0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bir miktar fakirlik ile güç artmaz ki, maksimum güç noktası 14.7 den aşağıda,14.7 üstünde yakıt ekonomisi var tabii bu ayarsız gezmek değil.Bu alttaki fotoda mesela afr oranları motor gücüne yüküne göre nasıl değişiyor gösteriyor.
Talat,2.2/2.5 zengin demektir,Fakir degil.Zaten sorun fakir karisimda, hem vuruntu, hemde egzost gazi sicakligi artar.Narrow band O2 ile wide band O2 kiyaslamasida asagida.[attach=1]
Talat,İste oraya girince enjektorun open duty time ve closed duty timelari devreye giriyor.O konuya hic girmek istemiyorum.Ama daha onemli, hatta cok daha onemli bir konuya girmek istiyorum.Motor 6000 devirde calisir iken,1 enjeksiyon suresi olan 2 turunu 18 milisaniyede tamamliyor.Eger senin motorun 6000 devirde 20 milisaniye enjeksiyon yapar ise, surekli acik kalmalarina ragmen,Gaz yetmez.Hadi cik simdi bunun icinden.
Talat lütfen kardeşim. Ben sürekli open loop da geziyorum Yoksa boşuna 60bin km de subap yakmazdım.
4500 üstü benzine geçsin diye ayarlayın.6000 devirde lpg kullanmak zaten lpg nin ekonomik takılma amacına aykırı. 4500 üstü için de gidip 2 3 kat pahalı ürün takmaya gerek yok. Zaten 4500 üstünde uzun vakit de harcamıyoruz.
anladım abi. benzin enjektör hızına yetişemeyen lpg enjektörü bunu tölere etmek için sürekli açık kalacak.Şimdi yine sesli düşünüyorum. o zaman afr ayarı yapıldığında özellikle 4000+devirlerde enjektörün standart ucuz valtek(içi yaylı ,ucuz genelde 4'lü birleşik satılan https://www.otogazmarket.com/urun/orjinal-valtek-enjektor-takimi_6338.aspx?gclid=Cj0KCQiAheXiBRD-ARIsAODSpWOzgNxJWsjVsYHSojlZmRhgNvI49d8SvCAYiIUbVyHWPwcY6Te1QtIaAglQEALw_wcB ) ise zaten işe yaramayacak sürekli açık kalıp yine yanlış yanma olacak.kaliteli bir lpg enjektörü bile muhtemelen bu hızlara yetişemeyecek diye düşünüyorum.Tabi motorun çalışma prensibi vb değişken çok.
Video Yayında.
Mehmet Bey ağzınıza sağlık, güzel ve aydınlatıcı bir video olmuş. Esas soru,neden böyle bir şeye talep var? Neden insanlar 200 TL gibi rakamları vermek için sağda solda araştırıp kilometrelerce yollara düşüyorlar? Maalesef benim forumlarda okuduğum kadarıyla kolay para kazanma derdindeki LPG montajı yapanlardan dolayı. Bir yerde boşluk varsa dolduruluyor işte bu şekil de. Yeni nesil araçlarda dediğiniz gibi alakasız bir ayarlama ama çok arabalardan anlamam eski model sensörü vb donanımları olmayan arabalar için yapılabilir. İşte afr ayarı yaptırdım şahlandı uçtu kaçtı diyen arkadaşlar da zaten LPG montajı yapan ustanın ayarsız parayı alıp yollamasından dolayı sıkıntılı araç sahipleri olduklarından memnun kalıyorlar, keşke herkes işini düzgün ve bilgili yapsa.
Mehmet Özenç Bey videonuzu izledim teknik olarak araba yakıt sistemlerinden anlamam ancak videonuz temel bilgileri ögrenmemiz açisindan gayet faydalı buldum.Aciklamalariniz bana mantıklı geldi ayrica ben ne kadar ayar yapılırsa yapılsın hicbir lpg enjektörünün arabadaki enjektör ün hızına yetişemeyecegini ve zamanlamada milisaniyelik boşluklar oluşacağını düşünüyorum.Bu nedenle benzinli gibi binmek hayali ile saga sola para kaptırmaya gerek yok.
Bilgiler için teşekkürler. yanlız open loop bölgesi işaretlediğiniz yer bizim araçlarda daha geniş yani 9- 10 ms satırının tamamını kapsıyor ama teorik olarak o bölümlerin tamamına girebilmek şahinci tayfanın becerisi dahilinde diyebiliriz. misal 1000 devir 9ms veya 6000 devir 10ms ye girebilmek için aracın canına okumak gerekiyor. Yine de 2000-5500 devir ve 9-10 ms aralığı kullanılan ve oldukça geniş bir bölge .Aynı şeyleri konuşmuşuz aslında. afr ayarı gereksiz değil lakin abartılarak başka bir olaymış gibi yapılması insan kandırmaktan başka bir şey değil.İnternet çağında gaz ayarını nasıl yapılacağı artık 1 tık uzağımızda Bu arada brc nin obdli kiti var mı? yoksa brc de durum aynı oto düzeltme olmadığı sürece brcnin de avantajlı yanı yok