Arkadaşlar merhabalar.Bir konuda sizlerin de fikirlerini almak istedim.
1.6 auris ile 1.8 hibrit aurisi kağıt üzerinde kıyasladım.
1.6 auris karma tüketim 7 lt ,
1.8 auris karma tüketim 4 lt(web sayfasındaki bilgiye göre)
Aradaki fark 3 lt ve litresi 6 TL dersek 100 kilometrede kaba hesap 20 TL kâr,1000 kilometrede 200, 10.000'de 2.000TL indirim sağlıyor.
Hibritin yakıt tasarrufuna lafım yok.Ancak 1.8 vergisi ile 1.6 vergisi arasında 0-3 yaş aralığında 1500 TL sadece vergiden dolayı oynamaktadır. ortalama senelik 10.000 km yaptığımı varsaydığımda tasarruf edeceğim yakıt, çok bir fark yaratmıyor. O zaman hibritin ne anlamı kaldı? Benim hesaba katmadığım birşey mi var?
Yorumlarınızı bekliyorum.
Hesap hatası var. Yılda 10bin km. yapılırsa yakıttan kar 2.000 tl olur. Siz ayda 100 km. yapıyor gibi hesap yapmışsınız.
1.6 motoru lpgli olarak düşünmekte fayda var. O zaman yapılması gereken km daha da artıyor.
Hesap hatası var. Yılda 10bin km. yapılırsa yakıttan kar 2.000 tl olur. Siz ayda 100 km. yapıyor gibi hesap yapmışsınız.
Evet 10.000 kilometre hesabını yazmayı unutmuşum haklısınız:) düzelttim. Fark 500 tl kâr 1 sene ve 10.000 km'de. aracı hibrit olarak alırken vereceğim farkı ve ekstra donanımdan oluşacak bakım ve arıza giderim ücretlerini de dahil ettiğimde hâla hibrit öne geçmiyor maalesef benim fikrime göre.
Mesaj Birleştirildi: 06 Şub, 2019 20:48
1.6 motoru lpgli olarak düşünmekte fayda var. O zaman yapılması gereken km daha da artıyor.
LPG hususunda da kendini amorti etmesi, arızası,muayenesi vs derken "düşük km kullanımda" lpg'nin de çok işlevsel olduğunu düşünmüyorum tıpkı dizelde olduğu gibi.
Ben de aracımı alırken kabaca böyle bir hesap yaptım ve 1.2 aldım. Yıllık ortalamam 10 bin km civarı, bulunduğum yerde fazla trafik yok ve araca 10 yıl boyunca binmeyi düşünmediğimi de göz önünde bulundurunca hybrid in bir mantığı kalmadı benim için.
1.6 motoru lpgli olarak düşünmekte fayda var. O zaman yapılması gereken km daha da artıyor.
Hibrit e lpg takarsak ne olur acaba?
Arkadaşlar merhabalar.Bir konuda sizlerin de fikirlerini almak istedim.
1.6 auris ile 1.8 hibrit aurisi kağıt üzerinde kıyasladım.
1.6 auris karma tüketim 7 lt ,
1.8 auris karma tüketim 4 lt(web sayfasındaki bilgiye göre)
Aradaki fark 3 lt ve litresi 6 TL dersek 100 kilometrede kaba hesap 20 TL kâr,1000 kilometrede 200, 10.000'de 2.000TL indirim sağlıyor.
Hibritin yakıt tasarrufuna lafım yok.Ancak 1.8 vergisi ile 1.6 vergisi arasında 0-3 yaş aralığında 1500 TL sadece vergiden dolayı oynamaktadır. ortalama senelik 10.000 km yaptığımı varsaydığımda tasarruf edeceğim yakıt, çok bir fark yaratmıyor. O zaman hibritin ne anlamı kaldı? Benim hesaba katmadığım birşey mi var?
Kesinlikle katılıyorum. 2015 senesinde sıfır olarak aksesuarlar ile 62.500 Tl'ye aldığım araç şu an 130.000 küsur... Şu an alacak olsaydım bırak 1.8lt hibriti 1.5lt yaris hibriti bile belki tercih etmezdim. Bu fiyatlar bu kadar yukarıdayken ve ekonomi de bu kadar kırılganken hiç bir kârı yok maalesef...
