Gönderen Konu: Hangisi? Civic, Corolla, i30  (Okunma sayısı 3372 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 36200
  • Model Yılı: '18
  • 11 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Hangisi? Civic, Corolla, i30
« : Ocak 29, 2019, 15:57:08 »
Selamlar,

Konu biraz eğlence/sohbet amaçlı.  :rofl:

Yakınlarda uygun pist olmadığı için trafik kuralları ve riskleri nedeniyle uygulama yapmıyoruz. Sadece sohbet amaçlılıdır.

Yakın zamanda 3 arkadaş oturup araç özellikleri bakımından tecrübeye dayalı bir simule sohbeti yaptık. İddalı bir konuşmaydı tabi  :D Elimizde 3 araç var. Araçlar kalkış yaparak ortalama 3 km yol alacak ve hangisi ne durumda onu simüle ettik. Tüm araçlar orjinal ekstra bir uygulama yok. Honda benzinli çok iddalı, i30 dizel otomatik bıyık altı gülerek tabi tabi diyor. Corolla sadece tebbessüm içerisinde.

Konuyu trafik içerisinde uygulamaya dökmemenin bilincinde olduğumuz için tabiki uygulama yapmıyoruz. İdda seviyesi artarsa profeyonel pist için ayarlama bile söz konusu :)

1. Araç: Honda civic 1.6 lt sedan Benzinli Manuel 2009 model 125hp, 180bin km'de
2. Araç: Hyundai i30 1.6 lt Dizel Otomatik 2012 model 128hp 89bin km'de
3. Araç: Corolla Benzinli 1.6 lt otomaik 2018 model 132hp 2bin km'de


Yorumlarınız ne olurdu? Dizel kalkışta torku ile affetmez gibi geliyor.
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Hastaya doktor, savunmaya avukat, uzaya astronot, geri kalan her şey için Endüstri Mühendisi

Toyota Club Türkiye

Hangisi? Civic, Corolla, i30
« : Ocak 29, 2019, 15:57:08 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangisi? Civic, Corolla, i30
« Yanıtla #1 : Ocak 29, 2019, 16:22:21 »
Civic fd6 kasa sanırım.Fazla iddealı olmuş çünkü eski nesil e120 ile bile uzunca bir süre kafa kafaya gidebilen bir araç fd6.Abartılı bir performansı yok sıradan 1.6 atmosferik motor işte.

Corolla cvt şanzıman olduğu için vites geçişi olmayacak araçta ve sürekli 6000 devirde hızlanıcak. Sport mod+kick down yapılırsa corolla 0-100de ikisinide yer bana kalırsa.

İ30da cidden çok güçlü bir makine izlenimi veriyor motorun hp ve tork değerleriyle ama çok tanımadığım bir araç olduğu için teknik özelliklerine internet üzerinden baktım 0-100'ü 1.6 crdi otomatik için 11.7 saniye imiş.

Dediğim gibi olay 0-100 ise corolla diğer iki araçtanta önce ulaşır 100e ikinci civic olur en sonuncu i30 diye düşünüyorum.Yalnız rampa vs girerse işin içine i30 torkuyla baya üzer bizim benzinlileri gibi  :D


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 20000
  • Model Yılı: '18
  • 12 kere teşekkür etti
  • 37 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangisi? Civic, Corolla, i30
« Yanıtla #2 : Ocak 29, 2019, 16:45:16 »
Burak beyin söylediği gibi corolla 0-100 de ikisinide geçer , bence düz yolda esneklik olarak ve son hız olarak da geçer ama i30 2012 değilde 2015 sonrası olsaydı durum karışık olurdu. 2015 den sonra dct şanzıman kullanmaya başladılar ve arada baya bir fark oldu.
sonuç olarak türkiye yol koşullarında böyle birşey yapılacak olsa muhtemelen i30 geçer , malum memleketin heryeri dağ bayır maaşallah .
2018 mazda 3 1.5 skyactive g powersense (2019 - .....)
2013 auris 1.6 advence mds (2017-2019)
1998 corolla 1.3 xe  (2015-2017)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangisi? Civic, Corolla, i30
« Yanıtla #3 : Ocak 29, 2019, 16:56:10 »

