Gönderen Konu: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu  (Okunma sayısı 18145 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 25000
  • Model Yılı: '16
  • 265 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« : Şubat 06, 2019, 20:08:00 »
Arkadaşlar merhabalar.Bir konuda sizlerin de fikirlerini almak istedim.

1.6 auris ile 1.8 hibrit aurisi kağıt üzerinde kıyasladım.

1.6 auris karma tüketim 7 lt ,
1.8 auris karma tüketim 4 lt(web sayfasındaki bilgiye göre)

Aradaki fark 3 lt ve litresi 6 TL dersek 100 kilometrede kaba hesap 20 TL kâr,1000 kilometrede 200, 10.000'de 2.000TL indirim sağlıyor.

 Hibritin yakıt tasarrufuna lafım yok.Ancak 1.8 vergisi ile 1.6 vergisi arasında 0-3 yaş aralığında 1500 TL sadece vergiden dolayı oynamaktadır. ortalama senelik 10.000 km yaptığımı varsaydığımda tasarruf edeceğim yakıt, çok bir fark yaratmıyor. O zaman hibritin ne anlamı kaldı? Benim hesaba katmadığım birşey mi var? 

Yorumlarınızı bekliyorum.
Toyota Auris 2010 1.6 A/T Comfort Extra (2014-2019)
Toyota Auris 2016 1.6 MDS Active (2019-)

Toyota Club Türkiye

Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« : Şubat 06, 2019, 20:08:00 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '14
  • 85 kere teşekkür etti
  • 109 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« Yanıtla #1 : Şubat 06, 2019, 20:13:22 »
Hesap hatası var. Yılda 10bin km. yapılırsa  yakıttan kar 2.000 tl olur. Siz ayda 100 km. yapıyor gibi hesap yapmışsınız.
2014 Auris TS Advance Skypack CVT
2011 Corolla Comfort Extra D4D Manuel (SATILDI)
2009 Yaris Terra 1.3 VVTI Manuel (SATILDI)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« Yanıtla #2 : Şubat 06, 2019, 20:45:17 »
1.6 motoru lpgli olarak düşünmekte fayda var. O zaman yapılması gereken km daha da artıyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 25000
  • Model Yılı: '16
  • 265 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« Yanıtla #3 : Şubat 06, 2019, 20:46:17 »
Hesap hatası var. Yılda 10bin km. yapılırsa  yakıttan kar 2.000 tl olur. Siz ayda 100 km. yapıyor gibi hesap yapmışsınız.

Evet 10.000 kilometre hesabını yazmayı unutmuşum haklısınız:) düzelttim. Fark 500 tl kâr 1 sene ve 10.000 km'de. aracı hibrit olarak alırken vereceğim farkı ve ekstra donanımdan oluşacak bakım ve arıza giderim ücretlerini de dahil ettiğimde hâla hibrit öne geçmiyor maalesef  benim fikrime göre.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 06, 2019, 20:48:14
1.6 motoru lpgli olarak düşünmekte fayda var. O zaman yapılması gereken km daha da artıyor.

LPG hususunda da kendini amorti etmesi, arızası,muayenesi vs derken "düşük km kullanımda" lpg'nin de çok işlevsel olduğunu düşünmüyorum tıpkı dizelde olduğu gibi.
Toyota Auris 2010 1.6 A/T Comfort Extra (2014-2019)
Toyota Auris 2016 1.6 MDS Active (2019-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '17
  • 108 kere teşekkür etti
  • 148 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« Yanıtla #4 : Şubat 06, 2019, 23:31:03 »
Ben de aracımı alırken kabaca böyle bir hesap yaptım ve 1.2 aldım. Yıllık ortalamam 10 bin km civarı, bulunduğum yerde fazla trafik yok ve araca 10 yıl boyunca binmeyi düşünmediğimi de göz önünde bulundurunca hybrid in bir mantığı kalmadı benim için.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2227 kere teşekkür etti
  • 3397 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« Yanıtla #5 : Şubat 07, 2019, 01:23:37 »
1.6 motoru lpgli olarak düşünmekte fayda var. O zaman yapılması gereken km daha da artıyor.