Hibrit e lpg takarsak ne olur acaba?
Daha da güzel olur elbet. Uzun yolda kullanım için ideal olur.
Yaris hibrite takanlar vardı ya. Ama lpgli hibrit ve 1.6 motoru düşününce Corolla ve auris için 1.6 motor öne çıkıyor.
Bu arada yanarım yanarım geçen sene auris hibrit 105-110 civarlarındaydı diye hatırlıyorum.
Ekonomiyi bir çok farklı yönden değerlendirmek gerekir. Ayrıca araçları çekiş gücü olarak da değerlendirmek doğru olur, zaten bu yüzden dizel ünitelerin piyasası bu kadar gelişti.
İniş çıkışın, trafiğin, du kalkın çok olduğu yerde, rejenerasyondan dolayı hybrid ünite diğerlerine göre (sıvı yakıtlı) daha verimli olacaktır. Sabit hızlı kullanımda ise sadece içten yanmalı ünitelerde düşük tüketim değerlerine ulaşabilmekte. Burada, aracın nasıl ve ne için kullanılacağı önemli. Bu noktada dizel hybridler de farklı şeyler sunmakta.
Batarya sistemlerinin de belli maliyetleri olduğu unutulmamalı.
Şimdi konuyu hortlatmak istemem ama
ben şöyle bir hesap yaptım
hibrit 5lt ortalama 100km //// 10.000 km de 500 litre 1 litre benzin 6,23tl 6,23x500 lt=3110 tl ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda 24900tl
benzin 7 llt ortalama 100km //// 10.000 km de 700 litre 1 litre benzin 6,23tl 6,23x700 lt=4361 tl ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda 34888tl
tüp 9.5lt ortalama 100km //// 10.000 km de 950 litre 1 litre gaz 3,65tl 3,65x950lt=3467 tl ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda 27700tl
Corolla flame hibrit ecvt 154 bin tl
corolla flame tüplü multidrive s 140 bin tl
corolla flame benzin multidrive s 135 bin tl
arkadaşlar şimdi bende mtv ötv yok engelli aracı olarak alıyorum ve 5 yılda bir alabiliyorum
benzin+tüp ile hibrit arasında 14 bin tl ilk alış maliyeti farkı var
yani hibrit araç benzinli tüplü araca göre 14 bin tl daha fazla
şimdi tüplü aldığımda 5 yılda 27700 tl yakıt ücreti veriyorum
hibrit için ise 24900 tl yakıt ücreti veriyorum...
arada 2800 tl avantaj var hibrit daha avantajlı tüpe göre şu hesap ile yakıtta
ama ilk alışta 14000 tl fazla verdim 5yıl da 2800-3000 tl avantaj sağlıyor hibrit olan araç
yani çok kaba hesapla 14 bin tl den 3 bin tl yi çıkarırsak 11 bin tl fazla para vermiş oluyorum
sizce hibritin kullanım zevkine ve donanım özelliklerine göre bu fark verilir mi?
ayrıca hibrit 15000 km bir bakıma giriyor benzin 10000km bir
gerçi ikiside aynı yılda bakıma girmek zorunda.
Mesaj Birleştirildi: 19 Şub, 2019 10:56
Şimdi konuyu hortlatmak istemem ama
ben şöyle bir hesap yaptım
hibrit 5lt ortalama 100km //// 10.000 km de 500 litre 1 litre benzin 6,23tl 6,23x500 lt=3110 tl ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda 24900tl
benzin 7 llt ortalama 100km //// 10.000 km de 700 litre 1 litre benzin 6,23tl 6,23x700 lt=4361 tl ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda 34888tl
tüp 9.5lt ortalama 100km //// 10.000 km de 950 litre 1 litre gaz 3,65tl 3,65x950lt=3467 tl ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda 27700tl
Corolla flame hibrit ecvt 154 bin tl
corolla flame tüplü multidrive s 140 bin tl
corolla flame benzin multidrive s 135 bin tl
arkadaşlar şimdi bende mtv ötv yok engelli aracı olarak alıyorum ve 5 yılda bir alabiliyorum
benzin+tüp ile hibrit arasında 14 bin tl ilk alış maliyeti farkı var
yani hibrit araç benzinli tüplü araca göre 14 bin tl daha fazla
şimdi tüplü aldığımda 5 yılda 27700 tl yakıt ücreti veriyorum
hibrit için ise 24900 tl yakıt ücreti veriyorum...