1. Araç: Honda civic sedan Benzinli Manuel 2009 model 120hp, 180bin km'de
2. Araç: Hyundai i30 Dizel Otomatik 2012 model 132hp 89bin km'de
3. Araç: Corolla Benzinli otomaik 2018 model 132hp 2bin km'de

Öncelikle 2009 Honda Civic - 125 hp,
2012 Hyundai İ30 - 128 hp olacak. Yorumuma gelirse. İ30 2015-2016 olsaydı 136 hp ve dct şanzımanla alırdı bence. 2012de tork konvertörlü şanzıman var. Performansa olumsuz etkisi var. Ama İ30'da yazılım olmasın dikkat edin 😀

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 36200
  • Model Yılı: '18
  • 11 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangisi? Civic, Corolla, i30
« Yanıtla #4 : Ocak 29, 2019, 17:25:48 »
Civic fd6 kasa sanırım.Fazla iddealı olmuş çünkü eski nesil e120 ile bile uzunca bir süre kafa kafaya gidebilen bir araç fd6.Abartılı bir performansı yok sıradan 1.6 atmosferik motor işte.

Corolla cvt şanzıman olduğu için vites geçişi olmayacak araçta ve sürekli 6000 devirde hızlanıcak. Sport mod+kick down yapılırsa corolla 0-100de ikisinide yer bana kalırsa.

İ30da cidden çok güçlü bir makine izlenimi veriyor motorun hp ve tork değerleriyle ama çok tanımadığım bir araç olduğu için teknik özelliklerine internet üzerinden baktım 0-100'ü 1.6 crdi otomatik için 11.7 saniye imiş.

Dediğim gibi olay 0-100 ise corolla diğer iki araçtanta önce ulaşır 100e ikinci civic olur en sonuncu i30 diye düşünüyorum.Yalnız rampa vs girerse işin içine i30 torkuyla baya üzer bizim benzinlileri gibi  :D



Tork bilgilerini de tam bilseydim onlarıda yazardım. Daha net olurdu aslında :)

Öncelikle 2009 Honda Civic - 125 hp,
2012 Hyundai İ30 - 128 hp olacak. Yorumuma gelirse. İ30 2015-2016 olsaydı 136 hp ve dct şanzımanla alırdı bence. 2012de tork konvertörlü şanzıman var. Performansa olumsuz etkisi var. Ama İ30'da yazılım olmasın dikkat edin 😀

Bu konuda bıyık altı gülme olayını bilmiyorum işte :D

Honda benzinli çok iddalı, i30 dizel otomatik bıyık altı gülerek tabi tabi diyor. Corolla sadece tebbessüm içerisinde.

Tabloyu görseydiniz aynen bu şekilde :)

Burak beyin söylediği gibi corolla 0-100 de ikisinide geçer , bence düz yolda esneklik olarak ve son hız olarak da geçer ama i30 2012 değilde 2015 sonrası olsaydı durum karışık olurdu. 2015 den sonra dct şanzıman kullanmaya başladılar ve arada baya bir fark oldu.
sonuç olarak türkiye yol koşullarında böyle birşey yapılacak olsa muhtemelen i30 geçer , malum memleketin heryeri dağ bayır maaşallah .

