Gönderen Konu: triger seti tavsiye lütfen  (Okunma sayısı 10779 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 sol
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
triger seti tavsiye lütfen
« : Mart 18, 2009, 15:49:25 »
aracım corolla 97 xei kilometresi 94500 bulunduğum ilçede toyota servisi olmadığı için bi motor ustasına götürdüm arabayı motorunu herhangi bir sorun olmadığını söyledi fakat 100000 kmde ıkaz ışığının yanacağını triger setini değişeceğini söyledi bende şimdiden değiştirmek istiyorum hangi triger setini önerirsiniz nekadar olur fıyatı ve 100000 kmde başka hangi bakımlar yapılır önerilerinizi bekliyorum şimdiden teşekkürler...(bu cahil corollacı sizin fikirlerinize cok önem veriyor saygılar)
Susarak kazandığın değeri, boş konuşarak harcama...

Toyota Club Türkiye

triger seti tavsiye lütfen
« : Mart 18, 2009, 15:49:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: triger seti tavsiye lütfen
« Yanıtla #1 : Mart 18, 2009, 17:57:42 »
Serkan benimde fazla bi bilgim yok ama forumda çok bilgili arkadaşlar var eminim sana yardımcı olacaklardır benim paylaşmak istediğim 120.000 de değiştirdim ben ve ustam o kadar fazla da yıpranmamış dedi fazla acele etme istersen yinede sen bilirsin tabii marka falan hatırlamıyorum inan
96 corolla xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
Ynt: triger seti tavsiye lütfen
« Yanıtla #2 : Mart 18, 2009, 18:02:47 »
:) Merhaba Serkan Bey,

Sizin motorcu usta 100.000 km'de ikaz ışığı yanacak diyerek biraz sallamış. Bizdeki 2000 Model 1.3 Terra yaklaşık 3 yıl önce 100.000'i devirdi. Şu anda 135 Bin'de ancak halen Triger değişmedi. Bizim aracın periyodik bakım cetvelinde 120.000 km'de Triger kayışının değişmesi gerektiği yazıyordu. Sanırım 150 Binde değiştireceğiz :D

Elinde çizelge olan varsa hangi kilometrede hangi bakımın yapılması gerektiğini söyleyebilir. Yoksa ben babamdan bir sorayım onda olacaktı :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: triger seti tavsiye lütfen
« Yanıtla #3 : Mart 18, 2009, 18:17:50 »
Evet Serkan o ışık konusuna değinmeyi unutmuşum sen en iyisi o ustaya bidaha uğrama seni kandırıyor ikaz ışığı sadece fren balataları azaldı mı yanar o da el freni çekik olunca yanan ışık işte sakın sönsün diye gidip benim gibi fren hidroliği koydurma :)
96 corolla xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: triger seti tavsiye lütfen
« Yanıtla #4 : Mart 18, 2009, 19:34:07 »
Benim araba 193bin km.de, orijinal triger seti uzerinde hala. Ikaz isigi falan hikaye. Acelesi yok bence Serkan kardes. 150bine kadar yolu var. Dedigim gibi benim araba 193bin'de ve triger kayisi degismedi.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: triger seti tavsiye lütfen
« Yanıtla #5 : Mart 18, 2009, 20:24:01 »
Bu nasıl ustadır ya.Nasıl ne mantıkla bu kadar rahat sallayabilir.Frenlerde ikaz ışıgı,balatada fiş olur ve yanar.Ama ben Corolla'larda hiç fren lambası görmedim.Sadece Tempra 2.0 da görmüştüm.
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Lazy Black Sheep
    • www.toyotaclubtr.com
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 55000
  • Model Yılı: '08
  • 96 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: triger seti tavsiye lütfen
« Yanıtla #6 : Mart 18, 2009, 20:52:38 »
Trigger degisimi sallanacak birsey degildir.
Kitabinda kacta degismesi gerekiyor deniyorsa, o zaman degistirin.

Degistirmeyip yola devam etmek motor icin tamamen saatli bomba gibidir.
Trigger kopup büyük hasarlar ve masraflara yol acabilir.
Ey Türk Gencligi, birinci vazifeni hic bir zaman unutma!