Hibrit e lpg takarsak ne olur acaba?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 131 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« Yanıtla #6 : Şubat 07, 2019, 01:50:59 »
Arkadaşlar merhabalar.Bir konuda sizlerin de fikirlerini almak istedim.

1.6 auris ile 1.8 hibrit aurisi kağıt üzerinde kıyasladım.

1.6 auris karma tüketim 7 lt ,
1.8 auris karma tüketim 4 lt(web sayfasındaki bilgiye göre)

Aradaki fark 3 lt ve litresi 6 TL dersek 100 kilometrede kaba hesap 20 TL kâr,1000 kilometrede 200, 10.000'de 2.000TL indirim sağlıyor.

 Hibritin yakıt tasarrufuna lafım yok.Ancak 1.8 vergisi ile 1.6 vergisi arasında 0-3 yaş aralığında 1500 TL sadece vergiden dolayı oynamaktadır. ortalama senelik 10.000 km yaptığımı varsaydığımda tasarruf edeceğim yakıt, çok bir fark yaratmıyor. O zaman hibritin ne anlamı kaldı? Benim hesaba katmadığım birşey mi var? 


Kesinlikle katılıyorum. 2015 senesinde sıfır olarak aksesuarlar ile 62.500 Tl'ye aldığım araç şu an 130.000 küsur... Şu an alacak olsaydım bırak 1.8lt hibriti 1.5lt yaris hibriti bile belki tercih etmezdim. Bu fiyatlar bu kadar yukarıdayken ve ekonomi de bu kadar kırılganken hiç bir kârı yok maalesef...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« Yanıtla #7 : Şubat 07, 2019, 12:34:24 »
Hibrit e lpg takarsak ne olur acaba?

Daha da güzel olur elbet. Uzun yolda kullanım için ideal olur. :)
Yaris hibrite takanlar vardı ya. Ama lpgli hibrit ve 1.6 motoru düşününce Corolla ve auris için 1.6 motor öne çıkıyor.
Bu arada yanarım yanarım geçen sene auris hibrit 105-110 civarlarındaydı diye hatırlıyorum.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« Yanıtla #8 : Şubat 07, 2019, 21:37:27 »
Ekonomiyi bir çok farklı yönden değerlendirmek gerekir. Ayrıca araçları çekiş gücü olarak da değerlendirmek doğru olur, zaten bu yüzden dizel ünitelerin piyasası bu kadar gelişti.
İniş çıkışın, trafiğin, du kalkın çok olduğu yerde, rejenerasyondan dolayı hybrid ünite diğerlerine göre (sıvı yakıtlı) daha verimli olacaktır. Sabit hızlı kullanımda ise sadece içten yanmalı ünitelerde düşük tüketim değerlerine ulaşabilmekte. Burada, aracın nasıl ve ne için kullanılacağı önemli. Bu noktada dizel hybridler de farklı şeyler sunmakta.
Batarya sistemlerinin de belli maliyetleri olduğu unutulmamalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« Yanıtla #9 : Şubat 19, 2019, 10:55:13 »
Şimdi konuyu hortlatmak istemem ama
ben şöyle bir hesap yaptım

hibrit    5lt   ortalama    100km  //// 10.000 km de 500 litre      1 litre benzin 6,23tl     6,23x500 lt=3110 tl    ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda  24900tl
benzin  7 llt    ortalama 100km ////  10.000 km de 700 litre      1 litre benzin 6,23tl      6,23x700 lt=4361 tl    ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda 34888tl
tüp      9.5lt   ortalama  100km //// 10.000 km  de 950 litre      1 litre gaz     3,65tl     3,65x950lt=3467 tl     ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda  27700tl