Turgut bey, bu konuşulanı asla trafikte denemeyi düşünmüyoruz. İddia yükselirse pist ayarlayacağız :)
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Hastaya doktor, savunmaya avukat, uzaya astronot, geri kalan her şey için Endüstri Mühendisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangisi? Civic, Corolla, i30
« Yanıtla #5 : Ocak 29, 2019, 17:46:48 »
Şu 1.6 crdi motorlu araç kullanıcıları araçlarını çok güçlü görüyorlar.Nerede bir yorumda görsem accent bluenin i30 un falan geçemeyeceği araç yokmuş çok güçlüymüş Bmw ile kapışıyormuş vs hep bu yorumlar yapılıyor bu araçlar hakkında.Tamam tork muazzam 260 nm.Ama aynı hacimli bir benzinli motor ile aynı hacimde dizel motor düz bir yolda karşılaşacak ise benzinli motor her türlü daha seri hızlanır bütün teknik verilerde bunu destekler.Dizel kullanıcıları araçlarındaki turbonun ani patlamasından dolayı araçlarını benzinli makinelerden seri sanıyor.Dizelin avantajlı olduğu tek konu yakıttır örneğin bir rampaya gelindiğinde 2000 devirde dizel araç hiç hız kaybetmeden rampayı tamamlayabilir benzinli motorun rampada hız kaybetmemesi için en az 4000 devire ihtiyacı var 4000 devirde yüksek yakıt tüketimi ve yüksek motor gürültüsü demek.Dizelin ben başka bir avantajını göremiyorum ben. Performans konusunda her zaman oyun benzinli motorlara olacaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2854 kere teşekkür etti
  • 3227 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangisi? Civic, Corolla, i30
« Yanıtla #6 : Ocak 29, 2019, 18:45:09 »
Yukarıdaki değerlendirmelerin hepsine katılıyorum.
Artık pek böyle konular da görülmüyor, nedenini herkes biliyordur sanırım.
Açıkçası bahsi geçen araçlar sadece belli sayıda insan ve yükü, bir noktadan başka bir noktaya götürsün diye yapılan araçlar. 80 ve 90 ların ateşli araçları artık pek görülmüyor genel anlamda.

Değerlendirme yaparken, bazı detayları da ortaya koymak faydalı olacaktır.
Örneğin; dizel aşırı beslemeli üniteye sahip araçlar doğru değerlendirilmeli. Dizelin avantajı; nispeten düşük devirde yüksek torktur. Bu da yapılan işi açıklar. Yani kaç kilogramı, ne kadar kolay-zor hareket ettirebileceğini. Yalnız genelden gözden kaçırılan nokta, dizel ünitelerin, emsal benzinli ünitelere göre ataletlerinin yüksek olmasıdır.
Güç açısından ise makbul olan, gücün mümkün mertebe yüksek devirde üretilmesidir. Bu konuda atmosferik benzinliler avantajlıdır. Yalnız günümüzde çok ilginç aşırı beslemeli benzinliler de ortaya çıkmaktadır. Bununla ilgili yakın zamanda bir paylaşım yapacağım.

Konu devam ederse daha detaya gireriz. SOnuç olarak, dizel üniteler serilik için değil, ekonomi ve verim amaçlı olarak üretilmektedir. Gerçi Le Mans'da başarılar da elde ettiler ancak dikkat ederseniz, Ralli olsun, F1 olsun, benzin eseslı ünitelerden güç alırlar.
Günlük kullanımda ise, hem ekonomi, hem performans (kalkış değil) isteyenler ise dizeli tercih etmektedir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangisi? Civic, Corolla, i30
« Yanıtla #7 : Ocak 29, 2019, 19:21:50 »
Kendimce olacakları söyleyeyim kalkışta torktan ve turbonun açılmasından dolayı i30 önde olacaktır.İleride devir çevirdikçe corolla geçebilir. civic sonuncu olacaktır ancak corolla ile yakın olacaklarını düşünüyorum.Tabi pilotaj ve sürüş kabiliyeti öne geçebilir. Trafiği ve kendinizi tehlikeye atmadan yaptığınızı farz ediyorum.