arada 2800 tl avantaj var hibrit daha avantajlı tüpe göre şu hesap ile yakıtta
ama ilk alışta 14000 tl fazla verdim 5yıl da 2800-3000 tl avantaj sağlıyor hibrit olan araç
yani çok kaba hesapla 14 bin tl den 3 bin tl yi çıkarırsak 11 bin tl fazla para vermiş oluyorum
sizce hibritin kullanım zevkine ve donanım özelliklerine göre bu fark verilir mi?
ayrıca hibrit 15000 km bir bakıma giriyor benzin 10000km bir
gerçi ikiside aynı yılda bakıma girmek zorunda.
Mesaj Birleştirildi: 19 Şub, 2019 10:56
Engelli aracı olarak alacaksanız fiyatları ötv olmadan değerlendirmeniz gerekecek. Şuan yaptığınız yakıt hesabı tamam ama araçlar arasında ki fiyat farkı azalabilir. Hybrid'in fabrika çıkış fiyatı 1.6 ya göre daha fazladır. Ancak ötv li fiat kadar fark yoktur bence.
arada ötv inidirimi olduğu halde 10.000 tl fark oluyor
Şimdi konuyu hortlatmak istemem ama
ben şöyle bir hesap yaptım
hibrit 5lt ortalama 100km //// 10.000 km de 500 litre 1 litre benzin 6,23tl 6,23x500 lt=3110 tl ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda 24900tl
benzin 7 llt ortalama 100km //// 10.000 km de 700 litre 1 litre benzin 6,23tl 6,23x700 lt=4361 tl ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda 34888tl
tüp 9.5lt ortalama 100km //// 10.000 km de 950 litre 1 litre gaz 3,65tl 3,65x950lt=3467 tl ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda 27700tl
Corolla flame hibrit ecvt 154 bin tl
corolla flame tüplü multidrive s 140 bin tl
corolla flame benzin multidrive s 135 bin tl
arkadaşlar şimdi bende mtv ötv yok engelli aracı olarak alıyorum ve 5 yılda bir alabiliyorum
benzin+tüp ile hibrit arasında 14 bin tl ilk alış maliyeti farkı var
yani hibrit araç benzinli tüplü araca göre 14 bin tl daha fazla
şimdi tüplü aldığımda 5 yılda 27700 tl yakıt ücreti veriyorum
hibrit için ise 24900 tl yakıt ücreti veriyorum...
arada 2800 tl avantaj var hibrit daha avantajlı tüpe göre şu hesap ile yakıtta
ama ilk alışta 14000 tl fazla verdim 5yıl da 2800-3000 tl avantaj sağlıyor hibrit olan araç
yani çok kaba hesapla 14 bin tl den 3 bin tl yi çıkarırsak 11 bin tl fazla para vermiş oluyorum
sizce hibritin kullanım zevkine ve donanım özelliklerine göre bu fark verilir mi?
ayrıca hibrit 15000 km bir bakıma giriyor benzin 10000km bir
gerçi ikiside aynı yılda bakıma girmek zorunda.