"The hottest places in hell are reserved for those who in times of great moral crises maintain their neutrality" Dante

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: triger seti tavsiye lütfen
« Yanıtla #7 : Mart 18, 2009, 23:09:44 »
Corolla, non-interference tipi motorlara sahip, dolayisiyla en kotu ihtimalle yolda kaliriz. Motora hic bir sey olmaz.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: triger seti tavsiye lütfen
« Yanıtla #8 : Mart 19, 2009, 03:14:48 »
ahmet bey 1.3 xe araclarda da bu sistem varmı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: triger seti tavsiye lütfen
« Yanıtla #9 : Mart 19, 2009, 05:07:13 »
Benim araba 193bin km.de, orijinal triger seti uzerinde hala. Ikaz isigi falan hikaye. Acelesi yok bence Serkan kardes. 150bine kadar yolu var. Dedigim gibi benim araba 193bin'de ve triger kayisi degismedi.


Corolla, non-interference tipi motorlara sahip, dolayisiyla en kotu ihtimalle yolda kaliriz. Motora hic bir sey olmaz.

Ahmet bey Toyotam yolda kaldı başlığınızı bekliyoruz o halde :)
..Tüplü ve Öfkeli..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: triger seti tavsiye lütfen
« Yanıtla #10 : Mart 19, 2009, 08:08:39 »
Trigger degisimi sallanacak birsey degildir.
Kitabinda kacta degismesi gerekiyor deniyorsa, o zaman degistirin.

Degistirmeyip yola devam etmek motor icin tamamen saatli bomba gibidir.
Trigger kopup büyük hasarlar ve masraflara yol acabilir.
Aynen katılıyorum.
 Aracın üzerindeki orjinal Triger Kayışı 100.000Km. gidebilir. Ancak aşınma sadece Km. ile olmaz, zamanlada olur. Bu zamanın sonunu bulmaya çalışmak ise daha büyük masraflara yol açabilir. Ayrıca araç kullanım sitili de triger kayışının ömrünü etkiler (çok fazla motor freni yapmak daha çok yıpratır). Triger kayışı söküldüğünde muhtemelen daha dayanacak durumda olacaktır. Ama muhtemelen diyorum. Verline 100.000Km. garantinin bir anlamı vardır, bunu unutmamak lazım. Piyasadan alacağınız setlere ise 60.000Km. garanti verebilirler.
 Ayrıca sanırım Usta ikaz ışığı olarak şunu demek istemiş; triger kopunca motor arıza ışığıda yanacaktır doğal olarak. :)

 Aracınız 100.000Km. de ise bence, triger setinin değişiminin yanında (yakın zamanda, 40.000Km. den ya da 2-3 seneden daha uzun zamandan beri değiştirilmediler ise) fren hidroliği, debriyaj hidroliği, şanzıman yağı değiştirilmeli. Radyatör sıvısı boşaltılmalı, radyatör temizlenip tekrar uygun su-antifiriz karışımı konmalı. Hidrolik direksiyon yağı kontrol edilmeli. Hava filtresi kontrol edilmeli. Zamanı gelmiş ise motor yağı ile beraber yağ filtreside değiştirilmeli. Yakıt filtresi değiştirilmeli (mümkünse bu değişimden önce tam depo yakıt bitene kadar enjektör katkısı kullanılmalı), bujiler değiştirilmeli (20.000Km. civarı doldu ise ve kontrolle), fren diskleri ve balataları kontrol edilmeli, gerekiyorsa ayarlanmalı. Debriyaj balatası kontrol edilmeli. Bunlar sorun yaşamadığınız halde bakılması gerekenlerden aklıma gelenler.
 Bunların dışında akü, rot-balans, diğer kayışlar ve klima sistemi (gerekirse gazı tamamlanmalı) kontrol edilmeli.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • If it is not Boeing, I am not going... ;)
    • ToyotaClubTr Facebook Sayfası
  • Araç: Prius
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '10
  • 2 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: triger seti tavsiye lütfen
« Yanıtla #11 : Mart 19, 2009, 08:29:26 »
ahmet bey 1.3 xe araclarda da bu sistem varmı?