corolla
160 Nm / 4.400 rpm
132 hp (97 kw) / 6.400 rpm

0-100    10 sn

i30
260 Nm / 1.900 rpm
128 hp (94 kw) / 4.000 rpm
0-100     10,9 sn

civic
152 Nm / 4.200 rpm
125 hp (92 kw) / 6.500 rpm
0-100     12,5 sn







Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangisi? Civic, Corolla, i30
« Yanıtla #8 : Ocak 29, 2019, 19:22:26 »
günlük kullanım ile hızlı gitmek , hızlanmak ayrı konular. tork yüksek olsa bile hızlanmak için güç gerekir.

araçların ağarlıkları da ayrı bir konu. hafif olan çok avantajlı olabilir. hyundai sınıfta kalır gibime geliyor.

toyota ise dengeli aile aracı. hızlı gitsin diye yapılmamış araçlar sonuçta...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '02
  • 171 kere teşekkür etti
  • 246 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangisi? Civic, Corolla, i30
« Yanıtla #9 : Ocak 29, 2019, 19:44:51 »
Kendimce olacakları söyleyeyim kalkışta torktan ve turbonun açılmasından dolayı i30 önde olacaktır.İleride devir çevirdikçe corolla geçebilir. civic sonuncu olacaktır ancak corolla ile yakın olacaklarını düşünüyorum.Tabi pilotaj ve sürüş kabiliyeti öne geçebilir. Trafiği ve kendinizi tehlikeye atmadan yaptığınızı farz ediyorum.

corolla
160 Nm / 4.400 rpm
132 hp (97 kw) / 6.400 rpm

0-100    10 sn

i30
260 Nm / 1.900 rpm
128 hp (94 kw) / 4.000 rpm
0-100     10,9 sn

civic
152 Nm / 4.200 rpm
125 hp (92 kw) / 6.500 rpm
0-100     12,5 sn

civiğin 0-100ü o kadar kötü değil diye biliyorum.Tam salisesini hatırlamasamda 10küsür saniye 0-100 hızlanması.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangisi? Civic, Corolla, i30
« Yanıtla #10 : Ocak 29, 2019, 21:37:29 »
Arkadaşlar veriler kağıt üzerinde geçerlidir asıl olan pilotaj tecrübsidir,sadece Orçun bey deyinmiş bu konuya önemli olan şöförün aracını nekadar tanıdığıdır,aracın neler yapabileceğini iyi bilmesi sonuçları çok etkiler,bu araçların üçüde her seferinde birbirini sollar önemli olan bu makinelerin limitlerini iyi bilmekten ibarettir.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 226 kere teşekkür etti
  • 230 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangisi? Civic, Corolla, i30
« Yanıtla #11 : Ocak 29, 2019, 21:47:21 »
civiğin 0-100ü o kadar kötü değil diye biliyorum.Tam salisesini hatırlamasamda 10küsür saniye 0-100 hızlanması.