Mesaj Birleştirildi: 19 Şub, 2019 10:56
satarkende ona göre satacaksınız aracı. ayrıca hybridi sadece yakıt olarak düşünmeyin. bakıma 15binde bir gidersiniz. yağ filtre gibi sadece genel bakımları vardır. triger sistemi yoktur değişime ihtiyaç duymazsınız. şanzıman ömürlüktür. fren balatası 100 bini görür, benimki şuan 75 binde hala değişmedi. ayrıca tüpün ayar falan ek masraflarıda var. kapalı otopark engeli var
mtv ödemeyecekseniz sizin sormanız bile ayıp

şuan önünüzde tek tercih var oda hybrid, şimdiden hayırlı olsun hybridiniz
ötv mtv yok o konuda sıkıntı olmuyor ama hibrite başta verilen 15 bin fark 5 yılda bile çıkmıyor
dizel araç var şu an benzinli araçlar ile aynı fiyata gidiyor ortalama 5 sene sonra
o yüzden hibritte dizel gibi farksız çıkarsa büyük sorun
ayrıca hibritin batrayaları falan açıkçası kafamı karıştırıyor
sizde ne araç var
Şimdi konuyu hortlatmak istemem ama
ben şöyle bir hesap yaptım
hibrit 5lt ortalama 100km //// 10.000 km de 500 litre 1 litre benzin 6,23tl 6,23x500 lt=3110 tl ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda 24900tl
benzin 7 llt ortalama 100km //// 10.000 km de 700 litre 1 litre benzin 6,23tl 6,23x700 lt=4361 tl ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda 34888tl
tüp 9.5lt ortalama 100km //// 10.000 km de 950 litre 1 litre gaz 3,65tl 3,65x950lt=3467 tl ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda 27700tl
Corolla flame hibrit ecvt 154 bin tl
corolla flame tüplü multidrive s 140 bin tl
corolla flame benzin multidrive s 135 bin tl
arkadaşlar şimdi bende mtv ötv yok engelli aracı olarak alıyorum ve 5 yılda bir alabiliyorum
benzin+tüp ile hibrit arasında 14 bin tl ilk alış maliyeti farkı var
yani hibrit araç benzinli tüplü araca göre 14 bin tl daha fazla
şimdi tüplü aldığımda 5 yılda 27700 tl yakıt ücreti veriyorum
hibrit için ise 24900 tl yakıt ücreti veriyorum...
arada 2800 tl avantaj var hibrit daha avantajlı tüpe göre şu hesap ile yakıtta
ama ilk alışta 14000 tl fazla verdim 5yıl da 2800-3000 tl avantaj sağlıyor hibrit olan araç
yani çok kaba hesapla 14 bin tl den 3 bin tl yi çıkarırsak 11 bin tl fazla para vermiş oluyorum
sizce hibritin kullanım zevkine ve donanım özelliklerine göre bu fark verilir mi?
ayrıca hibrit 15000 km bir bakıma giriyor benzin 10000km bir
gerçi ikiside aynı yılda bakıma girmek zorunda.
Mesaj Birleştirildi: 19 Şub, 2019 10:56
Sinan bey lpg'nin araca vereceği zararları ve uğraşacağınız bazen çözülmeyecek durumları hiç hesap ettiniz mi eğer hibrit alıp zevkle sorunsuzca binmek varken neden LPG gibi baş ağrısı bir sistemle uğraşmak istiyorsunuz bide lpg'nin filtre değişimi bakımı katalizöre vereceği zararları lpg ustalarıyla uğraşmayı düşünmek bile istemiyorum ayrıca alacağınız araçtaki (bu hangi marka olursa olsun) motor ünitesi benzin için dizayn edilmiştir lpg'ye uyumlu diye birşey yok sadece japon araçları lpg karşısında daha dayanıklılar.
Ama Japonlar bir zamanlar lpg projesi üzerinde çalıştılar her ne sebeple vazgeçtilerse bilmiyorum ama o araçlarda kullandıkları fan motorunun kanatları dahi daha farklı ve daha fazlaydı
@Ufuk Sönmez (16363) Bey'in bu konuda ayrı bir açıklamasında vardı yani uzun sözün kısası zaten engelli aracı olarak alacaksınız bu farkı düşünmenize bile gerek yok direk hibrit Corolla tercih edebilirsiniz.
ümit bey verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim
ama etrafımda o kadar çok sorun YAŞAMAMIŞ lpg kullanan toyota corolla sahibi arkadaşım var ki kafamı karıştırmıyor değil bu gaz olayı
ben kışın ve yazın sıkıntı olur mu ve ayrıca lpg li araçların kapalı avm parklarına girmesi sorun oluyor bu kafamı karıştıryuor
hibrit tarafında ise tamam çok yeni bir teknoloji değil ama bizim ülke için çok eski bir teknolojide değil yani alışılmış bir araç değil bizim ülke için yukarıda yaptığım hesabı gördünüz hibrit için 14 bin tl gibi bir fark ödüyorum şu an için benzinli karşısında açıkçası kafam karışık dedğiniz olaylarda var
lpg nin ayarı bilmem nesi ıvırı zıvırı korkutmuyor değil hani
bilmiyorum gerçi almak için dha çok vaktim var ben alırken zaten bu fiyatlar olmaz alacığım tarih ekim kasım gibi bir tarih o yüzden bütçe şu anlık 14000 tl açık veriyor ama o tarihlerde ne olur bilinmez
Ayrıca siz direk yakacağı yakıt hesabı yapmışsınız hibrit şehir içinde yakıt yakmayacak veya minimal düzeyde olacak buda yakıt maliyetini aşağıya çekecek ayriyeten uzun yolda yine hibrit kârlı olacak yokuş aşağı inişlerde elektrik ünitesi devreye girecek yine sıfır yakıt olacak eğer çok kötü bir sistem olsaydı 2000 yılından beri Amerika'da rağbet görmezdi,hibrit ilk olarak 97 yılında pirius modelinde Japonya'da trafiğe çıkmış 2000 de Amerika'ya satılmış bizde daha yeni popüler olmaya başladı,sistemin ilerleyen yıllarda dahada yaygın olacağı kanısındayım.