Corolla flame hibrit  ecvt                 154 bin tl
corolla flame tüplü   multidrive s      140 bin tl
corolla flame benzin multidrive s      135 bin tl
arkadaşlar şimdi bende mtv ötv yok  engelli aracı olarak alıyorum ve 5 yılda bir alabiliyorum

benzin+tüp ile hibrit arasında 14 bin tl ilk alış maliyeti farkı var
yani hibrit  araç benzinli tüplü araca göre 14 bin tl daha fazla
şimdi tüplü aldığımda 5 yılda 27700 tl yakıt ücreti veriyorum
hibrit için ise 24900 tl yakıt ücreti veriyorum...
arada 2800 tl avantaj var hibrit daha avantajlı tüpe göre şu hesap ile yakıtta
ama ilk alışta 14000 tl fazla verdim   5yıl da 2800-3000 tl avantaj sağlıyor hibrit olan araç
yani çok kaba hesapla 14 bin tl den 3 bin tl yi çıkarırsak 11 bin tl fazla para vermiş oluyorum
sizce hibritin kullanım zevkine ve donanım özelliklerine göre bu fark verilir mi?
ayrıca hibrit 15000 km bir bakıma giriyor benzin 10000km bir
gerçi ikiside aynı yılda bakıma girmek zorunda.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 19, 2019, 10:56:20
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 125000
  • Model Yılı: '13
  • 220 kere teşekkür etti
  • 174 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« Yanıtla #10 : Şubat 19, 2019, 14:43:45 »
Şimdi konuyu hortlatmak istemem ama
ben şöyle bir hesap yaptım

hibrit    5lt   ortalama    100km  //// 10.000 km de 500 litre      1 litre benzin 6,23tl     6,23x500 lt=3110 tl    ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda  24900tl
benzin  7 llt    ortalama 100km ////  10.000 km de 700 litre      1 litre benzin 6,23tl      6,23x700 lt=4361 tl    ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda 34888tl
tüp      9.5lt   ortalama  100km //// 10.000 km  de 950 litre      1 litre gaz     3,65tl     3,65x950lt=3467 tl     ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda  27700tl

Corolla flame hibrit  ecvt                 154 bin tl
corolla flame tüplü   multidrive s      140 bin tl
corolla flame benzin multidrive s      135 bin tl
arkadaşlar şimdi bende mtv ötv yok  engelli aracı olarak alıyorum ve 5 yılda bir alabiliyorum

benzin+tüp ile hibrit arasında 14 bin tl ilk alış maliyeti farkı var
yani hibrit  araç benzinli tüplü araca göre 14 bin tl daha fazla
şimdi tüplü aldığımda 5 yılda 27700 tl yakıt ücreti veriyorum
hibrit için ise 24900 tl yakıt ücreti veriyorum...
arada 2800 tl avantaj var hibrit daha avantajlı tüpe göre şu hesap ile yakıtta
ama ilk alışta 14000 tl fazla verdim   5yıl da 2800-3000 tl avantaj sağlıyor hibrit olan araç
yani çok kaba hesapla 14 bin tl den 3 bin tl yi çıkarırsak 11 bin tl fazla para vermiş oluyorum
sizce hibritin kullanım zevkine ve donanım özelliklerine göre bu fark verilir mi?
ayrıca hibrit 15000 km bir bakıma giriyor benzin 10000km bir
gerçi ikiside aynı yılda bakıma girmek zorunda.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 19, 2019, 10:56:20
Engelli aracı olarak alacaksanız fiyatları ötv olmadan değerlendirmeniz gerekecek. Şuan yaptığınız yakıt hesabı tamam ama araçlar arasında ki fiyat farkı azalabilir. Hybrid'in fabrika çıkış fiyatı 1.6 ya göre daha fazladır. Ancak ötv li fiat kadar fark yoktur bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« Yanıtla #11 : Şubat 19, 2019, 15:19:02 »
arada ötv inidirimi olduğu halde 10.000 tl  fark oluyor
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 50
  • Model Yılı: '13
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« Yanıtla #12 : Şubat 19, 2019, 15:27:09 »
Şimdi konuyu hortlatmak istemem ama
ben şöyle bir hesap yaptım

hibrit    5lt   ortalama    100km  //// 10.000 km de 500 litre      1 litre benzin 6,23tl     6,23x500 lt=3110 tl    ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda  24900tl
benzin  7 llt    ortalama 100km ////  10.000 km de 700 litre      1 litre benzin 6,23tl      6,23x700 lt=4361 tl    ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda 34888tl
tüp      9.5lt   ortalama  100km //// 10.000 km  de 950 litre      1 litre gaz     3,65tl     3,65x950lt=3467 tl     ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda  27700tl