 Maalesef 1.300 lt. 2E motorlardaki subap mekanizması bu sistem için uygun değil. O yüzden triger kayışı koptuğunda Murat beyin bahsettiği yüksek maliyetli ağır sorunlarla karşı karşıya kalabilirsiniz.

Bu nasıl ustadır ya.Nasıl ne mantıkla bu kadar rahat sallayabilir.Frenlerde ikaz ışıgı,balatada fiş olur ve yanar.Ama ben Corolla'larda hiç fren lambası görmedim.Sadece Tempra 2.0 da görmüştüm.
Özcan abi; Ali bey'in bahsettiği ikaz ışığı ön fren balataları aşındıkça fren hidrolik kabındaki sıvı azalacağından içeride (!) ikaz lambası yanacağını söylemek istemiş diye düşünüyorum.
Toyota Prius 1.8 Premium Hybrid

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: triger seti tavsiye lütfen
« Yanıtla #12 : Mart 19, 2009, 09:13:35 »
Aynen öyle başıma geldiği için biliyorum ışık sönsün diye fren hidroliği koymuştum  :D fren balataları tamamen bitince disklerime zarar veriyordu az kalsın disklerimi taşlatmama sebep olmuştu
96 corolla xei

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: triger seti tavsiye lütfen
« Yanıtla #13 : Mart 19, 2009, 09:28:25 »
  Ama arkadaşın ustasının! söylediği bu değil sanırım. O motor arıza lambasını kastetmiş diye düşünüyorum. :)
 Fren hidrolik kabının altındaki soketi çıkarıncada el fren uyarı lambası yine yanar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: triger seti tavsiye lütfen
« Yanıtla #14 : Mart 19, 2009, 18:49:23 »

Ahmet bey Toyotam yolda kaldı başlığınızı bekliyoruz o halde :)

Niye ki? Baskasinin zorda kalmasi seni niye memnun etsin? Konunun aslini ogrenmek istemiyorsan senin bilecegin is, tiklayip acmazsin ve okumazsin. Kalkip da baskasinin yolda kalmasini dilemezsin.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: triger seti tavsiye lütfen
« Yanıtla #15 : Mart 19, 2009, 20:06:18 »
Niye ki? Baskasinin zorda kalmasi seni niye memnun etsin? Konunun aslini ogrenmek istemiyorsan senin bilecegin is, tiklayip acmazsin ve okumazsin. Kalkip da baskasinin yolda kalmasini dilemezsin.
  Ahmet abisi,Bekir kötü niyetine dememiştir bunu.Maksat şaka olsun.Yoksa Bekir iyi bir arkadaştır...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: triger seti tavsiye lütfen
« Yanıtla #16 : Mart 21, 2009, 12:17:33 »
Niye ki? Baskasinin zorda kalmasi seni niye memnun etsin? Konunun aslini ogrenmek istemiyorsan senin bilecegin is, tiklayip acmazsin ve okumazsin. Kalkip da baskasinin yolda kalmasini dilemezsin.

Ahmet bey koşturmalardan dolayı ancak online olabiliyorum bu aralar. kötü bir niyetim yoktu onu söylerken 193 binde triger kayışının değişmediğini söylemişsiniz normali 100bin diye biliyorum onun için espirili bir şekilde söylemek istemiştim sizin yolda kalmanız yada şöyle söyleyeyim bu siteden bir arkadaşın yolda kalması beni çok üzer. Nasıl söylemem gerektiğini şimdi bu sözlerinizle bana anlattınız bu şekilde tepki vermenize bir anlam veremedim yinede kusura bakmayın. Ancak burdaki muhabbetten samimiyetten dolayı ben burdayım yine burdaki samimiyete kendimi kaptırıp öyle yazdım kiiiii bunun herkese karşı böyle olmaması gerekiyormuş onu öğrendim bir daha ki sefere konuşurken kime hangi mesafede yaklaşacağımı ölçer biçer konuşurum. Bu tip şeyler de hiç hoş değil laf vururcasına "Iyi cocukmus, Ozcan abisinin yalancisiyim. In topic Bugün 01:56:20" başlık atmayın lütfen benim size karşı bir kötü niyetim yok emin olabilirsiniz. Saygılar Ahmet abi...