Bende öyle biliyordum fakat sahibinden.com verileri böyle.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangisi? Civic, Corolla, i30
« Yanıtla #12 : Ocak 29, 2019, 22:17:40 »
Bende öyle biliyordum fakat sahibinden.com verileri böyle.
Konuda geçen Civic manuel. 0-100 km 10.3 saniye. 12.5 saniye otomatiği.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 49060
  • Model Yılı: '16
  • 196 kere teşekkür etti
  • 1150 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangisi? Civic, Corolla, i30
« Yanıtla #13 : Ocak 29, 2019, 22:49:39 »
evet honda manuel 0-100 km 10.3 saniye,düz viteste şöför konuşur,ama otomatikte iş arabaya kalıyor,i30 fena değil ,260 torkla yola asılıyor,corolla 2 bin km de ,honda 180.000 km de motor tam bakımlıysa avantajlı olur,eğer bu mesafe 3 km değil daha uzun ve ,corolla düz vites olsaydı farklı yorum olurdu ,bu durumda manuel honda, i30 ve corolla derim.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 416 kere teşekkür etti
  • 2220 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangisi? Civic, Corolla, i30
« Yanıtla #14 : Ocak 29, 2019, 23:13:53 »
Tokay abi şöför işi bilirse Toyota otomatikte olsa open lopta (dip gaz) da cvt şaha kalkar yeterki bakımlı ve benzinde olsun asfaltı kazır resmen 2007 1.6 110 HP tdi focus ile passatı ağlattım adam yeter dedi.
Aynı şekilde şuanki Corona ile Accord arkadan gelemedi yeter dedi önemli olan şoförün aracını iyi tanıması.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 250
  • Model Yılı: '15
  • 60 kere teşekkür etti
  • 280 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangisi? Civic, Corolla, i30
« Yanıtla #15 : Ocak 30, 2019, 07:34:10 »
Uygulamalı söyleyeyim.Yeni kasa Honda civic,Corolla'yı geçemiyor.138 beygir olan olan İ30, yokuşta rahatlıkla Corolla'yı geçiyor.Düz yolda hızlar eşit.2012 Kasa Civic ,yeni kasadan Corolla'yı daha çok zorluyor.Eşit sayılırlar ama yokuş aşağı 2012 Civic biraz daha hızlanıyor.Bunuda kasa hafifliğine bağlıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 36200
  • Model Yılı: '18
  • 11 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangisi? Civic, Corolla, i30
« Yanıtla #16 : Ocak 30, 2019, 09:10:13 »
Yorumlar gerçekten çok güzel keyifle okudum :)

Arabalar birbirlerine çok yakın ve özellikleri bakımından da farklı koşullarda farklı sonuçlar elde edecek türden.
Örneğin düz yolda sıralama farklıyken yokuş yukarı eğimli yolda çok farklı olabilir. Düz pistte böyle bir deneme şansımız olursa mutlaka paylaşırım sonucu.

Araçlardaki ağırlık/tork değeri de çok önemli. En ağır araba i30, en hafif araba civic. Denge konusunda da Corolla.

evet honda manuel 0-100 km 10.3 saniye,düz viteste şöför konuşur,ama otomatikte iş arabaya kalıyor,i30 fena değil ,260 torkla yola asılıyor,corolla 2 bin km de ,honda 180.000 km de motor tam bakımlıysa avantajlı olur,eğer bu mesafe 3 km değil daha uzun ve ,corolla düz vites olsaydı farklı yorum olurdu ,bu durumda manuel honda, i30 ve corolla derim.

Araç sahibi arkadaş yeni aldı aracını. Bakımları yapılmış gözüküyor abi. Orjinal durumda hala.

Yalnız arabaların arasında turbolu araç olsaydı olaylar farklı gelişebilirdi. Özellikle 1.6 benzinli :D

küçük bir bilgi yazmayı unutmuşum yukarıdaki tüm araçlar 1.6 lt. Güncelleme yapıyorum.
Faydalı: http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=20088.0

Hastaya doktor, savunmaya avukat, uzaya astronot, geri kalan her şey için Endüstri Mühendisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 7000
  • Model Yılı: '20
  • 264 kere teşekkür etti
  • 469 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangisi? Civic, Corolla, i30
« Yanıtla #17 : Ocak 30, 2019, 15:46:02 »
0-100 hızlanmasında Tokay abiye katılıyorum, manuel civic iki aracıda sızlatır. Ancak 3kmlik bir yolda işler tamamen araç sürücüsüne kalıyor. Olayı sadece güç konusunda değerlendirmemek gerekli, virajlara giriş ve virajlardan çıkışı en can alıcı nokta bence. Eğer 3kmlik yol düz ise corolla alır diye düşünüyorum.
Gör bak neler geçiyor hayatın içinden...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 35 kere teşekkür etti
  • 179 kere teşekkür edildi
Ynt: Hangisi? Civic, Corolla, i30
« Yanıtla #18 : Ocak 31, 2019, 01:27:49 »
Bir dyno test sorulara cevap olacaktır.
İlla gitmek istiyorsan, hoşuma git mesela :)