@Ufuk Sönmez (16363) beyin açıklaması nerde acaba varsa linkini aşağı yanıt olarak yazar mısınız?
youtube de çok fazla video var lpg nin araçlara zarar vermediği ile ilgili
bunu bir izler misiniz ? @Ümit ŞAHANTİMOR (39478) açıkçası bu video çok karıştırdı kafamı
taktıracağım kit zaten toyota garantisi altında olacak yani servis olayı toyota da geçerli olacak o yüzden usta vs yada sanayii gibi durumlarım olmaz ama hibritte çok hoşuma gitmedi değil hani kafam çorba oldu bkalaım yaza neler olacak
ümit bey verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim
ama etrafımda o kadar çok sorun YAŞAMAMIŞ lpg kullanan toyota corolla sahibi arkadaşım var ki kafamı karıştırmıyor değil bu gaz olayı
ben kışın ve yazın sıkıntı olur mu ve ayrıca lpg li araçların kapalı avm parklarına girmesi sorun oluyor bu kafamı karıştıryuor
hibrit tarafında ise tamam çok yeni bir teknoloji değil ama bizim ülke için çok eski bir teknolojide değil yani alışılmış bir araç değil bizim ülke için yukarıda yaptığım hesabı gördünüz hibrit için 14 bin tl gibi bir fark ödüyorum şu an için benzinli karşısında açıkçası kafam karışık dedğiniz olaylarda var
lpg nin ayarı bilmem nesi ıvırı zıvırı korkutmuyor değil hani
bilmiyorum gerçi almak için dha çok vaktim var ben alırken zaten bu fiyatlar olmaz alacığım tarih ekim kasım gibi bir tarih o yüzden bütçe şu anlık 14000 tl açık veriyor ama o tarihlerde ne olur bilinmez
Sinan bey lpg sıfır km araçta ilk 5 yıl zarar vermeyebilir çünkü araç daha yeni ama sadece lpg ayarı filtresi diye düşünmemek gerekir,en basit LPG'li araçta bujiler dahi erken değişiyor bide işin valfmatik kısmı var lpg'ye dayanıklı yağ kullanılmadığı zaman valfmatik daha erken bozuluyor ki buda ayrı bir konu ve baya pahalı bir sistem tabiki bu valfmatik benzindede uygun yağ kullanılmazsa erken sorun çıkartabiliyor yani LPG sistemi her yönden sıkıntı getiriyor hesap kitap işinde tasarruflu gibi gözükse de uzun vadede aslında o kadarda mantığı kalmıyor daha sibob işine girmedim bile şimdi belki ayarı düzgün olursa siboblara zarar vermez diyen arkadaşlar olabilir ama işin özü öyle olmuyor nekadar ayarları düzgün yapsanızda kaçınılmaz son illaki oluyor sadece zamanı bir tık uzamış oluyor.
Bide LPG sisteminin montaj ücreti var usta bulma çabası da ayrı bir çelişki.
ümit hocam ben genelde bir aracı 5 yıl kullanıp satıyorum şu an elimde 2014 otomatik dizel corolla var ondan oncede 2010 model vardı her beş yılda bir değiştiriyorum aracı 70-80 binlere gelince hani 10-15 yıl gibi bir ömürle binmiyorum ondan dedim aslında lpg daha karlı hibrite göre ama kafam karışık dedğiniz gibi ayar sorunu morunu hiç sevmediğim şeyler araçtan soğıudum mu olay bitti