Özcan abi yokluğumda benim için cevap vermişsin çok çok teşekkür ederim...
..Tüplü ve Öfkeli..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: triger seti tavsiye lütfen
« Yanıtla #17 : Mart 21, 2009, 15:38:10 »
Daha ne yapayim ben de o aciklamayla +1 alkis gonderdim, Bekir :)
Ote yandan ciddi bir konu, dedigim gibi 193binde ve orijinal kayis uzerinde. Sen de oyle deyince yanlis anladim.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2007 sol
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '07
  • 3 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: triger seti tavsiye lütfen
« Yanıtla #18 : Mart 21, 2009, 23:52:06 »
Aynen katılıyorum.
 Aracın üzerindeki orjinal Triger Kayışı 100.000Km. gidebilir. Ancak aşınma sadece Km. ile olmaz, zamanlada olur. Bu zamanın sonunu bulmaya çalışmak ise daha büyük masraflara yol açabilir. Ayrıca araç kullanım sitili de triger kayışının ömrünü etkiler (çok fazla motor freni yapmak daha çok yıpratır). Triger kayışı söküldüğünde muhtemelen daha dayanacak durumda olacaktır. Ama muhtemelen diyorum. Verline 100.000Km. garantinin bir anlamı vardır, bunu unutmamak lazım. Piyasadan alacağınız setlere ise 60.000Km. garanti verebilirler.
 Ayrıca sanırım Usta ikaz ışığı olarak şunu demek istemiş; triger kopunca motor arıza ışığıda yanacaktır doğal olarak. :)

 Aracınız 100.000Km. de ise bence, triger setinin değişiminin yanında (yakın zamanda, 40.000Km. den ya da 2-3 seneden daha uzun zamandan beri değiştirilmediler ise) fren hidroliği, debriyaj hidroliği, şanzıman yağı değiştirilmeli. Radyatör sıvısı boşaltılmalı, radyatör temizlenip tekrar uygun su-antifiriz karışımı konmalı. Hidrolik direksiyon yağı kontrol edilmeli. Hava filtresi kontrol edilmeli. Zamanı gelmiş ise motor yağı ile beraber yağ filtreside değiştirilmeli. Yakıt filtresi değiştirilmeli (mümkünse bu değişimden önce tam depo yakıt bitene kadar enjektör katkısı kullanılmalı), bujiler değiştirilmeli (20.000Km. civarı doldu ise ve kontrolle), fren diskleri ve balataları kontrol edilmeli, gerekiyorsa ayarlanmalı. Debriyaj balatası kontrol edilmeli. Bunlar sorun yaşamadığınız halde bakılması gerekenlerden aklıma gelenler.
 Bunların dışında akü, rot-balans, diğer kayışlar ve klima sistemi (gerekirse gazı tamamlanmalı) kontrol edilmeli.
:alkis: cok teşekkür ederim bilgileriniz için hakan bey,cevap yazan diğer arkadaşlarada teşekkür ederim gerekli bakımların ne olduğunu merak ediyodum çok iyi oldu birde galiba klimada sorun var soğutmuyo gibi geldi bana, gazı bitmiş olabilirmi?
Susarak kazandığın değeri, boş konuşarak harcama...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: triger seti tavsiye lütfen
« Yanıtla #19 : Mart 22, 2009, 14:23:02 »
  Muhtemelen klima gazı azalmıştır. Klimayı kışın dahi arada birde olsa kullanmak gerekir içindeki gazda çöküntü olmaması için. Ayrıca sızıntılarlada zaman içinde azalabilir. Gazı belli bir seviyenin altında azalan klimayı ise kullanmamak gerekir klima kompresörünün sağlığı açısından. Klima kompresöründe sorun yoksa gazı değiştirmekten ziyade komple yenilemeniz daha iyi olur eğer uzun süredir aynı gaz ise. Ayrıca klima sistemindeki kendi model gazından kullanınız kesinlikle. Eski tip klima kompresörlerine yeni tip klima gazları zarar verir.
 Bakımlar için aklıma gelenleri yazdım, belki diğer arkadaşlarında ekleyeceği şeyler olabilir.