür etti
  • 103 kere teşekkür edildi
Araç lpgli ise fakirde çalıştığındandır. Gaz ayarını artırmak çözüm olabilir. Benzine geçip bir deneyin sorunlar devam edecekmi diye. Benzinde sorun yoksa gaz ayarı yaptırın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 249 kere teşekkür etti
  • 1301 kere teşekkür edildi
Aracınızda ki akü amperi biraz düşük ama bu sorunların geneli tesisat eskimesinden olur şahse zayıflığı bu sorunlara yol açar,başka bir araçtan 60 amper akü takıp deneyebilirsiniz,ayriyeten aracın şarj'ını bir ölçtürmeniz iyi olur.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '94
  • Kilometre: 145000
  • Kan Grubu: B+
  • 34 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Araç lpgli ise fakirde çalıştığındandır. Gaz ayarını artırmak çözüm olabilir. Benzine geçip bir deneyin sorunlar devam edecekmi diye. Benzinde sorun yoksa gaz ayarı yaptırın.

Abi dün benzinde denedim yine aynısı oldu.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 08, 2019, 20:41:44
Aracınızda ki akü amperi biraz düşük ama bu sorunların geneli tesisat eskimesinden olur şahse zayıflığı bu sorunlara yol açar,başka bir araçtan 60 amper akü takıp deneyebilirsiniz,ayriyeten aracın şarj'ını bir ölçtürmeniz iyi olur.

Ümit abi tesisatı yenilemek aklımın kenarında vardı. Ama işlemler nasıl yapılıyor bilmediğimden cesaret edemedim araba komple soyulmasımı gerekiyor bilmiyorum. Dediğin ölçümleri yaptırırım bulursam 60 lık da denerim artık o zaman yazarım tekrar.
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000
Opel Astra (2016-2020) 0-50500
Toyota Corolla (1994) 145.000-...
Peugeot Rifter (2020) 0-...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • Japanese Man-Youtube Channel
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '19
  • Kilometre: 5000
  • Kan Grubu: A+
  • 224 kere teşekkür etti
  • 125 kere teşekkür edildi
60lık bi deneyin derim ben de... 45 ilk defa duyuyorum doğrusu.
Corolla 2019 ve üstü modeller icin her sey-> Facebook Corolla2019+ Grubunda!
2019 Corolla Vision 1.6 Valvematic
2014 Corolla Advance 1.4 D4D
2011 Auris 1.33 Dual VVT-I

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '94
  • Kilometre: 145000
  • Kan Grubu: B+
  • 34 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
60lık bi deneyin derim ben de... 45 ilk defa duyuyorum doğrusu.

Sorma abi arabayı alacağım zaman kaputu açınca bende şaşırdım. Bu ne diye sordum adam iş görüyor dedi gülerek :)
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000
Opel Astra (2016-2020) 0-50500
Toyota Corolla (1994) 145.000-...
Peugeot Rifter (2020) 0-...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis.. babam gibi araba:))
  • Araç: Başka Marka
  • Model Yılı: '11
  • Kilometre: 68453
  • Kan Grubu: B+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 26 kere teşekkür edildi
Bizim Yeti'lerin orijinali 44Ah 7 sene dayandı, daha da giderdi de değiştirdim bir kere. 44Ah bulamayınca aynı ebattaki 50Ah ile yeniledim.

Soruna geline, arkadaşların önerilerine ek olarak akü zayıflığı, tesisat sorunları yanında alternatör kömürlerine bakmak lazım. Yeterli akım sağlayamıyor olabilir.
9. 2011 Skoda Yeti 1.2 TSI DSG (capondan almana ;) )
8. Terfi: Avensis 2001 Sol/AT D4.. Bilenler bilir:) (yeni sahibinde)
7. Arabam 6 yıl kullandığım Corolla 1997 GLi
...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Model Yılı: '98
  • Kilometre: 247500
  • Kan Grubu: AB+
  • 573 kere teşekkür etti
  • 939 kere teşekkür edildi
ae101 in orijinal aküsü 44 veya 45 amperdir.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corona
  • Model Yılı: '93
  • Kilometre: 350000
  • Kan Grubu: A+
  • 249 kere teşekkür etti
  • 1301 kere teşekkür edildi
 Tesisat yenilemek öyle kolay iş değildir hazır olarak komple satılır ve pahalıdır yapman gereken ilk önce 60 şık bir akü dene ve silecektir,klima kalorifer fan motorunun şahsesini güçlendir,iyi bir elektrikci bulup sorun tesisatın neresinde varsa kontrol ettir gerekirse o bölümü yeni ek tesisat fiş her ne gerekiyorsa yapar,öncesinde altörnötör ölçümü yapılmalı işin kolayından girmelisiniz.
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '20
  • Kilometre: 1000
  • Kan Grubu: 0+
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 2133 kere teşekkür edildi
Alternatör regülatörünü kontrol ettirin, ayrıca ses sistemi için ayrı bir jel akü yada sistemin çektiği akıma uygun bir kapasitör kullanın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Model Yılı: '94
  • Kilometre: 145000
  • Kan Grubu: B+
  • 34 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Bizim Yeti'lerin orijinali 44Ah 7 sene dayandı, daha da giderdi de değiştirdim bir kere. 44Ah bulamayınca aynı ebattaki 50Ah ile yeniledim.

Soruna geline, arkadaşların önerilerine ek olarak akü zayıflığı, tesisat sorunları yanında alternatör kömürlerine bakmak lazım. Yeterli akım sağlayamıyor olabilir.

Akü zayıf çıkarsa şarj ile halledilebilir mi ? Bu dediklerinizi elektrik ustası bakarmı?

Mesaj Birleştirildi: Şubat 10, 2019, 08:44:01
Alternatör regülatörünü kontrol ettirin, ayrıca ses sistemi için ayrı bir jel akü yada sistemin çektiği akıma uygun bir kapasitör kullanın.

Ufuk Bey ses sistemim fabrika çıkışlı. Ön kapıdaki hoparlörleri değiştirmeyi düşünüyorum. Anfi gerektirecek bir sistem istemiyorum tatmin edici olsa yeterli olur. Jel akü veya kapasitör yine gerekli olurmu ?

Mesaj Birleştirildi: Şubat 10, 2019, 08:45:49
Tesisat yenilemek öyle kolay iş değildir hazır olarak komple satılır ve pahalıdır yapman gereken ilk önce 60 şık bir akü dene ve silecektir,klima kalorifer fan motorunun şahsesini güçlendir,iyi bir elektrikci bulup sorun tesisatın neresinde varsa kontrol ettir gerekirse o bölümü yeni ek tesisat fiş her ne gerekiyorsa yapar,öncesinde altörnötör ölçümü yapılmalı işin kolayından girmelisiniz.

En yakın zamanda bir ustayla görüşüp burada bilgileri paylaşacağım. Ustanın söylediklerine göre sizden tekrar fikir almayı isterim.
Volkswagen Polo (2015-2016)  0-15.000
Opel Astra (2016-2020) 0-50500
Toyota Corolla (1994) 145.000-...
Peugeot Rifter (2020) 0-...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Auris
  • Model Yılı: '12
  • Kilometre: 105000
  • Kan Grubu: A+
Konu ile biraz bağlantılı ama benim bi sorum olacaktı start stoplu aküyü biz taktırabiliyomuyuz yani start stop olmayan araçlarda takabilirmi o akünün farkı ne

Etiketler: rölanti silecek kalorifer ae101 akü