Corolla flame hibrit  ecvt                 154 bin tl
corolla flame tüplü   multidrive s      140 bin tl
corolla flame benzin multidrive s      135 bin tl
arkadaşlar şimdi bende mtv ötv yok  engelli aracı olarak alıyorum ve 5 yılda bir alabiliyorum

benzin+tüp ile hibrit arasında 14 bin tl ilk alış maliyeti farkı var
yani hibrit  araç benzinli tüplü araca göre 14 bin tl daha fazla
şimdi tüplü aldığımda 5 yılda 27700 tl yakıt ücreti veriyorum
hibrit için ise 24900 tl yakıt ücreti veriyorum...
arada 2800 tl avantaj var hibrit daha avantajlı tüpe göre şu hesap ile yakıtta
ama ilk alışta 14000 tl fazla verdim   5yıl da 2800-3000 tl avantaj sağlıyor hibrit olan araç
yani çok kaba hesapla 14 bin tl den 3 bin tl yi çıkarırsak 11 bin tl fazla para vermiş oluyorum
sizce hibritin kullanım zevkine ve donanım özelliklerine göre bu fark verilir mi?
ayrıca hibrit 15000 km bir bakıma giriyor benzin 10000km bir
gerçi ikiside aynı yılda bakıma girmek zorunda.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 19, 2019, 10:56:20
satarkende ona göre satacaksınız aracı. ayrıca hybridi sadece yakıt olarak düşünmeyin. bakıma 15binde bir gidersiniz. yağ filtre gibi sadece genel bakımları vardır. triger sistemi yoktur değişime ihtiyaç duymazsınız. şanzıman ömürlüktür. fren balatası 100 bini görür, benimki şuan 75 binde hala değişmedi. ayrıca tüpün ayar falan ek masraflarıda var. kapalı otopark engeli var
 mtv ödemeyecekseniz sizin sormanız bile ayıp :) şuan önünüzde tek tercih var oda hybrid, şimdiden hayırlı olsun hybridiniz :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« Yanıtla #13 : Şubat 19, 2019, 15:34:38 »
ötv mtv yok o konuda sıkıntı olmuyor ama hibrite başta verilen 15 bin fark 5 yılda bile çıkmıyor
dizel araç var şu an benzinli araçlar ile aynı fiyata gidiyor ortalama 5 sene sonra
o yüzden hibritte dizel gibi farksız çıkarsa büyük sorun
ayrıca hibritin batrayaları falan açıkçası kafamı karıştırıyor
sizde ne araç var
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« Yanıtla #14 : Şubat 19, 2019, 15:55:53 »
Şimdi konuyu hortlatmak istemem ama
ben şöyle bir hesap yaptım

hibrit    5lt   ortalama    100km  //// 10.000 km de 500 litre      1 litre benzin 6,23tl     6,23x500 lt=3110 tl    ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda  24900tl
benzin  7 llt    ortalama 100km ////  10.000 km de 700 litre      1 litre benzin 6,23tl      6,23x700 lt=4361 tl    ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda 34888tl
tüp      9.5lt   ortalama  100km //// 10.000 km  de 950 litre      1 litre gaz     3,65tl     3,65x950lt=3467 tl     ort 80 000 km yol yapsak 5 yılda  27700tl

