Gönderen Konu: CHECK BRAKE SYSTEM ikazı  (Okunma sayısı 5602 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 136000
  • Model Yılı: '12
CHECK BRAKE SYSTEM ikazı
« : Ocak 26, 2019, 05:21:22 »
Aracım 2012 model corolla elegant dizel otomatik aracın onbin bakımını 300 km kadar önce yetkili serviste yaptırdım, bakımdan sonra viteste düz yolda giderken bile özellikle 2 den 3e geçerken geç atmaya başladı ve bugün hafif ıslak bir yokuştan çıkarken gaza çok yüklenmediğim halde aşırı patinaja girdi araba (normelde sürekli normal bir şekilde çıktığım yerde) o sırada da check brake system diye bir uyarı verdi ekranda, arka balatalarımın değişmesi gerekiyor ama bunun o anki patinajla ne alakası var çözemedim. Yardımcı olursanız sevinirim.

Toyota Club Türkiye

CHECK BRAKE SYSTEM ikazı
« : Ocak 26, 2019, 05:21:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2852 kere teşekkür etti
  • 3225 kere teşekkür edildi
Ynt: CHECK BRAKE SYSTEM ikazı
« Yanıtla #1 : Ocak 26, 2019, 12:48:17 »
Parofilinizde araç ve benzeri bilgiler doldurulursa sizin için daha faydalı olacaktır.
Fren hidrolik seviye kontrolü iyi olur. Balata aşındıkça hidrolik seviyesinde düşme ve belli seviye altında, özellikle rampada fren uyarısı vermesi bu nedenden olabilir. Yalnız fren sistemi diğer tüm sistemlerden daha önemlidir, bu yüzden sistem komple kontrol edilmeli.
Lastik-zemin adhesyon özellikleri paralelinde tutunma gerçekleşir ve bu değişken bir yapıdadır. Özellikle önden çekişli araçlarda, adhesyonu etkileyen dikey kuvvet aracın arka aksına doğru kayacağından, ön aksa binen dikek kuvvet ve dolayısı ile adhesyon azalır. Bunda zeminin değişken özellikleri de etki ettiğinde patinaj gerçekleşeibilir. Lastik zemine tutunurken aralarındaki ilişki statik srtünme ile açıklanırken, patinajın başlaması ile dinamik sürtünme katsayısı etki eder ve her daim dinamik sürütnme katsayısı statik sürtünmeden düşüktür. DOlayııs ile patinaj başladığından bunun devam etmesi anormal sayılmaz. Bu yüzden yeni araçlarda patinaj önleme sistmeleri mevcuttur. Sizin tekerleklere uyguladığınız torku azaltarak, tekrar tutunma sağlanmaya çalışılır.