Corolla flame hibrit  ecvt                 154 bin tl
corolla flame tüplü   multidrive s      140 bin tl
corolla flame benzin multidrive s      135 bin tl
arkadaşlar şimdi bende mtv ötv yok  engelli aracı olarak alıyorum ve 5 yılda bir alabiliyorum

benzin+tüp ile hibrit arasında 14 bin tl ilk alış maliyeti farkı var
yani hibrit  araç benzinli tüplü araca göre 14 bin tl daha fazla
şimdi tüplü aldığımda 5 yılda 27700 tl yakıt ücreti veriyorum
hibrit için ise 24900 tl yakıt ücreti veriyorum...
arada 2800 tl avantaj var hibrit daha avantajlı tüpe göre şu hesap ile yakıtta
ama ilk alışta 14000 tl fazla verdim   5yıl da 2800-3000 tl avantaj sağlıyor hibrit olan araç
yani çok kaba hesapla 14 bin tl den 3 bin tl yi çıkarırsak 11 bin tl fazla para vermiş oluyorum
sizce hibritin kullanım zevkine ve donanım özelliklerine göre bu fark verilir mi?
ayrıca hibrit 15000 km bir bakıma giriyor benzin 10000km bir
gerçi ikiside aynı yılda bakıma girmek zorunda.

Mesaj Birleştirildi: Şubat 19, 2019, 10:56:20
Sinan bey lpg'nin araca vereceği zararları ve uğraşacağınız bazen çözülmeyecek durumları hiç hesap ettiniz mi eğer hibrit alıp zevkle sorunsuzca binmek varken neden LPG gibi baş ağrısı bir sistemle uğraşmak istiyorsunuz bide lpg'nin filtre değişimi bakımı katalizöre vereceği zararları lpg ustalarıyla uğraşmayı düşünmek bile istemiyorum ayrıca alacağınız araçtaki (bu hangi marka olursa olsun) motor ünitesi benzin için dizayn edilmiştir lpg'ye uyumlu diye birşey yok sadece japon araçları lpg karşısında daha dayanıklılar.
Ama Japonlar bir zamanlar lpg projesi üzerinde çalıştılar her ne sebeple vazgeçtilerse bilmiyorum ama o araçlarda kullandıkları fan motorunun kanatları dahi daha farklı ve daha fazlaydı @Ufuk Sönmez (16363) Bey'in bu konuda ayrı bir açıklamasında vardı yani uzun sözün kısası zaten engelli aracı olarak alacaksınız bu farkı düşünmenize bile gerek yok direk hibrit Corolla tercih edebilirsiniz.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« Yanıtla #15 : Şubat 19, 2019, 16:02:05 »
ümit bey verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim
ama etrafımda o kadar çok sorun YAŞAMAMIŞ lpg kullanan toyota corolla sahibi arkadaşım var ki kafamı karıştırmıyor değil bu gaz olayı
ben kışın ve yazın sıkıntı olur mu ve ayrıca lpg li araçların kapalı avm parklarına girmesi sorun oluyor bu kafamı karıştıryuor

hibrit tarafında ise tamam çok yeni bir teknoloji değil ama bizim ülke için çok eski bir teknolojide değil yani alışılmış bir araç değil bizim ülke için yukarıda yaptığım hesabı gördünüz hibrit için 14 bin tl gibi bir fark ödüyorum şu an için benzinli karşısında açıkçası kafam karışık dedğiniz olaylarda var
lpg nin ayarı bilmem nesi ıvırı zıvırı korkutmuyor değil hani
bilmiyorum gerçi almak için dha çok vaktim var ben alırken zaten bu fiyatlar olmaz alacığım tarih ekim kasım gibi bir tarih o yüzden bütçe şu anlık 14000 tl açık veriyor ama o tarihlerde ne olur bilinmez
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« Yanıtla #16 : Şubat 19, 2019, 16:05:16 »
Ayrıca siz direk yakacağı yakıt hesabı yapmışsınız hibrit şehir içinde yakıt yakmayacak veya minimal düzeyde olacak buda yakıt maliyetini aşağıya çekecek ayriyeten uzun yolda yine hibrit kârlı olacak yokuş aşağı inişlerde elektrik ünitesi devreye girecek yine sıfır yakıt olacak eğer çok kötü bir sistem olsaydı 2000 yılından beri Amerika'da rağbet görmezdi,hibrit ilk olarak 97 yılında pirius modelinde Japonya'da trafiğe çıkmış 2000 de Amerika'ya satılmış bizde daha yeni popüler olmaya başladı,sistemin ilerleyen yıllarda dahada yaygın olacağı kanısındayım.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« Yanıtla #17 : Şubat 19, 2019, 16:06:50 »
@Ufuk Sönmez (16363)  beyin açıklaması nerde acaba varsa linkini aşağı yanıt olarak yazar mısınız?
youtube de çok fazla video var lpg nin araçlara zarar vermediği ile ilgili bunu bir izler misiniz ? @Ümit ŞAHANTİMOR  (39478) açıkçası bu video çok karıştırdı kafamı
taktıracağım kit zaten toyota garantisi altında olacak yani servis olayı toyota da geçerli olacak o yüzden usta vs yada sanayii gibi durumlarım olmaz ama hibritte çok hoşuma gitmedi değil hani kafam çorba oldu bkalaım yaza neler olacak
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« Yanıtla #18 : Şubat 19, 2019, 16:14:45 »
ümit bey verdiğiniz bilgi için teşekkür ederim
ama etrafımda o kadar çok sorun YAŞAMAMIŞ lpg kullanan toyota corolla sahibi arkadaşım var ki kafamı karıştırmıyor değil bu gaz olayı
ben kışın ve yazın sıkıntı olur mu ve ayrıca lpg li araçların kapalı avm parklarına girmesi sorun oluyor bu kafamı karıştıryuor

hibrit tarafında ise tamam çok yeni bir teknoloji değil ama bizim ülke için çok eski bir teknolojide değil yani alışılmış bir araç değil bizim ülke için yukarıda yaptığım hesabı gördünüz hibrit için 14 bin tl gibi bir fark ödüyorum şu an için benzinli karşısında açıkçası kafam karışık dedğiniz olaylarda var
lpg nin ayarı bilmem nesi ıvırı zıvırı korkutmuyor değil hani
bilmiyorum gerçi almak için dha çok vaktim var ben alırken zaten bu fiyatlar olmaz alacığım tarih ekim kasım gibi bir tarih o yüzden bütçe şu anlık 14000 tl açık veriyor ama o tarihlerde ne olur bilinmez
Sinan bey lpg sıfır km araçta ilk 5 yıl zarar vermeyebilir çünkü araç daha yeni ama sadece lpg ayarı filtresi diye düşünmemek gerekir,en basit LPG'li araçta bujiler dahi erken değişiyor bide işin valfmatik kısmı var lpg'ye dayanıklı yağ kullanılmadığı zaman valfmatik daha erken bozuluyor ki buda ayrı bir konu ve baya pahalı bir sistem tabiki bu valfmatik benzindede uygun yağ kullanılmazsa erken sorun çıkartabiliyor yani LPG sistemi her yönden sıkıntı getiriyor hesap kitap işinde tasarruflu gibi gözükse de uzun vadede aslında o kadarda mantığı kalmıyor daha sibob işine girmedim bile şimdi belki ayarı düzgün olursa siboblara zarar vermez diyen arkadaşlar olabilir ama işin özü öyle olmuyor nekadar ayarları düzgün yapsanızda kaçınılmaz son illaki oluyor sadece zamanı bir tık uzamış oluyor.
Bide LPG sisteminin montaj ücreti var usta bulma çabası da ayrı bir çelişki.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • COROLLA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 2200
  • Model Yılı: '14
  • 15 kere teşekkür etti
  • 69 kere teşekkür edildi
Ynt: Hibrit 1.8 Motorun MTV Karşısında Durumu
« Yanıtla #19 : Şubat 19, 2019, 16:20:19 »
ümit hocam ben genelde bir aracı 5 yıl kullanıp satıyorum şu an elimde 2014 otomatik dizel corolla var ondan oncede 2010 model vardı her beş yılda bir değiştiriyorum aracı 70-80 binlere gelince  hani 10-15 yıl gibi bir ömürle binmiyorum ondan dedim aslında lpg daha karlı  hibrite göre ama kafam karışık dedğiniz gibi ayar sorunu morunu hiç sevmediğim şeyler araçtan soğıudum mu olay bitti
Bildiğim her konuyu paylaşmaya hazırım